PDA

View Full Version : Belcar 2008: Sprintwedstrijdjes?


Mark
23-01-2007, 21:51
Duur van de wedstrijden

Voor het seizoen 2008 zal SRO het idee van een overstap naar twee manches van een uur per meeting ter goedkeuring voorleggen aan de concurrenten, en dit met een verplichte wisseling van piloten tussen de 23ste en de 37 ste minuut.

http://www.deepblueeyes.net/Customers/1421/img/jan07/enews_sro_art8_nl.html


Nog ff en ik start een volgende poll ;)

Raceboy
23-01-2007, 22:10
Nog ff en ik start een volgende poll ;)

Ik was er al op aant wachten.

Voor meneer Ratel: "Nous avons deja essaié ça. ça ne marche pas, les Belges aiment les courses d' endurance"

GT2-R
23-01-2007, 22:21
Wel een logische evolutie nu men voluit de kaart van de GT3 trekt. Ik zou twee manches van elk een uur wel appreciëren. Op deze manier zouden we wel ns echt close racing kunnen krijgen in de toekomst.

Bramzel
23-01-2007, 22:38
Vind 1 uur toch echt te kort, dan haal je echt alles van het oude GT racen weg. Maak het dan 1,5 tot 2 uur: nog steeds kort genoeg om op tv uit te zenden en lang genoeg voor reguliere pitstops.

ICEMAN
24-01-2007, 00:25
Nu zyn ze de Belcar helemaal kapot aant maken. :frusty:

Scapa
24-01-2007, 00:26
Belcar in het voorprogramma van de 24u van Zolder dan? ;-)

Raceboy
24-01-2007, 21:34
Maar goed dat Ratel geen slager is, het enige wat hij verkoopt is eenheidsworst.

Integra
25-01-2007, 19:32
Met andere woorden, het wordt dit jaar Belcar FIA GT3. Nuja, ik vind dat we niet moeten klagen, we krijgen FIA GT in de plaats. (ik vermoed toch dat de verandering naar GT3 gebeurde met als cadeautje FIA GT voor Circuit Zolder)

marcel
25-01-2007, 19:44
wel maar een magere ruil, als je het mij vraagt dan...

een heel kampioenschap om zeep helpen, om 1 wedstrijdje van 2 uur bij te krijgen... dat ze de FIA-GT dan maar laten vallen, kunnen we in Spa nog naar gaan kijken

Bramzel
25-01-2007, 21:09
(ik vermoed toch dat de verandering naar GT3 gebeurde met als cadeautje FIA GT voor Circuit Zolder)

Dat staat los van elkaar. FIAGT komt naar Zolder omdat de opkomst bij de Belgische races altijd relatief hoog is en de teams meer races met flink wat volk wouden hebben. Dus de race op Zolder hebben ze niet aan het GT3 maar aan de fans te danken :worship:

Gèrre
25-01-2007, 22:03
Wanneer gaat die fia gt race door op zolder ? of is dat nog ni bekend

GT2-R
25-01-2007, 23:40
Wanneer gaat die fia gt race door op zolder ? of is dat nog ni bekend

:Offtopic: :)

20 en 21 oktober.

Zie Autosport Algemeen voor de rest van de kalender voor CZ...

Baron
26-01-2007, 02:04
Vind 1 uur toch echt te kort, dan haal je echt alles van het oude GT racen weg.

Groot gelijk. Ook de echte Belcar-spirit neem je weg met die sprintraces. Belcar = Endurance. In 2005 heeft men in de Belcar geëxperimenteerd met kortere raceformats, en dat is toen een complete flop geworden.
Belgen hebben iets met langeafstandsraces. Ons landje heeft op dat gebied een rijkgevulde traditie, zowel op het vlak van organisaties als endurance-successen van Belgen in het buitenland. Een logische verklaring is er niet voor; het is zoiets als Nederlanders en schaatsen; maar het is er gewoon: Belgen zijn enduranceliefhebbers.
Maar daar zal Ratel allemaal niet van wakker liggen. Of we het leuk vinden of niet; we zullen de GT3-eenheidsworst à la Ratel door onze strot geramd krijgen. :mad:

Integra
27-01-2007, 11:54
Dat staat los van elkaar. FIAGT komt naar Zolder omdat de opkomst bij de Belgische races altijd relatief hoog is en de teams meer races met flink wat volk wouden hebben. Dus de race op Zolder hebben ze niet aan het GT3 maar aan de fans te danken :worship:
Aha, dat is leuk om te horen. (zou de transformatie naar GT3 echt geen stimulans geweest zijn voor Ratel? ik denk het wel)

JPMontoya
27-01-2007, 15:54
Ik heb vorig jaar verschillende wedstrijden FIA GT3 gezien en die gaan over 1u en dat waren stuk voor stuk juweeltjes...Dus laat maar komen die 1h wedstrijd.

LSD
29-01-2007, 23:21
Denken jullie nog eens aan de deelnemers ook?
Wat willen zij?
Als je oorspronkelijk endurance races doet, zou ik het jaar erna toch niet zo graag sprinten met opgelegde wagens!

Vergeet zeker niet degene die Belcar gemaakt hebben , maar dan met de goede en betaalbare sfeer!

Baron
30-01-2007, 00:37
Denken jullie nog eens aan de deelnemers ook?

Vergeet zeker niet degene die Belcar gemaakt hebben , maar dan met de goede en betaalbare sfeer!


Een zeer sterk argument. Alleen houdt men in Zolder al jaren geen rekening meer met de deelnemers; ook niet met diegenen die de Belcar mee gemaakt hebben. 'Wil je deelnemen, dan moet je je maar aanpassen aan onze eigenzinnige bokkensprongen' is daar zowat het devies geworden. En met de komst van Ratel zal het er op dat gebied zeker niet op beteren. :frusty:

GT2-R
30-01-2007, 21:12
Een zeer sterk argument. Alleen houdt men in Zolder al jaren geen rekening meer met de deelnemers; ook niet met diegenen die de Belcar mee gemaakt hebben. 'Wil je deelnemen, dan moet je je maar aanpassen aan onze eigenzinnige bokkensprongen' is daar zowat het devies geworden. En met de komst van Ratel zal het er op dat gebied zeker niet op beteren. :frusty:

Ratel luistert best wel naar de teams als het er om draait. Kijk maar naar de FIA GT-plannen voor 2007. Tijdens de 24u van Spa maakt Ratel bekend dat hij er een echt wereldkampioenschap van wilde maken met veel racen buiten Europa. Dit stond de teams echter helemaal niet aan, meer zelfs, ze wilden kostenvermindering. Ratel is heeft vervolgens het roer 180° omgegooid en zo zijn er volgend jaar een aantal nieuwe reglementeringen ivm met het aantal remsets en motoren en ook de niet-Europese wedstrijden zijn beperkt. Ratel luistert dus best wel naar de teams wanneer het er op aan komt als je het mij vraagt!

Bramzel
31-01-2007, 00:37
Ratel luistert best wel naar de teams als het er om draait. Kijk maar naar de FIA GT-plannen voor 2007. Tijdens de 24u van Spa maakt Ratel bekend dat hij er een echt wereldkampioenschap van wilde maken met veel racen buiten Europa. Dit stond de teams echter helemaal niet aan, meer zelfs, ze wilden kostenvermindering. Ratel is heeft vervolgens het roer 180° omgegooid en zo zijn er volgend jaar een aantal nieuwe reglementeringen ivm met het aantal remsets en motoren en ook de niet-Europese wedstrijden zijn beperkt. Ratel luistert dus best wel naar de teams wanneer het er op aan komt als je het mij vraagt!

Dat verhaal gaat niet helemaal op. Ratel luisterde niet, de teams dwongen hem gewoon. Onder de druk van vertrekkende teams bezwijkt iedereen, en die druk heeft niks met luisteren te maken. Het was meer een teken dat Ratel niet goed luisterde maar zijn eigen ideologie van het wereldwijde GT navolgde. Een ideologie die ik van harte toejuich, maar die wel op een rustige verstandige wijze moet worden uitgevoerd.

GT2-R
31-01-2007, 18:33
Dat verhaal gaat niet helemaal op. Ratel luisterde niet, de teams dwongen hem gewoon. Onder de druk van vertrekkende teams bezwijkt iedereen, en die druk heeft niks met luisteren te maken. Het was meer een teken dat Ratel niet goed luisterde maar zijn eigen ideologie van het wereldwijde GT navolgde. Een ideologie die ik van harte toejuich, maar die wel op een rustige verstandige wijze moet worden uitgevoerd.

OK, maar in de winter van 2005-06 was het ook al duidelijk dat de teams zich niet echt konden vinden in het reglement voor vorig seizoen. En de mannen van CZ en RACB hebben toch niet echt naar hen geluisterd achteraf bekeken.