PDA

View Full Version : Ferrari 166 MM -- winnaar Le Mans 1949 -- starter 1/43


BSmodels
31-12-2006, 03:54
De eerste post-war winnaar van de 24 h van Le Mans kan uiteraard niet ontbreken in mijn collectie en het bouwen van de Mc Laren is redelijk stressie dus even dit tussendoortje :+

destijds tijdens de race

4375


tegenwoordig, prachtig gerestaureerd....

4376

BSmodels
31-12-2006, 04:04
Wat is er al gebeurd.

De body werd klaar gemaakt voor het spuiten. Ik heb terug met de Motip plamuur gewerkt. Alles eens gedryfit.
Daarna wat TS-08 gedecanteerd en wat gespeeld met de airbrush. Dat spuit trouwens als een trein, moet niet verdund worden.

BSmodels
31-12-2006, 04:10
Het cockpitgedeelte is ook bijna klaar. Ik heb het een redelijk "vettig" uiterlijk gegeven, tenslotte was het toch een "open seater".

Loeten
31-12-2006, 11:50
Knap werk hoor. ik bewonder modelbouwers in deze schaal. Niks voor mij vrees ik...

Goed gezien dat vettige interieur. Ga je die wagen ook weatheren of is ie klaar voor net voor de start??

Grtzz

BSmodels
31-12-2006, 13:25
Knap werk hoor. ik bewonder modelbouwers in deze schaal. Niks voor mij vrees ik...

Goed gezien dat vettige interieur. Ga je die wagen ook weatheren of is ie klaar voor net voor de start??

Grtzz

Ik begrijp wat je bedoeld maar weatheren niet echt, wel nog wat spelen met smoke. Verkijk je wel niet op de foto's want dit is natuurlijk serieus uitvergroot. In werkelijkheid is het cockpitgedeelte 2 cm bij 2.5 cm. Dus eens in de body komt het wat minder "vettig" over :crazy:

Loeten
31-12-2006, 13:32
Ik bedoelde: ga je hem maken in racetoestand of net voor de start waar de bolide nog helemaal netjes gepoetst is...

BSmodels
31-12-2006, 13:36
Ik bedoelde: ga je hem maken in racetoestand of net voor de start waar de bolide nog helemaal netjes gepoetst is...

voor de start....

Gulfie
31-12-2006, 17:23
Verdoeme, als ik dit zie heb ook ook opnieuw zin om 1/43 te bouwen. Ik heb nog zo'n 80 kits ongebouwd staan ...

Schoon werk Bart!

BSmodels
13-03-2007, 00:58
amai, ik moest al diep in de threads gaan zoeken om mijn wagentje terug te vinden.
Anyway, twee maanden niets meer gedaan wegens acuut tijdsgebrek, en andere aktiviteiten maar de laatste dagen dan toch effe tijd gemaakt om verder te doen.

wat is er gedaan:

- decals + clear coat (gunze)

5338

- in de cockpit heb ik de "standaard kopspeld" die moet dienen als versnellingspook vervangen door een gedraaid exemplaar in white metal en er werd ook een selector plate voorzien. Beiden zijn aftermarket van Tameo

5335

- de raampjes en windshields werden met 2 componenten epoxy gelijmd en op maat gesneden. Voor het glaswerk heb ik geen gebruik gemaakt van hetgeen in de kit zit maar een andere folie, die veel dunner maar toch nog voldoende stijf is gebruikt. Het raamwerk zelf is PE dat gewoon werd gepolierd.

5337

- ik heb onze vriend ook maar achterlichten gegeven. Deze waren ze blijkbaar vergeten bij Starter :confused: . Met dank aan Starmodel trouwens voor het bezorgen van achterlichtjes.

5336

Er resten nu enkel nog wat details uitgeschilderd te worden en dan mag hij fotomodel gaan spelen :champagne:

Dominique
13-03-2007, 01:09
Toppie! Ik ben benieuwd naar het resultaat!

Guido
13-03-2007, 01:22
Hola, dat ziet er zeer goed uit! Ben benieuwd naar het resultaat!

Flame
13-03-2007, 17:48
Dat ziet er hier goed uit, zeker volgen:gas:

BSmodels
14-03-2007, 18:14
Het model is af, de foto's vind je hier (http://forum.depaddock.eu/showthread.php?t=15115)

Gulfie
14-03-2007, 18:38
Blinken doe hij in ieder geval wel. Die voorgrill ziet er in ieder geval heel zwaar uit in proportie, maar ik twijfel er niet aan dat dat op de echte ook zo was, per slot van rekening, 't is dan ook ne Ferrari hé :+ :eek:

Dominique
14-03-2007, 22:53
Blinken doe hij in ieder geval wel. Die voorgrill ziet er in ieder geval heel zwaar uit in proportie, maar ik twijfel er niet aan dat dat op de echte ook zo was, per slot van rekening, 't is dan ook ne Ferrari hé :+ :eek:

Daar zou ik niet aan twijfelen. Ze hebben destijds wel meer rare dingen in elkaar getimmerd daar in Italië (doen ze nu trouwens nog als ge het mij vraagt). :crazy:

By the way: ferm modelleke !!

BSmodels
14-03-2007, 23:04
Blinken doe hij in ieder geval wel. Die voorgrill ziet er in ieder geval heel zwaar uit in proportie, maar ik twijfel er niet aan dat dat op de echte ook zo was, per slot van rekening, 't is dan ook ne Ferrari hé :+ :eek:

Het valt best mee. Het hangt er een beetje vanaf hoe je ze schildert. Als je het "lattenwerk" met een fijn penseeltje schildert kom je er niet. Ik heb eerst alles volledig in semi-gloss zwart gezet (eigenlijk was het meer tamponeren om er zeker van te zijn dat er niet teveel gaatjes dicht zouden zitten) en daarna zeer voorzichtig met chrome zilver gedrybrushed.