View Full Version : Porsche 996 GT3 R - Seikel Motorsport
Heren,
Zoals sommigen onder jullie weten ligt deze speciale GFK slot-kit al lang te wachten om eindelijk gemaakt te worden. Met de andere kits aan de kant is het de moment om eraan te beginnen:
De kit:
http://ikandeez.net/av-blink/porsche996gt3seikel1/Seikel001.jpg
De GFK body:
http://ikandeez.net/av-blink/porsche996gt3seikel1/Seikel003.jpg
Veel opvul- en schuurwerk voor de boeg:
http://ikandeez.net/av-blink/porsche996gt3seikel1/Seikel009.jpg
http://ikandeez.net/av-blink/porsche996gt3seikel1/Seikel007.jpg
Openingen echt open maken:
http://ikandeez.net/av-blink/porsche996gt3seikel1/512s_138.jpg
Veer opvul- en schuurwerk, enkele grondlagen en twee laklagen verder. Je ziet duidelijk dat de body nog extra verf nodig heeft:
http://ikandeez.net/av-blink/porsche996gt3seikel1/seikelblack_002.jpg
http://ikandeez.net/av-blink/porsche996gt3seikel1/seikelblack_003.jpg
http://ikandeez.net/av-blink/porsche996gt3seikel1/seikelblack_005.jpg
De spoiler:
http://ikandeez.net/av-blink/porsche996gt3seikel1/seikelblack_010.jpg
Voor alle duidelijkheid, dit wordt de wagen:
http://perso.orange.fr/buckhorn.wash/cars/lemans/course/clm01/c083.jpg
G.
Ziet er een mooie uit, nog veel plezier eraan:bye:
Wild Goose
01-01-2007, 15:44
Succes Mfahrer.
Weer een mooie keuze.;)
ga je de tank opening van voor niet open maken ?
Is die GfK body nog flexibel of is ze hard als geinjecteerde plastic of resin?
Thanks gasten,
@Gerre: Wel, ik heb andere foto's waarbij er een klepje over de tankdop ligt, dus heb ik het maar gesloten gelaten.
@Gulfclk: De GFK kit is redelijk flexibel, is gemaakt voor slotten (en evt mini-z).
G.
Mooie wagen. Wil je het nauwkeurig doen, dan moet je die panelline rond het voorspatbord ook nog dichtmaken: Dit is een feature van de RSR, de RS had een naadloos spatbord voor:
http://www.racingsportscars.com/photo/2001/Le_Mans-2001-06-17-083.jpg
Bedankt voor de foto en de tip! Moest het een statisch model zijn, zou ik de lijnen dichtwerken met putty. Probleem is dat de body ongetwijfeld vaak getorst zal worden op die plaatsen en dat de putty daardoor onmiddelijk brokkelt en loskomt, met alle gevolgen vandien, verf die afpulvert en zo. Daarom probeer ik putty zo veel mogelijk te vermijden, maar ik heb er al een pak nodig gehad rond de ramen, waar de body hopelijk minder zal bewegen.
G.
Hallo,
Mooie PORSCHE.Is dit model zijn geld waard of is een TAMYIA kit met update even goed?Prachtig model dat in veel liverys kan gebouwd worden.
Groeten.
BMW ...Kraftbayers!:gas:
Thanks gasten,
@Gerre: Wel, ik heb andere foto's waarbij er een klepje over de tankdop ligt, dus heb ik het maar gesloten gelaten.
Dan zou ik het ook zo laten :)
@ Gerre: Ik heb ook maar twee foto's met dat klepje dicht... alle andere foto's zijn met de tankdoppen open. Misschien dat ik het toch open maak en probeer passende tankdoppen te vinden. Ik moet achteraan ook nog gaatjes maken voor de achterlichten. Ik probeer eerst die te maken en dan zie ik wel hoe het gaat, ik wil gewoon vermijden dat ik de body moet herspuiten.
G.
Ik ben hier ook bezig aan een porsche, die van freisinger (project ligt wel stil).
Maar dat is met de kit van tamiya en ik moest die opening zelf maken, en daar komt heel veel schuurwerk aan te pas voor het mooi ovaal te maken. Dus bij dit model zou ik het dan toelaten, want de kans is groot dat je de verflaag gaat beschadigen.
Jah... de opening is dicht gebleven, de schade aan de lak en aan de body kan te groot worden. Wel zijn er al enkele decals aangebracht. De blokjes over de flanken zijn 1 grote decal... Set en Sol hebben hun werk!!!!
http://ikandeez.net/av-blink/porsche996gt3seikel1/minichallenge2007_r1_38.jpg
http://ikandeez.net/av-blink/porsche996gt3seikel1/minichallenge2007_r1_40.jpg
http://ikandeez.net/av-blink/porsche996gt3seikel1/minichallenge2007_r1_41.jpg
Er liggen wel enkele kleine neepjes in, de decal moet in teveel verschillende richtingen gelegd worden denk ik! Ik heb nochtans SET gebruikt voor de decal te plaatsen en SET om de decal te setten.... maar toch.... Iemand extra tips daarvoor (ik heb de decal SET en SOL tutorial al gelezen).
G.
Gunther,
Ik verwarm de decals nog met een haardroger als ze op de auto liggen.Dan vallen die mooi in de plooien en in de deurranden of over de bolle spatborden.Niet te warm maken!Dan druk ik de decals nog met een oorwatje aan en ze liggen dan perfect.Sommige modelbouwers zullen dit misschien een rare methode vinden maar voor mij werkt dit perfect.Wel oppassen met plastiek modellen dat men ze niet te warm maakt.De PROXIMUS BMW 320I van mij heb ik ook zo gedaan en die decals liggen goed.
Verder nog veel plezier aan de auto en het komt zeker goed.
Groeten WALTER
BMW ...Kraftbayers!:gas:
Gunther,
Ik verwarm de decals nog met een haardroger als ze op de auto liggen.Dan vallen die mooi in de plooien en in de deurranden of over de bolle spatborden.Niet te warm maken!Dan druk ik de decals nog met een oorwatje aan en ze liggen dan perfect.Sommige modelbouwers zullen dit misschien een rare methode vinden maar voor mij werkt dit perfect.Wel oppassen met plastiek modellen dat men ze niet te warm maakt.De PROXIMUS BMW 320I van mij heb ik ook zo gedaan en die decals liggen goed.
Verder nog veel plezier aan de auto en het komt zeker goed.
Groeten WALTER
BMW ...Kraftbayers!:gas:
heb dit ooit ook eens gedaan op een Mclaren Honda (weet ni meer welke want heb hem weg gedaan) en die decals vielen niet op de sidepods. Dus ik na een paar pogingen bij de haardroger uit gekomen, en inderdaad dat helpt wel.
Bedankt voor de tip, maar het zal voor de volgende keer zijn. De decals liggen er langs beide zijden op en nu zal "haardrogeren" niet veel effect meer hebben hé!
G.
Gunther,
iets dat werkt maar dat je eerst moet proberen ....
Water in de microgolf (of op een andere manier) verwarmen tot hij bijna kookt (zeer warm dus) en daar de decal in losweken. Let op, de decal lost VEEL sneller omwille van de warmte.
De decal wordt nu ook veel soepeler en legt zich ook beter. Let wel op ... ik doe dit altijd met decals van Tamiya, Renaissance, Studio 27, dus even proberen vooraleer dat in de toekomst op alle decals toe te passen.
Good luck!
Na de 996GT3 in te zetten in de Gumball wou ik m'n Seikel GT3RS-R inzetten in de FIA GT.
De body en het interieurtje waren al een tijdje "klaar". Klaar is uiteraard een groot woord, er zijn nog wat details die moeten aangebracht worden. Zoals jullie weten is dit een GFK slotbody (afgegoten van een Tamiya 996GT3 met ScaleProduction uitbreidingsset) waar normaal gezien de ruiten en lichten in lexan in moeten gestoken worden. Om het wat mooier te maken zijn de voor- en achterlichten uit een tweede Tamiya kit. Veel mooier om mee te werken!
De straatversie van de GT3 heb ik van chassis gehaald om onder deze Seikel te monteren. Ik moet enkel de spoorbreedte aanpassen om de twee wagens op 1 chassis te zetten, dus da's goed te doen.
Body op het onaangepaste chassis van de straatversie:aan deze kant zitten de velgen gelijk met de zijkant van de body:
http://ikandeez.net/av-blink/porsche996gt3seikel1/seikel996GT3R_001.jpg
Aan de andere kant heb ik "ietske" over!
http://ikandeez.net/av-blink/porsche996gt3seikel1/seikel996GT3R_002.jpg
Spoorbreedte aangepast aan de wagen en de body met tweecomponentenlijm op de bodyhouders gelijmd en dat ziet er zo uit. De velgjes van de straat GT3 verdwijnen zo wat onder de GT3RS-R
http://ikandeez.net/av-blink/porsche996gt3seikel1/seikel996GT3R_004.jpg
http://ikandeez.net/av-blink/porsche996gt3seikel1/seikel996GT3R_008.jpg
Er moeten duidelijk velgen onder van een maatje groter. Aangezien er bij de body geen velgen zaten, ga ik inserts maken van de velgen van een 993GT2 (heb er toch een paar liggen). Daar wordt nu dus aan gewerkt, er komen ook scaleproduction remschijven achter! De spoiler komt er ook vanavond nog op! Hopelijk straks nog wat foto's!
G.
ziet er goed uit en zal er wel iets agressiever uitzien met de grotere velgen, en de spoiler :)
Voila... zo ziet em er nu uit! Stukken beter hé! De GT2 velgen gaan er schitterend onder, tis wel wat werk geweest om die Tamiya velgen om te vormen tot inserts! De spoiler is ook gemonteerd, hopelijk blijft die er een tijd opstaan, hij staat immers op zeer broze photo-etched steunen!
http://ikandeez.net/av-blink/porsche996gt3seikel1/seikel996GT3R_029.jpg
http://ikandeez.net/av-blink/porsche996gt3seikel1/seikel996GT3R_031.jpg
http://ikandeez.net/av-blink/porsche996gt3seikel1/seikel996GT3R_032.jpg
http://ikandeez.net/av-blink/porsche996gt3seikel1/seikel996GT3R_033.jpg
http://ikandeez.net/av-blink/porsche996gt3seikel1/seikel996GT3R_034.jpg
Nog een paar detailkes als photo-etched sleephaken en electrische onderbreking, uitlaatjes vanbinnen zwart maken en LEDjes aansluiten en we kunnen deelnemen in de FIA GT!
G.
Bart.Vandecavey
17-09-2007, 09:02
Nog een paar detailkes als photo-etched sleephaken en electrische onderbreking, uitlaatjes vanbinnen zwart maken en LEDjes aansluiten en we kunnen deelnemen in de FIA GT!
G.
Dat zal dan waarschijnlijk een diskwalificatie worden... Je moet nog een hans gaan kopen voor uw piloot! :p
ziet er goed uit, die gt2 velgen vind ik echt mooi er onder en de spoiler ziet er strak uit, hopelijk verremt niemand zich in deze fia gt wedstrijd zoals bij anthony kumpen :)
Hallo M fahrer,
Ziet er prima uit,maar ik heb een vraagje hoe(met wat) maak je die zeef in de voorgril en met wat lijm je dit?Ik ben een lid bij speedlines een club in diepenbeek en ben sinds vorig jaar begonnen met body's zelf af te gieten en lamineren met carbon en gfk deze zijn erg licht en onverwoestbaar.Ben nu ook bezig aan een gt3 maar hier een foto van mijn dbr9(zelf gelamineerd) die ik gebruikt heb bij de 24h van Speedlines.
http://www.speedlines.bene.ws/nwsspeedlines/24uren/fotogallerij/2007/fotos/DSCF0624.JPG
Grt. Jan
Hey Jan, dat gaas is dit in die voorbumper zit is een soort fijn muggengaas! Goedkoop en makkelijk verkrijgbaar! Ik lijm dat met "Plastizap", dat laar bijna geen sporen na!
Ik heb met die zelfgelamineerde wagens al ik contact gekomen via Nick de Wachter! Die doet dat ook, met exact dezelfde lexan spoilersteuntjes (doorzichtig, met dunnen gekleurde steuntjes erop), rubberen spoilers en venturi's, alles speciaal voor te slotten!
Heb je geen website met je meteriaal erop?
G.
Hallo,
Ik heb geen website,maar ik ben bij Tamar Nelwan(doet dit samen met Nick) in Amsterdam een cursus gaan volgen Lamineren.Als je bij ons in Diepenbeek rijd heb je maar 2 opties of je koopt een Carrera body(veel te zwaar) of zoals ik, je lamineert een body.Heb in het begin met een tamiya body gereden maar dit is niet zo aangeraden als je nog niet 100% slotracer bent.
Grt. Jan
Mooi mooi mooi!
Mag ik vragen waar je die decals gehaald hebt voor je Aston Martin?
G.
Ik heb reeds een vraag gestart op dit forum of iemand wist waar ik de decals kon vinden van de Dbr9,maar heb hierop geen respons gekregen denk ook dat het erg moeilijk is om deze decals vast te krijgen.Ik weet dat Tamar deze zelf ontwerp(maar hij is dan ook grafisch ontwerper)en verkoopt ze ook niet .Wat ook niet simpel is als je ze zelf ontwerpt om een printer te vinden die wit print.Ik heb op een Duitse site deze gevonden maar ze zijn echter niet van top kwaliteit:
http://www.slotfactory.de/t3_slot/index.php?id=2
Grt. Jan
Dagobert II
27-03-2008, 16:02
Beetje laat, maar;
Patto's Place heeft twee versies DBr9 decals LM 2005 en James Bond.
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.