PDA

View Full Version : Indy 500


Mario
27-05-2001, 22:18
Schijnt door de Braziliaan (jaja, toch nog goed autosportnieuws voor mij vandaag) Helio Castroneves gewonnen te zijn.

Mark
27-05-2001, 23:52
Heb je het einde gezien? Die Castroneves had echt schijt aan het protocol, van winners circle en daarna een glas melk drinken......

Nee Helio parkeerd hem op de baan en springt in de hekken, samen met zijn crew............prachtig.

Maar het blijft toch een prachtige race, jammer dat ons mokkeltje Sarah Fisher er vroeg uitvloog. Maar die kleine opdonder kan wel rijden....

greetz
Mark

Luyendijk back to retirement? als ie maar geen heintje davids wordt

Alain
28-05-2001, 09:16
En wie denken jullie dat mijn signature is....
Castroneves is the next big thing from Brazil. Ik ken hem reeds enkele jaren maar vorig seizoen is hij pas echt goed geworden. Ik schat hem duidelijk hoger in dan Barrichello. Het feit dat de eerste 5 plaatsen door CART - piloten bezet werden , waarvan twee rookies, zegt genoeg over het niveau van de IRL. Castroneves is de tweede rookie op rij die de Indy 500 wint na de overwinning in 2000 van wie anders dan Montoya.

Werner333
28-05-2001, 20:24
Ik vraag me af hoelang die IRL nog gaat bestaan?

Alain
29-05-2001, 13:02
Die IRL is echt een tweederangskampioenschap. De twee enige goede rijders die daaruit zijn voortgekomen zijn Kenny Brack en Tony Stewart en die rijden nu respectievelijk in CART en NASCAR.
Naar het schijnt willen ze de twee kampioenschappen samenbrengen , niet in het minst omdat de INDY 500 aan waarde heeft verloren sinds de scheiding met CART in 1996. Enkel sinds vorig jaar, toen enkele CART teams mee mochten doen, stijgt het opnieuw in aanzien. De twee winnaars, Montoya en Castroneves, zijn dan ook bekende namen in de autosportwereld. Wie kent er nu Buddy Lazier, Scott Sharp, Greg Ray of Billy Boat??? Echt klinkende namen zullen het nooit worden.

Finish
29-05-2001, 13:22
Billy Boat klinkt nochthans fantastisch :D

...als kleuterprogramma op BBC :D

Mark
29-05-2001, 22:01
Lazier & Sharp waren wel voormalige CART-coureurs, overigens wel tweede en derde garnituur.

Maar sinds 96 zakken de kijkcijfers en bezoekersaantallen van CART in elkaar als een kaartenhuisje. De IRL heeft nooit bezoekers gehad......

Ze moeten dus wel samenwerken!

greetz,
Mark