PDA

View Full Version : [WTCC] Race 1 & 2 - Curitiba (BRA), 10/11 maart 2007


FIRE
09-03-2007, 22:48
Test sessie
POS DRIVER CAR TIME
1 Augusto FARFUS BMW 320si 1:25.895
2 Jorg MULLER BMW 320si 1:25.898
3 Tom CORONEL SEAT Leon 1:26.219
4 Alain MENU Chevrolet Lacetti 1:26.392
5 James THOMPSON Alfa Romeo 156 1:26.529
6 I Luca RANGONI BMW 320i 1:26.558
7 Robert HUFF Chevrolet Lacetti 1:26.567
8 Andy PRIAULX BMW 320si 1:26.685
9 Yvan MULLER SEAT Leon 1:26.794
10 Gabriele TARQUINI SEAT Leon 1:26.804
11 Felix PORTEIRO BMW 320si 1:26.819
12 Nicola LARINI Chevrolet Lacetti 1:26.860
13 Alessandro ZANARDI BMW 320si 1:26.958
14 I Roberto COLCIAGO SEAT Leon 1:27.021
15 Jordi GENE SEAT Leon 1:27.434
16 I Stefano D'ASTE BMW 320i 1:27.555
17 I Pierre-Yves CORTHALS SEAT Leon 1:27.596
18 I Sergio HERNANDEZ BMW 320i 1:27.755
19 Michel JOURDAIN SEAT Leon 1:28.161
20 Olivier TIELEMANS Alfa Romeo 156 1:28.941
21 I Emmet O'BRIEN SEAT Leon 1:29.091

Jourdain, Tielemans en O'Brien hebben de snelheid nog niet gevonden.

smiley
09-03-2007, 23:28
had monteiro nog geen zin om mee te doen ??
ik hoop een mooie 4 strijd te zien dit seizoen !! wel jammer dt het bij alf mar wss van 1 rijder gat afhangen..

fish88
10-03-2007, 00:10
Heeft coronel een nieuwe wagen? Of gewoon de wagen waar hij vorig jaar in reed?

Mark
10-03-2007, 00:30
Jourdain, Tielemans en O'Brien hebben de snelheid nog niet gevonden.

Jourdain heeft wel een andere SEAT gevonden:

Eerst raakte Colciago van de baan en reed achterwaarts de bandenstapel in, vervolgens werd zijn auto hard geraakt door die van Jourdain. Flinke schade was het gevolg en het duurde enige tijd voor Colciago uit zijn auto kon worden gehaald. Hij werd voor controle overgebracht naar het ziekenhuis van Curitiba.

http://www.autosport.nl/actueel/news.php?id=4751&rubriek=int

Bramzel
10-03-2007, 00:30
Monteiro doet pas vanaf Zandvoort mee, die werd te laat gecontracteerd om nog in Brazilie mee te doen. Coronel heeft volgens mij nog dezelfde auto, maar dan met updates.

Wel gaaf dat hij gewoon weer pontificaal voor de fabriekswagens staat :D Ik hoop dat hij dat truukje nog erg vaak kan herhalen dit seizoen.

FIRE
10-03-2007, 00:41
Het is nog maar de 1e oefensessie dus te vroeg om echt conclusies te trekken, al verwacht ik bv niet veel van Jourdain en Tielemans.

Misschien is het nog niet zo slecht dat Coronel geen officiele SEAT Sport rijder is, bij GR Asia kan hij misschien enigzins onafhankelijk opereren en zijn eigen plan trekken.

timo
10-03-2007, 00:47
is er mss ergens nen livestream op internet?

FIRE
10-03-2007, 01:01
Afgelopen seizoen kon men de kwalificatie (niet bij elke race) en de races op www.fiawtcc.com bekijken dmv een live stream. Ik weet niet of dat dit seizoen ook zal zijn.

fish88
10-03-2007, 15:00
is er mss ergens nen livestream op internet?
Kwalificatie is live te volgens op eurosport.

timo
10-03-2007, 17:14
aja thx

FIRE
10-03-2007, 17:15
Practice 1
N° Driver Laps Time GAP
1 2 Jorg MULLER (BMW 320si ) 15 00:01:25.236 156.06 km/h
2 3 Augusto FARFUS (BMW 320si ) 15 00:01:25.406 + 0.170
3 12 Yvan MULLER (SEAT Leon ) 14 00:01:25.552 + 0.316
4 11 Gabriele TARQUINI (SEAT Leon ) 14 00:01:25.554 + 0.318
5 9 Jordi GENE (SEAT Leon ) 9 00:01:25.621 + 0.385
6 6 Robert HUFF (Chevrolet Lacetti ) 12 00:01:25.683 + 0.447
7 8 Alain MENU (Chevrolet Lacetti ) 9 00:01:25.699 + 0.463
8 1 Andy PRIAULX (BMW 320si ) 16 00:01:25.711 + 0.475
9 7 Nicola LARINI (Chevrolet Lacetti ) 9 00:01:25.822 + 0.586
10 5 Felix PORTEIRO (BMW 320si ) 15 00:01:25.854 + 0.618
11 31 Sergio HERNANDEZ (BMW 320i ) 12 00:01:25.928 + 0.692
12 30 Luca RANGONI (BMW 320i ) 15 00:01:25.995 + 0.759
13 20 Tom CORONEL (SEAT Leon ) 13 00:01:26.013 + 0.777
14 23 Pierre-Yves CORTHALS (SEAT Leon ) 13 00:01:26.119 + 0.883
15 4 Alessandro ZANARDI (BMW 320si ) 11 00:01:26.235 + 0.999
16 15 James THOMPSON (Alfa Romeo 156 ) 13 00:01:26.330 + 1.094
17 10 Michel JOURDAIN (SEAT Leon ) 14 00:01:26.717 + 1.481
18 21 Emmet O'BRIEN (SEAT Leon ) 18 00:01:26.955 + 1.719
19 26 Stefano D'ASTE (BMW 320i ) 14 00:01:26.984 + 1.748
20 16 Olivier TIELEMANS (Alfa Romeo 156 ) 17 00:01:27.297 + 2.061

FIRE
10-03-2007, 18:46
is er mss ergens nen livestream op internet?

http://www.fiawtcc.fr/fiawtcc/curitiba/2007/live_mtc171848.shtml

FIRE
10-03-2007, 19:17
Practice 2
N° Driver Laps Time GAP
1 3 Augusto FARFUS (BMW 320si ) 14 00:01:26.177 154.35 km/h
2 1 Andy PRIAULX (BMW 320si ) 16 00:01:26.291 + 0.114
3 2 Jorg MULLER (BMW 320si ) 17 00:01:26.442 + 0.265
4 8 Alain MENU (Chevrolet Lacetti ) 16 00:01:26.679 + 0.502
5 4 Alessandro ZANARDI (BMW 320si ) 14 00:01:26.740 + 0.563
6 5 Felix PORTEIRO (BMW 320si ) 15 00:01:26.796 + 0.619
7 15 James THOMPSON (Alfa Romeo 156 ) 11 00:01:26.848 + 0.671
8 31 Sergio HERNANDEZ (BMW 320i ) 11 00:01:26.902 + 0.725
9 11 Gabriele TARQUINI (SEAT Leon ) 16 00:01:26.938 + 0.761
10 7 Nicola LARINI (Chevrolet Lacetti ) 14 00:01:26.943 + 0.766
11 6 Robert HUFF (Chevrolet Lacetti ) 13 00:01:26.981 + 0.804
12 30 Luca RANGONI (BMW 320i ) 7 00:01:26.989 + 0.812
13 20 Tom CORONEL (SEAT Leon ) 13 00:01:27.013 + 0.836
14 23 Pierre-Yves CORTHALS (SEAT Leon ) 15 00:01:27.056 + 0.879
15 12 Yvan MULLER (SEAT Leon ) 15 00:01:27.066 + 0.889
16 9 Jordi GENE (SEAT Leon ) 15 00:01:27.133 + 0.956
17 10 Michel JOURDAIN (SEAT Leon ) 14 00:01:27.260 + 1.083
18 21 Emmet O'BRIEN (SEAT Leon ) 16 00:01:27.779 + 1.602
19 26 Stefano D'ASTE (BMW 320i ) 15 00:01:28.007 + 1.830
20 16 Olivier TIELEMANS (Alfa Romeo 156 ) 14 00:01:28.044 + 1.867

Eerst 16 wagens binnen 1 seconde.

BMW en Schnitzer in het bijzonder is goed bezig. Ik denk dat Farfus de pole gaat pakken in z'n geboorteplaats.

O'Brien en D'Aste vallen voorlopig tegen. Tin top rookie Hernandeze is goed begonnen in het WTCC.

gwyllion
10-03-2007, 22:16
BMW en Schnitzer in het bijzonder is goed bezig. Ik denk dat Farfus de pole gaat pakken in z'n geboorteplaats.Zou dat aan het lagere gewicht van de RWD wagen liggen. Vorig jaar was de BMW al redelijk superieur en nu mogen ze nog eens met minder kg rijden. Als de BMWs op pole staan, heeft de rollende start niks veranderd :rolleyes:

FIRE
10-03-2007, 22:34
Qualifying
N° Driver Laps Time GAP
1 2 Jorg MULLER (BMW 320si ) 10 00:01:24.769 156.92 km/h
2 3 Augusto FARFUS (BMW 320si ) 10 00:01:24.824 + 0.055
3 1 Andy PRIAULX (BMW 320si ) 11 00:01:24.974 + 0.205
4 5 Felix PORTEIRO (BMW 320si ) 12 00:01:25.149 + 0.380
5 11 Gabriele TARQUINI (SEAT Leon ) 8 00:01:25.173 + 0.404
6 12 Yvan MULLER (SEAT Leon ) 8 00:01:25.328 + 0.559
7 6 Robert HUFF (Chevrolet Lacetti ) 8 00:01:25.479 + 0.710
8 20 Tom CORONEL (SEAT Leon ) 12 00:01:25.512 + 0.743
9 9 Jordi GENE (SEAT Leon ) 8 00:01:25.549 + 0.780
10 4 Alessandro ZANARDI (BMW 320si ) 13 00:01:25.775 + 1.006
11 7 Nicola LARINI (Chevrolet Lacetti ) 8 00:01:25.820 + 1.051
12 23 Pierre-Yves CORTHALS (SEAT Leon ) 9 00:01:25.857 + 1.088
13 30 Luca RANGONI (BMW 320i ) 11 00:01:25.857 + 1.088
14 8 Alain MENU (Chevrolet Lacetti ) 11 00:01:25.864 + 1.095
15 15 James THOMPSON (Alfa Romeo 156 ) 5 00:01:25.937 + 1.168
16 31 Sergio HERNANDEZ (BMW 320i ) 11 00:01:25.965 + 1.196
17 10 Michel JOURDAIN (SEAT Leon ) 10 00:01:26.155 + 1.386
18 16 Olivier TIELEMANS (Alfa Romeo 156 ) 14 00:01:26.763 + 1.994
19 26 Stefano D'ASTE (BMW 320i ) 12 00:01:26.765 + 1.996
20 21 Emmet O'BRIEN (SEAT Leon ) 13 00:01:27.032 + 2.263

Mr.Dallara
10-03-2007, 23:02
Wow :)!, wat een debuut van Portiero in de WTCC!

Ik ben benieuwd voor morgen!

smiley
11-03-2007, 12:05
yvan muller schuift 3 plaatsen naar achter voor de chicane af te snijden
nu start huff van 6, coronel van 7 en gene van 8

senna's kingdom
11-03-2007, 18:34
Y.Muller haalt al enkele rijders van de baan.
1 daarvan is Corthals:( .

FIRE
11-03-2007, 18:36
Y.Muller haalt al enkele rijders van de baan.
1 daarvan is Corthals:( .
Zal wel komen door zijn BTCC verleden ;)

Mark
11-03-2007, 19:05
De commentator van €sport was wel erg hard in zijn oordeel over Tielemans. Zwakke start van het WTCC 2007, hopenlijk is de race van 19.00 uur wat beter....

FIRE
11-03-2007, 19:08
Jammer van die crash in de 1e ronde. Bij de herstart was de ruimte tussen de diverse wagens te groot.

Hopelijk is de 2e race beter, moet in principe kunnen met een aantal niet-BMWs aan de voorkant.

Bramzel
11-03-2007, 19:15
Ik heb Tielemans niet erg hoog zitten, maar hij was toch zeker niet de schuldige van zijn uitschakeling in deze race. Rangoni kwam als een zotte de baan op zetten, en schakelde daarbij (voor zover ik het zo snel kon zien) beide Alfa's uit. Eerst Thompson aan de buitenkant en daarna Tielemans aan de binnenkant. Tielemans kon hem simpelweg niet ontwijken en ketste er zo af.

Jammer van de grote verschillen tussen de BMW's vooraan en de andere wagens, ze moeten die 15kg er maar gauw weer bij in zetten. De rollende start was wel een mooi gezicht, je zou zeggen dat er 40 wagens op de eerste bocht af kwamen in plaats van 20.

Ook natuurlijke en top resultaat van Pierre-Yves, in de eerste bocht door het grind moeten en dan toch nog als beste privateer eindigen. Top job!

Trouwens, het leek alsof ze bij Eurosport met 200€ Handycams over de grid aan het wandelen waren, mijn God wat een beroerd beeld. Moeten ze toch echt wat aan doen. Het camerawerk-in-de-pits bij de kwalificatie was ook al zo beroerd, daar moeten ze toch wat aan doen. Vorig seizoen hadden ze dat veel beter voor elkaar.

smiley
11-03-2007, 19:42
hhm comentaar op eurosport vond ik zwak...
jammer dt bij de start zoveel wagens er af gingen, 2 chevy's al meteen out :(
ook de 2 alfa's.. te hopen hebbe ze tijdens race 1 al wat aan de wagens kunnen doen.. allé die wat tot de pitlane zijn geraakt

de race zelf vond ik wel meevallen alleen weinig inhaal acties
porteiro verspeelt een pole voor race 2 door eraf te gaan.. huff kan met de chevy de seats goed bij houden ! en jah bmw.... tja ik denk dat die 15 kg het wel doen !
wel mooi hoe priaulx druk zette op muller :gas:
pfff nu nog zo lang wachten op race 2

Bramzel
11-03-2007, 19:45
Huff deed het inderdaad goed, en dan te bedenken dat ze nog met de 2006-auto's reden. De 2007-specs komen pas in Zandvoort.

Grig-O
11-03-2007, 21:01
Wanneer begint de Live video uit te zenden?
Het is nu 10 voor 7 en nog steeds geen beeld...

Mark
11-03-2007, 22:08
Ik heb Tielemans niet erg hoog zitten, maar hij was toch zeker niet de schuldige van zijn uitschakeling in deze race.

Het ging me meer om zijn uitspraken omtrent de mislukte DTM-campagne 2006. Iets in de trant van: Wegens geldgebrek het seizoen niet kunnen afmaken, zonder talent moet je daar ook betalen! Harde uitspraak van een commentator die m.i. neutraal dient te blijven.

M.b.t. seizoen 2007, zo te zien heeft Seat een probleempje. Kunnen we nu al stellen dat een BMW-coureur het spel gaat winnen?

Gèrre
11-03-2007, 22:31
Farfus heeft de 2de race gewonnen. Live stream op fiawtcc.com is wel leuk als je zelf geen eurosport hebt. :)

Bramzel
11-03-2007, 23:04
Het ging me meer om zijn uitspraken omtrent de mislukte DTM-campagne 2006. Iets in de trant van: Wegens geldgebrek het seizoen niet kunnen afmaken, zonder talent moet je daar ook betalen! Harde uitspraak van een commentator die m.i. neutraal dient te blijven.

M.b.t. seizoen 2007, zo te zien heeft Seat een probleempje. Kunnen we nu al stellen dat een BMW-coureur het spel gaat winnen?

Ah, ik had de zweedse commentator (als ik mn collegas mag geloven mag ik blij zijn dat ik het niet versta omdat hij bijzonder beroerd schijnt te zijn) dus dat heb ik gemist. Klinkt inderdaad als harde taal ja.

Ik denk niet dat Seat een probleem heeft, ik denk eerder dat BMW teveel bevooroordeeld is. Daar moet gewoon rap weer die 15kg bij in, of meer.

smiley
11-03-2007, 23:28
hhm ook race 2 winnen de bmw's met de vingers in de neus...
de strijd tussen priaulx en muller was ook weer mooi !
ik vond het wel nog al gemakkelijk hoe de bmw's aan de seat's voorbij gingen..
ik dacht al meer aan opgezet spel om door de bmw dominantie die 15 kg terug in de bmw's te krijgen en mss zelfs een rollende start voor race 2 af te dwingen..
chevy heeft ook niet veel geluk gehad.. huff ging goed tot hij tege zanardi opzat :(

FIRE
12-03-2007, 00:03
Race 1
N° Driver Laps Time GAP
1 2 Jorg MULLER (BMW 320si ) 16 00:25:38.208 138.36 km/h
2 1 Andy PRIAULX (BMW 320si ) 16 00:25:38.629 + 0.421
3 3 Augusto FARFUS (BMW 320si ) 16 00:25:39.442 + 1.234
4 11 Gabriele TARQUINI (SEAT Leon ) 16 00:25:47.084 + 8.876
5 6 Robert HUFF (Chevrolet Lacetti ) 16 00:25:47.909 + 9.701
6 20 Tom CORONEL (SEAT Leon ) 16 00:25:48.532 + 10.324
7 4 Alessandro ZANARDI (BMW 320si ) 16 00:25:49.216 + 11.008
8 12 Yvan MULLER (SEAT Leon ) 16 00:25:51.488 + 13.280
9 9 Jordi GENE (SEAT Leon ) 16 00:25:51.757 + 13.549
10 23 Pierre-Yves CORTHALS (SEAT Leon ) 16 00:26:01.959 + 23.751
11 26 Stefano D'ASTE (BMW 320i ) 16 00:26:02.366 + 24.158
12 10 Michel JOURDAIN (SEAT Leon ) 16 00:26:08.402 + 30.194
13 21 Emmet O'BRIEN (SEAT Leon ) 16 00:26:11.929 + 33.721
14 31 Sergio HERNANDEZ (BMW 320i ) 16 00:26:14.641 + 36.433
D.N.F. 5 Felix PORTEIRO (BMW 320si ) 10 00:17:08.303 + 6 Laps
D.N.F. 30 Luca RANGONI (BMW 320i ) 0 00:00:00.000 + 16 Laps
D.N.F. 15 James THOMPSON (Alfa Romeo 156 ) 0 00:00:00.000 + 16 Laps
D.N.F. 7 Nicola LARINI (Chevrolet Lacetti ) 0 00:00:00.000 + 16 Laps
D.N.F. 8 Alain MENU (Chevrolet Lacetti ) 0 00:00:00.000 + 16 Laps
D.N.F. 16 Olivier TIELEMANS (Alfa Romeo 156 ) 0 00:00:00.000 + 16 Laps

Race 2
N° Driver Laps Time GAP
1 3 Augusto FARFUS (BMW 320si ) 14 00:20:20.148 152.62 km/h
2 1 Andy PRIAULX (BMW 320si ) 14 00:20:24.526 + 4.378
3 2 Jorg MULLER (BMW 320si ) 14 00:20:25.839 + 5.691
4 12 Yvan MULLER (SEAT Leon ) 14 00:20:27.111 + 6.963
5 11 Gabriele TARQUINI (SEAT Leon ) 14 00:20:27.627 + 7.479
6 4 Alessandro ZANARDI (BMW 320si ) 14 00:20:30.454 + 10.306
7 30 Luca RANGONI (BMW 320i ) 14 00:20:30.642 + 10.494
8 20 Tom CORONEL (SEAT Leon ) 14 00:20:32.221 + 12.073
9 23 Pierre-Yves CORTHALS (SEAT Leon ) 14 00:20:37.492 + 17.344
10 7 Nicola LARINI (Chevrolet Lacetti ) 14 00:20:38.573 + 18.425
11 15 James THOMPSON (Alfa Romeo 156 ) 14 00:20:48.348 + 28.200
12 9 Jordi GENE (SEAT Leon ) 14 00:20:48.527 + 28.379
13 26 Stefano D'ASTE (BMW 320i ) 14 00:20:49.046 + 28.898
14 16 Olivier TIELEMANS (Alfa Romeo 156 ) 14 00:20:50.187 + 30.039
15 10 Michel JOURDAIN (SEAT Leon ) 14 00:20:53.350 + 33.202
D.N.F. 31 Sergio HERNANDEZ (BMW 320i ) 9 00:13:32.216 + 5 Laps
D.N.F. 8 Alain MENU (Chevrolet Lacetti ) 3 00:10:03.164 + 11 Laps
D.N.F. 21 Emmet O'BRIEN (SEAT Leon ) 1 00:01:43.867 + 13 Laps
D.N.F. 6 Robert HUFF (Chevrolet Lacetti ) 0 00:00:00.000 + 14 Laps
D.N.F. 5 Felix PORTEIRO (BMW 320si ) 0 00:00:00.000 + 14 Laps

JPMontoya
12-03-2007, 00:21
Al bij al niet de meest spannende races die ik in WTCC gezien heb.
Mooi resultaat van PYC trouwens!

gwyllion
12-03-2007, 10:29
ik vond het wel nog al gemakkelijk hoe de bmw's aan de seat's voorbij gingen..
ik dacht al meer aan opgezet spel om door de bmw dominantie die 15 kg terug in de bmw's te krijgen en mss zelfs een rollende start voor race 2 af te dwingen..Die Seat Leon heeft de aerodynamica van een tank. Op het einde van het rechte stuk komen de BMW er vlotjes voorbij.

BMW rijdt nu zelfs met 15 kg minder dan Seat. Daarenboven zijn RWD wagens vriendelijker voor banden (aangedreven en sturende wielen zijn niet dezelfde zoals bij FWD), wat nog eens extra helpt bij warm weer.

Volgens Yvan Muller had het gewoon geen zin om te proberen positie te verdedigen.
In the second race I made a good start and the BMWs made a bad start. I knew that if I could get to the first corner still in front I could lead for a bit – maybe until half distance when our tyres start to lose grip and the rear-wheel drive BMW tyres are okay. But Farfus came passed on lap three and when the other BMWs came I did not defend because if it wasn’t at the first corner they would overtake somewhere else. Fourth place in the second race is the best I could do.

gwyllion
12-03-2007, 12:32
Die Seat Leon heeft de aerodynamica van een tank. Op het einde van het rechte stuk komen de BMW er vlotjes voorbij.

BMW rijdt nu zelfs met 15 kg minder dan Seat. Daarenboven zijn RWD wagens vriendelijker voor banden (aangedreven en sturende wielen zijn niet dezelfde zoals bij FWD), wat nog eens extra helpt bij warm weer.En BMW gebruikt een homologatie special, wat indruist tegen de geest van het reglement :no:

Bramzel
12-03-2007, 15:32
Dat vind ik dan weer onzin, homologatie-special misschien, maar ze hebben er wel 2500 van gebouwd. Dat kunnen de andere merken ook doen, het is hun keuze om dat niet te doen.

De BMW's mogen er echter rap weer wat gewicht bij krijgen, want als dit zo doorgaat hebben Seat en Chevy geen kans.

gwyllion
12-03-2007, 16:45
De 4 cilinder in de 320si heeft een aantal specifieke wijzigingen (bv. boring x slag) meegekregen.

Seat claimt 260 pk, terwijl volgens BMW de motor 275 pk produceert. In combinatie met hachback vorm van Leon verklaart dit het grote verschil in topsnelheid.

Ik wou gewoon even aanduiden welke factoren de BMW zo dominant maakt.

Bramzel
12-03-2007, 19:33
Maar dat was vorig seizoen ook al zo, en toen lagen ze erg dicht bij elkaar. Het probleem ligt niet bij de auto van de een of de ander, het probleem ligt bij de organisatie die doorgeschoten is in het compenseren.

Deze compensatie-regels zijn echter dynamisch, dus ik kan me bijna niet voorstellen dat er geen aanpassing komt voor Zandvoort.

Raceboy
14-03-2007, 02:51
Zondag op RTBF een verlsag voor hen zonder eurosport