PDA

View Full Version : TRACK DAY SUNDAY 4 FEBRUARY : Skylimit Events


A.J.
16-01-2007, 17:11
Op zondag 4 februari is er weer een track day op circuit zolder.
voormiddag 10u tot 12 u voor beginners
namiddag 13u tot 18u voor gevorderden

meer info op www.skylimitevents.be

Philken
30-01-2007, 23:07
normaal gezien kom ik , tis enkel wachten om zeker te zijn dat chris zijn auto klaar is om definitief toe te zeggen

Philken
04-02-2007, 01:23
normaal gezien kom ik , tis enkel wachten om zeker te zijn dat chris zijn auto klaar is om definitief toe te zeggen

aangezien ik sinds gisteren in een gipsen korset zit, zal ik dus forfait moeten geven.....(rijden gaat maar da in & uitstappen:( )

Jerre
04-02-2007, 15:17
Ai :s

Brecht
04-02-2007, 23:46
Een selectie van foto's terug te vinden op volgende link:

http://www.bd-photography.be/gallery/thumbnails.php?album=60&page=1

Enkele teasers:

http://www.bd-photography.be/gallery/albums/userpics/10.jpg

http://www.bd-photography.be/gallery/albums/userpics/21.jpg

http://www.bd-photography.be/gallery/albums/userpics/24.jpg

Mark
05-02-2007, 02:28
Een selectie van foto's terug te vinden op volgende link

Dat zijn alleen foto's van de namiddag gezien het licht. Waren foto's in de ochtend niet mogelijk? ;) :D

M-jo
05-02-2007, 10:25
Het was een zéér amusant namiddagje .
Veel deelnemers . Een mengelmoes van talent .
Ook enkele echt snelle jongens .
En natuurlijk de onklopbare ' Eran ' sfeer !

Andy en zijn team : weerom hartstikke bedankt . :gas:

roovers-racing
05-02-2007, 11:51
Nogmaals hartelijk bedankt aan Andy en zijn team voor de prachtige dag.:worship:
Leuk deelnemersveld, van alles wat, en het weer was ook fantastisch dat voor februari.

Veel kunnen rijden en ook eens wat vrienden kunnnen laten meegenieten.

Tot de vogende keer.

Jerre
05-02-2007, 13:37
Schoon foto's corvetteboy :gas:
Ik vraag mij af wanneer ik er nog 's bij ga zijn :(

Brecht
05-02-2007, 17:22
Schoon foto's corvetteboy :gas:
Ik vraag mij af wanneer ik er nog 's bij ga zijn :(

Ik heb nog foto's hoor. Alles staat niet online.
Welk wagen reed je en welk nummer? Dan zoek ik wel eventjes tussen de foto's :)

Brecht
05-02-2007, 21:18
Dat zijn alleen foto's van de namiddag gezien het licht. Waren foto's in de ochtend niet mogelijk? ;) :D

uhum, geen commentaar :D

Jerre
06-02-2007, 01:09
Ik heb nog foto's hoor. Alles staat niet online.
Welk wagen reed je en welk nummer? Dan zoek ik wel eventjes tussen de foto's :)
Mijn laatste (en eerste) keer was in november '06 met een gehuurde BMW E30 :)
Ik zou graag zelf "een-bakske-om-kapot-te-rijden" hebben, maar heb hier geen plaats. Laat staan zo'n grote remork om het bakske naar Zolder te voeren elke maand.

Z3Cp
06-02-2007, 13:26
Mijn laatste (en eerste) keer was in november '06 met een gehuurde BMW E30 :)
Ik zou graag zelf "een-bakske-om-kapot-te-rijden" hebben, maar heb hier geen plaats. Laat staan zo'n grote remork om het bakske naar Zolder te voeren elke maand.

Dat is nu juist wat me meer en meer van de trackdays weghoudt. :frusty:
"Een bakske om kapot te rijden" en een remork...
Als dat de bedoeling is, kan je altijd nog ergens in een weide gaan rondcrossen en je bakske daar kapot rijden.:no:
Ik dacht dat de bedoeling van de trackdays juist is om iedereen de gelegenheid te geven om circuitervaring op te doen ? Of om je eigen trots en werk eens op een circuit aan de tand kunnen voelen ?
Dan kan je toch mensen missen die er alleen maar op uit zijn om over hun limiet (als ze die al kennen) over een circuit te gaan razen...

A.J.
06-02-2007, 13:31
Ondanks dat het zondag heel druk was (2 sessies met ruim 50 wagens) is er slechts 1 persoon geweest die lichtjes de vangrail raakte. Voor de rest enkele wagens die in de grindbak zaten. Dus denk ik niet dat het circuit vol zit met rijders die brokken maken...

Z3Cp
06-02-2007, 13:37
Ondanks dat het zondag heel druk was (2 sessies met ruim 50 wagens) is er slechts 1 persoon geweest die lichtjes de vangrail raakte. Voor de rest enkele wagens die in de grindbak zaten. Dus denk ik niet dat het circuit vol zit met rijders die brokken maken...

Heb ik ook niet beweerd, dat het circuit vol zit met dergelijke rijders...
Je kan alleen maar iemand zoals hierboven in je deur binnenkrijgen, omdat hij een remzone verkeerd inschat. En hij heeft toch een "remork" om naar huis te gaan en jij niet :(

M-jo
06-02-2007, 18:31
Ergens wel begrip voor .
Enkel bij onvoldoende zelfvertrouwen .
Maar toch zie je steeds weer wagens van 100.000euro of zelfs +
Dus hangt het ook af van je vertrouwen , techniek en eigen
rijvaardigheid om zulke deelnemers die je wantrouwt
vakkundig hun rondjes te laten rijden en jij ook de jouwe .
Dit is mijn bescheiden mening en ervaring .
De laatste Eran , deze dus , haalde ik iedereen in .
Behalve enkele Belcar-piloten en ook de desbetreffende auto's .
Ook zij moesten me vakkundig voorbij . Dit was pas een snelheidsverschil .

Ik kan gerust stellen dat het respect vraagt van iedereen ,
zowel de start-to-run als de licentiehouders die rondjes komen afmalen .

Als dit je niet ligt , rij je geen trackdays . . .
Dit blijft altijd een mengelmoes van talent en/of ongelijke wagens .
Risicovrij wordt het nooit .

Allez , bon . Het was toch een fijne namiddag zenne . :gas:

volvotje
06-02-2007, 23:49
corvetteboy heeft u soms nog fotos van de witte volvo met nr47?
Het was een plezante dag en voor het eerst met de v40 op het circuit,het was al een heel jaar geleden dat ik nog op zolder gereden had na onze verkoop van de 850.
Als er nog mensen zijn die fotos getrokken hebben mogen die altijd doorsturen na svenanthonis@hotmail.com :)

Ottooke
07-02-2007, 01:11
Ik begrijp Jerre volledig. Hij bedoelde echt niet dat hij een auto wil om kapot te rijden, maar hij wil wel een auto waar eens een deuk in mag komen.

Ook ik rij op het circuit in een oude, niet echt performante wagen. Waarom? Als ik eens over mijn limiet ga (wat zondag ook gebeurde omdat ik een amateur ben die zijn limieten nog moet leren kennen) dan wil ik nog altijd de mogelijkheid hebben om met een andere auto naar huis te rijden.

Ik was zondag al in de vroege namiddag aanwezig maar ben pas na 16u beginnen rijden. Ik vond het voor mezelf (als beginneling) net iets te druk.
Ik denk dat de meesten rekening proberen te houden met elkaar. Tenslotte willen we allemaal plezier maken. Ik heb afgelopen zondag welgeteld 2x iets gezien waar ik niet over te spreken was. Helaas zijn dat dan weer de mensen die een echte racewagen hebben en al vele kilometers in de benen (en armen) hebben.

Jerre
08-02-2007, 00:21
Dat bedoel ik dus, een wagen waar eventueel wel 's een deukje in mag komen (liever niet natuurlijk), waar je niet moet zien dat je een onderdeel stuk rijdt, waar je je banden niet direct moet sparen,...
In mijn standpunt moet je het bezien als absolute beginner :), wat ik zou willen doen is de Eran-days meerijden om daarna eventueel zelfs "circuit-lessen" te volgen en misschien zelfs een poging doen om een licentie te behalen.
Ja, lach maar :+. Proberen (dromen ?) kan geen kwaad hé :)

Bij mijn eran-dag heb ik ondervonden dat het maar goed was dat ik mijn eigen wagen niet gebruikt had, qua banden slijten, brandstof zuipen,... en mss wel wegligging. Mijn wagen gaat volgens mij teveel "gezwalpt" hebben denk ik.

M-jo
08-02-2007, 09:28
Zo had ik het ook begrepen .
Een auto die mag stuk gaan ,
ipv stuk te rijden . . .

Maar mag ik toch zo vrij zijn
om eerst de cursus bij Eran te volgen
en dan je rondjes af te malen op de piste .
Je zal zelf versteld staan van het resultaat .
Voor de prijs moet je het alvast niet laten . . .

Véél rijplezier nog verder ! :gas:

Jerre
08-02-2007, 23:33
Maar daar heb je ook een wagen voor nodig hé ;)

Z3Cp
10-02-2007, 14:56
[QUOTE=M-jo;201690]
Maar mag ik toch zo vrij zijn
om eerst de cursus bij Eran te volgen
en dan je rondjes af te malen op de piste .
QUOTE]
:applaus: :applaus: :applaus:

Precies wat ik dus bedoelde, de drempel wordt zo laag dat "iedereen" zich geroepen voelt om zich een wagen aan te schaffen en te gaan rijden.
Beter is eerst "leren" rijden, iemand naast je die je zegt waar je een bocht aansnijdt, waar je terug gas begint te geven, enz.
Die mannen van Eran doen dat prima en je zou versteld staan van de dingen die je ervan leert...
Daarna heb jij meer plezier en beteken je minder gevaar voor de anderen en jezelf.;)

Jerre
10-02-2007, 22:59
Awel, ik wil juist ook lessen nemen, maar daar heb ik een auto voor nodig.
Ik ga niet mijn "dagelijkse werkauto" daarvoor gebruiken.

Philken
10-02-2007, 23:11
Awel, ik wil juist ook lessen nemen, maar daar heb ik een auto voor nodig.
Ik ga niet mijn "dagelijkse werkauto" daarvoor gebruiken.
volgens mij kun je vanaf nu lessen volgen in een huurauto bij Skylimitevents....

Jo Smets
12-02-2007, 13:11
volgens mij kun je vanaf nu lessen volgen in een huurauto bij Skylimitevents....

en ook in eentje van TestDriver ;)
zie www.testdriver.be

mvg,
Jo Smets

Jerre
13-02-2007, 01:19
Met alle respect, maar als ik elke les een auto moet huren gaat dat een nog duurdere grap worden.

Jo Smets
13-02-2007, 15:32
@ Jerre,

dat klopt inderdaad, maar als je eens zonder zit kan het wel de ideale oplossing zijn.

Veel succes met je verdere zoektocht.

mvg,
Jo Smets

Jerre
13-02-2007, 23:23
Dank u :)
Het zoeken zal niet moeilijk zijn, alleen plaats- en tijdsgebrek... ;)
But we're getting off topic, kinda