PDA

View Full Version : Lancia Delta HF integrale 16v 1989 - Hasegawa - 1/24 - Ref 25008 (CR-008)


Loeten
31-12-2006, 18:00
Op vraag van Huudo en Dominique plaats ik hier ook eens een review. Eigenlijk meteen twee omdat deze Lancia Delta in meerdere bouwdozen te vinden zijn. Hier komt de review van Hasegawa. In een andere thread komt deze van Protar/Italeri.

Instructies

Net zoals Tamiya in een openklapbaar "boekje" en handig in tweekleurendruk (blauw - zwart). Verf en parts zijn verschillend van kleur aangeduid. Het oogt wat druk maar is toch duidelijk genoeg. Je krigt ook een woordje uitleg (geschiedenisles) over de wagen en de rally waarin hij meedeed.

Decals

Er zitten twee decalsvellen in de kit. Part a zit in het boekje en is goed bewaard. Part b zit tussen de sprues, staat dus bloot aan licht waardoor de kans op verkleuren groot is. (wat hier het geval is) Er is behoorlijk wat extra draagfilm, dus bijsnijden is een noodzaak.

Banden

Deze zitten in een apart zakje en hebben wat schuurwerk op het loopvlak nodig. Voor de rest prima kwaliteit en detail.

Loeten
31-12-2006, 18:19
Body

In één geheel, dus geen aparte bumpers te plaatsen. Dat heeft voor-en nadelen. Details zijn eenvoudig maar goed. De luchtinlaten op de moorkap zijn open terwijl de gril vooraan dan weer dicht is. Er zijn weinig gietnaden te bespeuren.

PE-parts

Samen met de meegeleverde lap voor de gordels vind je ook de extra parts om die gordels netjes af te werken. Er zitten ook sluitstukken en een vloerplaatje voor de copiloot bij. Bij diezelfde lap zit ook een antenne en een buisje voor weet ik veel wat...

Onderdelen

Deze zijn naar Hasegawakwaliteit. Dit wil zeggen dat ze behoorlijk detail bevatten en weinig flash. De velgen werden niet volledig open gemaakt maar zien er wel goed uit. Soms ontbreekt het detail volledig op enkele onderdelen zoals de radiator. Je ziet hem niet dus is een vlakke "plank" voldoende. Als je de gril openmaakt en je plaatst zelf gaas, dan zou dit misschien kunnen opvallen.

Motor

Die ontbreekt hier wel maar de onderzijde ervan is meegegoten.

Conclusie

Een heel degelijke kit waar je zelf nog enkele dingen kunt aan toevoegen (gril) en waar wat extra's zoals de gordels bij zitten. Iets waar die van Tamiya jaloers op mogen zijn. Toch plaats ik Hasegawa net onder het niveau van Tamiya. Misschien dat ik tijdens het bouwen van gedacht verander.

Foto's volgen nog en gaan door Dominique geplaatst worden.

:gas:

Guido
06-01-2007, 00:20
Het is niet alleen voor mij een Dominique van belang, iedereen profiteert van deze eerste indruk Kit Reviews. Zo weten we op voorhand waar we ons aan mogen verwachten.

Leuk geschreven!

Dominique
06-01-2007, 00:29
Trouwens, we wachten nog op die foto's ... ;)

Loeten
06-01-2007, 01:14
Trouwens, we wachten nog op die foto's ... ;)

Oeps, glad vergeten... Ik ga ze bewerken en dan doorsturen. eens kijken of ik vandaag nog tijd heb.

Waar mogen ze naartoe? Email of zo??

Dominique
06-01-2007, 02:16
Oeps, glad vergeten... Ik ga ze bewerken en dan doorsturen. eens kijken of ik vandaag nog tijd heb.

Waar mogen ze naartoe? Email of zo??

Is goed, laat maar komen: dominique.beerts@telenet.be

Dominique
01-02-2007, 23:35
Bij deze: de foto's!!
Deel 1 ...

Dominique
01-02-2007, 23:36
en deel 2 :