Mark
20-02-2007, 23:59
Wat valt zoal op (bij de liefhebber)? De experts, coureurs en teamchefs letten misschien op hele andere zaken.
1.5 Bij discussie over de interpretatie van dit Sportreglement geldt enkel de Franse tekst.
Kan me herinneren dat dit weleens anders is geweest ;) Gokje: 75% van de deelnemers heeft het Vlaams of Nederlands als eerste taal? Toch een beetje raar.....?
ART. 2: DEELNEMINGSMODALITEITEN
2.1.2
Voor het hele seizoen (a+b+c), per wagen, indien betaling voor 21 maart 2007:
de som van € 10.000,00 (+ BTW) voor de wagens van Divisie 1
de som van € 9.500,00 (+ BTW) voor de wagens van Divisie 2 & 3
Is het leven in BE 7,5% duurder geworden in 2006? Ook raar dat er een verschil is tussen de divisie 1 en de divisie 2 & 3. Wel opmerkelijk is dat de kortingstaffel is verdwenen voor de teams die hun zaakjes vroeg in orde hebben. Vroege vogels zijn dit jaar dus 37,5% duurder uit! Of is de staffel verdwenen omdat het reglement zo laat bekend is gemaakt. Niet netjes om de trouwe vroege vogels daarvoor te laten betalen ;)
ART. 6: DRIVER CHALLENGE EN TITELS
6.4 Voor de hierboven vernoemde titels zullen alle effectief gestreden wedstrijden gelden. Deelname aan de ‘Belgian Last Races’ is echter verplicht om in aanmerking te komen voor één van deze titel(s). Onder deelname verstaat men het deelnemen aan de officiële trainingen van deze meeting.
Dit als gevolg van de "SRT-affaire"?
ART. 8: RANGSCHIKKINGEN
8.1 Om tot winnaar uitgeroepen te worden van de algemene wedstrijduitslag is het overschrijden van de zwartwit geblokte vlag pistezijde noodzakelijk.
Die is nieuw, lijkt me vooral bedoeld om tactische spelletjes in de 24 uur te voorkomen. Of om te voorkomen als de leider een stop&go te pakken heeft dat ie deze benut in de laatste ronde en finisht in de pitlane.
ART. 9: ORGANISATIE
9.1 Wedstrijdleiding (permanent tenzij anders vermeld in het Bijzonder Reglement)
Koersdirecteur: TBA : Lic. nr.
Secretaris van de Meeting: Indekeu Patricia : Lic. nr. 2300
Promotor: Witmeur Pascal : Lic. nr. 2507
Raar.......
ART. 14: INCIDENTEN
14.2 Voor de gevallen 3), 4), 5), 6), 7), 8) en 9) kan de Koersdirecteur de onmiddellijke toepassing van de "Stop and Go" procedure laten uitvoeren;
Dat gaat dus allemaal wat vlugger en strenger worden qua uitdelen van sancties dan in voorgaande jaren.
ART. 18: WEDSTRIJDNUMMERS
18.2.1 Volgende wedstrijdnummers zijn voorzien
Divisie 1 = 1 -> 99
Divisie 2 = 101 -> 199
Divisie 3 = 201 -> 299
Divisie 4 = 301 -> 399
18.3.2 Voor avond- en nachtwedstrijden wordt aanbevolen om lichtgevende achtergronden te gebruiken.
Geen verschillende kleuren meer, we gaan een beetje richting VLN-stijl qua nummers. Wederom geen verplichting tot zichtbare nummers in de nacht! Een aanschaf van +/- € 300 die er maar niet doorkomt...........en is het zo handig voor fans, baanposten en wedstrijdleiding.
23.3 Maximum aantal banden
23.3.1 Tijdens een meeting mogen een maximum van twaalf (12) droogweerbanden “slicks” gebruikt worden voor de gechronometreerde trainingen en de wedstrijd, behalve voor de 24 Hours of Zolder waarvoor een speciale regeling geldt.
Dat is 1 setje meer !! Leuk voor de omzet van de vaste bandenleverancier ;)
Even in vogelvlucht het e.e.a. eruit gepikt. Dit zijn de dingetjes die zo opvielen. Een echte vergelijking kun je alleen maar maken als je de versies 2006 en 2007 naast elkaar legt.
1.5 Bij discussie over de interpretatie van dit Sportreglement geldt enkel de Franse tekst.
Kan me herinneren dat dit weleens anders is geweest ;) Gokje: 75% van de deelnemers heeft het Vlaams of Nederlands als eerste taal? Toch een beetje raar.....?
ART. 2: DEELNEMINGSMODALITEITEN
2.1.2
Voor het hele seizoen (a+b+c), per wagen, indien betaling voor 21 maart 2007:
de som van € 10.000,00 (+ BTW) voor de wagens van Divisie 1
de som van € 9.500,00 (+ BTW) voor de wagens van Divisie 2 & 3
Is het leven in BE 7,5% duurder geworden in 2006? Ook raar dat er een verschil is tussen de divisie 1 en de divisie 2 & 3. Wel opmerkelijk is dat de kortingstaffel is verdwenen voor de teams die hun zaakjes vroeg in orde hebben. Vroege vogels zijn dit jaar dus 37,5% duurder uit! Of is de staffel verdwenen omdat het reglement zo laat bekend is gemaakt. Niet netjes om de trouwe vroege vogels daarvoor te laten betalen ;)
ART. 6: DRIVER CHALLENGE EN TITELS
6.4 Voor de hierboven vernoemde titels zullen alle effectief gestreden wedstrijden gelden. Deelname aan de ‘Belgian Last Races’ is echter verplicht om in aanmerking te komen voor één van deze titel(s). Onder deelname verstaat men het deelnemen aan de officiële trainingen van deze meeting.
Dit als gevolg van de "SRT-affaire"?
ART. 8: RANGSCHIKKINGEN
8.1 Om tot winnaar uitgeroepen te worden van de algemene wedstrijduitslag is het overschrijden van de zwartwit geblokte vlag pistezijde noodzakelijk.
Die is nieuw, lijkt me vooral bedoeld om tactische spelletjes in de 24 uur te voorkomen. Of om te voorkomen als de leider een stop&go te pakken heeft dat ie deze benut in de laatste ronde en finisht in de pitlane.
ART. 9: ORGANISATIE
9.1 Wedstrijdleiding (permanent tenzij anders vermeld in het Bijzonder Reglement)
Koersdirecteur: TBA : Lic. nr.
Secretaris van de Meeting: Indekeu Patricia : Lic. nr. 2300
Promotor: Witmeur Pascal : Lic. nr. 2507
Raar.......
ART. 14: INCIDENTEN
14.2 Voor de gevallen 3), 4), 5), 6), 7), 8) en 9) kan de Koersdirecteur de onmiddellijke toepassing van de "Stop and Go" procedure laten uitvoeren;
Dat gaat dus allemaal wat vlugger en strenger worden qua uitdelen van sancties dan in voorgaande jaren.
ART. 18: WEDSTRIJDNUMMERS
18.2.1 Volgende wedstrijdnummers zijn voorzien
Divisie 1 = 1 -> 99
Divisie 2 = 101 -> 199
Divisie 3 = 201 -> 299
Divisie 4 = 301 -> 399
18.3.2 Voor avond- en nachtwedstrijden wordt aanbevolen om lichtgevende achtergronden te gebruiken.
Geen verschillende kleuren meer, we gaan een beetje richting VLN-stijl qua nummers. Wederom geen verplichting tot zichtbare nummers in de nacht! Een aanschaf van +/- € 300 die er maar niet doorkomt...........en is het zo handig voor fans, baanposten en wedstrijdleiding.
23.3 Maximum aantal banden
23.3.1 Tijdens een meeting mogen een maximum van twaalf (12) droogweerbanden “slicks” gebruikt worden voor de gechronometreerde trainingen en de wedstrijd, behalve voor de 24 Hours of Zolder waarvoor een speciale regeling geldt.
Dat is 1 setje meer !! Leuk voor de omzet van de vaste bandenleverancier ;)
Even in vogelvlucht het e.e.a. eruit gepikt. Dit zijn de dingetjes die zo opvielen. Een echte vergelijking kun je alleen maar maken als je de versies 2006 en 2007 naast elkaar legt.