MFahrer
06-02-2007, 09:57
Zaterdag 3 februari, een dag waar de meesten onder ons alweer een tijd naar uitkeken! Eindelijk nog eens een grote wedstrijd op schaal 1/24 waarvoor bijna alle Petit Spa’ers hadden ingeschreven! De motivatie voor deze 6 uurse was groter dan tevoren, dat was te merken aan de inzet in de weken voor de race, op de vrije training maandag en op de vrije training op de dag van de wedstrijd zelf! Dit was meteen ook de eerste wedstrijd waarbij het “divisie-systeem” werd ingevoerd. De wagens die op schaal 1:1 meer dan 2000cc hebben, reden met een motor die maximum 21.000 rpm draait. De wagens met minder dan 2000cc werden uitgerust met een lichtere motor, een motor die slechts 18.100 toeren draait en een pak minder koppel heeft. In divisie 1 (+2000cc) reden zes wagens, in divisie 2 reden drie wagens mee.
De wagen een laatste keer opkuisen voor hij wordt ingeladen:
http://ikandeez.net/av-blink/album03/teamtruck_016.jpg
En dan inladen:
http://ikandeez.net/av-blink/album03/teamtruck_020.jpg
Om wat tijd te winnen werd de officiële “Best of Show” verkiezing geannuleerd, daar iedereen er toch van overtuigd dat de prijs naar de ongelofelijk mooie Ford Sierra van Johan zou gaan! Een wagen die helemaal niet makkelijk was om te bouwen, wegens de drie verschillende kleuren lak die de wagen nodig heeft! Ondanks de verschillende tegenslagen heeft Johan er een pracht van een wagen van gemaakt! Naar mijn mening is het de mooiste slotcar die ik ooit al vastgehad heb! Indien er een officiële verkiezen was gehouden, was de BMW 325i van Walter ongetwijfeld tweede geworden, het is dan ook een prachtige wagen!
Tijdens de free practise was er blijkbaar al een ongeval gebeurd:
http://ikandeez.net/av-blink/album03/race_001.jpg
De wagens werden uigeladen voor de wedstrijd:
http://ikandeez.net/av-blink/album03/race_002.jpg
Best of show line-up:
http://ikandeez.net/av-blink/album03/race_004.jpg
De kwalificatie:
1 / 6.491 / Jo / Misubishi Galant (Divisie 1)
2 / 6.514 / Johan / Ford Sierra RS500 (Divisie 1)
3 / 6.557 / Gunther / Ford Escort RS1600 (Divisie 2)
4 / 6.769 / Ben / Honda Civic (Divisie 2)
5 / 6.787 / Bram / Nissan Skyline R32 (Divisie 1)
6 / 7.315 / Kristof / Nissan Skyline R32 (Divisie 1)
7 / 7.339 / Kenzi / Bmw 635 CSI (Divisie 1)
8 / 8.051 / Slim / Volkswagen Golf Mk I GTI (Divisie 2)
9 / 9.922 / Walter / BMW 325i (Divisie 1)
De kwalificatiecijfers verrasten enigszins! Jo die met de Galant kwalificatiepunten afsnoepte van Johan, en twee divisie 2 wagentjes die toch in het voorste deel van het startveld stonden! Ben wrong z’n Civic schitterend voor de Skyline van Bram met minder dan twee honderdsten! Een beetje teleurstellend was de AXIA Skyline van Kristof, de wagen reed bijna een halve seconde trager dan de Zexel Skyline, terwijl de beide wagens exact dezelfde tijden draaiden tijdens de vrije trainingen op maandag! Wat dan wel weer zeer positief was, was de kwalificatietijd van Kenzi! De jongste Petit Spa’er komt op kousevoeten steeds dichter bij de rest van het veld en wordt een stevige middenmotor!
De grid:
http://ikandeez.net/av-blink/album03/race_011.jpg
De wedstrijd:
Als het startschot gegeven werd, vertrokken de Galant en de Sierra met een verschroeiend tempo! Vanaf de eerste meter ontstond er een duel tussen de twee waarin Jo de eerste helft van de manche aan de leiding reed, maar door de constante druk van Johan ging Jo toch enkele keren in de fout waardoor de Sierra snel een ronde voorsprong opbouwde! De Escort bolde op de buitenbaan rustig z’n rondjes, en hield zich ver van het duel om de leiding, waardoor de wagen toch de opgelopen achterstand kon beperken tot twee ronden! Bram stuurde beheerst z’n Skyline voorbij de Civic van Ben en sloot kort aan bij de drie koplopers. Wat er opmerkelijk was, dat al van in de eerst manche aan één kant de verlichting op de Skyline wegviel! Zou dit problemen geven voor de nacht door te komen? Kristof had echt moeilijkheden om de power van de Skyline op de baan te zetten en moest zo Slim en Kenzi voorlaten! De 325i van Walter had dezelfde grip problemen en worstelde om de wagen op de baan te houden!
In de tweede manche viel het op dat Jo ook meer gripproblemen kreeg. Hij moest toezien hoe de Escort en Zexel Skyline passeerden! De Escort liep trouwens een rondje in op de leider! Wat er uiteraard ook tekenend was voor de wedstrijd, was de opgave van Slim! Na 127 ronden verliet de Marlboro Golf op onbegrijpelijke wijze de wedstrijd. De wagen en de piloot zijn even later volledig van het toneel verdwenen, waardoor Kristof terug een plaats opschoof.
In de derde manche moest de Sierra terug een rondje prijsgeven op z’n “kleine broer”. Het Escortje reed daardoor onverwachts op 1/3 wedstrijd aan de leiding, met een halve ronde voor de Sierra, die trouwens mankementen begon te vertonen aan de voorlichten! De tweede wagen met “elektronica problemen”! Dit zou wel eens in het voordeel kunnen spelen van de andere deelnemers! Bram liet in deze manche een steekje vallen en werd hij terug gepasseerd door Jo, die zo terug de 3de plaats algemeen innam. Kristof spendeerde weer een tijd in de pits en verloor terug een pak ronden. Walter wisselde van banden en meteen reed hij 10 ronden per manche meer! Ook de gripproblemen op de baan verdwenen daardoor!
Posities na 1/3 wedstrijd:
Pos / Laps / Driver / Pts
1 / 245 / Gunther (Divisie 2) / 5
2 / 245 / Johan (Divisie 1) / 5
3 / 240 / Jo (Divisie 1) / 4
4 / 233 / Bram (Divisie 1) / 3
5 / 229 Ben (Divisie 2) / 4
6 / 205 / Kenzi (Divisie 1) / 2
7 / 181 / Kristof (Divisie 1) / 1
8 / 154 / Walter (Divisie 1) / 0.5
9 / 127 / Slim (Divisie 2) / OPGAVE
De leider kort na de start:
http://ikandeez.net/av-blink/album03/race_043.jpg
Kristof en Ben door de chicane:
http://ikandeez.net/av-blink/album03/race_039.jpg
Slim remt Walter uit:
http://ikandeez.net/av-blink/album03/SIMG2990.jpg
...
De wagen een laatste keer opkuisen voor hij wordt ingeladen:
http://ikandeez.net/av-blink/album03/teamtruck_016.jpg
En dan inladen:
http://ikandeez.net/av-blink/album03/teamtruck_020.jpg
Om wat tijd te winnen werd de officiële “Best of Show” verkiezing geannuleerd, daar iedereen er toch van overtuigd dat de prijs naar de ongelofelijk mooie Ford Sierra van Johan zou gaan! Een wagen die helemaal niet makkelijk was om te bouwen, wegens de drie verschillende kleuren lak die de wagen nodig heeft! Ondanks de verschillende tegenslagen heeft Johan er een pracht van een wagen van gemaakt! Naar mijn mening is het de mooiste slotcar die ik ooit al vastgehad heb! Indien er een officiële verkiezen was gehouden, was de BMW 325i van Walter ongetwijfeld tweede geworden, het is dan ook een prachtige wagen!
Tijdens de free practise was er blijkbaar al een ongeval gebeurd:
http://ikandeez.net/av-blink/album03/race_001.jpg
De wagens werden uigeladen voor de wedstrijd:
http://ikandeez.net/av-blink/album03/race_002.jpg
Best of show line-up:
http://ikandeez.net/av-blink/album03/race_004.jpg
De kwalificatie:
1 / 6.491 / Jo / Misubishi Galant (Divisie 1)
2 / 6.514 / Johan / Ford Sierra RS500 (Divisie 1)
3 / 6.557 / Gunther / Ford Escort RS1600 (Divisie 2)
4 / 6.769 / Ben / Honda Civic (Divisie 2)
5 / 6.787 / Bram / Nissan Skyline R32 (Divisie 1)
6 / 7.315 / Kristof / Nissan Skyline R32 (Divisie 1)
7 / 7.339 / Kenzi / Bmw 635 CSI (Divisie 1)
8 / 8.051 / Slim / Volkswagen Golf Mk I GTI (Divisie 2)
9 / 9.922 / Walter / BMW 325i (Divisie 1)
De kwalificatiecijfers verrasten enigszins! Jo die met de Galant kwalificatiepunten afsnoepte van Johan, en twee divisie 2 wagentjes die toch in het voorste deel van het startveld stonden! Ben wrong z’n Civic schitterend voor de Skyline van Bram met minder dan twee honderdsten! Een beetje teleurstellend was de AXIA Skyline van Kristof, de wagen reed bijna een halve seconde trager dan de Zexel Skyline, terwijl de beide wagens exact dezelfde tijden draaiden tijdens de vrije trainingen op maandag! Wat dan wel weer zeer positief was, was de kwalificatietijd van Kenzi! De jongste Petit Spa’er komt op kousevoeten steeds dichter bij de rest van het veld en wordt een stevige middenmotor!
De grid:
http://ikandeez.net/av-blink/album03/race_011.jpg
De wedstrijd:
Als het startschot gegeven werd, vertrokken de Galant en de Sierra met een verschroeiend tempo! Vanaf de eerste meter ontstond er een duel tussen de twee waarin Jo de eerste helft van de manche aan de leiding reed, maar door de constante druk van Johan ging Jo toch enkele keren in de fout waardoor de Sierra snel een ronde voorsprong opbouwde! De Escort bolde op de buitenbaan rustig z’n rondjes, en hield zich ver van het duel om de leiding, waardoor de wagen toch de opgelopen achterstand kon beperken tot twee ronden! Bram stuurde beheerst z’n Skyline voorbij de Civic van Ben en sloot kort aan bij de drie koplopers. Wat er opmerkelijk was, dat al van in de eerst manche aan één kant de verlichting op de Skyline wegviel! Zou dit problemen geven voor de nacht door te komen? Kristof had echt moeilijkheden om de power van de Skyline op de baan te zetten en moest zo Slim en Kenzi voorlaten! De 325i van Walter had dezelfde grip problemen en worstelde om de wagen op de baan te houden!
In de tweede manche viel het op dat Jo ook meer gripproblemen kreeg. Hij moest toezien hoe de Escort en Zexel Skyline passeerden! De Escort liep trouwens een rondje in op de leider! Wat er uiteraard ook tekenend was voor de wedstrijd, was de opgave van Slim! Na 127 ronden verliet de Marlboro Golf op onbegrijpelijke wijze de wedstrijd. De wagen en de piloot zijn even later volledig van het toneel verdwenen, waardoor Kristof terug een plaats opschoof.
In de derde manche moest de Sierra terug een rondje prijsgeven op z’n “kleine broer”. Het Escortje reed daardoor onverwachts op 1/3 wedstrijd aan de leiding, met een halve ronde voor de Sierra, die trouwens mankementen begon te vertonen aan de voorlichten! De tweede wagen met “elektronica problemen”! Dit zou wel eens in het voordeel kunnen spelen van de andere deelnemers! Bram liet in deze manche een steekje vallen en werd hij terug gepasseerd door Jo, die zo terug de 3de plaats algemeen innam. Kristof spendeerde weer een tijd in de pits en verloor terug een pak ronden. Walter wisselde van banden en meteen reed hij 10 ronden per manche meer! Ook de gripproblemen op de baan verdwenen daardoor!
Posities na 1/3 wedstrijd:
Pos / Laps / Driver / Pts
1 / 245 / Gunther (Divisie 2) / 5
2 / 245 / Johan (Divisie 1) / 5
3 / 240 / Jo (Divisie 1) / 4
4 / 233 / Bram (Divisie 1) / 3
5 / 229 Ben (Divisie 2) / 4
6 / 205 / Kenzi (Divisie 1) / 2
7 / 181 / Kristof (Divisie 1) / 1
8 / 154 / Walter (Divisie 1) / 0.5
9 / 127 / Slim (Divisie 2) / OPGAVE
De leider kort na de start:
http://ikandeez.net/av-blink/album03/race_043.jpg
Kristof en Ben door de chicane:
http://ikandeez.net/av-blink/album03/race_039.jpg
Slim remt Walter uit:
http://ikandeez.net/av-blink/album03/SIMG2990.jpg
...