PDA

View Full Version : *zuchtje*


Jerre
10-03-2007, 10:12
Lang heb ik het gewild, en ik denk dat ik het nu ga doen. Een sportkarreke kopen voor woon- en werkverkeer (wat niet veel is !!!)
Ik rij nu met een 1.9 TDI stationwagen en ik heb de kofferruimte niet meer nodig en ik doe geen km's meer.
Ik heb mijn oog laten vallen op een RX-8, behalve mijn auto-minded baas raadt zowat iedereen mij dat af (ze raden eigenlijk elk sportmoddeleke af), ook omdat dit een wankel is.

Maar wat is jullie mening ?

Ik zal ineens maar zeggen dat mijn woon-werkverkeer niet meer is dan pakweg 3 km enkel richting dat ik 4x per dag doe, voorlopig nog 2x in de week 15 min rijden naar avondschool, bij een (belcar-)race rij ik een half uurtje richting Zolder :gas: en mss 2x per jaar een lange afstand.

gofastfreddy
10-03-2007, 10:27
ik zou niet twijfelen , daarbij ne RX-8 , daar kunnen toch ook 4 man in , dus ik zou me er ene aanschaffen :)

Yvonne
10-03-2007, 10:29
Ik zal zeggen: Doen!

Ik heb afgelopen maanden ook mijn hart gevolgd bij het kopen van mijn auto. En ik moet zeggen, de wagen staat nu ruim een maand voor de deur én nog steeds kijk ik er trots naar!

Dus volg je hart, en doe het ... je geniet er dagelijks van.

En over je vrienden enz...JIJ moet erin rijden en JIJ hebt de kosten van de wagen, ZIJ NIET.

Dus hophophop naar de garage waar je droomwagen staat !! :D :gas:

Gèrre
10-03-2007, 14:57
De RX-8 is echt een goede auto. Sportief en de wankel levert de nodige pk's.
Aangezien de afstanden niet al te groot zijn zou ik het ook doen.

Rohrl-fan
10-03-2007, 15:08
Prima keuze! Alleen heeft de wankel in de RX-8 de naam nogal gulzig te zijn met olie. Ik heb ooit eens met eentje een testritje gemaakt, fantastisch chassis! :D Alleen het geluid viel me wat tegen...

Jerre
10-03-2007, 20:56
Merci voor de antwoorden :)

Over die kosten gesproken, kan ik ergens een duidelijke tabel vinden ivm de wegentaks en BIV en zo ?

Astra-fan
11-03-2007, 03:20
Merci voor de antwoorden :)

Over die kosten gesproken, kan ik ergens een duidelijke tabel vinden ivm de wegentaks en BIV en zo ?

http://www.auto55.be/belasting_op_inverkeerstelling
http://www.auto55.be/verkeersbelasting

Jerre
11-03-2007, 22:20
Als het waar is dat de BIV op de Kw gebaseerd wordt ipv cc, dan valt het dik tegen :(
Voor de rest zou ik er mee kunnen leven :)

Ottooke
11-03-2007, 23:11
Als het waar is dat de BIV op de Kw gebaseerd wordt ipv cc, dan valt het dik tegen :(
Voor de rest zou ik er mee kunnen leven :)

De wagen wordt getaxeerd op datgene dat in de hoogste schaal valt. Ik heb ook een sportwagen en ik betaal ook voor de kw en niet voor de cc. Vergeet ook niet de verzekeringen, want zij kijken hier ook nog eens naar.

Jerre
12-03-2007, 18:12
Volgens de verkoper (Mazda-garage) dient een wankel-motor niet om kleine afstanden mee te doen, ben ik dat toch van zin moet ik de motor eerst 10 minuten laten draaien of hij verzuipt. Als je bvb de auto van uw oprit naar uw garage wilt rijden, eerst 10 minuten laten draaien :s. In mijn geval doe ik elke dag 4x 3km, m.a.w. ofwel 4x per dag mijn auto laten verzuipen of elke dag 40 minuten in ne draaiende auto zitten gapen.
...en de BIV is 2.500 Euro :s

Ben daarna naar een Celica gaan kijken in Mol, maar alle remschijven waren bedekt met een laag roest. Volgens de verkoper (Toyota-garage) gaat die roest er wel af na een paar keer remmen, ik ken mss niet veel van automechanica, maar dat zag er nogal ongeloofwaardig uit.

Ik weet nog een Integra in Kasterlee en een MR2 in Lommel staan :p

Guido
12-03-2007, 18:27
Schijven kunnen een roestlaagje ontwikkelen, zelfs na 1 dag stilstand. Dat hoeft dus niet een probleem te zijn. Een collega hier heeft ook een RX8, maar die doet wel zo'n 15 à 20 km, 30 minuutjes, ww-verkeer per dag.

Misschien ook eens denken aan een Impreza WRX?

Rohrl-fan
12-03-2007, 19:17
Moet het Japans zijn? Want anders kan ik je een Alfa GTA ook wel aanbevelen. Ik heb enkele jaren geleden tijdens het opendeurweekend van mijn Alfa-garage met zo'n 147 GTA gereden. Bangelijk!!! :drewl: Dat geluid!!!!

Futse
13-03-2007, 15:03
147 GTA is inderdaad beestig. Heb daar ook es mee gereden tijdens een opendeurdag... Fantastisch! Maar... taksen zijn nogal heftig é...

Impreza WRX lijkt mij ook geen misse keuze. Of Civic Type-R?

Bram

Neo-242
13-03-2007, 22:47
Japanner kopen als je betrouwbaarheid wil;)

Ottooke
14-03-2007, 01:39
Nu het hier toch over Japanners gaat: Een Honda S2000 is ook knap. En is ondertussen voor de 3e keer tot beste auto verkozen in de Top Gear Survey.
Linkje naar de survey kan handig zijn: http://www.topgear.com/content/carsurvey/2006/

SMM DOC
14-03-2007, 11:38
Ik kan je een S2000 aanbevelen als je een dagelijks bruikbare sportwagen zoekt. Ik gebruik de mijne al bijna 4 jaar voor al mijn dagelijkse verplaatsingen, het hele jaar door.
Tweedehands zijn ze te vinden voor rond de 25.000€. BIV doet pijn want zit in de hoogste schaal, taksen vallen mee want worden berekend op cilinderinhoud, over verzekeringspremies valt te onderhandelen.
Zelfde bemerking echter als voor de RX8: een paar kilometer is (zeker in de winter) te weinig om je motor warm te rijden. Maar met zo'n auto maak je voor je plezier een omweg van een paar kilometer.

Guido
15-03-2007, 22:57
Japanner kopen als je betrouwbaarheid wil;)

Als je dat maar weet.

Je bent niets met een fabelachtige, vol opgetutte, 100% design meid, waar eenieder op loopt te kwijlen, waar eenieder over loopt te spreken, maar waarvan je weet dat ze je vroeg of laat in de steek zal laten. Je gelooft immers niets van de verhalen, ze ziet er zo ongeloofelijk knap uit, maakt een geluid als geen ander, tot... ze je met een brutale schop onder de broek op de pechstrook zet, of op een ijskoude morgen, nadat je ze mooi ijsvrij hebt gemaakt, alle dienst wijgert.

Geef mij maar een doordeweekse, onverwoestbare dame, waarmee je overal kan komen en die steeds zonder morren haar werk, welk zwaar labeur soms ook, doet. En dan nog liefst eentje die niemand wil. :D :D

Bramzel
16-03-2007, 00:12
Ben daarna naar een Celica gaan kijken in Mol, maar alle remschijven waren bedekt met een laag roest. Volgens de verkoper (Toyota-garage) gaat die roest er wel af na een paar keer remmen, ik ken mss niet veel van automechanica, maar dat zag er nogal ongeloofwaardig uit.

De verkoper heeft op zich gelijk. Een dun laagje roest is vrij normaal als een auto een poosje stil heeft gestaan, en na enkele keren flink remmen is het er vanaf en remt hij weer normaal. Ik heb het zelf ook wel met mijn auto, ik woon op loopafstand van mijn werk dus gebruik mijn auto maar een paar keer in de week. Als hij een week heeft stilgestaan zit er wat aanslag op de remmen, maar na 3x stevig remmen is dat verdwenen.

Het is natuurlijk een ander verhaal als er een dikkere laag roest op zit, dan dient de garage de remmen te vervangen.

Richard
16-03-2007, 09:47
S2000's kan je tegenwoordig voor best goede prijzen 2e-hands op de kp tikken, daarbij zijn de VTEC's van Honda erg sterke motoren.

Jerre
16-03-2007, 10:24
'k Ga zondag naar een Integra kijken :)

Rohrl-fan
16-03-2007, 14:45
'k Ga zondag naar een Integra kijken :)

Toevallig toch niet de mijne? Die staat te koop bij de Honda garage in Mol. Moest je interesse hebben... ;)

Jerre
16-03-2007, 23:16
Rohrl, (je kent je klassiekers ;)) zie pm :)

Nog diepere zucht :p, mijn zus trapt het in juli thuis af en neemt haar auto mee, dat betekend dat er EINDELIJK plaats komt voor een wagen om tijdens de Eran-days in te zetten :applaus:. Een dilemma erbij dus ;)

Nee, ik ga eerst mijn diesel vervangen, ik kan daarna nog altijd een "eran-auto" kopen.

En ja, ik ben 27 en woon nog thuis :), boven mijn ouders welteverstaan.

Jerre
19-03-2007, 00:01
Zwarte Integra gekocht :gas:
Ik hoop er al mee naar de First Race te kunnen gaan :)

Guido
19-03-2007, 00:09
Zwarte Integra gekocht :gas:
Ik hoop er al mee naar de First Race te kunnen gaan :)


:applaus:

Veel plezier ermee!

Jerre
19-03-2007, 15:33
Dank u :)

Pinzie
19-03-2007, 18:35
Veel plezier met je nieuwe daily! Je mag altijd wat meer info en foto's ervan posten :applaus:

Jerre
20-03-2007, 00:26
Zal zeker gebeuren ;)
En zo ga ik naast mijn "nieuwe" wagen staan :+
http://www.youtube.com/watch?v=7qf4xg8wl7E

Jerre
26-03-2007, 12:39
'k Mag er eindelijk de baan mee op :gas: :cool:

Jerre
26-03-2007, 22:17
Euhm... hoe voeg ik foto's toe ?