PDA

View Full Version : Evaluatie sportief reglement 2007


Mark
20-02-2007, 23:59
Wat valt zoal op (bij de liefhebber)? De experts, coureurs en teamchefs letten misschien op hele andere zaken.

1.5 Bij discussie over de interpretatie van dit Sportreglement geldt enkel de Franse tekst.


Kan me herinneren dat dit weleens anders is geweest ;) Gokje: 75% van de deelnemers heeft het Vlaams of Nederlands als eerste taal? Toch een beetje raar.....?

ART. 2: DEELNEMINGSMODALITEITEN

2.1.2
Voor het hele seizoen (a+b+c), per wagen, indien betaling voor 21 maart 2007:
de som van € 10.000,00 (+ BTW) voor de wagens van Divisie 1
de som van € 9.500,00 (+ BTW) voor de wagens van Divisie 2 & 3



Is het leven in BE 7,5% duurder geworden in 2006? Ook raar dat er een verschil is tussen de divisie 1 en de divisie 2 & 3. Wel opmerkelijk is dat de kortingstaffel is verdwenen voor de teams die hun zaakjes vroeg in orde hebben. Vroege vogels zijn dit jaar dus 37,5% duurder uit! Of is de staffel verdwenen omdat het reglement zo laat bekend is gemaakt. Niet netjes om de trouwe vroege vogels daarvoor te laten betalen ;)

ART. 6: DRIVER CHALLENGE EN TITELS

6.4 Voor de hierboven vernoemde titels zullen alle effectief gestreden wedstrijden gelden. Deelname aan de ‘Belgian Last Races’ is echter verplicht om in aanmerking te komen voor één van deze titel(s). Onder deelname verstaat men het deelnemen aan de officiële trainingen van deze meeting.


Dit als gevolg van de "SRT-affaire"?

ART. 8: RANGSCHIKKINGEN
8.1 Om tot winnaar uitgeroepen te worden van de algemene wedstrijduitslag is het overschrijden van de zwartwit geblokte vlag pistezijde noodzakelijk.


Die is nieuw, lijkt me vooral bedoeld om tactische spelletjes in de 24 uur te voorkomen. Of om te voorkomen als de leider een stop&go te pakken heeft dat ie deze benut in de laatste ronde en finisht in de pitlane.

ART. 9: ORGANISATIE
9.1 Wedstrijdleiding (permanent tenzij anders vermeld in het Bijzonder Reglement)
Koersdirecteur: TBA : Lic. nr.
Secretaris van de Meeting: Indekeu Patricia : Lic. nr. 2300
Promotor: Witmeur Pascal : Lic. nr. 2507


Raar.......

ART. 14: INCIDENTEN

14.2 Voor de gevallen 3), 4), 5), 6), 7), 8) en 9) kan de Koersdirecteur de onmiddellijke toepassing van de "Stop and Go" procedure laten uitvoeren;



Dat gaat dus allemaal wat vlugger en strenger worden qua uitdelen van sancties dan in voorgaande jaren.

ART. 18: WEDSTRIJDNUMMERS

18.2.1 Volgende wedstrijdnummers zijn voorzien
Divisie 1 = 1 -> 99
Divisie 2 = 101 -> 199
Divisie 3 = 201 -> 299
Divisie 4 = 301 -> 399

18.3.2 Voor avond- en nachtwedstrijden wordt aanbevolen om lichtgevende achtergronden te gebruiken.



Geen verschillende kleuren meer, we gaan een beetje richting VLN-stijl qua nummers. Wederom geen verplichting tot zichtbare nummers in de nacht! Een aanschaf van +/- € 300 die er maar niet doorkomt...........en is het zo handig voor fans, baanposten en wedstrijdleiding.

23.3 Maximum aantal banden
23.3.1 Tijdens een meeting mogen een maximum van twaalf (12) droogweerbanden “slicks” gebruikt worden voor de gechronometreerde trainingen en de wedstrijd, behalve voor de 24 Hours of Zolder waarvoor een speciale regeling geldt.


Dat is 1 setje meer !! Leuk voor de omzet van de vaste bandenleverancier ;)


Even in vogelvlucht het e.e.a. eruit gepikt. Dit zijn de dingetjes die zo opvielen. Een echte vergelijking kun je alleen maar maken als je de versies 2006 en 2007 naast elkaar legt.

LSD
21-02-2007, 02:13
Wat de banden betreft is het regeltje die ervoor geschreven staat ook goed voor de bandenleverancier. Nl. dat maar 4 reeds gecodeerde banden mogen herbruikt worden. Dus verkoop gegarandeerd!!

marcel
21-02-2007, 02:20
regel 1.5 kan gemakkelijk aangevochten worden, want is tegen de wet.

Yvonne
21-02-2007, 07:21
@ Mark....

Over de Drivers Challenge:

Het was ook in 2006 verplicht om te racen tijdens de Belcar Last Race om aanspraak te maken op de titel. Lees even artikel 8.1 uit het sportief reglement

(http://www.belcar.com/mgvd/nl/Belcar%20sport%20regl%20NL%20addif%2006%2002%2020. pdf) Blz 7

JPMontoya
21-02-2007, 11:40
regel 1.5 kan gemakkelijk aangevochten worden, want is tegen de wet.

In welke zin?

Raceboy
21-02-2007, 12:17
regel 1.5 kan gemakkelijk aangevochten worden, want is tegen de wet.

Op welke gronden dan?

marcel
21-02-2007, 13:59
volgens mij zijn alle landstalen toch wettelijk gelijk?
alle, het is mij toch verteld dat zoiets niet kan, dat ge de Franse taal in een reglement laat primeren boven de Nederlandse

Dries DS
21-02-2007, 14:40
volgens mij zijn alle landstalen toch wettelijk gelijk?
alle, het is mij toch verteld dat zoiets niet kan, dat ge de Franse taal in een reglement laat primeren boven de Nederlandse


Bij voorgaande versies van de Belcar reglementen was NL de brontaal, en primeerde die dus boven de FR versie. Was dat toen ook tegen de wet?
Geen haan die er over kraaide...
Nu er een nieuwe organisator/promotor is van dit kampioenschap wordt logischerwijze ook de brontaal voor een reglement aangepast aan de brontaal van deze organisator. Vrij logisch, me dunkt.

En ja, ook ik heb ondertussen al een deel van het reglement doorgenomen en er staan inderdaad bepaalde fouten in de NL versie van dit reglement. Maar wees gerust: er wordt werk van gemaakt om alles zo snel mogelijk in een definitieve vorm te gieten, inclusief de correcties dus ;) . Vergeet ten slotte niet dat SRO Belgium een zeer jonge onderneming is, die het met een beperkte personeelsbezetting moet doen. En dat lukt hen vrij aardig tot op heden!

Mvg,
Dries DS

bluelite
21-02-2007, 17:33
Bij voorgaande versies van de Belcar reglementen was NL de brontaal, en primeerde die dus boven de FR versie. Was dat toen ook tegen de wet?
Geen haan die er over kraaide...

Dan waren ze vroeger ook al verkeerd bezig. Volgens de wet zijn het Frans en Nederlands gelijk. Wet dateert van 1898.

Raceboy
21-02-2007, 17:54
Dan waren ze vroeger ook al verkeerd bezig. Volgens de wet zijn het Frans en Nederlands gelijk. Wet dateert van 1898.

Die wet bestaat nietmeer:

(1898-04-18) WET betreffende het gebruik der Vlaamsche taal in de officieele bekendmakingen (opgeheven bij W 1961-05-31/30, art. 9)

En wat is die nieuwe wet:

(1961-05-31) WET betreffende het gebruik der talen in wetgevingszaken, het opmaken, bekendmaken en inwerkingtreden van wetten en verordeningen

EN die gaat dus niet over zo'n zaken.
Dus zoek maar een ander argument.

bluelite
21-02-2007, 18:12
Verdorie, waar heb ik de afgelopen 46 jaar gezeten? :)

Mark
21-02-2007, 22:26
@ Mark....

Over de Drivers Challenge:

Het was ook in 2006 verplicht om te racen tijdens de Belcar Last Race om aanspraak te maken op de titel. Lees even artikel 8.1 uit het sportief reglement

(http://www.belcar.com/mgvd/nl/Belcar%20sport%20regl%20NL%20addif%2006%2002%2020. pdf) Blz 7


Volledig juist, misser van mijn kant.

Bart.Vandecavey
21-02-2007, 23:38
Als je nu startnummer 244 hebt en de tweede race doe je met dit nummer mee in divisie 1 hoe weet je dan nog dat het een divisie 1 wagen is?

LSD
22-02-2007, 03:25
8.5 Indien er drie piloten op een wagen zijn ingeschreven en één piloot heeft geen 25% van de duur van de wedstrijd afgelegd, zullen de tijden van de piloot niet in de uitslag opgenomen worden, op voorwaarde dat minimaal twee piloten minstens 25% van de duur van de wedstrijd afgelegd hebben. Zo niet wordt deze wagen uit de uitslag van de wedstrijd geschrapt.
Zin klopt niet echt.
Moet eerder het volgende zijn :
8.5 Indien er drie piloten op een wagen zijn ingeschreven en één piloot heeft geen 25% van de duur van de wedstrijd afgelegd, zullen de tijden van de piloot niet in de uitslag opgenomen worden. Op voorwaarde dat minimaal twee piloten minstens 25% van de duur van de wedstrijd afgelegd hebben, wordt deze wagen niet uit de uitslag van de wedstrijd geschrapt.

Yvonne
22-02-2007, 07:22
Hi

Ik heb gisteren het Sportief regelement eens doorgelezen. Het is grotendeels gelijk aan 2006. Maar wat me wel opviel is dat alle "challenges" eruit zijn.

Naast de Drivers Challenge had je vroeger nog andere challenges zoals:
- Welkom trophee
- Vereillen (?) trophee
- Gentlemen Drivers Challenge
- Women Trophee

Maar die zijn nu verdwenen óf ik heb er overheen gelezen...

Mark
28-02-2007, 23:09
Men kan dergelijke threads bij de SRO waarderen :)

Reglementen online

Lees het geheel zeker zeer grondig - waarom ook niet tussen de lijnen? - en mocht u nog op- of aanmerkingen hebben, aarzel dan niet om SRO Belgium te contacteren.

SRO Newsletter 3


Een vraagteken minder:
Danny Dubois blijft wedstrijddirecteur, Cor Snoeckx verantwoordelijke paddock.

SRO Newsletter 3


Blijft? Moet er toch ergens een discussiepunt geweest zijn. Of mag ik hier niet tussen de lijnen lezen? :)