View Full Version : Autosport eindwerk
Beste autosportfans,
Ik heb nu eens de hulp nodig van mede autosportfans voor een eindwerk van mijn school. Ik zit in het zesde jaar l.o. en moet een eindwerk maken rond een sport. Eerst mocht ik geen werk maken over autosport omdat dit volgens sommige leerkrachten geen sport is.:fight: Nu ik wel toestemming heb gekregen moet ik alle aspecten van de autosport(vooral f1) aan bod laten komen. Mijn vraag is nu of er mensen zijn met goede foto's voor mij of info over de benzine mengsels en andere weetjes die te maken hebben met f1 of autosport. Omdat ik sport doe moet ik ook iets maken rond de fysieke paraatheid van de rijders. Dit is echter immens moeilijk te vinden op het internet. Ik heb al heel veel zelf gevonden maar wil nog meer. Mijn doel is om de leerkrachten en mensen die zeggen dat autosport geen sport toch te laten inzien dat het wel degelijk een sport is en niet zomaar in een auto zitten en besturen.:gas:
Dank op voorrand
Guntha
Thomaske
14-03-2007, 00:12
Over de fysieke paraatheid van de rijders: heel veel rijders, uit F1 enz, gaan vaak op hoogtestage.
Mvg...
Op youtube of googlevideo staat of stond een filmpje van 5th gear, waarin Needle een F1 gaat testen. Fysieke testen worden daar ook uitgebreid in besproken.
Wat lees ik daar? Autosport is geen fysieke sport?
Inviteer je leraar eens om een dagje te racen en wedden dat jullie hem s'anderendaags niet zullen zien opdagen in de les?;) wegens "geradbraakt!"
Of wat dacht je van vb. 60° in de wagen gedurende een shift van bijna 2 uur en er toch het verstand bijhouden !!! (zelf verschillende keren ondervonden!)
De lichamelijke conditie speelt een enorme rol geloof me vrij, als je jezelf niet 100% voeld merk je dit aan de resultaten.
Natuurlijk is er het "autoracen" en "autorijden" en die 2 mag je niet verwarren,hé.
Flink onderschat de autosport.... zoals gewoonlijk !
Dit moest er bij mij effekes uit.
Groeten
Luc
Wat lees ik daar? Autosport is geen fysieke sport?
Inviteer je leraar eens om een dagje te racen en wedden dat jullie hem s'anderendaags niet zullen zien opdagen in de les?;) wegens "geradbraakt!"
Of wat dacht je van vb. 60° in de wagen gedurende een shift van bijna 2 uur en er toch het verstand bijhouden !!! (zelf verschillende keren ondervonden!)
De lichamelijke conditie speelt een enorme rol geloof me vrij, als je jezelf niet 100% voeld merk je dit aan de resultaten.
Natuurlijk is er het "autoracen" en "autorijden" en die 2 mag je niet verwarren,hé.
Flink onderschat de autosport.... zoals gewoonlijk !
Dit moest er bij mij effekes uit.
Groeten
Luc
Je heb overshot van gelijk. Daarom wil ik een heel goed werk afgeven zodat deze personen hun mening kunen herzien.
Bart.Vandecavey
14-03-2007, 19:23
Je heb overshot van gelijk. Daarom wil ik een heel goed werk afgeven zodat deze personen hun mening kunen herzien.
Stuur eens een mailtje naar Joël Smets die zal je misschien wel wegwijs kunnen maken...
The Interceptor
14-03-2007, 22:27
Is er jaren geleden in Engeland ook eens geen soort test geweest, van verschillende topsporters tegen elkaar? En daaruit kwam een F1 rijder (denk Nigel Mansell) als beste uit.
In alle geval, als ge ziet wat die toppiloten allemaal niet doen om fit te blijven. Als ze niet in de wagen zitten, zitten ze veelal in de fitness, op de fiets, aan't lopen, zwemmen, tennissen, ...
In alle geval, als ge ziet wat die toppiloten allemaal niet doen om fit te blijven. Als ze niet in de wagen zitten, zitten ze veelal in de fitness, op de fiets, aan't lopen, zwemmen, tennissen, ...
Idd, kijk maar eens naar de BMW of Mercedes stages bijvoorbeeld.
Ik zou in ieder geval een dagprogramma van een toprijder in je eindwerk opnemen. Uw leerkrachten zullen wel verschieten hoeveel die mannen of vrouwen moeten trainen!
By the way, niet alle leerkrachten denken er zo over, hoor! :+ ;)
Kijk anders eens op de website van Bert Longin.
Hij heeft daar zijn weekprogramma eens neergezet.
Ik heb daar al eens achter fitness programma's van rijders gezocht, maar die zijn niet zo makkelijk te vinden. Voor mijn hoofdstuk van anatomie heb ik al de nekspieren en de armspieren benoemt, maar zijn er nog spieren die heel belangrijk zijn bij het racen?
Al jullie info wordt vernoemt bij bronvermelding met de website erbij natuurlijk.;)
ik denk dat pitstop.tv ooit Loix gevolgd heeft bij zijn trainingen
Of die aflevering van Witte Raven samen met Herrseele. Die laatste had die training blijkbaar serieus onderschat. Ik denk wel dat dat goed materiaal is daarvoor.
Jo Smets
16-03-2007, 17:22
@Guntha,
ik doe zelf een een fitness-programma speciaal voor karting/autosport.
De fitness had dit niet zomaar liggen dus heb ik een paar uur met de
mensen van daar samengezeten.
Bij fitness voor autosport is het belangrijkste volgens mij dat je kracht moet opbouwen zonder dat de soepelheid eruit gaat. En natuurlijk niet te veel kilos erbij he, dan ga je trager.
Vooral het bovenlichaam, van onderrug tot nekspieren inclusief armen komen aan bod. Maar vergeet zeker de benen niet, en de scheen/kuitspieren voor
het gas geven en remmen. Je bovenbenen om je klem te zetten in je stoel
met de buitenkant van je been ect.
Eigenlijk een complete training met de nadruk op je bovenlichaam. En vergeet de conditie niet he ;)
Ik denk wel dat je in de betere fitnesszaak hierover nog meer info kan krijgen.
Ik ga in de o2gym in Tongeren.
Als je wil kan ik mijn programma wel eens op papier zetten.
mvg,
Jo Smets
@Guntha,
Als je wil kan ik mijn programma wel eens op papier zetten.
mvg,
Jo Smets
Als dat enigzins mogelijk is om dat te doen zou dat zeer fijn zijn. Je kan dat doorsturen via e-mail. Voel je nu wel niet verplicht om dat te doen .:D
gofastfreddy
16-03-2007, 21:35
bij zijn herstel in 1999 na zijn crash in de safari rally :)
Weten julli misschien ook waar ik materiaal zoals pak en helm eventueel zelf een auto kan lenen voor mijn verdediging? Zou ideaal zijn maar het mag natuurlijk niet veel kosten.
@ jo smets
Ga je dat programma op papier zetten? Zou je dit liefst zo snel mogelijk doen want ik ben deze week begonnen aan mijn deel voor anatomie. Je fitness programma zal daar heel goed van pas komen.
mail even naar jan@opgezet.be : Jan Wouters is nu journalist bij Autocouture en Instructeur bij Ford-Lommel, centre du maîtrise, KACB, etc. maar is ooit als lic. LO Marc Goossens, Philip Verellen, Vincent Vosse, Guino Kenis, etc. gaan trainen én begeleiden met drank en voedingadvies ; hij is op'n keer tijdens de 10u in onze box blijven plakken met bovenvermeld gevolg...
Mijn wedervaren tijdens de 24u 2001 met de Marcos ; halfkoers uitgevallen, voordien na 2u race m'n eerste stint (2u) gereden en tot de uitval in totaal 6u gereden bij 35° graden in de shaduw... en 80° in de auto : 10Liter gedronken, 1kg pasta gegeten en ...4kg afgevallen (uitgezweet, bijna gekotst...) rechtervoet verbrand(2e graads brandwonden) tegen versnellingsbaktunnel (na 15min reeds...) 1,5 maand op krukken ... Wie zegt dat autosport geen sport is mag er eens 2u naast komen zitten...
Dit mag je gerust gebruiken als voorbeeld !
mail even naar jan@opgezet.be : Jan Wouters is nu journalist bij Autocouture en Instructeur bij Ford-Lommel, centre du maîtrise, KACB, etc. maar is ooit als lic. LO Marc Goossens, Philip Verellen, Vincent Vosse, Guino Kenis, etc. gaan trainen én begeleiden met drank en voedingadvies ; hij is op'n keer tijdens de 10u in onze box blijven plakken met bovenvermeld gevolg...
Mijn wedervaren tijdens de 24u 2001 met de Marcos ; halfkoers uitgevallen, voordien na 2u race m'n eerste stint (2u) gereden en tot de uitval in totaal 6u gereden bij 35° graden in de shaduw... en 80° in de auto : 10Liter gedronken, 1kg pasta gegeten en ...4kg afgevallen (uitgezweet, bijna gekotst...) rechtervoet verbrand(2e graads brandwonden) tegen versnellingsbaktunnel (na 15min reeds...) 1,5 maand op krukken ... Wie zegt dat autosport geen sport is mag er eens 2u naast komen zitten...
Dit mag je gerust gebruiken als voorbeeld !
Ik ken de wereld een beetje maar ik kan nu moeilijk dit als voorbeeld gebruiken als ik je echte naam niet weet. Zend deze mij effe door als je wil. Ik ga een mailtje sturen naar die persoon, nu hopen dat hij iets terug zend.:champagne:
@Bulgalfa
Jij bent een schat:D Heb die meneer gecontacteerd en hij wil mij verder helpen. Bedankt voor de gouden tip!!!:eek:
Ik denk dat het eindwerk in digitale vorm hier ook wel zal verschijnen? ;)
Ik denk dat het eindwerk in digitale vorm hier ook wel zal verschijnen? ;)
Dat hoop ik ook, lijkt me gewoon schitterend om te lezen en ook gewoon als referentiemateriaal:drewl:
Wat moet ik dan hier zetten? Heel mijn eindwerk als dit af is?
Wat moet ik dan hier zetten? Heel mijn eindwerk als dit af is?
Uiteraard, indien mogelijk:)
Uiteraard, indien mogelijk:)
Ik zal dat proberen.
Dieet en trainingsschema van een F3-piloot:
http://www.alexwatersracing.com/news.php?action=view_all_headlines&archive_id=4
Freddy Loix doet jaarlijks mee aan de Shark XTrem, een loodzware, meerdaagse combinatie van endurorijden, lopen, mountainbike en kayak.
Jan Heylen is een freak van wielrennen en kayak. Hij liet zijn kayak overkomen naar de States om ginds te kunnen trainen. Met o.m. Cristiano Da Matta liep hij stage in een wielerschool waar ook Floyd Landis (op doping gepakte Tourwinnaar) geweest is.
Gerrit Kempeneers uit Sint-Truiden werkte met Robert Droogmans, Greg Albertyn, Patrick Snijers, Freddy Loix, David Saelens, Danny Boffin en tegenwoordig Faris Haroun.
Formule Medicine is het trainingscentrum van Riccardo Ceccarelli, waarmee de F1-teams Renault, Toyota en Super Aguri werken, alsook Robert Doornbos. www.formulamedicine.com.
Iedereen bedankt om te helpen. Ben de laatste hand aan het leggen op aan mijn eindwerk. Zodra het af is zullen jullie het kunnen lezen.
@Mark
Ik weet niet hoe het zit met teksten hier plaatsen. Ik zou de paddockers graag mijn Eindwerk laten zien maaar moet ik dit hier posten als een gewone post? Is er ergens een soort copyright want het is voor een groot deel allemaal zelf geschreven en zou niet graag hebben dat mensen dat zomaar kopieren en plakken in hun eigen werken.
@Mark
Ik weet niet hoe het zit met teksten hier plaatsen. Ik zou de paddockers graag mijn Eindwerk laten zien maaar moet ik dit hier posten als een gewone post? Is er ergens een soort copyright want het is voor een groot deel allemaal zelf geschreven en zou niet graag hebben dat mensen dat zomaar kopieren en plakken in hun eigen werken.
Copyright? Zolang je niet bent aangesloten bij een organisatie zoals Sofam (of iets vergelijkbaars) heb je geen recht vergoedingen m.b.t. copyright. Als je niet wilt dat mensen een "knip & plak actie" uitvoeren op je werk moet je het niet online zetten. Dat zou zeer jammer zijn want daarmee kom je je toezeggingen in deze thread niet na. Heel wat mensen hebben je geholpen, wel zo fair om de rest dan te laten zien wat je gemaakt hebt voor school.
Wat betreft copyright? In de afgelopen weken weleens je blog bezocht...........om het heel voorzichtig te stellen. Het rammelde aan alle kanten m.b.t. copyright schendingen ;)
Copyright? Zolang je niet bent aangesloten bij een organisatie zoals Sofam (of iets vergelijkbaars) heb je geen recht vergoedingen m.b.t. copyright. Als je niet wilt dat mensen een "knip & plak actie" uitvoeren op je werk moet je het niet online zetten. Dat zou zeer jammer zijn want daarmee kom je je toezeggingen in deze thread niet na. Heel wat mensen hebben je geholpen, wel zo fair om de rest dan te laten zien wat je gemaakt hebt voor school.
Wat betreft copyright? In de afgelopen weken weleens je blog bezocht...........om het heel voorzichtig te stellen. Het rammelde aan alle kanten m.b.t. copyright schendingen ;)
Ik zet het online maak je maar geen zorgen. Mijn blog heb ik ook verwijderd omdat ik zag dat ik de regels van copyright aan mijn laars veegde:o . Moet ik nu alles gewoon in een post zetten want het zijn rond de 20 pagina's?
Misschien een late reactie, dus waarschijnlijk heb je er niets aan en vermoedelijk kun je geen beeldmateriaal verwerken in je eindwerk, maar probeer anders eens beelden te bemachtigen van bijvoorbeeld Nelson Piquet op het podium van de GP van Brazilië 1982. Hallucinant eigenlijk. Of van Mansell die z'n wagen over de streep tracht de duwen in Dallas '84.
Ook bestaat er een fragment waarin Senna het belang uitlegt van een goede fysieke conditie als je piloot bent (al was het maar voor een goede concentratie). Je had ze eventueel bij mij kunnen komen ophalen.
Het verbaast me eigenlijk dat er leerkrachten l.o. zijn die zoiets beweren. Dat zegt meer over hun onwetendheid dan wat anders.
Iedereen bedankt om te helpen. Ben de laatste hand aan het leggen op aan mijn eindwerk. Zodra het af is zullen jullie het kunnen lezen.
@Mark
Maak er een beschermde pdf-file van.
Zie het nu pas : mijn naam Peter Bens maar dat zal Jan Wouters al wel gemeld hebben . BugAlfa komt van Buga & Alfa dat ligt voor de hand .
Maak er een beschermde pdf-file van.
Hoe?:o :o
Misschien een late reactie, dus waarschijnlijk heb je er niets aan en vermoedelijk kun je geen beeldmateriaal verwerken in je eindwerk, maar probeer anders eens beelden te bemachtigen van bijvoorbeeld Nelson Piquet op het podium van de GP van Brazilië 1982. Hallucinant eigenlijk. Of van Mansell die z'n wagen over de streep tracht de duwen in Dallas '84.
Ook bestaat er een fragment waarin Senna het belang uitlegt van een goede fysieke conditie als je piloot bent (al was het maar voor een goede concentratie). Je had ze eventueel bij mij kunnen komen ophalen.
Het verbaast me eigenlijk dat er leerkrachten l.o. zijn die zoiets beweren. Dat zegt meer over hun onwetendheid dan wat anders.
Ik moet ook een powerpoint maken dus mag je dat altijd doorsturen of locatie geven waar ik dat vind. Van die man die zijn auto tracht over de finish te duwen zou een parel zijn tussen de bloppers:D
Hoe?:o :o
Ik moet ook een powerpoint maken dus mag je dat altijd doorsturen of locatie geven waar ik dat vind. Van die man die zijn auto tracht over de finish te duwen zou een parel zijn tussen de bloppers:D
http://www.youtube.com/watch?v=Q8Es5c1q4zA
Het was toen snikheet en de race vond plaats op een bijzonder bochtig stratencircuit met telkens korte rechte lijnen, dus de rijders hadden nauwelijks de tijd te rusten. Bovendien denk ik dat ze toen nog geen drinkbusjes hadden in hun wagen. Dat verklaart mede de staat waarin hij toen verkeerde.
Over de podiumceremonie met Piquet vind ik niet meteen iets.
Voor de race in Brazilië :
http://www.youtube.com/watch?v=vmpi5u05nnM
Piquet wint dus voor de Fin Rosberg. Je zou denken dat de Braziliaan beter bestand zou zijn tegen de hitte dan de Fin, maar hij stort dus volledig in op het podium. Het was ook de tijd van de wing cars en die behaalden grote snelheden in de bochten, wat meteen ook hoge G-waarden betekende en dus een grote belasting op de nekspieren.
Een mooie illustratie van hoe sterk die G-waarden konden zijn, leverde alweer Piquet in '81 in Las Vegas, waar hij een hele tijd in bepaalde bochten zijn hoofd te rusten legde op een speciaal aangebrachte plaatje of plankje omdat hij het niet meer kon verdragen. En in die race ging het om de wereldtitel, die hij uiteindelijk won met een puntje verschil denk ik, mede dankzij het punt of de twee die hij in Las Vegas behaalde.
Voor de petite histoire : zowel Piquet als Rosberg werd later gediskwalificeerd omdat hun wagens niet conform waren (trucje om de turbo's te kunnen bijhouden). Prost ging met de overwinning lopen.
Bedankt voor de filmpjes met de uitleg erbij. Ik zet ze zeker in mijn powerpoint. Zeer bruikbaar materiaal.
bedankt
Die gebeurtenissen dateren van voor de periode dat het gangbaar werd om de fysieke conditie systematisch op peil te houden en contrasteren mooi met de piloten die tegenwoordig fris als een hoentje uit hun bolide klauteren :D .
Je kunt je afvragen hoe beide piloten even daarvoor nog geconcentreerd konden racen tegen andere concurrenten tegen toch aanzienlijke snelheden en met de vereiste precisie.
Die gebeurtenissen dateren van voor de periode dat het gangbaar werd om de fysieke conditie systematisch op peil te houden en contrasteren mooi met de piloten die tegenwoordig fris als een hoentje uit hun bolide klauteren :D .
Je kunt je afvragen hoe beide piloten even daarvoor nog geconcentreerd konden racen tegen andere concurrenten tegen toch aanzienlijke snelheden en met de vereiste precisie.
Jij kent er precies wat van. Nog belangrijke dingen die het melden waart zijn?
Goed nieuws: Ergens midden volgende week zal mijn eindwerk hier te bewonderen zijn:champagne: Schiet me niet dood als het misschien een paar dagen later is. Er is veel werk aan.
JPMontoya
18-04-2007, 18:40
Goed nieuws: Ergens midden volgende week zal mijn eindwerk hier te bewonderen zijn:champagne: Schiet me niet dood als het misschien een paar dagen later is. Er is veel werk aan.
De Paddock Professoren zullen streng maar rechtvaardig oordelen...
De Paddock Professoren zullen streng maar rechtvaardig oordelen...
Ik hoop het. Ik kan nu wel al een beetje tegen kritiek na de uitval in het begin van mijn paddock carriere:)
Hier een tipje van de sleur op tillen.
Voorwoord
Als zesdejaar student in de l.o. richting wordt van ons verwacht om een eindwerk te maken rond sport. Ik heb voor autosport gekozen omdat dit mij boeit. De techniek en de technologie die er achter zit fascineert me echt maar ook het fysieke gedeelte ervan is prachtig. Ik was zeer gemotiveerd om over dit onderwerp een eindwerk te maken omdat ik veelte horen krijg dat de autosport geen echte sport is.”Het is maar zitten in een auto en sturen.” Dit was mijn kans om te laten zien dat dit niet zo is, dat er veel meer komt bij kijken dan dit. Ik vond het zeer erg fijn om dit te mogen doen. Ik heb veel geleerd over autosport tijdens het maken van mijn GIP en veel nieuwe mensen leren kennen. Zelf wil ik ook graag in het speciaal Jorg Soens, Jan Wouters, Jan Heylen de mensen van depaddock en Tom Gielen/Daikin racing bedanken voor de hulp die ze mij gaven met het realiseren van mijn eindwerk.
Iemand vergeten?:rolleyes:
JPMontoya
18-04-2007, 20:06
Voorwoord
Als zesdejaar student in de l.o. richting wordt van ons verwacht om een eindwerk te maken rond sport. Ik heb voor autosport gekozen omdat dit mij boeit. De techniek en de technologie die er achter zit fascineert me echt maar ook het fysieke gedeelte ervan is prachtig. Ik was zeer gemotiveerd om over dit onderwerp een eindwerk te maken omdat ik veelte horen krijg dat de autosport geen echte sport is.”Het is maar zitten in een auto en sturen.”
Omdat men wel eens stemmen hoort die van oordeel zijn dat autosport geen 'echte' sport is zoals voetbal of atletiek dit zijn. "Het is maar achter het stuur van een auto plaatsnemen en draaien aan dat stuur". Uit die begrijpbare beweringen van het 'grote publiek' haal ik mijn motivatie om te tonen dat dit niet het geval is.
Dit was mijn kans om te laten zien dat dit niet zo is, dat er veel meer komt bij kijken dan dit. Ik vond het zeer erg fijn om dit te mogen doen. Ik heb veel geleerd over autosport tijdens het maken van mijn GIP en veel nieuwe mensen leren kennen. Zelf wil ik ook graag in het speciaal Jorg Soens, Jan Wouters, Jan Heylen de mensen van depaddock en Tom Gielen/Daikin racing bedanken voor de hulp die ze mij gaven met het realiseren van mijn eindwerk.
Probeer je vermelding iet of wat meer body te geven. Je geeft je leekracht de indruk dat Jan Heylen zomaar een boereke is die worsten verkoopt. NEEN, Je moet pronken met het feit dat je iemand als Jan Heylen hebt kunnen strikken voor dit werk.
De mensen van depaddock - wees accurater en zeg wat depaddock is...etc.......
Oordeel van iemand die zelf zijn Thesis aan het schrijven is:
Geef je tekst wat meer body door uit te leggen wie/wat/waar. U leerkracht weet immers niet wie Jan Heylen is nog wat Champcar is....Vergeet dat niet.
Vermijd te veel te praten over Ik....probeer overschouwelijk te spreken met Men,....
Toeval, gisteren kwam een leerkracht met ongeveer een dezelfde opdracht af.
Doe een bespreking van een half uur tot een uur over een zelf te bepalen onderwerp :D
Geef je tekst wat meer body door uit te leggen wie/wat/waar. U leerkracht weet immers niet wie Jan Heylen is nog wat Champcar is....Vergeet dat niet.
Vermijd te veel te praten over Ik....probeer overschouwelijk te spreken met Men,....
Zal dat eens veranderen se. Dank je voor de tip
JPMontoya
18-04-2007, 22:35
....Het stukje dat je verbeterd had ... Zelf wil ik ook graag in het speciaal (bijzonder) Jorg Soens de webmaster van f1-club.(be) Een groeiende (internet) community in België. Jan Wouters, hoofdredacteur van een automagazine (het welke?) en rijvaardigheidsinstructeur. Jan Heylen 1 (een) van de meest succesvolle Belgen in het buitenland. (in wat ? in de zwangerschapkledij business?? NEE, in de autosport) Hij rijd (is actief) in de champcar. (De Champcar is de Amerikaanse equivalent van de Formule 1) dit is de Amerikaanse formule 1! Graag zou ik (richt ik een woord van dank) ook de mensen van depaddock bedanken. Dit is een internet forum waar vele mensen die van ver of dichtbij te maken hebben de sport die centraal staat in mijn eindwerk. Van fans en persverantwoordelijken over fotografen tot piloten die lid zijn van deze internet-community hebben delen [/COLOR] mij hebben geholpen om mijn eindwerk tot een goed eind te brengen.....
Verbetering in groen. Probeer in je taal wat kleur te brengen door metaforen, uitdrukkingen,...te gebruiken.
Zal dat eens veranderen se. Dank je voor de tip
Je zal hier nog een hoop bijleren, Guntha. :)
Vergeet ook niet de -t bij hij rijdt hierboven in je tekst aan te passen, hé.
'hij' 3de persoon enkelvoud = stam + t
stam = infinitief - en -> rijden - en = RIJD
Zo, dat was de les Grammatica van vandaag. :p
Je zal hier nog een hoop bijleren, Guntha. :)
Vergeet ook niet de -t bij hij rijdt hierboven in je tekst aan te passen, hé.
'hij' 3de persoon enkelvoud = stam + t
stam = infinitief - en -> rijden - en = RIJD
Zo, dat was de les Grammatica van vandaag. :p
Oke heb alles al aangepast. Zo simpel is een eindwerk niet om alles zonder fout op papies te krijgen. Wat gaat het zijn als jullie het volledige te zien krijgen? Ale bedankt voor de les:worship: :p
bluelite
20-04-2007, 14:58
Geef je tekst wat meer body door uit te leggen wie/wat/waar. Uw leerkracht weet immers niet wie Jan Heylen is noch wat Champcar is....Vergeet dat niet.
Ter info ;)
Ik doe weer eens een nationale oproep! :D Heeft er iemand race banden, fia helm, misschien achtervleugel( je weet nooit) bij zijn thuis liggen om als voorbeeld te gebuirken voor mijn eindwerk. Je krijgt ze direct na mijn presentatie terug.
Ik heb wel enkele stukken thuis liggen. Waaronder een stuk van de velg van JP Montoya.
Vleugel is moeilijk, banden, helm(zonder Hans)(en overall kan ook) op te pikken in Geel of Westerlo . peter.bens@buga.be
Ik heb wel enkele stukken thuis liggen. Waaronder een stuk van de velg van JP Montoya.
Ook nog volledige stukken?:applaus:
Morgen staat hij erop:D Heb heel veel problemen met word! Die nest werkt niet zoals ik wil.:mad: Als deze uit de weg zijn zal mijn GIP morgen hier te lezen zijn.
Hier is hij dan. Hou er rekening mee dat ik er lang aan gewerkt heb geef dus niet zomaar commentaar. Ik kan tegen de kritiek als hij terecht is.:D Veel lees plezier. Voor mensen die iets willen uit mijn GIP gelieve iets te laten weten dan zend ik dit door. Liefst niet zomaar kopieren. Interviews zitten er niet in omdat ik hier geen toestemming voor heb gehad. Opmerkingen zijn vandaag nog welkom.
http://img118.imageshack.us/img118/160/voorbladb2copy3xx7.th.jpg
http://users.telenet.be/f1-club-fotos2/Voorwoord.pdf
http://users.telenet.be/f1-club-fotos2/GIP.pdf
http://img103.imageshack.us/img103/3729/voorbladb2copy3xaq1.jpg
Made by Dave Schrauwen
Duval The Best
25-04-2007, 18:55
Das een zeer knap werk vind ik waar we veel kunnen bijleren.
Ik moet over 2 jaar ook een eindwerk maken en ik denk dat ik ook dit onderwerp zal bespreken maar dan meer gericht op de rallysport :)
Das een zeer knap werk vind ik waar we veel kunnen bijleren.
Ik moet over 2 jaar ook een eindwerk maken en ik denk dat ik ook dit onderwerp zal bespreken maar dan meer gericht op de rallysport :)
Je weet mij te vinden he. Ik wil altijd wel helpen.
Er staan een paar foutjes op de derde pagina:
- compition-coupé, moet dat niet competition zijn?
- die zin wordt plots afgebroken, dat leest niet handig
- 100.00 moet 100.000 zijn
In het rally-hoofdstuk (wat ik overigens wel héél kort vind, er is nog leven naast de circuits ook):
- KP's zijn nooit 60km lang, het is zelfs verboden zo'n lange KP's te hebben. De langsten zijn ongeveer 40 km
Bij de veiligheid zeg je dat de rolkooi gemaakt is uit carbon vezel. Wel, ik heb nog nooit een auto gezien met een carbonrolkooi. De monocoque van een F1 of prototype bestaat wel uit carbon, maar een rolkooi is gewoon staal (aluminium is verboden).
Pagina 9, onderaan bij de circuits:
- "als eerste heft men", een E tekort
Wat volgde ziet er zeer goed uit, maar omdat F1 me weinig intereseert ben ik daar maar gestopt met lezen. :+ In het algemeen is het zeker niet slecht. :)
JPMontoya
25-04-2007, 20:36
Schrijffout
NAOORLOGSE TIJDPERK
Duitsland.......(Die waren moet daar weg !!!)
Persoonlijke mening.........Zet een Formule 1 op de voorpagina...en niet die GLPK Corvette...Vooral omdat je zoveel spreekt over F1.
Mooi en verzorgd werkje!:applaus:
Er staan een paar foutjes op de derde pagina:
- compition-coupé, moet dat niet competition zijn?
- die zin wordt plots afgebroken, dat leest niet handig
- 100.00 moet 100.000 zijn
In het rally-hoofdstuk (wat ik overigens wel héél kort vind, er is nog leven naast de circuits ook):
- KP's zijn nooit 60km lang, het is zelfs verboden zo'n lange KP's te hebben. De langsten zijn ongeveer 40 km
Bij de veiligheid zeg je dat de rolkooi gemaakt is uit carbon vezel. Wel, ik heb nog nooit een auto gezien met een carbonrolkooi. De monocoque van een F1 of prototype bestaat wel uit carbon, maar een rolkooi is gewoon staal (aluminium is verboden).
Pagina 9, onderaan bij de circuits:
- "als eerste heft men", een E tekort
Wat volgde ziet er zeer goed uit, maar omdat F1 me weinig intereseert ben ik daar maar gestopt met lezen. :+ In het algemeen is het zeker niet slecht. :)
Wat je over rally zegt klopt. Het is zo kort omdat je een selectie moet maken. Ik mag maar 20 pagina's hebben, dus moet ik selecteren wat ik erin zet. Als ik mocht had ik wel 100 pagina's met echt alles erin. Van zowel motor als rijder tot alle soorten heel uitgebreid. Maar dit mocht ik niet dus ja vallen er slachtoffers:o Toch fijn dat jullie het al mooi vinden.
Bart.Vandecavey
26-04-2007, 15:15
Ik vind het een heel proper werk en mooi geschreven maar volgens mij is de kern van de zaak iets te weinig belicht.
Mooi en verzorgd werkje!:applaus:
Je ziet heb mij aan mijn woord gehouden. Het eindwerk staat online;) nu die brief naar zolder eens bedenken.
Als de professoren nog katastrofale fouten zien meld ze dan;) . Ik ga mijn werk woensdag afgeven. Ik hoop dat ze het in school verstaan wat er in staat en het goed vinden. Heb er veel werk in gestoken.
Alles is af en zeer verzorgd volgens de leraren in school. Deels dankzij jullie vakkundige hulp. Nu heb ik gehoord dat er bij de presentatie een kenner gaat bijzitten. Hopen dat hij mij niet de grondinboord met zijn vragen:fight:
1 leerkracht had het al gezien en vond het uiterst intressant.
Dat is al goed om horen, Guntha.
Ik denk niet dat het de bedoeling is van die kenner om u de grond in te boren met z'n vragen. Sta gewoon sterk in je schoenen en laat je niet van je stuk brengen. Het loopt wel los. :)
Zeker weten. Komt allemaal wel dik in orde. :)
Zeker weten. Komt allemaal wel dik in orde. :)
Ik heb van de beste marchal ( iceman) :worship: in zolder een stuk wrs 3.5 gehad:D Probleem is dat ik niet weet welke stoffen ik zie op het stukje: Ik zie beige draadjes, honingraad structuur, groenschuim. en dan de zwarte achtergrond. Weet iemand wat deze stoffen zijn? Kwestie dat ik het weet voor het geval ze het vragen.
Ik heb van de beste marchal ( iceman) :worship: in zolder een stuk wrs 3.5 gehad:D Kuch kuch hoest hoest kuch kuch
Kuch kuch hoest hoest kuch kuch
Mag soms toch wel gezegt worden he. Als teken van dank.:D
toch niet ziek zeker?:champagne:
Mijn materiaal heb ik nu ondertussen allemaal. Dank aan Bugalfa!!
Weet nu niemand uit wat een f3.5 bestaat? Ik vind het zelf niet op internet en zou het toch graag weten voor bij de presentatie!
@ Bugalfa
sheu das warm da pak. Heb de muts en de helm eens opgezet voor te zien hoe da is. Mijn bril was ongedampt ( condens). Wat moet dat zijn met da heel pak.:D
hoe bedoel je met "uit wat een f3.5 bestaat' motor ?
een WSR 3.5 ??
deze zaken kan je allemaal op www.renault-sport.com vinden
hoe bedoel je met "uit wat een f3.5 bestaat' motor ?
een WSR 3.5 ??
deze zaken kan je allemaal op www.renault-sport.com vinden
oei sorry beetje onduidelijk. Nee ik heb hier een stukje liggen van de wrs 3.5 maar weet niet waaruit het stukje bestaat. Het is een stuk barge-board ( srry als ik het verkeerd spel ofzo)
op de site staat dat de body work van carbon fibre is
dus zal de side pod waarschijnlijk ook uit carbon fibre gemaakt zijn..
carbon fibre is koolstofvezel in het nederlands
http://nl.wikipedia.org/wiki/Koolstofvezel
als je het zo bedoelde
op de site staat dat de body work van carbon fibre is
dus zal de side pod waarschijnlijk ook uit carbon fibre gemaakt zijn..
carbon fibre is koolstofvezel in het nederlands
http://nl.wikipedia.org/wiki/Koolstofvezel
als je het zo bedoelde
Dat wist ik maar wat heeft dan dat groen schuim en die honingraad structuur daar in te doen? Stevigheid of waarvoor?
hèhè, toeval, ik heb morgen mijn bespreking over veiligheid in eenzitters :D
Als materiaal heb ik een FIA homologated helm, HANS, brandvrije kledij, schoenen, muts en racepak.
Danku wel Niels Cox ;)
Dat wist ik maar wat heeft dan dat groen schuim en die honingraad structuur daar in te doen? Stevigheid of waarvoor?
Maak eens een foto ervan..... praat wat makkelijker ;)
Maak eens een foto ervan..... praat wat makkelijker ;)
Slechte Fototoestel maar ik denk wel dat je kunt zien wat ik bedoel.
http://img45.imageshack.us/img45/3923/stukri7.th.jpg
http://img45.imageshack.us/img45/3923/stukri7.jpg
http://img114.imageshack.us/img114/5416/stuk1jb6.th.jpg
http://img114.imageshack.us/img114/5416/stuk1jb6.jpg
hèhè, toeval, ik heb morgen mijn bespreking over veiligheid in eenzitters :D
Als materiaal heb ik een FIA homologated helm, HANS, brandvrije kledij, schoenen, muts en racepak.
Danku wel Niels Cox ;)
IDEM buiten de HANS maar da vind ik niet erg.
Ik heb te donderdag mijn presentatie gedaan. Ik heb blijkbaar toch veel leerkrachten kunnen overtuigen dat autosport een echte sport is. Ze vonden het zeer fijn om mijn GIP te lezen. Ze hadden er veel uit geleerd. Ik wil jullie nog eens bedanken voor de hulp aan mijn eindwerk. Ik hoop dat het ook bruikbaar en leerrijk is geweest voor jullie.
Merci!!
Guntha
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.