PDA

View Full Version : Skylimit Winter Club Race #2 : Zondag 25 Februari


A.J.
16-01-2007, 17:19
Na onze succesvolle en mega natte eerste club race op 3 december gaan we opnieuw een club race organiseren op zondag 25 februari.

Ook staan er reeds andere data vast voor onze skylimit club race :
15 juli, weekend 1+2 december & silvester club race op 29 december

hier volgen de timing en reglementen :

Saturday 24 feb :

14u – 20u administration & technical control RCC

Sunday 25 feb :

7u – 9u00 administration @ Race control center (above box 1)technical control @ Technical control center in paddock

9u30 BRIEFING @ PRE-GRID

10u – 10u25 PRACTICE CLUB RACE klasse A

10u30 – 10u55 PRACTICE CLUB RACE klasse B

11u00 – 11u55 TIME TRIAL 1/ Free driving

12u – 13u BREAK & MOTOR SILENSE

12u30 PRE-GRID & BRETELLE (Backstraight post 7) klasse A

13u05 START RACE 1 (12 laps) Standing start klasse A

13u15 PRE-GRID & BRETELLE (Backstraight post 7) klasse B

13u50 START RACE 2 (12 laps) Standing start klasse B

14u30 – 15u25 TIME TRIAL 2/ Free driving

15u00 PRE-GRID & BRETELLE (Backstraight post 7) klasse A

15u35 START RACE 3 (12 laps) Flying Start klasse A

15u45 PRE-GRID & BRETELLE (Backstraight post 7) klasse B

16u20 START RACE 4 (12 laps) Flying Start klasse B

17u TIME TRIAL 3/Free driving (with lights !)

17u55 EINDE

18u30 PRIJSUITREIKING @ WHEELS CAFE

REGLEMENT :
Klasse indeling :
Klasse A : - 2000cc
A1 = - 1600cc
A2 = - 2000cc

Klasse B : +2000cc
B1 = - 2500cc
B2 = +2500cc

Dragen helm is verplicht.
Rolkooi verplicht voor de wagens die deelnemen aan de race, net als stevige zetel.

Alle wagens moeten bij slecht weer met lichten aan rijden. Zowel voor als achter moet de wagen over lichten beschikken.

Alle wagens moeten 3 startnummers hebben. 1 op voorruit, 1 op linker achterzijruit, 1 op rechter achterzijruit

Alle wagen moeten transponder hebben. Transponders dienen afgehaald te worden in Race Control Center, boven pitbox 1. Paspoort of rijbewijs dient als borg.

Training wordt gechronometreerd maar telt niet mee voor de startopstelling.

Vertrek training vanuit PRE-GRID aan bretelle.
Te laat aan Pre-Grid = starten uit pitlane

Opstelling race 1 volgens startnummer : Eerst ingeschreven = pole position.

Race 1 & 2 is stilstaande start. Opstelling gebeurt aan pre-grid post 7 in paddock. Opstelling op piste voor chicane. Halve opwarmronde tot op startlijn. Als de laatste wagen stilstaat wordt er gestart met de vlag.

Tijdens de halve opwarmronde is het belangrijk om de banden op temperatuur te brengen, dit kan door een beetje te zig-zaggen. Overdrijf hier niet mee. Verboden in te halen tijdens deze halve opwarmronde. Gebruik discipline voor de startopstelling. Na Jacky-Ickxbocht hou je uw lijn. Als je op de pre-grid links stond, stel je jezelf ook links op de echte grid. Volg de aanwijzingen van de official. Heb je problemen tijdens de opwarmronde rij dan de pits in en ga niet op de grid staan. Iemand die te laat aan de pre-grid komt moet naar de pitlane rijden en mag zich van achter opstellen. Hij mag starten na de rest van het veld.
Na 12 ronden wordt afgevlagd. Rustig verder rijden en pitlane binnenrijden.

Opstelling race 3&4 vliegende start. eerst de wagens van klasse A, nummers van hoog naar laag. Daarachter klasse B van hoog naar laag.

De wagen op de pole geeft het rustig tempo aan. Vanaf 90° bocht blijven jullie 2 aan 2 rijden tegen langzaam tempo (2de versnelling). Na de Jacky Ickx bocht kunnen jullie op het gas. Je mag de leider pas inhalen NA de startlijn. De leider bepaald wanneer er versneld wordt.

OPGELET :
BIJ GELE VLAG : RESPECT EN VAN HET GAS. NIET INHALEN
BIJ ONGEVAL : CODE SAFETY CAR= IEDEREEN AAN 60 km/h RIJDEN. NIET INHALEN. WORDT AANGEGEVEN DOOR PAARSE VLAG. Rondetijd niet onder 3min 47

Brecht
17-01-2007, 03:21
Uwe fotograaf zal er zijn :D

ICEMAN
17-01-2007, 22:34
Op my kunt ge ook weer rekenen Andy. :D

M-jo
18-01-2007, 09:07
Ondanks dat ik nog iets goed te maken heb van de vorige Club Race ,
ben ik er deze keer spijtig genoeg niet bij . Ben in verlof . Wordt dus :drewl:

Ik wens jullie alvast een leuke wedstrijd ! :gas:

Philken
10-02-2007, 21:52
Ondanks dat ik nog iets goed te maken heb van de vorige Club Race ,
ben ik er deze keer spijtig genoeg niet bij . Ben in verlof . Wordt dus :drewl:

Ik wens jullie alvast een leuke wedstrijd ! :gas:
en voor mij(allez mijne rug) zal het waarschijnlijk te vroeg komen(ik denk dat mijn dokter mij :fight: ) hopelijk vanaf maart:gas:

A.J.
20-02-2007, 17:52
dit weekend is het weer zover.

De inschrijvingen komen nog binnen.
Momenteel hebben zich ruim 30 piloten aangemeld. De lijsten zijn nog niet compleet omdat er nog een aantal deelnemers hun inschrijf formulier moeten insturen van wie we niet weten in welke klasse ze uitkomen.

klein overzichtje :

klasse A1 : -1600 In deze klasse is Geert Smeunincx met de CRX favoriet en moet het opnemen tegen de Autobianchi van Corbiau, de Mini's van Dirks en Van Nijen en de Polo van Schippers.

klasse A2 : -2000 Bij de tweeliters hebben we heel wat starters. Ivan De Proost neemt het met zijn Alfa op tegen de Golfjes van Lamster,VanDobben De Bruyn, Van Peteghem en Van Hoornweder, de Peugeots van Van den Plaase en Van Dijken, de Renaults van Muys en Legrand. Michel Lefebre komt met een Nissan Sunny aan de start...

Klasse B1 : -2500 In deze "BMW" klasse nemen Dams, Doms, Driesen en Van der Ende het op tegen de VW van Ruyts

Klasse B2 : +2500 De Porsche klasse hebben we GT3's en RS-sen aan de start. Smaakmakers van vorige keer Van Hooydonck en Vanderhaeghe krijgen gezelschap van De Coster, Van Beurden en De Broqueville.

Zoals ik al zei staan er nog een aantal wagens niet bij. Zo zullen er enkele audi's en Bmw's bijkomen.

Voor de time trial zijn er ook al een 20-tal aanmeldingen...

See you in Zolder

Philken
20-02-2007, 19:03
voor mijne rug isset nog te vroeg, volgend weekend zit ik nog eens met een gipsen korset aan(hopelijk de laatste keer)en dan zie je mij op zolder terug

Jerre
20-02-2007, 22:28
A.J. pm ;)

Thomaske
20-02-2007, 22:49
Wordt weer een prachtig zondag qua autosport.

Alleen gaat het WEER weer tegen zitten. Maar daar trekken we ons niks van aan!

Corvetteboy en ik gaan ontzettend hard ons best doen om enkele exclusieve plaatjes te schieten.

Mvg...

A.J.
21-02-2007, 14:46
A.J. pm ;)

geen PM binnengekregen?

Jerre
21-02-2007, 23:23
Sent again :)

Thomaske
25-02-2007, 23:08
Een prachtige dag achter de rug op fotografisch gebied.

Een dagje rondgetrokken met twee andere Paddockers en we hebben plannen uitgewerkt voor de volgende keer. Hier krijg je nog info over.

Een prachtige dag zoals ik al eerder heb gezegt en de weergoden zijn nog braaf gebleven. Buiten een halve dag regen mogen we niet klagen. De regen van de vorige editie bleef gelukkig ver weg!

Een grote merci aan de blauwe en gele Porsche GT3 voor het spannende duel ze ons hebben geleverd tijdens hun eerste race. PRACHTIG :D

De foto's volgen in de loop van de week!

Mvg...

Brecht
26-02-2007, 03:37
Een selectie van mijn foto's komen zo snel mogelijk online.
Ik heb jammergenoeg momenteel een probleem met de website.

A.J.
26-02-2007, 18:41
Wat een geslaagde dag.
Alles was in orde, behalve het weer.
De races waren best spannend en iedereen heeft er van genoten denk ik.

In de klasse tot 1600cc was Geert Smeunincx grote favoriet maar hij werd op zijn waarde geklopt door Joost Philtjens. In de tweede race nam Geert een raketstart maar aan de Bianchi ging het dan mis, een tik tegen de muur maar hij kon verder na een bezoekje aan de pitbox. Klasse winnaar werd Joost Philtjens voor de jonge Jens Schippers met de Polo en Geert Smeunincx.

In de klasse tot 2000cc stond er geen maat op de Mιgane van Legrand en Pawly. De twee jonge snaken domineerden de races en hebben volgens mij het nodige talent in huis om het ver te schoppen in de autosport. Achter hen onstond er een zware strijd tussen Paul De Keyser en Jan Muys. De Astra van DeKeyser trok uiteindelijk aan het langste eind. Jan Muys maakte onderweg geen vrienden door redelijk brutaal te rijden, iets waar Michel Lefebre 'smorgens al slachtoffer van geworden was. Lamster kon zijn tweede plaats in race 1 niet verzilveren na twee uitstapjes in het grind tijdens race 2. Kim en Nicholaas Van Dobben De Bruyn (de racende broers met de langste naam in Belgie denk ik) leverden mooie gevechten met de Peugeot van Van den Plasse, en de golfjes van Van Peteghem en 80's vedette Vanhoornweder.

In de 2500cc klasse stond er geen maat op de BMW M3's van Van de Water en Dierckx. Beiden wonnen ze een race maar Geert Dierckx won het dagklassement omwille van de snellere tijd tijdens de trainingen. Ver achter hen was er een mooie strijd tussen de Audi's van Thys en Engels, de Opel Ascona van Christophe Kaelen en de BMW 325i's van Dams, Van der Ende en Driesen. Door een uitstap in de grote grindbak van de eerste linkse gaf Kaelen de derde plaats uit handen. Gery Thijs werd derde ondanks een drive trough penalty omwille van een valse start.

De klasse +2500cc was een heuse Porsche Cup. Een aantal GT3's maakten er een mooie wedstrijd van. Porsche Owner Club Antwerp was stark vertegenwoordigd. Na een felle strijd moest De Coster met een 2de en een 3de plaats zich tevreden stellen met de derde plaats achter Van Hooydonck (3de in race 1 en winnaar race 2). De overwinning ging naar Pascal Vanderhaeghe na een schitterende overwinning in race 1 (in de laatste ronde zette hij een ultieme aanval in in de eerste linkse op De Coster) was een tweede plaats in race 2 voldoende.

Volgende race is op 15 juli, hopelijk met beter weer dan.
Ook van de partij zijn dan twee grote merken clubs. In zone 6 zullen de Pug drivers met hun Peugeots alle clubleden ontvangen terwijl in zone 5 de nederlandse Honda club zal plaatsnemen.

gti-r
28-02-2007, 13:16
A.J. al een idee wanneer de volgende race zal zijn?
Ziet er leuk uit en een tof startveld , doe zo verder :worship:

A.J.
28-02-2007, 14:59
volgende race is op 15 juli