View Full Version : staalkleur
Voor mijn Lancia Delta moet ik het interieur in staalkleur spuiten. Ik heb geen idee en ook in de verfconversietabel heb ik geen passende kleur gevonden. Heeft iemand tips om dit kleur via spuitbus (Motip of Tamiya) te benaderen?
Alvast dank !!
Grtzzzz
Misschien 'gun metal' van Tamiya? Als je de mogelijkheid hebt (en een airbrush) probeer dan eens 'steal' van Alclad ... direct tot de juiste dikte verdund om te airbrushen en een fenomenaal resultaat.
Maar ... als je het interieur van de Lancia bedoeld zal het toch niet echt plaatstaal moeten immiteren maar eerder een kleur die op staal gelijkt, dus gun metal lijkt me een goede keuze (alhoewel aan de donkere kant voor een interieur).
Misschien 'gun metal' van Tamiya? Als je de mogelijkheid hebt (en een airbrush) probeer dan eens 'steal' van Alclad ... direct tot de juiste dikte verdund om te airbrushen en een fenomenaal resultaat.
Maar ... als je het interieur van de Lancia bedoeld zal het toch niet echt plaatstaal moeten immiteren maar eerder een kleur die op staal gelijkt, dus gun metal lijkt me een goede keuze (alhoewel aan de donkere kant voor een interieur).
Denk dat ik best eerst eens wat referentiefoto's ga nakijken. Staalkleur lijkt me ook maar rare keuze...
Hallo ,Voor mijn lancia delta esso ,heb ik detailfoto's bekeken uit het boek Rally Cars van Reinhard Klein en dat ziet er een tint donkerder uit dan gewoon zilverkleur .Ik gebruikte ts17 met grijze primer en dat geeft bijna het zelfde resultaat .:bye:
Zie foto (rally cars van Reinhard Klein)
http://img407.imageshack.us/img407/1588/lanciadeltarg2.png (http://imageshack.us)
Hallo ,Voor mijn lancia delta esso ,heb ik detailfoto's bekeken uit het boek Rally Cars van Reinhard Klein en dat ziet er een tint donkerder uit dan gewoon zilverkleur .Ik gebruikte ts17 met grijze primer en dat geeft bijna het zelfde resultaat .:bye:
He Coco, thanks. Ik had dat al in donkere (dus grijze) primer staan, dus ik kan verder met TS-17.
Bedankt !:worship:
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.