Log in

View Full Version : BEC seizoen 2007

pudding1
05-02-2007, 15:41
Het is weer bijna zover, nog een kleine 2 maand en de eerste wedstrijd BEC staat voor de deur. Omdat het hier nogal verdacht stil is op het forum even de vraag?

Wie doet er al mee? en met welke wagen?

Wie zou wel willen deelnemen?

En wie zou wel eens komen kijken?

RM Racing
05-02-2007, 18:27
Awel, als alles goed komt dan zal de Mini met nr 25 van de BSC 2006 deelnemen aan de BEC

Nonkel Vroem
05-02-2007, 18:31
zijin de piloten ook al bekend?

ZTCfan
05-02-2007, 21:09
Zoals reeds vele jaren zal ook dit jaar de BMW E36 van de Backer racing present tekenen voor heel seizoen BEC.De piloten zullen andermaal de backer himself zijn,samen met michel schulpé en philippe vanhamme.

racegreetz;)

ICEMAN
07-02-2007, 23:27
Benieuwd of we de BMW van EL Systems nog gaan trug zien.

RM Racing
08-02-2007, 21:37
Benieuwd of we de BMW van EL Systems nog gaan trug zien.

Waarom? Zijn er stukken misschien?

ICEMAN
08-02-2007, 22:31
Marc Goossens heeft er tydens de 10 uur een accident mee gehad. Rolkooi zwaar geraakt enz. Auto zo goed as per totale.

Megane
08-02-2007, 23:05
Volgens danny (eigenaar) is deze terug klaar.
De schade leek erg maar het chasis was volgens danny OK dus wagens is ok

Gèrre
08-02-2007, 23:20
Ik ben wel geinteresseerd om te komen kijken naar de BEC.
War kan je de datums vinden ?

ICEMAN
09-02-2007, 00:04
De BEC ryd tesamen met de Belcar Original. ;)

Jawaddeman
09-02-2007, 00:52
De BEC ryd tesamen met de Belcar Original. ;)

soms te samen... niet tijdens Truck gp; donderdag race en RPN...
Mvg...

Yvonne
09-02-2007, 07:14
Ik ben wel geinteresseerd om te komen kijken naar de BEC.
War kan je de datums vinden ?

Hi,
Alle belangrijke informatie over de BEC : http://www.belcar.com/endurance/indexnl.htm (Belcar.com en dan dus Endurance Cup aanklikken...dat gele...

zwoemba
13-02-2007, 13:22
MExT Racing zal er ook opnieuw zijn met de 996 GT3 Cup

christophe
13-02-2007, 23:22
European Formula Racing zal deelnemen met Ultima GTR, piloten : Pampel/Joosen

Guy"JB"
16-02-2007, 19:12
Flandria Racing is er ook terug bij. :crazy:

Voorlopige piloten line-up;

Team 1 :

Ronny Daelman
Peter Hopmans
Guy Horemans

Team 2 :

Hilde Gijsbrechts
Annelien Coorevits
Emily Kino
Tilly Vanbergen

Beide teams komen terug uit met Mini Cooper S.

Thomaske
27-02-2007, 15:23
Annelien Coorevits

Weeral een mooie verschijning op het Circuit.

Echter hoop ik dat ze voordat het seizoen begint toch al genoeg kilometers in de benen gaat hebben om een gevaar te zijn voor andere piloten.

Mvg...

Hoppa
27-02-2007, 17:25

Echter hoop ik dat ze voordat het seizoen begint toch al genoeg kilometers in de benen gaat hebben om een gevaar te zijn voor andere piloten.

Mvg...

ten eerste veronderstel ik dat je geen gevaar bedoeld.
en ten tweede vind ik het nogal denigrerend om reeds voordat je de dame hebt zien rijden zulke uitspraken te doen. Tenzij je ze persoonlijk kent of haar al zien rijden hebt en dan mag je vind ik enige toelichting geven bij zulke uitspraak.

Thomaske
27-02-2007, 21:04
ten eerste veronderstel ik dat je geen gevaar bedoeld.
en ten tweede vind ik het nogal denigrerend om reeds voordat je de dame hebt zien rijden zulke uitspraken te doen. Tenzij je ze persoonlijk kent of haar al zien rijden hebt en dan mag je vind ik enige toelichting geven bij zulke uitspraak.

Natuurlijk bedoelde ik Geen gevaar, een kleine foutje is snel gemaakt hé.

Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat ze gewoon genoeg kilometers in de benen moet hebben. Ik wil haar daarmee niet zwart maken ofzo, maar ik denk direct aan de andere piloten.

Wat gaat ze doen als ze niet weet hoe ze moet gaan reageren als ze links en rechts voorbij gesnelt wordt? Daarom nodige kilometers en de nodige uitleg van haar collega's.

Mvg...

Guy"JB"
28-02-2007, 16:02

Mvg...

We gaan uiteraard ons best doen om haar zo goed mogelijk voor te bereiden en zoveel mogelijk kilometers te laten afleggen.
Momenteel is dit wel een probleem daar de wagens nog niet volledig klaar zijn, maar zodra dit achter de rug is zijn we er mee weg.
Theorie heeft ze in ieder geval al meegekregen, goed in de spiegels kijken, in de spiegels kijken en vooral goed in de spiegels kijken.:eek:
Het zal dan tijdens haar eerste race nog wel erg wennen worden maar iedereen heeft ooit eens moeten beginnen hé.
Na deze eerste race gaan we zeker en vast een evaluatie maken en bijsturen :gas: waar nodig.

We hopen samen met jullie het beste.

Wordt vervolgd,

Hoppa
28-02-2007, 19:19
goed in de spiegels kijken, in de spiegels kijken en vooral goed in de spiegels kijken:
Het zal dan tijdens haar eerste race nog wel erg wennen worden maar iedereen heeft ooit eens moeten beginnen hé.

Niet alleen in de spiegels kijken is belangrijk, minstens zo belangrijk is op de lijn blijven.
Het in de spiegels kijken is een beetje overschat volgens mij. Wanneer moet een tragere deelnemer opletten: net voor het aanremmen, dan even kijken of er geen snellere aankomt en als de weg vrij is insturen en dan vooral op de lijn blijven tot na de bocht. Niet in de bocht beginnen in de spiegels te kijken en dan van de lijn gaan, dat schept juist verwarring met degene die u wil inhalen.
Het is tenslotte nog altijd zo dat wie wil inhalen van de ideale rijlijn moet afwijken om er voorbij te gaan. Het is niet de bedoeling dat de iets tragere deelnemers de hele wedstrijd op het vuile gedeelte moeten rijden.

Dit werd trouwens vroeger door Jean-Marie steeds tijdens de briefing uitdrukkelijk vermeld.

En inderdaad, voor iedereen was het ooit zijn eerste keer. Toen ik begon, zijn wij op donderdag een namiddagje gaan trainen en op zondag was er al koers. En dan niet zoals nu met 30 auto's maar wel met een vol veld van 60 wagens.

Ik kan me vergissen maar ik heb wel de indruk dat de enkelingen met het grote geld tegenwoordig erg weinig respect hebben voor de mensen die zorgen dat er toch een redelijk gevulde stratgrid is. Het zéér laat uitremmen als je het al niet afbokken kan noemen is een toenemende trend.

mijn bescheiden mening hé

maar nu terug on-topic

Bramzel
28-02-2007, 19:36
Natuurlijk bedoelde ik Geen gevaar, een kleine foutje is snel gemaakt hé.

Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat ze gewoon genoeg kilometers in de benen moet hebben. Ik wil haar daarmee niet zwart maken ofzo, maar ik denk direct aan de andere piloten.

Wat gaat ze doen als ze niet weet hoe ze moet gaan reageren als ze links en rechts voorbij gesnelt wordt? Daarom nodige kilometers en de nodige uitleg van haar collega's.

Mvg...

En waarom precies moet je hier bij haar zo de nadruk op leggen en bij andere nieuwe rijders niet?

Hoppa
28-02-2007, 19:41
En waarom precies moet je hier bij haar zo de nadruk op leggen en bij andere nieuwe rijders niet?

dat durfde ik zelfs niet vragen.

Mark
28-02-2007, 22:37

Lijkt me logisch, het is een bekende miep :) Zo'n Miss Belgie staat natuurlijk iets meer in de publiciteit dan Pietje Snotneus die eens een keertje aan een stuurtje komt trekken. Mensen met een bekend hoofd worden nu eenmaal wat meer op de vingers gekeken, fouten worden extra uitvergroot ...........part of the job zullen we maar zeggen ;) Terecht of niet, dat is voer voor een andere discussie.

Nonkel Vroem
01-03-2007, 01:39
Wat ik mij al jaren afvraag ivm met al die bekende gezichten...

behalen die een licentie met examen of zonder.....

indien met examen; omdat niemand iets kan zeggen of....echt geslaagd??

Als ik soms zie hoe jongens NIET slagen voor het examen...
Of is het ...... the power of money...
dit zijn alleen maar veronderstellingen..misschien weet iemand feiten...

Brecht
01-03-2007, 01:56
Lijkt me logisch, het is een bekende miep :) Zo'n Miss Belgie staat natuurlijk iets meer in de publiciteit dan Pietje Snotneus die eens een keertje aan een stuurtje komt trekken. Mensen met een bekend hoofd worden nu eenmaal wat meer op de vingers gekeken, fouten worden extra uitvergroot ...........part of the job zullen we maar zeggen ;) Terecht of niet, dat is voer voor een andere discussie.

Aha, dat is Miss België.
Heeft vorige donderdag gereden met de mini en draaide rondjes van 3 minuten, en dat is niet overdreven.

stars
01-03-2007, 10:17
We gaan uiteraard ons best doen om haar zo goed mogelijk voor te bereiden en zoveel mogelijk kilometers te laten afleggen.
Momenteel is dit wel een probleem daar de wagens nog niet volledig klaar zijn, maar zodra dit achter de rug is zijn we er mee weg.
Theorie heeft ze in ieder geval al meegekregen, goed in de spiegels kijken, in de spiegels kijken en vooral goed in de spiegels kijken.:eek:
Na deze eerste race gaan we zeker en vast een evaluatie maken en bijsturen :gas: waar nodig.

We hopen samen met jullie het beste.

Wordt vervolgd,

PM sent :bye:

Guy"JB"
01-03-2007, 11:24

Nice quote :D

Jerre
01-03-2007, 11:24
Wat ik mij al jaren afvraag ivm met al die bekende gezichten...

behalen die een licentie met examen of zonder.....

indien met examen; omdat niemand iets kan zeggen of....echt geslaagd??

Als ik soms zie hoe jongens NIET slagen voor het examen...
Of is het ...... the power of money...
dit zijn alleen maar veronderstellingen..misschien weet iemand feiten...
Dat vraag ik me ook af

Guy"JB"
01-03-2007, 11:30
Aha, dat is Miss België.
Heeft vorige donderdag gereden met de mini en draaide rondjes van 3 minuten, en dat is niet overdreven.

Daar dienen de donderdagtrainingen toch voor dacht ik, beter rondjes van 3 min. (???) met een "aanvaardbare rijlijn" (donderdag was eerste keer op cicuit) dan rondje(s) van 2 min. en ergens de muur in...........

Guy"JB"
01-03-2007, 11:34
Dat vraag ik me ook af

Ik heb in ieder geval examen moeten afleggen :D

Guy"JB"
01-03-2007, 11:46
@ HOPPA;

"Niet alleen in de spiegels kijken is belangrijk, minstens zo belangrijk is op de lijn blijven."
Waar.

"Ik kan me vergissen maar ik heb wel de indruk dat de enkelingen met het grote geld tegenwoordig erg weinig respect hebben voor de mensen die zorgen dat er toch een redelijk gevulde stratgrid is."
Ook mee akkoord.

"maar nu terug on-topic"
Ja, het lijkt hier wel een Annelien Coorevits thread te worden.
Laten we allemaal even afwachten tot na de eerste race en zoals eerder geschreven zullen we dan verder evalueren.

pudding1
01-03-2007, 15:07
hmmm, enkele van haar voorgangers hebben het voor haar verknoeid denk ik.
er zijn enkele Bv's geweest die er niet veel van bakten.

ik kan helaas (om budgetaire redenen) maar 1 tot enkele wedstrijden meerijden, wij hebben een zelfgeboude wagen die we koesteren en goed zorg voor dragen, als ik dan merk dat we op een donderdagtraining bijna "Geramd" worden door een BV die op een rechte lijn bijna gaat zigzag rijden dan kom je daar natuurlijk vrij sceptisch tegen over te staan.

Ik heb zoals iedereen wel een eerste koers gereden maar had al meerdere jaren kartervaring en ben zo via de SC naar de BEC gegaan (wat mij een beetje de normale weg leek)

Maar: alle respect voor anneleen en ik hoop van harte dat ze het goed doet, (ik wil ze zelfs graag verwelkomen :) )

Ps. ook stel ik de inspanningen van de mensen op prijs die de grid proberen te vullen, alleen: graag met piloten die mijn auto heel laten!

christophe
01-03-2007, 15:47
Kwalificatie norm van 130% toepassen en toelatingsproef.

PS 3 minuten is echt wel traag hoor, kun je misschien beter voor jezelf en de anderen niet deelnemen.

Clubman
01-03-2007, 22:32
Kwalificatie norm van 130% toepassen en toelatingsproef.

PS 3 minuten is echt wel traag hoor, kun je misschien beter voor jezelf en de anderen niet deelnemen.

Standaard Golf II met 90pk en 180000 km: 2.15 op oude tracé. :D

Thomaske
02-03-2007, 17:22
Op pitstop.tv las ik dat Cracco naar de Belcar Endurance Cup komt ipv naar de Belcar Original.

Racinworld.be / Ronald Janssen meldt in het Internationale Thursday Training verslag dat er een Renault Megane naar de Belcar Endurance Cup komt. Zoals ik het lees zal het gaan om een Silhouette, heb ik het hier mis?

Mvg...

Bart.Vandecavey
02-03-2007, 18:07
Zoals ik het lees zal het gaan om een Silhouette, heb ik het hier mis?

Mvg...

Zoals ik het lees niet, want er staat: Renault Megane: Jean Noirfalise (Belcar Endurance), Frédéric "Bull" Bouvy (DELAHAYE Megane Trophy), Didier Defourny (DELAHAYE Megane Trophy), David Hallyday/Claude-Yves Cosselin (Megane Trophy), Julien Schroyen (Megane Trophy).

Thomaske
02-03-2007, 19:52
Zoals ik het lees niet, want er staat: Renault Megane: Jean Noirfalise (Belcar Endurance), Frédéric "Bull" Bouvy (DELAHAYE Megane Trophy), Didier Defourny (DELAHAYE Megane Trophy), David Hallyday/Claude-Yves Cosselin (Megane Trophy), Julien Schroyen (Megane Trophy).

Dan mag je eens uitleggen aan mij wat de Belcar Endurance dan is. Volgens mij is het dan toch de BEC é, Belcar Endurance Cup.

Mvg...

Dries DS
02-03-2007, 21:07
Dan mag je eens uitleggen aan mij wat de Belcar Endurance dan is. Volgens mij is het dan toch de BEC é, Belcar Endurance Cup.

Mvg...

Thomas, je hebt gelijk wat betreft je standpunt Belcar Endurance / BEC, die twee zijn inderdaad egaal.
Maar er is echter nog een verschil tussen een Renault Mégane (de 'klassieke' Mégane) en een Renault Mégane Trophy (zoals we die kennen uit bvb de BTCS of de Europese Mégane Trophy).
Ik vermoed dat het net dat punt is dat onze vriend Bart hier aanhaalt...
En daar heeft hij dan weer gelijk in ;) . Een klein misverstandje, dat hiermee hopelijk opgelost is :gas: .

CBG
02-03-2007, 23:15
Op pitstop.tv las ik dat Cracco naar de Belcar Endurance Cup komt ipv naar de Belcar Original.

Racinworld.be / Ronald Janssen meldt in het Internationale Thursday Training verslag dat er een Renault Megane naar de Belcar Endurance Cup komt. Zoals ik het lees zal het gaan om een Silhouette, heb ik het hier mis?

Mvg...

Als het een silhouette is, dan wens ik hen veel succes om dat ding onder de 100dBA te krijgen. 't Zal dus inderdaad een "gewone" zijn.

Wat Annelies betreft, ze is meer dan welkom. Maar ik denk (hoop) dat de BEC stillaan wordt wat de Carglass Cup vroeger is geweest (voor hen die dat nog kennen/hebben meegemaakt), dat impliceert wel dat de snelheidsverschillen steeds groter worden...... toch maar goed in de spiegels kijken.

Pke
03-03-2007, 15:44
Jean Noirfalise heeft in 2006 en in 2005 met een "Gewone" Renault Mégane gereden in de GDC

Vermoedelijk gaat het hier om dezelfde wagen (een blauw-geel exemplaar)

Thomaske
03-03-2007, 18:03
Bart: Een dikke sorry voor het misverstand!

Dries: Bedankt voor de reactie. Het kon anders eindigen é.

Mvg...

ZTCfan
18-03-2007, 22:40
Weet iemand over al een ergens een voorlopige deelnemerslijst bekend is?

Racegreetz:D

Guy"JB"
21-03-2007, 09:54
Definitieve startopstelling voor de First Race van Flandria Rent Racing.

Wagen #44;

- Ronny Daelman
- Peter Hopmans
- Guy Horemans

http://www.branswyk.be/Albums/FlandriaRacingTeam2007/foto-057.JPG

Wagen #45;

- Hilde Gijsbrechts
- Emilie Kino
- Tilly Vanbergen

http://www.branswyk.be/Albums/FlandriaRacingTeam2007/foto-058.JPG

Door het gebrek aan trainingsmogelijkheden zullen Annelien Coorevits en Ingrid Baert niet deelnemen aan de First Race.

Greetzzz,

Pinzie
21-03-2007, 21:05
heeft er iemand enig idee of Team-charly weer deelneemt ?

Thomaske
21-03-2007, 22:30
AD Sport aan de start met een Porsche 996 voor H. Steegmans...

Mvg...

P De Sonville
22-03-2007, 00:09
Team Charly rijdt met Brinkmann/Jakobs in de BTCS. En dit om reden dat Jakobs met Beliën de BEC rijdt.

Jawaddeman
25-03-2007, 22:58
en al die mensen maar klagen dat SRO zo lang wacht met te berichten, denk dat het bij de VAS en circuit-zolder overgenomen is... Waar blijven die startlijsten, er is ten eerste toch al een pré-keuring geweest en ten tweede je gaat me niet wijs maken dat de meeste al niet ingeschreven zouden zijn...
Mvg...

Mark
27-03-2007, 20:32
BMW 120d Motorsport in Belcar Endurance Cup

Met de steun van BMW Romein , LO Autoparts en Nexa Autocolor zullen Dirk De Doncker en Kristof De Neef aantreden met deze ex-fabriekwagen.

pers JJ Motorsport

Is dat de ex-wagen van Daikin Racing?

ICEMAN
29-03-2007, 19:30
Klopt als een bus Mark.

ZTCfan
29-03-2007, 20:07
Iemand al foto's van de trainingsdag vandaag?

racegreetz

Mark
31-03-2007, 20:29
Weet niet wie de eerste stint reed op de zwarte Mini maar 2.30 is echt verschrikkelijk traag. Zelfs bij het gevaarlijke af..........toch enkele gevalletjes gezien waarbij het net goed ging. Dat geluk blijft niet voortduren ;)

Dries DS
31-03-2007, 20:57
Weet niet wie de eerste stint reed op de zwarte Mini maar 2.30 is echt verschrikkelijk traag. Zelfs bij het gevaarlijke af..........toch enkele gevalletjes gezien waarbij het net goed ging. Dat geluk blijft niet voortduren ;)

Er is zeer veel kritiek op gekomen van de andere deelnemers. Na de start is de wagen direct weggezakt, met beschamende tijden op de tabellen. "Kijk, als je een Toyota Yaris voor je ziet rijden, dan weet je dat die (in BEC) om en bij de 2 min 05 zal rijden. Van een Mini verwacht je dat die rond de 2 min draait. Maar die wagen stond voor de snelle jongens zo goed als 'stil'...", vertelde 'een snelle jongen' achteraf.

Het heeft inderdaad enkele gevaarlijke situaties opgeleverd. Ook qua 'lijnen rijden' waren er vele opmerkingen van de andere deelnemers. E.e.a. zelf gezien en veel opgevangen van de BEC-rijders in de pitlane...

Astra-fan
31-03-2007, 21:05
Ik denk dat zelfs de interventiewagens die de eerste ronde volgen hebben moeten inhouden om de zwarte Mini niet in te halen, reed ongelooflijk traag.

Fonne
31-03-2007, 22:44
Die zwarte Mini was een rijdende chicane. Een gevaar op het circuit. Na de nieuwe chicane ging ze altijd van de ideale lijn af om de snelere deelnemers door te laten. Moet je normaal gezien niet OP de lijn blijven in plaats van er af te gaan ?

Pascal
01-04-2007, 00:39
Voor de rest wel een eerste spannende wedstrijd gezien in BEC. Er werd razend snel gereden...

C U

Bling
01-04-2007, 00:50
Inderdaad, ik moet zeggen dat de BEC een niveau hoger gegaan is. De ganse race kon me echt wel goed bekoren.

Auto's Raymond
01-04-2007, 11:06
De mooiste race in jaren die ik gezien en meegemaakt heb.
De eerste wedstrijdhelft was gewoon subliem. De tweede wedstrijd helft was Gunther Raus gewoon subliem. Zijn remonte van de 11de plaats naar het podium was van bijzondere klasse en dat met een gehavende wagen. Een snelste tijd in de wedstrijd die een halve seconde sneller was dan de snelste kwaliftijd en bijna een hele seconde sneller dan de tweede snelste tijd in de race. Zonder de stop and go hadden we Pro Speed het vuur nog aan de schenen kunnen leggen. Beloofd voor de volgende races. Het wordt hard werken tot werken tot de volgende race maar we zullen er staan.