PDA

View Full Version : Range Rover Rally (Paris-Dakar) - Italeri-1/24- Ref 3694


manu
16-01-2007, 19:45
Aangezien de rally “Paris-Dakar” voor het ogenblik gereden wordt en ik eens iets anders wou, heb ik mij dit model aangeschaft. Als ik mij niet vergis is dit een oud Esci-model maar ik zou begot niet weten of er verschillen zijn tussen deze 2 bouwdozen.

Inhoud: De bouwdoos bevat de body en 4 sprues waarvan er één doorzichtig is voor de ramen en koplampen alsook een instructieboekje, een vel decals, 4 losse banden en een klein gaasdoekje.

manu
16-01-2007, 19:57
Instructies: De instructies zijn gedrukt in een handig openklapbaar boekje waarvan de uitleg helder en eenvoudig is. De kleuraanduiding staat er altijd bij.

Body: De body ziet er lekker strak en mooi gedetailleerd uit. Vooral het feit dat de scharnieren van de deuren en de motorkap niet vergeten zijn. Ik vind persoonlijk dat deze soms "kleine" details een model iets extra geven. Op het eerste zicht is er ook niet al teveel schuurwerk. De body is 18.9 cm lang.

Onderdelen: De onderdelen zitten op vier sprues waarvan er één doorzichtig is en de rest in het zwart. Ook hier op het eerste zicht moet er niet al teveel geschuurd worden. Het enigste wat ik een beetje raar vind is de plaats van de rolkooi, deze is geplaatst achter de piloten. Misschien dat hier referentiefoto’s kunnen helpen

manu
16-01-2007, 20:05
Banden: De banden zitten apart in een zakje en zien er mooi uit, behalve dat er in iedere band een klein gaatje inzit.

Decals: De decals zijn van cartograf en lijken uitstekend. Vooral de regenboog vind ik goed gelukt. Minpuntje is dat de bescherming van de decals los in de doos zat maar gelukkig zijn ze niet beschadigd.

Motor: Vergeten.

Gaasdoekje: Deze is bestemd voor de zijruiten. Tof

Conclusie: Volgens mijn bescheiden mening is van deze kit iets mooi te maken, misschien is dit ook de moeite voor beginnende modelbouwers, aangezien hij niet echt moeilijk lijkt. Al bij al vind ik het een mooie kit voor niet al teveel geld.

Zo dit was het, hopelijk hebben jullie er iets aan.

Guido
17-01-2007, 20:03
Korte en bondige preview. Meer moet dat niet zijn om een idee te krijgen van wat we mogen verwachten wanneer we de doos aanschaffen. Bedankt!!

Joka-1
17-01-2007, 22:05
Hallo Manu,

dit is voor mij ook een zeer mooie kit, en het is een heruitgave van de ESCI kit.
( dan kan er voor mij niets slecht aan zijn )
Het enige verschil met de ESCI uitvoering zijn de decals, nu vloeien de kleuren in mekaar over, waar bij de ESCI kit het 3 aparte banden waren. Dus het model van Italeri zal eruit zien als de 1:1 wagen.

Groetjes,
Joka-1

HF_INTEGRALE
29-01-2007, 01:40
Inderdaad een heel mooi afgewerkte Range Rover.
Maar wat mij ietwat opvalt :
Deze Range Rover heeft catalogusnummer 3694, terwijl de Renault 5 Calberson catalogusnummer 3695 heeft. De Renault 5 Calberson werd echter wel veel eerder heruitgebracht ... ? Soit

Naar het schijnt (heb ik van horen zeggen) zijn ze bij Italeri ook bezig met de heruitgave van de Ford Transit (Canon ? Hertz ?). Dat zou pas vuurwerk geven.
Vlug verkopen dus die oude Transits ! (;) Patrick, Johan, ...)

Regards,
555