PDA

View Full Version : Hoort Freddy Loix thuis in Dakar ?


JPMontoya
02-01-2007, 22:52
Freddy Loix krijgt een ferme veeg uit de pan van Jacky Loomans en N. Essers in een interview met UIT magazine van deze maand...

Als kritiek van zo'n ervaren mannen komen dan heb ik toch serieuze bedenkingen bij Freddy...

http://img409.imageshack.us/img409/1015/img1373eb7.th.jpg (http://img409.imageshack.us/my.php?image=img1373eb7.jpg)
http://img397.imageshack.us/img397/2888/img1375em1.th.jpg (http://img397.imageshack.us/my.php?image=img1375em1.jpg)

Sorry voor de lage kwaliteit...

Rhino's heeft mss wel te vroeg Loix gesteund voor Dakar.....

HaCo
03-01-2007, 00:25
Ik heb vooral bedenkingen over mensen die zoiets in een boekske laten zetten, ik vind het echt wel laag. Ik vind Fredje een toffe knul en wens hem veel succes in de Dakar 2007. Hij is een professionele piloot en verdient zeker beter. Ik hoop dat Fredje dieje Loomans op sportief vlak eens goed klopt!

jurgen
03-01-2007, 00:29
Mss wel op hun tenen getrapt dat loix dit jaar met een ander team aan de start komt...
laag vind ik dat:no: :no:

206WRC-ke
03-01-2007, 00:33
Yep, ben het eens met Haco. Vraag mij af waarom die twee heren nu pas met zoiets naar buiten komen... Bang dat ze zullen geklopt worden zeker...
Is idd maar van een laag niveau, jawaddedadde.

Guido
03-01-2007, 00:34
en dat hij kritiek had op hun materiaal...

Da's natuurlijk ook een manier om de geschreven pers te halen...

Als ze hier achteraf op aangesproken gaan worden, zal het wel niet zo bedoeld geweest zijn en zullen de woorden wel verkeerd geïnterpreteerd zijn of verdraaid zijn. Goe bezig die gasten, een Belg minder waar we moeten voor supporteren. :applaus: :rolleyes:

Dragu
03-01-2007, 00:57
Freddy zal ze wel :fight: !!!


En idd zeer vreemd dat ze er nu pas bij uit komen , juist voor de start van de dakar , en nu freddy in een ander team en normaal gezien met een snellere wagen aan de start staat .

Sucses Freddy !!

Dominique
03-01-2007, 01:03
Dat lijkt inderdaad verdacht veel op natrappen. Ik heb het artikel niet gelezen en ik ken de context dus niet.
Loomans moet echter niet alle schuld voor het mislukken van zijn vorige Dakar op Freddy schuiven. Zijn eigen Bowler gaf op ongeveer hetzelfde moment de geest. Ook de schuld van Loix waarschijnlijk?

JPMontoya
03-01-2007, 01:29
Yep, ben het eens met Haco. Vraag mij af waarom die twee heren nu pas met zoiets naar buiten komen... Bang dat ze zullen geklopt worden zeker...
Is idd maar van een laag niveau, jawaddedadde.

Ik denk niet dat Loomans schrik heeft om geklopt te worden door een Dakar Newbie...Loomans heeft al jaren niets meer te bewijzen in Dakar. Petje af voor z'n prestaties...

Als je als debutant niet wil luisteren naar iemand als Loomans dan heb ik daar maar m'n bedenkingen bij....En van een ex-wrc piloot mag je toch verwachten dat ie weet dat je water in de radiator moet kappen...

Ik denk echt niet dat Loomans/Essers er op uit zijn Loix zwart te maken en dat dit natrappen is.

Men verschiet gewoon dat Loix hier van z'n sokkel 'en imago van de propere jongen' valt.

Dominique
03-01-2007, 01:53
Ik denk niet dat Loomans schrik heeft om geklopt te worden door een Dakar Newbie...Loomans heeft al jaren niets meer te bewijzen in Dakar. Petje af voor z'n prestaties...

Als je als debutant niet wil luisteren naar iemand als Loomans dan heb ik daar maar m'n bedenkingen bij....En van een ex-wrc piloot mag je toch verwachten dat ie weet dat je water in de radiator moet kappen...

Ik denk echt niet dat Loomans/Essers er op uit zijn Loix zwart te maken en dat dit natrappen is.

Men verschiet gewoon dat Loix hier van z'n sokkel 'en imago van de propere jongen' valt.

Dan moeten ze erbij zeggen dat die "Hollander die naast hem zat" ook een prutser is, terwijl je goed genoeg weet dat dat niet het geval is.
Als hetgeen ze beweren ook werkelijk klopt, dan hadden ze dat moeten uitbrengen vlak na de opgave. Niet nu, vlak voor de start wanneer blijkt dat hun "prutsers van toen" in een ander team zitten.
Als je op zo een manier over je (ex-) teammaats spreekt, dan weet je dat je een hoop negatieve reacties krijgt. Van iemand van hun kaliber had ik een klein beetje gezond verstand en tact verwacht.
Voor mij kunnen ze nog weinig goeds doen.

gofastfreddy
03-01-2007, 19:41
Dan moeten ze erbij zeggen dat die "Hollander die naast hem zat" ook een prutser is, terwijl je goed genoeg weet dat dat niet het geval is.
Als hetgeen ze beweren ook werkelijk klopt, dan hadden ze dat moeten uitbrengen vlak na de opgave. Niet nu, vlak voor de start wanneer blijkt dat hun "prutsers van toen" in een ander team zitten.
Als je op zo een manier over je (ex-) teammaats spreekt, dan weet je dat je een hoop negatieve reacties krijgt. Van iemand van hun kaliber had ik een klein beetje gezond verstand en tact verwacht.
Voor mij kunnen ze nog weinig goeds doen.

vind ik ook dat ze zo een dingen direct moeten uitbrengen , maar freddy is en blijft ne toffe gast , natrappen is het zeker .

freddy weet hoe hij aan een wagen moet werken en hoe het ding werkt , dus dat zal geen prob zijn .

ik hoop dat freddy mischien een paar uitschieters doet ginder , als revanche

Pegasus
03-01-2007, 23:19
Loomans komt als piloot niet eens aan de enkels van Freddy. Vandaar de frustratie? Ook al vergeten Jacky, hoeveel publiciteit dat uw team heeft gekregen door Freddy's deelname.
Als negatieve pr kan dit tellen hoor...

DDRT_Fred
03-01-2007, 23:21
Dit is gewoon laag bij de grond!

Ik vind het echt wel laat! de interviewer gaat wel wat eenzijdig te werk.

Had loomans niet gezegd dat freddy voor de woestijn snel te gaan. en voordeel te halen uit zijn rally ervaring ?.. zodat ze tijd konden goed maken op de grote jongens.

Dat Freddy een geen water in een radiator kan gieten is zever. 20 jaar geleden werkte hij samen met zijn vader al aan wagens.

Dat Loomans( of Essers) die Hollander een prutser noemt is nog erger! Een ervaren Motor rijder met al een aantal Dakars achter de kiezen.

Er zijn ook bewijzen: beeld materiaal van Pitstop.tv (http://link.brightcove.com/services/link/bcpid155905698/bclid155898705/bctid376898303)

Dit is serieus na trappen een paar sponsors lieten het waarschijnlijk afweten als ze hoorden dat Loix niet meerreed.

Van mij part blijft Loomans steken in een Duin! voor hem zal ik niet supporteren

HaCo
06-01-2007, 19:54
Hehe, al 24 minuten voor loomans op loix!! :D :D :D

gwyllion
06-01-2007, 20:05
Duidelijk de kritiek van Loomans over Loix niet gelezen. Loomans spaart zijn Bowler tijdens de Europese proeven tot de duinen ... :D

Tijdens de eerste proeven kan je geen tijd winnen, allemaal maar verliezen (door bv. op je dak te gaan).

Guido
09-01-2007, 14:37
Na de eerste etappe op Afrikaanse bodem, staat Loix netjes 17de. Loomans en andere Belgen die het grappig vonden om te lachen met de "onervaren Loix" staan daar toch behoorlijk ver achter...

't is nog lang en ver, ik weet het wel, maar we blijven met extra grote en geslepen aandacht volgen. :)

gwyllion
12-01-2007, 19:57
Duidelijk de kritiek van Loomans over Loix niet gelezen. Loomans spaart zijn Bowler tijdens de Europese proeven tot de duinen ... :D

Tijdens de eerste proeven kan je geen tijd winnen, allemaal maar verliezen (door bv. op je dak te gaan).Loix zit momenteel nog in de woestijn. Je mag eens raden waar Loomans is. In de bivak ;)

Tijdsverschillen worden in de duinen gemaakt. Niet in Europa en Marokko.

marcel
13-01-2007, 14:12
En van een ex-wrc piloot mag je toch verwachten dat ie weet dat je water in de radiator moet kappen...

ik vindt dat punt van hen toch ongeloofwaardig? het is toch bekend dat Loix graag zelf aan zijn wagen sleutelt?

rallybiet
13-01-2007, 17:27
Ik begin het beu te worden dat er mensen zijn die Freddy's cappaciteiten in het twijfel trekken. En wat Loomans gedaan heeft blijft schandalig. Een top piloot zo door het slijk halen vind ik maar klein zierig. En dat Freddy zogezegd niet aan een auto kan sleutelen gelooft toch niemand. Of is iedereen vergeten dat hij de beste wrc heeft op punt gesteld nml de Corola Wrc. De Corola is tot nu toe de meest succesvolle wrc die er bestaan heeft. Vraag maar aan Pieter Tsjoen. Of aan Eugene Donnely 3 jaar na elkaar Iers Tarmac kampion van Ierland. En daar reed hij met de oudste wrc van het veld en klopte toch alle wrc's van bouwjaar 2002, 2003, 2004, 2005 en 2006.
En blijkbaar herinnerd er zich niemand wat Carlos Sainz zei na het vertrek van Freddy naar Mitsubischi. Dat het een heel groot verlies was voor Toyota.
Als we de eerste week van Freddy in Dakar bekijken hefft hij het voortreffelijk gedaan. Voor zijn motor problemen gisteren stond hij wel 14de algemeen terwijl bijna alle top piloten nog in wedstrijd zijn. En ja nu is hij terug gevallen.
Maar zo een prestatie heeft loomans toch nog nooit gedaan in een veld met zoveel top teams.
We zouden fier moeten zijn op Freddy voor wat hij al gepresteerd heeft!!!!
Ik ben het alvast en blijf Freddy steunen in zijn autosport carriere!!!!!!!!!!!!!!!
Go Freddy Go :gas:

gofastfreddy
13-01-2007, 17:36
rallybiet niet alleen de corolla maar ook de 206 wrc waar hij tijdens ( tussen de accent en de 307wrc ) de voorbereiding van corsica na de 3de run al zei wat er moest gebeuren om het ding beter te maken , en er zaten daar al mannen met meer peugeot ervaring .

idd freddy is en blijft zeker in mijn ogen the best :D

206WRC-ke
13-01-2007, 19:20
Als we de eerste week van Freddy in Dakar bekijken hefft hij het voortreffelijk gedaan. Voor zijn motor problemen gisteren stond hij wel 14de algemeen terwijl bijna alle top piloten nog in wedstrijd zijn. En ja nu is hij terug gevallen.
Maar zo een prestatie heeft loomans toch nog nooit gedaan in een veld met zoveel top teams.
We zouden fier moeten zijn op Freddy voor wat hij al gepresteerd heeft!!!!
Ik ben het alvast en blijf Freddy steunen in zijn autosport carriere!!!!!!!!!!!!!!!
Go Freddy Go :gas:
Ben ik het helemaal mee eens! Freddy heeft het er tot nu toe zeer goed gedaan in Dakar. Dat hij motorpech had kan hij wss niet veel aan doen. Hij heeft toch maar in de top 15 gereden, wat we Loomans nog lang nie hebben zien doen. Voor hetzelfde geld geeft zijn motor morgen de geest...

Raceboy
13-01-2007, 22:42
Ben ik het helemaal mee eens! Freddy heeft het er tot nu toe zeer goed gedaan in Dakar. Dat hij motorpech had kan hij wss niet veel aan doen. Hij heeft toch maar in de top 15 gereden, wat we Loomans nog lang nie hebben zien doen. Voor hetzelfde geld geeft zijn motor morgen de geest...

Geen motorpech. Kapotte benzinepomp na een halve koprol.

206WRC-ke
13-01-2007, 23:56
Geen motorpech. Kapotte benzinepomp na een halve koprol.

Ik bedoel motorpech in het algemeen hé, ik wist niet exact wat het was. Behoort de benzinepomp niet tot de motor mss? :cool: :D

:gas:

HaCo
14-01-2007, 12:44
Laten we niet vergeten dat Fredje nog steeds in koers is. Na de 6e proef stond Loix net geen 5 uren voor op Loomans, nu staat fredjes een uur en 45 mins achter.

De koers is nog lang niet gedaaan en op het einde worden de prijzen verdeeld.

Hoe dan ook, de prestaties van Loix zijn tot en met de 6e proef ZEER GOED! Hopelijk kan hij het de rest van de Dakar doortrekken en tonen aan mannen als Loomans dat hij wel kan rijden in een woestijnrally...

Wat het resultaat ook moge wezen, het artikel van Loomans trekt op niets en is beneden alle peil. Op de 1 of andere manier stelt Loomans ook de rallysport en 1 van onze professionele piloten in een fout daglicht voor het algemene publiek, goed wetende dat Loix veel beter verdiend! Trekt gewoon op niets!

HaCo
14-01-2007, 20:01
Misschien een beetje kinderachtig, maar ik kan het niet laten :frusty:

Loix staat bij SP2 op slechts 4 minuutjes van Loomans, zou hij wuiven wanneer hij hem inhaalt? :D :D :D

rallybiet
14-01-2007, 23:33
Freddy 15de tijd in de achtste rit bijna een half uur sneller dan Loomans.
GO Freddy GO:gas: :applaus: :worship: :applaus: :worship: :applaus:

Belle
14-01-2007, 23:47
Ben blij dat hij zijn verloren tijd voor een stuk heeft goedgemaakt. Hopelijk kan hij tijdens de volgende etappes z'n voorsprong uitbouwen.

JPMontoya
14-01-2007, 23:48
Freddy 15de tijd in de achtste rit bijna een half uur sneller dan Loomans.
GO Freddy GO:gas: :applaus: :worship: :applaus: :worship: :applaus:

Sorry maar dat zou ik interpreteren als...maar een half uur sneller...
Vooral het laatste stuk van de rit was sneller waardoor de Buggy in het voordeel was.

Loomans rijdt een prachtige wedstrijd tot op dit ogenblik...Wat alle loix fans er ook van moge denken.

Trouwens Loix's verlies van 8u was te wijten aan een "onstuimige" passage...(dixit pitstoptv)

Dominique
14-01-2007, 23:55
Sorry maar dat zou ik interpreteren als...maar een half uur sneller...
Vooral het laatste stuk van de rit was sneller waardoor de Buggy in het voordeel was.

Loomans rijdt een prachtige wedstrijd tot op dit ogenblik...Wat alle loix fans er ook van moge denken.

Trouwens Loix's verlies van 8u was te wijten aan een "onstuimige" passage...(dixit pitstoptv)

Mogen we er u op wijzen dat Loix meer dan 1 uur heeft stil gestaan bij zijn teammaat Jean-Joseph aan het begin van de etappe? Die is trouwens nog steeds niet aan CP2 aangekomen. Trek dat uur nog eens van zijn tijd af, en je zit met een top-tien tijd.

JPMontoya
15-01-2007, 00:01
Mogen we er u op wijzen dat Loix meer dan 1 uur heeft stil gestaan bij zijn teammaat Jean-Joseph aan het begin van de etappe? Die is trouwens nog steeds niet aan CP2 aangekomen. Trek dat uur nog eens van zijn tijd af, en je zit met een top-tien tijd.

Dat is toch totaal irrelevant. Het enigste wat telt zijn de tijden aan de finish.

En Als....Als......Als....ons kat een koe was....

Dominique
15-01-2007, 00:05
Dat is toch totaal irrelevant. Het enigste wat telt zijn de tijden aan de finish.

En Als....Als......Als....ons kat een koe was....

Het enige dat relevant is, is dat hij een goeie etappe heeft gereden.

JPMontoya
15-01-2007, 00:13
Het enige dat relevant is, is dat hij een goeie etappe heeft gereden.

Inderdaad, net als Loomans.

En ook Hillewaere en Vandenberghe zijn goed bezig!

Belle
15-01-2007, 00:15
Dat is toch totaal irrelevant. Het enigste wat telt zijn de tijden aan de finish.

En Als....Als......Als....ons kat een koe was....

Sorry maar dat zou ik interpreteren als...maar een half uur sneller...
Vooral het laatste stuk van de rit was sneller waardoor de Buggy in het voordeel was.

Nu spreek je toch jezelf een beetje tegen vind ik... :rolleyes:

JPMontoya
15-01-2007, 00:25
Nu spreek je toch jezelf een beetje tegen vind ik... :rolleyes:

Nauwelijks...

Het eerste slaagt op een werkelijke situatie.
Terwijl het tweede slaagt op een fictieve toestand.

Guido
15-01-2007, 00:54
Ach ja, we zullen wel zien hoever Freddy nog kan geraken (laat ons hopen heel ver). Wellicht zullen we achteraf wel weer te horen krijgen dat de defecte bezinepomp natuurlijk zíjn fout was. Autosport is een mechanische sport, waar dingen per definitie kapot kunnen gaan. Behalve bij Freddy. Als het daar kapot gaat, heeft dat nooit wat met dat gegeven "autosport" te maken. 't is altijd Freddy geweest. :rolleyes:

En mocht Freddy het geluk hebben om voor Loomans en co. te eindigen, dan zal het wel zijn omdat zijn auto sneller was op sommige stukken en dat soort gezever.

Maar om op de initiële vraag "Hoort Freddy Loix thuis in Dakar?" een antwoord te geven, denk ik dat er ondertussen gerust met "JA" kan geantwoord worden. Ongeacht het resultaat voor deze 2de deelname, denk ik dat hij wel al heeft laten zien er thuis te horen. Net zoals Loomans, Wauters enz.

Raceboy
15-01-2007, 00:58
Ach ja, we zullen wel zien hoever Freddy nog kan geraken (laat ons hopen heel ver). Wellicht zullen we achteraf wel weer te horen krijgen dat de defecte bezinepomp natuurlijk zíjn fout was. Autosport is een mechanische sport, waar dingen per definitie kapot kunnen gaan. Behalve bij Freddy. Als het daar kapot gaat, heeft dat nooit wat met dat gegeven "autosport" te maken. 't is altijd Freddy geweest. :rolleyes:

Ik weet niet of je de beelden hebt gezien maar als je de wagen op zijn dak legt en daarna start hij niet meer, wat is er dan gebeurt?

Guido
15-01-2007, 01:32
Ik weet niet of je de beelden hebt gezien maar als je de wagen op zijn dak legt en daarna start hij niet meer, wat is er dan gebeurt?

gebeurd? Dat weet ik niet, ik zat er niet naast. Maar een bezinepomp gaat altijd kapot nadat je de auto op zijn dak hebt gelegd, da's waar. Dat was ik even vergeten...

rallybiet
15-01-2007, 16:44
Kunnen de aanhangers van Loomans hier nu echt niet geloven dat Freddy gewoon beter is dit jaar.
Wat Freddy presteert heeft Loomans nog nooit gedaan!!!
:mad: :mad: :mad: :mad:

rallybiet
15-01-2007, 16:46
Of zijn we hier nu weer bezig met onze nationale sport? Laten we onze top piloot effe afbreken. Begrijp het echt niet!!:frusty: :frusty: :fight: :fight:

Bart.Vandecavey
15-01-2007, 17:07
Kunnen de aanhangers van Loomans hier nu echt niet geloven dat Freddy gewoon beter is dit jaar.
Wat Freddy presteert heeft Loomans nog nooit gedaan!!!
:mad: :mad: :mad: :mad:


Loomans is al eens 16de geweest met de Bowler (in 2004).

Ik ben gewoon blij dat ze beide nog deelnemen, hoe meer belgen hoe beter!

Guido
15-01-2007, 17:38
Kunnen de aanhangers van Loomans hier nu echt niet geloven dat Freddy gewoon beter is dit jaar.
Wat Freddy presteert heeft Loomans nog nooit gedaan!!!
:mad: :mad: :mad: :mad:

Of zijn we hier nu weer bezig met onze nationale sport? Laten we onze top piloot effe afbreken. Begrijp het echt niet!!:frusty: :frusty: :fight: :fight:

Wat heet beter of de beste zijn in de autosport in het algemeen en in een Dakar in het bijzonder? Het gaat immers niet over een individuele prestatie, maar die van een equippe die gebruikt maakt van mechanische onderdelen tesamen gevezen tot een auto. In zo'n omstandigheden kan je nooit spreken over welke persoon nu wel de beste is, en zeker niet als beide teams met een ander concept van auto rijden enz. Tenzij dat we alleen naar de uitslag gaan kijken, maar dat is wat kort door de bocht. Zeker als er niet meegestreden wordt voor een podiumplaats. Niet vergeten dat we proberen een antwoord te vinden op de vraag "Heeft Freddy een plaats in Dakar?"

Ik ben, net als u, ook niet zo opgezet met het interview, maar wil toch graag ook wat nuanceren, vooraleer ik op de boze smilie knop driftig ga zitten klikken. Da's nu ook weer niet nodig. ;)



Ik ben gewoon blij dat ze beide nog deelnemen, hoe meer belgen hoe beter!

Voila zie, meer moet dat niet zijn. :)

rallybiet
16-01-2007, 18:19
Loix vandaag een prachtige 11de tijd algemeen gereden. :worship:

Mr.Dallara
21-01-2007, 19:38
De Dakar is gedaan en de slotconclusie kan zo gemaakt worden op DE vraag (Hoort Freddy Loix thuis in Dakar ?) in dit topic...


Aangekomen in Dakar:
- Loix
- Loomans

Plaats in de eindstand (in de Dakar dus):
29 Jacky Loomans/Joël Smets Bowler +15u48m52
50 Freddy Loix/Herman Vaanholt Fast&Speed Buggy +23u12m11


Aan jullie de eer op de slotconclusie in woorden te maken...

gofastfreddy
21-01-2007, 20:32
voor mij hoort freddy thuis achter een stuur , en het is gelijk met wat , zolang hj maar rijdt :D

Belle
21-01-2007, 20:36
Ik vind ook dat je weinig kunt opmaken uit een eindstand (over de kwaliteiten van de piloot althans).

Over iemand als Loix zou je niet mogen twijfelen in feite...

206WRC-ke
21-01-2007, 21:42
Loix hoort thuis achter het stuur. Heeft veel meer getoond in deze Dakar dan Loomans, toch in de eerste week. Hij heeft gewoon wat meer pech gehad...

Guido
21-01-2007, 23:36
Loix eerste deelname: opgave
Loix tweede deelname: Dakar bereikt.

Met deze finish is het objectief, bij de eerste 10, niet gehaald - en da's natuurlijk jammer. Ook Dakar is een gemotoriseerde sport, waar je door pech, fouten enz. teruggeslagen kunt worden. Belangrijk is dat Freddy de hele rit heeft uitgezeten en zodoende weer heel wat ervaring heeft kunnen opdoen die hem van pas zal komen bij de volgende edities. Dus, hoort Loix thuis in Dakar? Vaneigens.

gwyllion
22-01-2007, 13:24
Loix hoort thuis achter het stuur. Heeft veel meer getoond in deze Dakar dan Loomans, toch in de eerste week. Hij heeft gewoon wat meer pech gehad...Een deel van de pech heeft hij zelf veroorzaakt door koprol met zijn buggy in de duinen (rit 7).

206WRC-ke
22-01-2007, 22:11
Bedoel je die defecte benzinepomp die hij kreeg na de koprols? Wie zegt dat hij dat niet gehad zou hebben zonder koprols? Een bezinepomp, gaat dat stuk van een koprol te doen...

DDRT_Fred
22-01-2007, 23:37
Dat is er grote vraag. Die koprol was aan een lage snelheid... wie weet is het daar van? wie weet van niet.

Bart.Vandecavey
23-01-2007, 12:02
Bedoel je die defecte benzinepomp die hij kreeg na de koprols? Wie zegt dat hij dat niet gehad zou hebben zonder koprols? Een bezinepomp, gaat dat stuk van een koprol te doen...

Als uw pomp geen benzine meer te slikken krijgt omdat hij op zijn dak ligt wel hé...

206WRC-ke
24-01-2007, 00:35
Mss wel ja, maar volgens mij heeft de buggy niet echt op zijn dak gelegen, zijkant dacht ik te zien op dat beeld... nuja swat closed

We zijn aant zeveren :D

gwyllion
24-01-2007, 01:42
In dit artikel (http://www.pitstoptv.info/pitstop/?p=596) (pitstoptv.be) is sprake van 3 koprollen.

Guido
24-01-2007, 11:49
...
We zijn aant zeveren :D

Inderdaad. :D

Wat er ook van zij. Mannen als Loomans starten gematigd met als doel uit te rijden, de valkuilen te vermijden enz. Wanneer er dan een mooie klassering uit de bus komt, is dat mooi meegenomen.

Loix start met een objectief: de top-10. Hierdoor valt hij continu aan - Loix is nu eenmaal zo - waardoor het risico per definitie groter is. Het is simpel. Was het gelukt en liep er niks fout, dan was hij een held. Gaat het mis, dan is't een mislukking...

De Bowler was en is niet berekend op dit soort van aanvallend geweld. Dit jaar was er die koprol. Volgend jaar er gewoon opnieuw vol voor gaan, is wat Freddy moet doen.

"Lessons are always learned the hard way." ;)

Belle
24-01-2007, 20:47
"Lessons are always learned the hard way." ;)

Je hebt groot gelijk, Huudo.

En nog iets: toen Schumacher enkele foutjes maakte in zijn Ferrari, hoorde hij dan ook niet thuis in de Formule-1 of zo? Ook de beste piloten maken fouten, niemand is perfect. Zoals Huudo zegt, ze trekken er een les uit...

206WRC-ke
24-01-2007, 21:48
Loix start met een objectief: de top-10. Hierdoor valt hij continu aan - Loix is nu eenmaal zo - waardoor het risico per definitie groter is. Het is simpel. Was het gelukt en liep er niks fout, dan was hij een held. Gaat het mis, dan is't een mislukking...

De Bowler was en is niet berekend op dit soort van aanvallend geweld. Dit jaar was er die koprol. Volgend jaar er gewoon opnieuw vol voor gaan, is wat Freddy moet doen.

"Lessons are always learned the hard way." ;)
Idd. Tzal wel eens lukken zeker dat hij kan uitblinken ;)

Guido
24-01-2007, 23:35
Je hebt groot gelijk, Huudo.

En nog iets: toen Schumacher enkele foutjes maakte in zijn Ferrari, hoorde hij dan ook niet thuis in de Formule-1 of zo? Ook de beste piloten maken fouten, niemand is perfect. Zoals Huudo zegt, ze trekken er een les uit...

Idd, doet me om de een of andere manier denken aan de inhaalactie van Hakkinen op Schumi waarbij ze Zonta 'in de tang' namen in Spa. (2000 geloof ik) Mika was de held, maar als het was mislukt, o wee, dan was hij wellicht bestempled als een roekeloze kierewiete zot.

Met Loix net zo, maar dan omgekeerd. :D :D

@ 206WRC-ke
Maar natuurlijk dat het ooit zal lukken, daarom zijn we ook supporter he. ;)

RMR
13-02-2007, 01:12
Op de website van de Freddy's fanclub vind je een 'officiële' reactie op het artikel in Uit:

Ik heb in het VTB-VAB-Magazine Uit van januari 2007 met verbazing het artikel “Woest in de woestijn” gelezen. Wellicht is het geheugen van die oudere mensen aangetast, maar in tegenstelling tot Jacky Loomans en Noel Essers wacht ik geen jaar om te reageren op de zever en de laster die ze in dat artikel, maar ook in diverse andere media tijdens de afgelopen Dakar over Freddy Loix rondstrooiden! Ik was vorig jaar immers ter plaatse en ik heb ook de voorbereiding van Dakar 2006 van dichtbij meegemaakt. Ik weet met andere woorden zeer goed dat er pertinente leugens in dat artikel staan, dat enkele opmerkingen zwaar overtrokken of totaal onjuist zijn en andere bemerkingen uitvergroot weergegeven werden. Vandaar deze reactie.

Ik dacht dat de spirit van de Dakar vooral was : elkaar helpen… om te slagen in het grote avontuur. Voor sommige Belgen is dat blijkbaar niet het geval want Loomans en Essers zetten in de pers een lastercampagne tegen Freddy op. Zijn ze misschien gepikeerd dat al hun ervaring, hun meestal toch niet meer oplevert dan de status van “meeloper”? Stoort het hen misschien dat iemand die pas voor de tweede keer deelneemt wel grotere ambities heeft en zich ook in die zin al een paar keer liet opmerken? Zijn ze lastig omdat ze zelf nauwelijks de media halen, omdat ze in het verleden ook voor andere Belgische teams weinig lovende woorden hadden en nu (wegens onsympathiek) gemeden worden door bepaalde tv-zenders? Duidelijk is voor mij alvast dat deze gentlemen-drivers niet verdragen dat een landgenoot met ambitie hen komt storen. Dakar is blijkbaar alleen hun zandbak om in te spelen !

Dat ze enkele opmerkingen hebben over de samenwerking met Freddy Loix (vorig jaar) is hun goed recht, maar dat ze een jaar wachten om dat aan te klagen en er dan de eigen mediavriendjes voor inspannen om hun gal te spuwen is kleingeestig. Verwijten ze Freddy immers niet dat ze al zolang niets van hem hoorden… Door hun onterechte kritiek in de pers begrijp ik nu wel waarom Freddy enkele sponsoronderhandelingen voor zijn Dakar-project in België finaal niet met succes kon afronden. Dank u wel heren.

Jacky Loomans en Noel Essers zijn in hun branche succesvol. Dat hebben ze bewezen door hun bedrijven uit te bouwen tot een succesvolle busines met Europese faam. Waar zou Freddy het in zijn hoofd halen om daar enige kritiek op te geven. Hij heeft immers een andere gave. Hij maakte van rallyrijden zijn beroep en daarin is hij snel tot het allerhoogste niveau kunnen doorstoten. Zij die daarin één keer per jaar en zonder veel ambities actief zijn zeggen nu wel hoe Freddy het moet doen… begrijpe wie kan.

Dat Freddy na 44 uren wachten (op hulp) lag te slapen toen ze uiteindelijk toekwamen is toch begrijpelijk zeker. Als de zo ervaren Essers tijdens die tocht geen drie banden stuk reed en zijn truck ook nog eens op zijn zijde draaide was Freddy wellicht nog wakker geweest. Trouwens over die zogezegde ervaring gesproken, moest Loomans vorig jaar niet opgeven na een koprol en met een opgeblazen motor? Had hij dan ook niet geluisterd naar die specialisten binnen het team? Freddy’s Bowler moest er dan toch niet zo erg aan toe zijn dat Jacky dit jaar die oudere versie gebruikte om zelf deel te nemen i.p.v. zijn eigen Wildcat. Blijkbaar is die nu ook vergeten dat de “tussenboite” van zijn Bowler ten huize Loix gratis gemaakt werd, aangezien zijn mechaniekers er… geen tijd voor hadden. Bovendien huurde Freddy de Bowler. Ken je nog preparateurs die hun klanten in de pers afbreken omdat ze slechts 1/3 van de race konden rijden?

Dat Freddy te agressief aan de vorige Dakar begon klopt ook niet. Ook andere Bowler-teams (die op het moment van zijn opgave ver achter hem lagen en dus zeker niet doorgeduwd hadden) bewezen dat bepaalde onderdelen te broos zijn om Dakar te halen. Net voor de zware zandstroken (de beslissende ritten) had men enkele cruciale onderdelen preventief moeten vervangen. Maar nee… zij wisten het door hun ervaring beter. Trouwens wat hadden ze bij als reserveonderdelen ? Als je in de Loomans-camion de persoonlijke spullen, de banden en al die dozen chips weg nam, wat lag er dan nog in? Een koffer met enkele tangen en schroevendraaiers ? Trouwens van agressie gesproken : is Jacky niet de man die enkele jaren geleden uit frustratie iemand van de organisatie aanreed op het podium, hoewel hij daar niet meer mocht komen wegens… uit koers genomen! Is dat ook niet de man die het elk jaar wel met iemand (organisatie, concurrent, pers…) aan de stok heeft ? Blijkbaar lukt het hen niet zo goed om 14 dagen zonder de macht te zitten, die ze op het thuisfront hebben.

Zeggen dat Freddy te lui was om zelf de handen uit de mouwen te steken is ook al lachwekkend en werd in het rallywereldje op hoongelach onthaald. Want daar weet iedereen dat Freddy in het verleden al vaak in koers kon blijven enkel en alleen omdat hij door zijn technische kennis eigenhandig een noodreparatie uitvoerde. Hij heeft dat trouwens ook vorig jaar onderweg naar Tan Tan geprobeerd, maar met weinig middelen en een vastgelopen Bowler was er weinig te beginnen. Blijkbaar apprecieerden ze ook niet dat hij toch 44 uren bij de Bowler bleef zitten. Of hadden ze liever gehad dat hij hem “als een vedette” meteen achterliet, waardoor hij dan wellicht snel van eigenaar zou gewisseld zijn en in de handen zou gevallen zijn van de nomaden die zeker op de loer lagen.

Het ergste van alles vind ik echter nog de pers zelf. Vorig jaar kon Marc Cornelissen (Belang Van Limburg) dankzij Freddy en de steun van enkele sponsors gratis mee naar Dakar. Nu brengt ook hij deze “sensatie” stukken in de krant. Uiteraard mag hij schrijven wat andere mensen vertellen of denken, maar een goede journalist zou toch enig weerwerk moeten bieden aan geruchten waarvan hij weet (hij was vorig jaar ter plaatse) dat ze niet kloppen of sterk overdreven zijn. Uiteraard is het gemakkelijk om leesvoer van collega’s gewoon over te nemen. Want in wezen is deze hetze opgezet door een andere mediaman.

Johan De Brouwer zat vorig jaar in de persjeep van Loomans. Van die crew werd verwacht dat ze in geval van problemen hulp zouden bieden aan Freddy en Jacky. Maar neen … meneer weet niet wat het woord team wil zeggen, zette zijn GSM af of antwoordde niet en reed door in de zin van fuck you, ik heb geen goesting, ik kom me hier 14 dagen amuseren. Deze mensen zullen ook na 50 deelnames de echte spirit van Dakar niet aanvoelen. Omdat Freddy hem dat toen ook gezegd heeft, pakt deze paparazzi hem nu terug op een achterbakse manier. Weet hij ook dat Jacky Loomans en Noel Essers zich tijdens deze Dakar meermaals verontschuldigd hebben t.o.v. Freddy omdat ze verveeld zaten met de bewuste artikels? En ook toegaven dat hun woorden in dat “sterk overdreven stuk” niet correct weergegeven waren ?

Zo zie je maar weer ...
Zelfs in een boekje als 'Uit' zijn ze blijkbaar op sensatie uit!