PDA

View Full Version : Montoya de nieuwe held ?


Ferrari Forever
27-05-2001, 19:31
Ik weet niet of het hier eigenlijk al iemand opgevallen is, maar hoewel Montoya overal opgehemeld wordt als het nieuwe wonderkind van de F1, is hij uiteindelijk nog maar 1 keer gefinished. Tuurlijk was dat ook niet altijd zijn fout (remember Verstappen), maar om echt goed te zijn in de formule 1 helpt het volgens mij toch ook om af en toe eens de geblokte vlag te zien.
Wat baat het om superagressief te rijden en superveel risico's te nemen als je uiteindelijk toch nooit een gp weet uit te rijden. Dan vind ik zo'n gastje als Raikkonen veel indrukwekkender. Nog nooit in een monoplace gereden maar toch altijd heel regelmatig en snel.

TiBo
27-05-2001, 19:42
Montoya komt heus wel terug. Misschien niet dit jaar, ... maar zeker volgend jaar.
Raikkonen daarentegen is een groot talent. Aangezien niemand dat van hem verwacht had, valt het eens zo hard op.

Oneliner
27-05-2001, 20:03
Als deze man ni van, de baan was geramd door verstappen, had die al in zen 2e race ee nwedstrijd gewonnen, en dan kunt ge ni ontkennen dat hij wel degelijk alles heeft om een topper te worden

Finish
27-05-2001, 20:05
David Coulthard heeft ook zo zijn mening over Montoya.
Ik heb ergens gelezen (online) dat hij heel dat gedoe rond Monty redelijk door de pers opgeblazen vindt. De pers is wanhopig op zoek naar nieuw vers nieuws en hoopt een nieuwe Senna in hem te vinden. (Coulthard's woorden)

Ik ben het hier mee eens.
Maar we moeten toegeven dat dat inhaalmanoeuvre in Brazilië op Schumacher toch wel reeds benoemd mag worden als hét manaeuvre van het seizoen. Halleluja, de eerste piloot die niet bang opzij gaat voor Schumacher. Dat verdient al een pluim op zich.

Die enige Finish was hoedanook uitmuntend knap, en voor de rest heeft hij 2 'flaters' gedaan. Vandaag in Monaco (GVD), en 2 weken geleden.

Maar ik hoop zooo hard dat hij 1 van de volgende races iedereen eens op z'n plaats zet in een mooi nummertje.
Want Montoya KAN dat. Zeker van.

Mario
27-05-2001, 20:12
Ik ben ook wel fameus onder de indruk van Raikonen, maar ik vraag me stilletjesaan wel af of Lauda niet een beetje gelijk heeft (over apen en F1).

Ik kan er met m'n verstand niet goed bij hoe iemand met nauwelijks enige ervaring al in een F1-bolide kan zitten èn bovendien heel mooie resultaten kan boeken als het op de een of andere manier niet makkelijker is dan vroeger. Al die elektronische en andere hulpjes zullen er wel voor iets tussen zitten en vragen mijns inziens andere kwaliteiten dan vroeger.

Nu moet je je banden niet meer ontzien, de brandstof niet meer sparen, geen tactiek afstemmen voor een hele race, maar voor een stint... Schakelen gebeurt automatisch, naar je remmen moet je ook haast niet meer kijken.

Maar er zijn volgens Tassin wel honderden parameters waar je rekening mee moet houden...

Eerlijk gezegd vind ik al bij al dat de rijder als coureur toch een grotere inbreng had.

Enfin, ik weet niet of ik me goed heb uitgedrukt.

Alain
29-05-2001, 15:13
Zijn agressieve rijstijl heeft hem toch nog toe maar één wedstrijd gekost ( Monaco ). Waarom is hij zo goed ? Ik heb de verklaring daarvoor reeds een tijdje geleden gegeven. Hij beschikt over een ongelooflijke wagenbeheersing, een bijzonder aanpassingsvermogen en geeft nooit op. Qua talent steekt ie boven de rest uit, net zoals Gilles Villeneuve dat deed.
Wat Raikkonen betreft : zijn test voor sauber in mugello in september vorig jaar zei genoeg. Voor de eerste maal in een F1 en dan op minder dan een seconde van MS rondjes draaien is onvoorstelbaar. Ook hier een bijzonder aanpassingsvermogen maar hij mist de agressie van Montoya en de uitzonderlijke wagenbeheersing. Dat is het verschil.

airco
29-05-2001, 16:25
Raikonen is dan ook nog een stuk jonger he!!!

vergeet niet dat de williams nog altijd een stuk beter is dan de sauber!! Sauber heeft dan dit jaar een heel goeie wagen, maar williams bedreigen is nog een beetje te hoog gegrepen he!!!

Naar mijn gevoel wordt die Raikonen een groter piloot dan Montoya!!

airco

Finish
29-05-2001, 17:18
Hou er trouwens rekening mee dat Montoya reeds sinds '97 voor Williams heeft getest. Die heeft nog Villeneuve en Frentzen bij Williams meegemaakt. Dus écht aanpassingsmoeilijkheden zal hij volgens mij wel niet gehad hebben.

Jan
29-05-2001, 17:32
En laat ons dan nu samen bidden dat Montoya volgend jaar niet naar Benetton Renault verbannen wordt.
Remember Button, het aanstormend supertalent van het jaar 2000, of waren julllie die al vergeten misschien?

Jan

Oneliner
29-05-2001, 20:40
Maar ook Button verwacht ik terug zenne.

En een ander vraagske nu: Wat doen ze bij williams?
Ze hebben 3 toppers onder hun beheer. (ralf, jenson en juan-pablo) => wie gaat er weg????

yvdp
29-05-2001, 20:54
Jenson. Ik denk da die andere twee meer talent hemme.