PDA

View Full Version : Stage 6: 11/01/07 => Tan Tan - Zouérat


Mark
09-01-2007, 01:34
Alles over stage 6 in deze thread.

gwyllion
11-01-2007, 19:26
Ritoverwinning voor Gordon, net voor Schlesser. De buggies waren vandaag bevoordeeld door hun hogere topsnelheid: Schlesser reed op een bepaald moment 190 km/u (Gordon waarschijnlijk nog sneller) terwijl de VWs maar 180 km/u halen.

Chicherit crasht er ligt eruit. Masuoka is moeten stoppen om herstellingen uit te voeren. Vatanen verliest weeral tijd.

gwyllion
11-01-2007, 20:35
De pech van Kleinschmidt blijft duren. Ze staat stil na 372 km en is aan het sleutelen.

Vatanen is ook nog niet binnen. Pech blijft hem ook achtervolgen :(

HaCo
11-01-2007, 20:52
Loix 17e en staat nu 14e... netjes als je het mij vraagt!!

Brecht
11-01-2007, 21:14
Henrard 19de in de rit

Viper GTS-R***
11-01-2007, 21:23
Nog niets van Wauters gehoord?

Loeten
11-01-2007, 21:25
Gordon was er beter uitgevlogen na zijn gedrag van gisteren. Zoiets hoort gewoon niet !! Ik was ooit halve fan van Robbie maar nu is die vuile yank voor mij niets waard.

Er zouden er gisteren enkelen heb opgewacht hebben van andere teams dan die van Koen (hij heeft er meeredere van de baan geknald) en toen is stoere Robbie gaan lopen... Pfff typisch Amerikaans zeker??

Brecht
11-01-2007, 21:27
Amerikanen = bumping and banging, en ik geef Gordon geen ongelijk. Wauters moest maar aan de kant gaan.

fox
11-01-2007, 21:29
Wauters vandaag een voorlopig 40 ste tijd gereden, Loomans 50 en Feryn 51ste. Wauters heeft er veel kunnen inhalen. Als 99 ste vertrokken en als 52 st auto aangekomen.

Viper GTS-R***
11-01-2007, 21:32
Amerikanen = bumping and banging, en ik geef Gordon geen ongelijk. Wauters moest maar aan de kant gaan.

Ging nogal moeilijk op dat stuk waar ze toen bumper/bumper zaten te rijden vrees ik.

206WRC-ke
11-01-2007, 21:37
Fotootjes rit 6 online... :)

http://www.wrcplace.be/foto07/dakar2007/08.15.jpg
http://www.wrcplace.be/foto07/dakar2007/08.21.jpg
http://www.wrcplace.be/foto07/dakar2007/08.03.jpg
http://www.wrcplace.be/foto07/dakar2007/08.10.jpg

Loeten
11-01-2007, 21:37
Amerikanen = bumping and banging, en ik geef Gordon geen ongelijk. Wauters moest maar aan de kant gaan.


Geen ongelijk??? jij bent ook zo'n bumperrijder op de autosnelweg of zo? Wacht tot je in mijn achteruitkijkspiegel zie... :D :p :D

Effe serieus nu, zoiets doe je niet. Ook al blijft iemand wat langer voor je neus hangen. Ik kan niet geloven dat Koen dit opzettelijk zou doen voor een plaatsje of zo. Trouwens, er waren meerdere aanrijdingen, dus zouden er meerderen opzettelijk wat langer blijven hangen... In een race waar heel veel beslist wordt als de duinen komen??? Komaan, be real !! :no:

Guido
11-01-2007, 23:09
Loix 17e en staat nu 14e... netjes als je het mij vraagt!!

Dat is zeer netjes! :)

Ottooke
11-01-2007, 23:11
Amerikanen = bumping and banging, en ik geef Gordon geen ongelijk. Wauters moest maar aan de kant gaan.

Bumping and banging doe je op een oval, niet in een rallyraid. Ik heb geen beelden gezien (ik hoop ze vanavond nog ergens te kunnen zien) maar als iemand niet snel genoeg aan de kant gaat geeft dat je nog geen recht om die mensen aan te rijden. Dan denk ik dat de autosnelwegen in Belgie een ideaal terrein zou zijn voor Gordon in een botsauto...
Het is meerdere malen gebeurd, lijkt mij dan ook niet om een ongelukje te gaan.

gwyllion
11-01-2007, 23:16
Gordon heeft enkel een waarschuwing gekregen voor zijn gedrag van gisteren :frusty:
Yesterday, I got a warning for how I overtook. I was pushing the vehicles in front of me. Back home, that’s what we do in the Bajas, because we don’t have an overtaking warning system. But it’s true that when you set off in 71st position, like I did yesterday, you really see the difference between the professionals and amateurs. Whilst some people slow down, I throw it into sixth gear. Today, when I overtook, I was careful to take a wide berth on one side or the other.

gwyllion
11-01-2007, 23:23
De pech van Kleinschmidt blijft duren. Ze staat stil na 372 km en is aan het sleutelen.

Vatanen is ook nog niet binnen. Pech blijft hem ook achtervolgen :(Vatanen had versnellingsbak problemen en moest daarom in 2de rijden. Hij heeft eerst gecrashte Guerlain Chicherit geholpen en de laatste 20 km heeft hij Jutta Kleinschmidt naar de finish gesleept :eek:

JPMontoya
12-01-2007, 00:11
Inderdaad

Amateur = Gordon
Prof = Wauters

airco
12-01-2007, 01:03
Amerikanen = bumping and banging, en ik geef Gordon geen ongelijk. Wauters moest maar aan de kant gaan.

man ga toch naar het worstelen zien ofzo. Mensen als Gordon en jij die ermee meeloopt geven de sport de kwalijke reputatie waar ze al jaren mee kampt bij de publieke opinie.

Als je dit fysieke actie goedkeurd ... waar eindigt het dan (ik gebruik mijn fantasie even .... )
- Grote Crowbars vooraan het voertuig ? Alhoewel ... de hummer heeft dat al ?
- Mechanische armen om voertuigen van de wag af te slagen ?
- Het gebruik van wapens om deelnemers van de weg af te schieten ?


Allemaal leuke idee'en om te gebruiken in videogames ... Maar in de sport :crazy:

airco
12-01-2007, 01:09
Gordon heeft enkel een waarschuwing gekregen voor zijn gedrag van gisteren :frusty:

Ik denk dat de Dakar hier nog maar eens bevestigd heeft dat het in de eerste plaats een Media-Event is ... en dan pas een sportwedstrijd. Het levert leuke beelden op ... maar op vlak van eenvormigheid van straffen is er in de dakar nog veel werk ...

Bramzel
12-01-2007, 01:35
Amerikanen = bumping and banging, en ik geef Gordon geen ongelijk. Wauters moest maar aan de kant gaan.

Ook amerikanen moeten zich aanpassen. Nu hebben ze daar nogal moeite mee, maar dat geeft ze niet het recht anderen simpelweg te drukken als ze niet rap genoeg gingen. Blijkbaar heb je de beelden niet gezien, want ze reden op een recht pad afgebakend met stenen aan de zijkant. Daar kan je niet zomaar aan de kant gaan.

gwyllion
12-01-2007, 02:05
Masuoka is moeten stoppen om herstellingen uit te voeren.Masuoka heeft vandaag zijn koppeling moeten vervangen, net zoals Peterhansel eergisteren. Gelukkig gaat dat zeer snel bij Mitsubishi.

Mark Miller heeft vandaag opnieuw een differentieel kapot gereden en moest op het einde met 2WD verder; gisteren was dat ook al het geval. En de versnellingsbak van Vatanen is in de soep gedraaid zodat hij enkel 2de had.

Het materiaal van de topteams heeft het zwaar te verduren.

Morgen wordt de grote dag. 542 km en enorm veel duinen. Dat belooft ;)

Belle
12-01-2007, 02:55
Vatanen toch ook het ene ongeluk achter het andere. Die zal ook z'n Dakar wel anders voorgesteld hebben...

En Gordon? Die is er veel te goed van afgekomen als je het mij vraagt. Als hij zich niet wil aanpassen, moet hij het maar bij Nascar houden!

airco
12-01-2007, 13:57
Masuoka heeft vandaag zijn koppeling moeten vervangen, net zoals Peterhansel eergisteren. Gelukkig gaat dat zeer snel bij Mitsubishi.


Dat Laatste is ook wel een beetje een vreemde hersenkronkel he. Hoewel het natuurlijk prima is om kapotte onderdelen snel te kunnen vervangen, kan je ook van een techniek uitgaan waar de koppeling niet kapotgaat :)