PDA

View Full Version : Yamaha XV1600 (een halve toch) - Tamiya 1:12


Sennake
01-01-2007, 17:48
Ik ben momenteel bezig met de bouw van deze chopper, die als basis zal dienen voor een nieuw modelbouwartikel. Dit betekent jammer genoeg dat ik geen WIP-foto's kan tonen vooraleer het artikel verschenen is, maar een tussentijdse update wil ik jullie toch niet onthouden, al was het maar omdat jullie niet zouden denken dat ik zit te niksen in plaats van mijn Honda CB750 Four verder te bouwen...

Dominique
01-01-2007, 19:19
Rijdt dat goed, zo'n chopper zonder voorwiel? :D

Ziet er properkes uit. Zo te zien alles OOB?

Sennake
01-01-2007, 19:25
Ziet er properkes uit. Zo te zien alles OOB?

Ja, dat is het opzet van het artikel.

Flame
02-01-2007, 00:22
Weeral een knap dingetje om te volgen:applaus:

Gulfie
02-01-2007, 01:50
Goed dat het een model is ... Born to be wild ... en de Guy met zijn wapperende manen in de wind! :+ :p

Ziet er strak gebouwd uit ... spijtig dat ge uw lusten niet kunt bodvieren omdat het OOB is.

Sennake
02-01-2007, 17:57
Rijdt dat goed, zo'n chopper zonder voorwiel? :D

Dit rijdt al ietske gemakkelijker, alhoewel het nog niet echt gezond is voor je achterwerk en je ook de voeten in de lucht zult moeten laten hangen (zodat je altijd in eerste zal moeten rijden) :+

Mario
02-01-2007, 18:07
'Chopper' en 'rijden' in 1 zin, hmmm, hier klopt iets niet. :D

Wist je dat een Boss Hoss maar 1 versnelling heeft ? Maar da's al evenmin een moto, natuurlijk.

Gèrre
02-01-2007, 20:13
wat wil oob zeggen ? ja shame on me

Dominique
02-01-2007, 21:33
wat wil oob zeggen ? ja shame on me

Out Of the Box
Het wil eigenlijk zeggen dat je een kit volledig standaard bouwt, zoals hij uit de doos komt. Geen aftermarket toestanden zoals uitbreidings- en verbeteringssetjes, PE-setjes, zelf-aangebreide-scratchbuilt-onderdelen, etc etc.
Het verschil tussen een doordeweeks resultaat en een prijswinnaar zul je dus zelf als bouwer moeten weten te behalen door je model zo proper mogelijk te bouwen.

Dominique
02-01-2007, 21:36
Dit rijdt al ietske gemakkelijker, alhoewel het nog niet echt gezond is voor je achterwerk en je ook de voeten in de lucht zult moeten laten hangen (zodat je altijd in eerste zal moeten rijden) :+

Wat is die rare rooie streep eigenlijk over de achterkant van het spatbord? Ik zag die al in de eerste reeks foto's, maar ik veronderstelde dat dat een reflectie van één of ander was?

Sennake
02-01-2007, 21:38
Wat is die rare rooie streep eigenlijk over de achterkant van het spatbord? Ik zag die al in de eerste reeks foto's, maar ik veronderstelde dat dat een reflectie van één of ander was?

Dat is geen streep maar een gleuf, waarin het achterlicht-pinkers-nummerplaat-onderdeel in bevestigd moet worden.

Dominique
02-01-2007, 21:47
Dat is geen streep maar een gleuf, waarin het achterlicht-pinkers-nummerplaat-onderdeel in bevestigd moet worden.

OK. Gesnopen.

Gèrre
03-01-2007, 20:05
Out Of the Box
Het wil eigenlijk zeggen dat je een kit volledig standaard bouwt, zoals hij uit de doos komt. Geen aftermarket toestanden zoals uitbreidings- en verbeteringssetjes, PE-setjes, zelf-aangebreide-scratchbuilt-onderdelen, etc etc.
Het verschil tussen een doordeweeks resultaat en een prijswinnaar zul je dus zelf als bouwer moeten weten te behalen door je model zo proper mogelijk te bouwen.

kdacht al zoiets ik kende alleen maar zo'n uitdrukking met "straight" er in. allé dat denk ik toch was lang geleden.