View Full Version : FIA GT Media Days @ Monza
JorritVD
21-02-2007, 23:33
http://www.endurance-info.com/article.php?sid=3196&thold=0
Eerste foto's van Monza
*** Foto's verwijderd vanwege het verkeerde formaat. Daarnaast nemen we geen complete pagina's over !! ***
gaat die pagani zonda ook meedoen dit jaar want dat zou wel mooi zijn
JorritVD
22-02-2007, 00:38
entry list van de testdagen: http://www.endurance-info.com/article.php?sid=3197&thold=0
Toch nog een paar verrasingen:
Phoenix wel aanwezig
3de Lambo aanwezig in GT1 met Albert von Thurn und Taxi.
Race Alliance met Wendlinger en Ryan Sharp
Een Maserati MC12 (NOG 1) voor Hubert Haupt, deze MC12 was 3 weken geleden nog een gewone straatversie.
Daarnaast wordt nog bevetigd dat dit seizoen GLPK met een Corvette (C6-R?) gaat rijden, 1 (en een 2de wordt onderzocht) MC12 voor Vitaphone maar ook is er bevestigd dat SRT mee gaat doen aan de Citation cup!!!
En waarschijnlijk gaat de 2de Porsche van Autorlando het Fia GT kampioenschap rijden omdat de 2de auto niet werdt geaccepteerd in LMS.
Na een lange winter vol speculozen en speculazen komt de harde feiten nu in zicht tijdens de Media Days in Monza. Gaat we idd bomvolle velden zien? Of waren de verhalen op de diverse obscure fora weer mooier dan de werkelijkheid?
Bij deze een deelnemerslijst van de wagens aan de Media Days:
http://www.endurance-info.com/article.php?sid=3197&thold=0
Een lijst waar heel wat coureurs uit de familie TBA afkomstig zijn. Zouden Klaas Swaart en Paulien Zwaart geen vader en dochter meer zijn?
Blij te horen dat Phoenix van de partij is! Ben wel benieuwd wie de zitjes zullen innemen. Deletraz? Of resteert er nog weinig budget naast z'n LMS project...
Blij te horen dat Phoenix van de partij is! Ben wel benieuwd wie de zitjes zullen innemen. Deletraz? Of resteert er nog weinig budget naast z'n LMS project...
Ik denk dat Delatraz altijd veel geld over heeft. :)
Vet, d'r staat een Mustang GT3 tussen op die foto's, zou ik wel een mooie actie van Ford vinden.
Hier nog eens de timing:
Donderdag 22 februari
09:00 - 10:00 GT3/GT4/ADAC GT
10:05 - 11:20 FIA GT
11:25 - 12:25 GT3/GT4/ADAC GT
12:30 fotosessie (wss piloten en de auto's)
13:00 persconferentie
13:30 lunch
14:00 - 15:00 FIA GT
15:05 - 16:20 GT3/GT4/ADAC GT
16:25 - 17:25 FIA GT
vrijdag 23 februari
09:00 - 10:00 FIA GT
10:05 - 11:20 GT3/GT4/ADAC GT
11:25 - 12:25 FIA GT
12:30 - 13:30 fotosessie
14:00 - 15:00 GT3/GT4/ADAC GT
15:05 - 16:20 FIA GT
16:25 - 17:25 GT3/GT4/ADAC GT
Verder vind ik de livery's van BMS heel geslaagd, vooral de Porsche :drewl:
De Ferrari van Af Corse vind ik dan weer wat bleekjes...
JMB is ook aanwezig met een Ferrari... Gaan ze dan toch enkele manches rijden dit jaar met de 430?
De nieuwtjes van endurance-info komen nu binnen:
- Christian Pescatori wordt voortaan manager van de BMS;
- JMB heeft naast Aucott/ Macari nog twee gentleman drivers aangesteld: Dick Waaijenberg/ Kutemann;
- De Maserati Van Haupt is inderdaad een voormalige straatwagen... :)
Niet toevallig staan er twee zetels in de auto :p
- De vier rijders die werden aangekondigd voor Af Corse zijn bevestigd
(Ortelli/Bruni/Muller/Vilander)
- De twee Astons van RaceAlliance zijn nog volledig blauw (redbull)
- Op één of andere manier is Ratel er in geslaagd om zoveel GT1 aan te trekken dat ze zelfs startnummer 40 al in gebruik moeten nemen...
Racingworld.be heeft al enkele mooie fotootjes: http://www.racingworld.be/nieuws/4068/Testdays-in-Monza:-de-pitlane-komt-tot-leven....html
Nu is het ongeduldig afwachten op de uitslag van de eerste sessie(s)...
Het circuit lag vochtig tijdens de eerste sessie en daarom realiseerden maar weinig teams een tijd...
Niemand minder dan Marc Basseng rijdt vandaag ook bij All-Ink.com :)
Stéphane Ratel zegt dat hij er dit jaarin geslaagd is om een schitterend deelnemersveld bij elkaar te krijgen :p
Dit doordat ze het professionalisme de kiem hebben gesmoord en meer naar de wensen van de teams hebben gekeken. Topie dus dit jaar :p
gwyllion
22-02-2007, 19:11
- De Maserati Van Haupt is inderdaad een voormalige straatwagen... :)
Niet toevallig staan er twee zetels in de auto :pHet is gewoon een Maserati MC12 Corsa, een klantenwagen en dus geen GT1 :rolleyes:
De tweede sessie moest het stellen zonder de top-Maserati van Playteam, al zagen we wel een mooie vierde tijd van de 'Haupt' Maserati. Deze Maserati heeft nota bene wel een grotere achtervleugel aangezien de auto een paar weken geleden nog een straatversie was.
BMS heeft z'n zaakjes in orde zo te zien dit jaar en zette meteen de snelste tijd neer. Menten kwam al meteen als tweede (!) aan met de Lambo, wel op een volle seconde.
Ryan Sharp maakte zijn entree bij RaceAlliance en volgde op nauwelijks vijf honderdsten van de Lambo.
De Pagani kon zoals verwacht niet mee:
(racingworld.be) :worship:
~Jorrit was me voor met de uitslag~ :p
JorritVD
22-02-2007, 19:17
Het is gewoon een Maserati MC12 Corsa, een klantenwagen en dus geen GT1 :rolleyes:
de MC12 Corsa is bijna hetzelfde als de MC12 GT1. Bijde mogen ze ook niet eens op de weg. Moet wel zeggen dat Haubt aaardig gas kan geven. Een vierde tijd voor hem.
1. #23 Aston Martin Racing BMS – Aston Martin DBR-9 – 1:46,665
2. #8 All-Inkl.com Lamborghini – Lamborghini Murciélago R-GT +1,147
3. #33 Race Alliance - Aston Martin DBR-9 +1,192
4. #40 Haupt – Maserati MC12 +2,120
5. #7 All-Inkl.com Lamborghini – Lamborghini Murciélago R-GT +3,316
6. #80 Michelotto – Ferrari 430 +3,502
7. #22 Aston Martin Racing BMS – Aston Martin DBR-9 +3,966
8. #63 Scuderia Ecosse – Ferrari 430 +4,788
9. #52 Edil Cris – Ferrari 430 +5,061
10. #99 Tech9 Motorsport – Porsche 997 RSR +5,321
11. #16 JMB Racing – Maserati MC12 +5,378
12. #12 Scuderia Playteam – Maserati MC12 +5,429
13. #50 AF Corse – Ferrari 430 +5,794
14. #15 JMB Racing – Maserati MC12 +5,947
15. #97 BMS Racing – Porsche 997 RSR +6,224
16. #70 JMB Racing – Ferrari 430 +7,582
17. #41 All-Inkl.com Lamborghini – Lamborghini Murciélago R-GT +10,798
18. #71 Autorlando – Porsche 997 RSR +11,101
19. #20 Rock Media Motors – Pagani Zonda GR +11,199
20. #72 JMB Racing – Ferrari 430 +12,819
gwyllion
22-02-2007, 19:25
de MC12 Corsa is bijna hetzelfde als de MC12 GT1. Bijde mogen ze ook niet eens op de weg. Moet wel zeggen dat Haubt aaardig gas kan geven. Een vierde tijd voor hem.Niet moeilijk als je zonder restrictor (en grotere achtervleugel) kan rondrijden. De Maserati motor ontwikkelt dan 755 pk (iets minder dan 800 pk van de Ferrari FXX).
De tweede sessie zorgde voor een spijtige gebeurtenis: de Lambo N°8 van Jos Menten legde de sessie een kwartier stil door een crash.
Hans Reiter heeft nu beslist om zijn valiezen te pakken, maar de N°7 blijft wel zoals gepland rond rijden. En ten slotte nog steeds geen Playteam Maserati in de voortse gelederen....
De uitslag:
1. #23 Aston Martin Racing BMS – Aston Martin DBR-9 – 1:46,622
2. #33 Race Alliance - Aston Martin DBR-9 +0,670
3. #40 Haupt – Maserati MC12 +2,732
4. #22 Aston Martin Racing BMS – Aston Martin DBR-9 +3,104
5. #8 All-Inkl.com Lamborghini – Lamborghini Murciélago R-GT +3,157
6. #52 Edil Cris – Ferrari 430 +3,859
7. #7 All-Inkl.com Lamborghini – Lamborghini Murciélago R-GT +3,889
8. #63 Scuderia Ecosse – Ferrari 430 +3,980
9. #3 Phoenix Racing - Aston Martin DBR-9 +4,546
10. #80 Michelotto – Ferrari 430 +4,958
11. #97 BMS Racing – Porsche 997 RSR +5,637
12. #16 JMB Racing – Maserati MC12 +6,374
13. #99 Tech9 Motorsport – Porsche 997 RSR +6,774
14. #50 AF Corse – Ferrari 430 +7,188
15. #41 All-Inkl.com Lamborghini – Lamborghini Murciélago R-GT +8,040
16. #70 JMB Racing – Ferrari 430 +9,396
17. #20 Rock Media Motors – Pagani Zonda GR +9,565
18. #71 Autorlando – Porsche 997 RSR +10,957
19. #72 JMB Racing – Ferrari 430 +12,248
20. #16 JMB Racing – Maserati MC12 +26,296
P.S. de Maserati 16 heeft zich blijkbaar gekloond...
EDIT: fotootjes op http://www.racingworld.be/nieuws/4076/Fotos:-Testdays-te-Monza:-de-laatste-trainingssessie-van-vandaag.html
Mooie foto gevonden op endurance-info:
(weet niet of hij op de paddock zal geraken...)
Zo te zien niet, dan geef ik maar de link: http://www.endurance-info.com/2007_FIA-GT/00_Monza_MediaDays/G0122_FIAGT_a132.JPG
- JMB heeft naast Aucott/ Macari nog twee gentleman drivers aangesteld: Dick Waaijenberg/ Kutemann;
Kutemann is eigenaar van een van de MC12's die onder JMB vlag rijden. Dacht dat dit met Waaijenberg ook het geval was......maar daar ben ik niet 100% zeker van
JorritVD
22-02-2007, 22:37
Tijden en Entry list van vandaag te downloaden op www.fiagt.com
Nu ik de tijden heb bekeken lijkt het heel erg op dat de meeste teams gewoon een shakedown vandaah hebben uitgevoerd.
Misschien dat we morgen wat snellere tijden kunenn verwachten.
Tijden en Entry list van vandaag te downloaden op www.fiagt.com
Nu ik de tijden heb bekeken lijkt het heel erg op dat de meeste teams gewoon een shakedown vandaah hebben uitgevoerd.
Misschien dat we morgen wat snellere tijden kunenn verwachten.
Ja, als een Ferrari F430 GT2 op 0.7s zit van de snelste wagen zullen ze wel niet doorgereden hebben vanmorgen...
1:46 is inderdaad nogal traag voor een GT1, onder goede omstandigheden zou 1:43-1:44 mogelijk moeten zijn.
Ongeveer 1:48-1:49 voor de GT2's ?
Kutemann is eigenaar van een van de MC12's die onder JMB vlag rijden. Dacht dat dit met Waaijenberg ook het geval was......maar daar ben ik niet 100% zeker van
Correct :)
gwyllion
23-02-2007, 01:35
Meer foto's op http://www.fiagt.com/gallery.php?event=1&season=2007 en http://rides.webshots.com/album/354444939HRzenU
gwyllion
23-02-2007, 01:40
Deze gentleman driver komt mij bekend voor:
http://www.fiagt.com/img/showimg.php.jpg?countkey=8&key=4509&season=2007&event=1&size=3&rnd=true
Zou zijn wagen ook gesponsord worden door zijn werkgever? ;)
Race Alliance in het blauw:
http://www.fiagt.com/img/showimg.php.jpg?countkey=15&key=4516&season=2007&event=1&size=3&rnd=true
De Porsche 997 GT3 RSR (BMS) is de eerste wat meer kleur:
http://www.fiagt.com/img/showimg.php.jpg?countkey=2&key=4503&season=2007&event=1&size=3&rnd=true
gwyllion
23-02-2007, 01:46
De all-ink.com livery is gelukkig aanzienlijk verbeterd. Spijtig dat de hogere achtervleugel van de Lamborghini niet zo esthestisch is: http://inlinethumb05.webshots.com/2052/2416375870055466280S600x600Q85.jpg
Gregor Frisken en Marcel Tiemann zijn gesignaleerd bij Phoenix...
Hopelijk gaan die twee het hele kampioenschap rijden, zo zijn we al zeker dat ze geen gentlemen drivers moeten aannemen. :)
Voorts is de enige Lamborghini spec.2007 die van Von Thurn Und Taxis... Vreemde beslissing?
endurance-info
Ook Giorgio Mondini is nu in verband gebracht met Phoenix...
Ben blij dat ze toch al enkele kandidaat piloten hebben!
Deze gentleman driver komt mij bekend voor:
Deze gentleman rijdt bij JMB, niet bij raceAlliance (zoals ik eerst dacht...)
JorritVD
23-02-2007, 13:11
Gregor Frisken en Marcel Tiemann zijn gesignaleerd bij Phoenix...
Hopelijk gaan die twee het hele kampioenschap rijden, zo zijn we al zeker dat ze geen gentlemen drivers moeten aannemen. :)
Voorts is de enige Lamborghini spec.2007 die van Von Thurn Und Taxis... Vreemde beslissing?
endurance-info
Ook was Philipp Peter aanwezig bij Race Alliance.
Wat mij even gauw opviel is dat de Race Alliance Aston een andere motorkap heeft dan die van BMS. Is daar een reden voor?
RA: http://www.endurance-info.com/2007_FIA-GT/00_Monza_MediaDays/G0122_FIAGT_b286.JPG
BMS:
http://www.fiagt.com/img/showimg.php.jpg?countkey=8&key=4504&season=2007&event=51&size=3&rnd=true
Goh, Phoenix heeft dezelfde motorkap als BMS, dus het lijkt me sterk dat ze RA zouden benadelen door een mindere motorkap...
Mss hebben ze de keuze tussen die twee motorkappen.
Op Endurance-info verneem ik dat Playteam het circuit vanmorgen heeft verlaten. :confused:
Aerodynamische redenen waarschijnlijk. Monza is nu eenmaal een hogesnelheid circuit.
JorritVD
23-02-2007, 13:47
Aerodynamische redenen waarschijnlijk. Monza is nu eenmaal een hogesnelheid circuit.
Dat denk ik niet. In 2005 was de hele top 5 bezet met 4 MC12's.
Ik denk eerder dat er mechanische problemen ofzo zijn geweest. Want zoveel hebben ze ook niet gereden.
BMS is in vorm:
1. #23 Aston Martin Racing BMS – Aston Martin DBR-9 – 1:46,155
2. #33 Race Alliance - Aston Martin DBR-9 +0,607
3. #7 All-Inkl.com Lamborghini – Lamborghini Murciélago R-GT +2,323
4. #22 Aston Martin Racing BMS – Aston Martin DBR-9 +2,464
5. #41 All-Inkl.com Lamborghini – Lamborghini Murciélago R-GT +3,146
6. #80 Michelotto – Ferrari 430 +3,656
7. #3 Phoenix Racing - Aston Martin DBR-9 +3,968
8. #53 Edil Cris – Ferrari 430 +4,356
9. #97 BMS Racing – Porsche 997 RSR +4,564
10. #16 JMB Racing – Maserati MC12 +5,661
11. #99 Tech9 Motorsport – Porsche 997 RSR +5,845
12. #50 AF Corse – Ferrari 430 +6,134
13. #63 Scuderia Ecosse – Ferrari 430 +6,588
14. #15 JMB Racing – Maserati MC12 +6,636
15. #52 Edil Cris – Ferrari 430 +7,317
16. #70 JMB Racing – Ferrari 430 +8,661
17. #72 JMB Racing – Ferrari 430 +11,257
Dries DS
23-02-2007, 15:00
BMS is in vorm:
1. #23 Aston Martin Racing BMS – Aston Martin DBR-9 – 1:46,155
2. #33 Race Alliance - Aston Martin DBR-9 +0,607
3. #7 All-Inkl.com Lamborghini – Lamborghini Murciélago R-GT +2,323
4. #22 Aston Martin Racing BMS – Aston Martin DBR-9 +2,464
5. #41 All-Inkl.com Lamborghini – Lamborghini Murciélago R-GT +3,146
6. #80 Michelotto – Ferrari 430 +3,656
7. #3 Phoenix Racing - Aston Martin DBR-9 +3,968
8. #53 Edil Cris – Ferrari 430 +4,356
9. #97 BMS Racing – Porsche 997 RSR +4,564
10. #16 JMB Racing – Maserati MC12 +5,661
11. #99 Tech9 Motorsport – Porsche 997 RSR +5,845
12. #50 AF Corse – Ferrari 430 +6,134
13. #63 Scuderia Ecosse – Ferrari 430 +6,588
14. #15 JMB Racing – Maserati MC12 +6,636
15. #52 Edil Cris – Ferrari 430 +7,317
16. #70 JMB Racing – Ferrari 430 +8,661
17. #72 JMB Racing – Ferrari 430 +11,257
Toch makkelijk hé, als sommige mensen ter plaatse zijn en je hier klakkeloos hun informatie kan overnemen, zonder enige vorm van elementaire beleefdheid, zoals bvb een bronvermelding :no: . Het ontbreken van respect voor het werk van anderen is blijkbaar opnieuw een modetrend geworden...
Voor alle duidelijkheid: deze tijdentabel is een pure kopie van wat op www.racingworld.be staat. Ere wie ere toekomt.
JorritVD
23-02-2007, 15:07
Te tijden van de GT1 allemaal een stuk sneller geworden. Hopelijk kunnen de JMB MC12's ook nog progressie maken. Mondini rijdt vandaag voor het eerst(?) op de Phoenix Aston. Hopelijk kan hij straks snellere ronde rijde rijden.
Toch makkelijk hé, als sommige mensen ter plaatse zijn en je hier klakkeloos hun informatie kan overnemen, zonder enige vorm van elementaire beleefdheid, zoals bvb een bronvermelding :no: . Het ontbreken van respect voor het werk van anderen is blijkbaar opnieuw een modetrend geworden...
Voor alle duidelijkheid: deze tijdentabel is een pure kopie van wat op www.racingworld.be staat. Ere wie ere toekomt.
Ik heb al gezegd dat Racingworld.be en Endurance-info.com zeer nauw betrokken zijn bij deze Test Days, kijk a.u.b. naar heel de tread, en niet alleen maar ter hoogte van je neus... :frusty:
(racingworld.be) :worship:
Te tijden van de GT1 allemaal een stuk sneller geworden. Hopelijk kunnen de JMB MC12's ook nog progressie maken. Mondini rijdt vandaag voor het eerst(?) op de Phoenix Aston. Hopelijk kan hij straks snellere ronde rijde rijden.
Of alle twee de JMB Maserati's progressie kunnen maken is de vraag. :+
Die van Ben Aucott en Joe Macari zie ik wel nog sneller gaan.
En Giorgio Mondini is volgens Scuderia Playteam een talentvolle piloot dus daaraan zal het niet liggen.
Dries DS
23-02-2007, 15:54
kijk a.u.b. naar heel de tread, en niet alleen maar ter hoogte van je neus... :frusty:
Bedankt voor de zeer professionele, welgefundeerde en vooral van beleefdheid overstromende repliek :applaus: .
Als één of twee bron(nen) moet(en) dienen tot het vullen van een volledige thread met kopietjes van die bronnen hun info, dan kunnen we dus beter alle reacties afschaffen in die thread en één thread openen per evenement met één bericht: 'Lees het net zoals ik op website X of Y...' .
Echter, repliek is goed, en daartoe dient een forum ook. Maar heb een beetje respect voor de mensen die de moeite doen om als oorspronkelijke bron (media) te fungeren.
Zomaar informatie letterlijk overnemen en deze onder dezelfde vorm publiceren zonder verwijzing naar de oorspronkelijke auteur/het oorspronkelijk medium getuigt van zeer weinig respect en is bovendien pure diefstal (en is aldus ook strafbaar). Maar ja, 'het internet' zal we weer een openbare plaats tot voeding van de geest zijn zeker... En dit is nu eens geen aanval naar jongelingen toe, want sommigen onder hen hebben al blijk gegeven van een grote maturiteit. Anderen echter...
Hoe zeer de moderators/admins van fora ook hun best doen, sommige gebruikers zullen het nooit snappen...
Wel deze tijdentabel komt ook van Racingworld.be, waarvoor mijn oprechte dank; zij zijn één van de enigsten die geregeld updates uit Monza op hun website brengen:
1. #23 Aston Martin Racing BMS – Aston Martin DBR-9 – 1:45,605
2. #33 Race Alliance - Aston Martin DBR-9 +0,301
3. #22 Aston Martin Racing BMS – Aston Martin DBR-9 +2,432
4. #41 All-Inkl.com Lamborghini – Lamborghini Murciélago R-GT +3,016
5. #7 All-Inkl.com Lamborghini – Lamborghini Murciélago R-GT +3,217
6. #63 Scuderia Ecosse – Ferrari 430 +3,900
7. #16 JMB Racing – Maserati MC12 +4,224
8. #53 Edil Cris – Ferrari 430 +4,700
9. #80 Michelotto – Ferrari 430 +5,112
10. #97 BMS Racing – Porsche 997 RSR +6,478
11. #52 Edil Cris – Ferrari 430 +6,685
12. #50 AF Corse – Ferrari 430 +6,823
13. #72 JMB Racing – Ferrari 430 +6,943
14. #15 JMB Racing – Maserati MC12 +7,111
15. #70 JMB Racing – Ferrari 430 +7,776
BMS blijft het snelst, gevolgd door de andere Astons van Wendlinger/ Sharp en Monfardini/ Bonetti. JMB (Kutemann/ Waaijenberg) moet wel 7 seconden toegeven op BMS :(
Wel deze tijdentabel komt ook van Racingworld.be, waarvoor mijn oprechte dank; zij zijn één van de enigste die geregeld updates uit Monza op hun website brengen:
1. #23 Aston Martin Racing BMS – Aston Martin DBR-9 – 1:45,605
2. #33 Race Alliance - Aston Martin DBR-9 +0,301
3. #22 Aston Martin Racing BMS – Aston Martin DBR-9 +2,432
4. #41 All-Inkl.com Lamborghini – Lamborghini Murciélago R-GT +3,016
5. #7 All-Inkl.com Lamborghini – Lamborghini Murciélago R-GT +3,217
6. #63 Scuderia Ecosse – Ferrari 430 +3,900
7. #16 JMB Racing – Maserati MC12 +4,224
8. #53 Edil Cris – Ferrari 430 +4,700
9. #80 Michelotto – Ferrari 430 +5,112
10. #97 BMS Racing – Porsche 997 RSR +6,478
11. #52 Edil Cris – Ferrari 430 +6,685
12. #50 AF Corse – Ferrari 430 +6,823
13. #72 JMB Racing – Ferrari 430 +6,943
14. #15 JMB Racing – Maserati MC12 +7,111
15. #70 JMB Racing – Ferrari 430 +7,776
Spijtig dat de Lambo's 3 seconden moeten toegeven. maar wat ik me afvraag? is het noch altijd de Duitse Prins (Albert von Thurn und Taxis) die in de Nr. 41 lambo rijdt? Want die is sneller dan het Mucke/Bouchut/Basseng exemplaar? Of is dit het verschil 2006 - 2007 chassis?
Ferrari 1-2-3-4 en dan pas Porsche 997, op 2.5 sec :(
Verschil 430 - 997 lijkt mij te wijten aan het feit dat de 430 teams al een jaar ervaring met de wagen hebben, terwijl de 997 teams bezig zijn met hun eerste rondes in de wagens. Dat verschil zal heus nog wel kleiner worden.
Ja, en het verschil was niet altijd zo groot geloof ik, de BMS Porsche heeft al eens de tweede tijd neergezet als ik mij niet vergis.
gwyllion
23-02-2007, 16:35
JMB (Kutemann/ Waaijenberg) moet wel 7 seconden toegeven op BMS :(Dat heb je al de eigenaar met de wagen rijdt in plaats een professionele piloot :p
Op termijn denk ik dat de 997's de overhand gaan nemen van de Ferrari's. Momenteel leren veel van de teams nog de wagen kennen zoals Bramzel zegt.
Mark Kessen, als je dit te lezen zou krijgen:
Mijn complimenten voor je foto's :worship:
Fijn dat we zo wat mee kunnen genieten van de exoten in Monza
dankzij je foto's.
Dat heb je al de eigenaar met de wagen rijdt in plaats een professionele piloot :p
Dat gaat niet helemaal op, Martin Short (Rollcentre) en Chris Newton (RML/Graham Nash) zijn voorbeelden van eigenaars die wel degelijk kunnen sturen. En wat te denken van Jan Lammers?
Dat denk ik niet. In 2005 was de hele top 5 bezet met 4 MC12's.
Ik denk eerder dat er mechanische problemen ofzo zijn geweest. Want zoveel hebben ze ook niet gereden.
De MC12 gaat juist heel snel op de rechte stukken omwille van de kleinere achtervleugel.
gwyllion
23-02-2007, 19:34
De MC12 gaat juist heel snel op de rechte stukken omwille van de kleinere achtervleugel.Dat doet er niet toe zou ik denken. Als de andere teams hun vleugel wat rechter zetten, produceert die minder drag, maar ook minder downforce.
Dat doet er niet toe zou ik denken. Als de andere teams hun vleugel wat rechter zetten, produceert die minder drag, maar ook minder downforce.
Dat klopt maar een wagen met zo'n verschrompeld achtervleugeltje als de MC12 heef sowieso minder luchtweerstand, en is bijgevolg normaal iets sneller in de rechte lijnen...
Dat doet er niet toe zou ik denken. Als de andere teams hun vleugel wat rechter zetten, produceert die minder drag, maar ook minder downforce.
Maar dat zou op een circuit zoals Monza dwaas zijn.
Waarom zou dat dwaas zijn? Hij bedoelt natuurlijk wel rechter als in platter, niet als rechter als in rechtopstaand.
Waarom zou dat dwaas zijn? Hij bedoelt natuurlijk wel rechter als in platter, niet als rechter als in rechtopstaand.
Aah, daarmee dat ik het nogal onlogisch vond. :p
Ik bedoelde ermee dat het nogal dwaas zou zijn als ze bij de Maserati's de achtervleugel wat meer rechtop (verticaal) zouden zetten, dan hadden ze helemaal geen voordeel meer. (vleugels zijn toch niet volledig vlak dus ...)
Een leuk filmpje gevonden via Youtube: http://youtube.com/watch?v=WuSD6vie45Y
En nog eentje: http://youtube.com/watch?v=fOtSb2R2JTE
Een leuk filmpje gevonden via Youtube: http://youtube.com/watch?v=WuSD6vie45Y
Mooie schroothoop die Aston Martin DBRS9 :applaus:
Die Murcielago klinkt nog mooier dan voorheen :D Waanzinnig geluid.
JorritVD
26-02-2007, 23:52
Uitslagen van de laatste sessie.
http://www.fiagt.com/system/_download.php?filename=FIA_GT_Day2_Session_3.pdf
Ook dit keer was de 23 BMS weer het snelste, maar er was ook een snelle tijd van de Phoenix Aston met Giorgo Mondini aan boord.
Hier de top 5.
1. 23. AMR-BMS / Aston Martin DBR9 / 1.45,504
2. 33. Race Alliance / Aston Martin DBR9 / +0,918
3. 3. Phoenix / Aston Martin DBR9 / +1,333
4. 7. All-Inkl.com Racing / +3,141
5. 22. AMR-BMS / Aston Martin DBR9 / +3.585
Bij GT2 was de F430 van Michelotto het snelste gevolgd door Edil Chris, Scuderia Ecosse en dan de eerste Porsche van BMS.
De Porsche van Tech9 ging de verkeerde kant op met de set-up en eindegde pas als een na laatste.
Correctie: Leo Machitsky heeft de 997 RSR in de zandbak geparkeerd en ze hebben niet kunnen rijden.
Donderdag stond Tech 9 trouwens voor BMS, (3e tijd in GT2 ongeveer)
Die resultaten op de website van FIAGT.com trekken op niks, zijn fel incompleet.
Ik zou de prestatie van Bonetti en Monfardini niet onderschatten... Hun eerste keer in de Aston op Monza, en volgens racingworld.it reden deze twee jonge talenten op de 'FIA' Aston, terwijl de 23 van Davies- Babini op de 'LM' versie reden. Die 'LM' versie is volgens mij sneller op de rechte stukken dus had de 23 al op voorhand wat tijd gewonnen op de 22...
"Volgens mij" is geen argument. Gissen kan iedereen. :)
"Volgens mij" is geen argument. Gissen kan iedereen. :)
Zullen we het forum dan maar sluiten? :confused: Je hebt gissingen en logische verwachtingen, en als de ene wagen in LeMans config staat en de andere in normaal circuit config dan mag je toch verwachten dat die sneller is?
Dat is slechts een veronderstelling, Le Mans is geen low downforce circuit meer, medium downforce tegenwoordig, Monza daarentegen is wél een echt low downforce circuit.
JorritVD
01-03-2007, 19:55
Dat is slechts een veronderstelling, Le Mans is geen low downforce circuit meer, medium downforce tegenwoordig, Monza daarentegen is wél een echt low downforce circuit.
Maar dan toch, een DBR9 met LM pakket die minder downforce heeft dan de normale versie van de DBR9 lijkt mij veel sneller te zijn Monza omdat daar minder downforce nodig is. En een vleugeltje rechterop zetten is dan niet het enige waardoor je sneller gaat.
Mr.Dallara
01-03-2007, 22:23
Op http://www.fotomorale.com/Categorie/FIA%20GT/2007/TEST%20MONZA.htm vind je een knap album met prachtige high resolutie foto's van de 2 daagse test in Monza.
Maar dan toch, een DBR9 met LM pakket die minder downforce heeft dan de normale versie van de DBR9 lijkt mij veel sneller te zijn Monza omdat daar minder downforce nodig is. En een vleugeltje rechterop zetten is dan niet het enige waardoor je sneller gaat.
Enige verschil is 1 diveplane minder. (1 op 1 vd BMS auto's, geen diveplanes op de 2e) en een iets andere spoiler, geen zekerheid dat er echt een snelheidsverschil over 1 ronde is dus.
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.