PDA

View Full Version : Nieuwigheden bij Exoto


Sennake
24-12-2006, 16:55
Modellen van Exoto horen thuis in de categorie "fabrieks-handgebouwd" zoals BBR, CMC en nog enkele merken waarvan de afwerking van hun kant-en-klaar modellen een zodanig hoge kwaliteit hebben dat de hoge kostprijs eigenlijk relatief gezien zeer laag ligt.

De meeste van deze modellen worden dan ook in China gemonteerd aan extreem lage lonen zodat je zelfs als ervaren modelbouwer moet toegeven dat je zo'n model voor dat geld nooit zou kunnen monteren. Of de Chinezen aan deze lage lonen gaan blijven werken is dan weer een politiek-economische discussie waarin ik me niet ga mengen, maar voorlopig schaf ik me zelf regelmatig zo'n juweeltje aan.

Zo ook deze Ferrari 500F2 waarmee Alberto Ascari in 1952 de GP van Engeland won en in datzelfde jaar ook wereldkampioen F1 werd.

Het model past perfect in mijn collectie "Ferrari F1 wereldkampioenen op schaal 1/18-1/20" en ik zat dan ook al een tijdje na de aankondiging van Exoto op hete kolen. Ik deed een "pre-order" bij Hansecars in Duitsland, omdat ik uit ervaring weet dat die gasten altijd goedkoper zijn dan de verdelers van Exoto uit de USA zelf, en ook zo deze keer : ik betaalde 185,50 euro exclusief verzendingkosten, terwijl de adviesprijs op de site van Exoto 239,95 $ bedraagt, ook exclusief verzending (die vanuit de USA uiteraard ook duurder is dan vanuit Duitsland).

De detaillering is extreem hoog, de afwerking is perfect en ik ontdek elke dag weer meer leuke details aan dit model, dat een ware streling voor het oog is.

Ik ben er kortom enorm opgetogen over, en wil jullie dit juweel zeker niet onthouden. Omdat 1 beeld meer zegt dan 1000 woorden, post ik hier wat overzichtsfoto's en enkele detailfoto's.

Enjoy!!

Sennake
24-12-2006, 16:58
En enkele detailfoto's :

Gèrre
24-12-2006, 17:15
ja dit is echt wel af te noemen, zelfs het klein tankdopje gaat open. Het is zijn geld wel waard precies.

Integra
24-12-2006, 20:37
Ik ben gek van Exoto modellen, ik vind ze prachtig. (die gecrashte Ford GT40 is ook het bekijken waard)

Neo-242
24-12-2006, 20:46
Ik bezit zelf 2 Exoto Ferrari's
1970 Ferrari 312B - Jacky Ickx (Winner Mexican GP)

1990 Ferrari 641/2 - Nigel Mansell


en vind die echt fantastisch. Met deze heeft Exoto alweer een pareltje toegevoegd aan hun collectie:applaus: