PDA

View Full Version : nieuwe datum 24u


marcel
16-02-2007, 14:01
De Champ Car-race op het circuit van Zolder wordt met twee weken vervroegd naar het weekend van 25 en 26 augustus, terwijl de 24 uren van Zolder naar het weekend van 8 en 9 september verplaatst wordt. De datumwissel komt op vraag van de FIA, zegt Walter Goossens van Circuit Zolder in Het Belang van Limburg

bron: pitstop.tv

omdat de goedkopere en toegankelijkere champcars anders een week voor de GP F1 zou vallen, hebben ze de datums omgewisseld

dank u Bernie :frusty:

Belle
16-02-2007, 14:29
bron: pitstop.tv

omdat de goedkopere en toegankelijkere champcars anders een week voor de GP F1 zou vallen, hebben ze de datums omgewisseld

dank u Bernie :frusty:

Och...dat meent ge toch niet? Ik zit dat weekend net in Californië voor de Grand Am en IRL. Nu zal ik de Champ Car moeten missen tedjuu toch... Echt jammer dit... :(

Raceboy
16-02-2007, 14:38
Godver: aind augustus is tweede zittijd :s

Stranger
16-02-2007, 15:04
Uit het officiële persbericht:

De eerste Champ Car Grand Prix in België zal niet op 7-8-9 september plaatsvinden, zoals eerder aangekondigd, maar wel op 24-25-26 augustus 2007, met andere woorden een week vóór de Dutch Champ Car Grand Prix op het TT Circuit van Assen. De datumwijziging werd aangevraagd aan de nationale sportoverheid RACB, en werd inmiddels goedgekeurd.

Datumwijziging
De wijziging van datum is er gekomen op vraag van de FIA. Voor de organisator en voor Circuit Zolder was het even puzzelen om de kalender in evenwicht te krijgen, maar de verschuiving is recent door de RACB, de nationale autosportfederatie, bekrachtigd. Dit betekent vanzelfsprekend dat de primeur voor ons land twee weken dichterbij komt, en dat de voorbereidingen in een iets hogere versnelling terechtkomen. Op 1 maart, tijdens een persconferentie op Circuit Zolder (Mediacenter), worden meer details over de Belgian Champ Car Grand Prix vrijgegeven.

JPMontoya
16-02-2007, 15:45
Ten eerste: Dat van de F1 zijn pure gissingen. In mijn ogen moet F1 geen schrik hebben van Champcar en omgekeerd ook niet.

Ten tweede: Zolder zou een gat in de lucht moeten springen dat de Champcar nu voor die in Nederland zijn. Dan krijgt Zolder alle aandacht en komen er nog is meer Nederlanders af...

Ten derde: In de vakantieperiode is het veel intressanter om nog meer volk te hebben voor de Champcars dus niets dan winnaars hier....

yannick88
16-02-2007, 18:57
Ten eerste: Dat van de F1 zijn pure gissingen. In mijn ogen moet F1 geen schrik hebben van Champcar en omgekeerd ook niet.

Ten tweede: Zolder zou een gat in de lucht moeten springen dat de Champcar nu voor die in Nederland zijn. Dan krijgt Zolder alle aandacht en komen er nog is meer Nederlanders af...

Ten derde: In de vakantieperiode is het veel intressanter om nog meer volk te hebben voor de Champcars dus niets dan winnaars hier....

Dit van de F1 en de FIA staat wel degelijk vandaag in " Het belang van Limburg " .

Je reactie vind ik hier op deze manier niet door de beugel kunnen , altijd maar negatief over als er iets veranderd of wijzigt .

Mvg

Pat
16-02-2007, 19:10
Om toch niet negatief te willen zijn ...

24 Uur stond onder voorbehoud op mijn kalender, viel toch midden in mijn vakantie.
Staat nu bij 'zeker niet' ...

A.J.
16-02-2007, 19:17
da wordt moeilijk..
De 24 uren zijn voor ons "wheels" de drukste week van het jaar. Alle teams al aanwezig op dinsdag en camping vol vanaf donderdag...
Normaal kon ik rekenen op redelijk veel jobstudenten maar die moeten nu naar school...
Kan wel meer volk bij Champ Cars opleveren.
We zullen niet klagen, en het proberen op te lossen.

Wel leuk, F1 heeft bang van Champ Car :D (volgens mij terecht trouwens)

Brecht
16-02-2007, 19:41
Yes, geweldig.
Zat die week van de 24 Uren eerst in de States voor Corvette meeting en ALMS.

Nu kan ik toch naar de 24H gaan.
Champcars boeit me nie echt.

Yvonne
16-02-2007, 19:44
da wordt moeilijk..
De 24 uren zijn voor ons "wheels" de drukste week van het jaar. Alle teams al aanwezig op dinsdag en camping vol vanaf donderdag...
Normaal kon ik rekenen op redelijk veel jobstudenten maar die moeten nu naar school...
Kan wel meer volk bij Champ Cars opleveren.
We zullen niet klagen, en het proberen op te lossen.

Wel leuk, F1 heeft bang van Champ Car :D (volgens mij terecht trouwens)

Maar beginnen de studenten in Diepenbeek ook 1 september? In mijn grijse verleden, heb ik daar een jaar stage gelopen...en de eerste weken woonde ik toch alleen in een studentenhuis. De studenten begonnen zo rond half oktober. Misschien kunnen die studenten je helpen! :rolleyes:

Maar nu is het wel 2 erg druk in De Wheels.;)

JPMontoya
16-02-2007, 22:16
Dit van de F1 en de FIA staat wel degelijk vandaag in " Het belang van Limburg " .

Je reactie vind ik hier op deze manier niet door de beugel kunnen , altijd maar negatief over als er iets veranderd of wijzigt .

Mvg

Euhhh? Ik snap het niet...

Ik denk net dat het goed is voor Zolder dat het in de vakantieperiode valt.

Over de F1 - Nuja het BvL...Men kan dat wel denken maar er is nergens een bewijs voor...

PJ46
16-02-2007, 23:57
:frusty: 24u van Zolder en Silverstone op zelfde weekend...

Mark
17-02-2007, 01:51
:frusty: 24u van Zolder en Silverstone op zelfde weekend...

Lijkt me niet dat die evenementen elkaar bijten. In de afgelopen jaren is er geen kruisbestuiving geweest tussen Britcar en Belcar.

Ondanks dat Bernie en RACB weer een prachtig spelletje gespeeld hebben lijkt me deze wisseling uitermate perfect voor CZ. Die pakken de eerste bak publiciteit mee, de kans dat de zuidelijke Nederlanders CZ verkiezen boven Assen neemt ook toe.

Assen zal iets minder blij zijn ;)

schumivill
17-02-2007, 04:31
Och...dat meent ge toch niet? Ik zit dat weekend net in Californië voor de Grand Am en IRL. Nu zal ik de Champ Car moeten missen tedjuu toch...

Ik wil wel in jou plaats naar de States hoor belle...:+

Thomaske
17-02-2007, 12:48
da wordt moeilijk..
De 24 uren zijn voor ons "wheels" de drukste week van het jaar. Alle teams al aanwezig op dinsdag en camping vol vanaf donderdag...
Normaal kon ik rekenen op redelijk veel jobstudenten maar die moeten nu naar school...
Kan wel meer volk bij Champ Cars opleveren.
We zullen niet klagen, en het proberen op te lossen.

Wel leuk, F1 heeft bang van Champ Car :D (volgens mij terecht trouwens)


Jobstudenten die naar de hoge school gaan, beginnen pas terug tegen half september of begin oktober.


Zelf vindt ik dit veel beter voor mij. Nu moet ik op mijn vakantiewerk, als ik er heb, geen extra week afwezig blijven voor de 24Uren. Nu is dat alleen de donderdag en de vrijdag van de Champcars.

Mvg...

Mark
21-02-2007, 00:06
Inderdaad“, bevestigt Koen Wijckmans van de RACB. “Net zoals de nieuwe datum van de 24 uur van Zolder overigens. Er is nog geen zekerheid, in tegenstelling tot wat de berichten op basis van een communiqué van oa CZ lieten uitschijnen

http://www.pitstoptv.info/pitstop/?p=872


24 uur van Zolder en de FIA GT in Adria vallen dan samen.......ja, als de RACB / Koen Wijckmans niet hadden toegegeven aan de druk van de F1 / Bernie dan was er toch niets aan de hand?

Baron
21-02-2007, 18:54
Over de F1 - Nuja het BvL...Men kan dat wel denken maar er is nergens een bewijs voor...


Wat bedoel je daar nu mee?
Het Belang van Limburg is qua autosportverslaggeving 'top' in Vlaanderen en meestal zeer goed geïnformeerd. Dus...

Raceboy
01-03-2007, 03:23
Kan nog wel eens verschoven worden:

U hebt het nieuws waarschijnlijk al vernomen en dat net zoals wij via de pers. Teneinde de FIA ten dienste te zijn, wenst Circuit Zolder de data van de Belgische Champ Car-wedstrijd en de 24 Hours of Zolder te wisselen. Het hoogtepunt van ons kampioenschap zou dus naar 8 en 9 september kunnen verschoven worden, een datumwissel die ons, om diverse redenen, niet goed uitkomt.

De gesprekken met de RACB en Circuit Zolder lopen ondertussen om naar een alternatieve datum uit te kijken (1 & 2 september) of om naar de oorspronkelijke datum terug te keren.

Alle gesprekspartners wensen hierbij snel een oplossing te vinden die iedereen uitkomt.

SRO newsletter

Mark
09-03-2007, 22:33
Toch 8/9 september........

BuG@WaR
28-03-2007, 02:32
Ze weten in Amerika nog niet dat de datum verschoven is.:champagne:

Zie: http://www.champcarworldseries.com/Event/Events.asp?ID=610

BuG@WaR
18-04-2007, 06:06
Ze weten in Amerika nog niet dat de datum verschoven is.:champagne:

Zie: http://www.champcarworldseries.com/Event/Events.asp?ID=610

:o toch wel............... Die geluidsnormen draaien ons in Ned. de nek om...........Assen staat op losse schroeven.

Ben de bron effe kwijt.:confused: