PDA

View Full Version : FIAGT 2007: Round 1 - Zhuhai (24-25 maart)


Grig-O
18-03-2007, 22:53
Hier nog even de entry list:

1 Vitaphone Racing Team GER Michael Bartels GER Thomas Biagi ITA Maserati MC 12 GT1 GT1
2 Vitaphone Racing Team GER Miguel Ramos POR Christian Montanari RSM Maserati MC 12 GT1 GT1
4 GLPK Carsport BEL Anthony Kumpen BEL Bert Longin BEL Corvette C5R GT1
5 Carsport Holland NED Jean-Denis Deletraz SUI Mike Hezemans NED Corvette C6R GT1
7 All-Inkl.com Racing GER Christophe Bouchut FRA Stefan Mücke GER Lamborghini Murciélago GT1
8 All-Inkl.com Racing GER Jos Menten NED Peter Kox NED Lamborghini Murciélago GT1
11 Scuderia Playteam Sarafree ITA Andrea Bertolini ITA Andrea Piccini ITA Maserati MC 12 GT1 GT1
12 Scuderia Playteam Sarafree ITA Giambattista Giannoccaro ITA Alessandro Pier Guidi ITA Maserati MC 12 GT1 GT1
16 JMB Racing MON Joe Macari GBR Ben Aucott GBR Maserati MC 12 GT1 GT1
17 Barwell Motorsport GBR Jonny Kane GBR Jonothan Cocker GBR Aston Martin DBR9 GT1
19 PSI Experience BEL Luke Hines GBR Philipp Peter AUT Corvette C6R GT1
22 Aston Martin Racing BMS ITA Giorgio Mondini SUI Ferdinando Monfardini ITA Aston Martin DBR9 GT1
23 Aston Martin Racing BMS ITA Fabio Babini ITA Jamie Davies GBR Aston Martin DBR9 GT1
33 Jetalliance Racing AUT Karl Wendlinger AUT Ryan Sharp GBR Aston Martin DBR9 GT1
36 Jetalliance Racing AUT Lukas Lichtner-Hoyer AUT Robert Lechner AUT Aston Martin DBR9 GT1
50 AF Corse Motorola ITA Toni Vilander FIN Dirk Müller GER Ferrari 430 GT2 GT2
51 AF Corse Motorola ITA Gianmaria Bruni ITA Stephane Ortelli MON Ferrari 430 GT2 GT2
62 Scuderia Ecosse GBR Chris Niarchos CAN Andrew Kirkaldy GBR Ferrari 430 GT2 GT2
63 Scuderia Ecosse GBR Tim Mullen GBR Tomas Enge CZE Ferrari 430 GT2 GT2
74 Ebimotors ITA Emanuele Busnelli ITA Marcello Zani ITA Porsche 997 GT3 RSR GT2
69 Team Felbermayr-Proton GER Gerold Ried GER Marc Basseng GER Porsche 996 GT3 RSR GT2
97 BMS Scuderia Italia ITA Emmanuel Collard FRA Matteo Malucelli ITA Porsche 997 GT3 RSR GT2
99 Tech9 Motorsport GBR Leo Machitski RUS Sean Edwards GBR Porsche 997 GT3 RSR GT2
101 Belgian Racing BEL Bas Leinders BEL Renaud Kuppens BEL Gillet Vertigo G2
Deze lijst komt van de vernieuwde website van Fiagt kampioenschap (fiagt.com)

Nadat we vorig jaar moesten wachten tot begin mei, heeft Stéphane Ratel de openingsmanche van het Fia GT dit jaar op 24 en 25 maart geplaatst.
Het circus van de Fia GT is inmiddels zo goed als aangekomen in Zuhaï, waar de eerste wedstrijd zal verreden worden.
Het is de derde keer dat de Fia gt naar China komt. In 2005 won de Aston Martin van Bouchut en in 2004 de Maserati van Salo/ Bertolini.

Ondanks de afwezigheid van enkele teams (Rock Media Motors, Edil Cris...)
en van de Citation Cup die van start gaat in Silverstone, mogen we mooi startveld verwachten van om en bij de 25 wagens.

Ongeveer 15 GT1’s en 8 GT2’s zullen aanwezig zijn in Zuhaï.
In GT1 barst de strijd open tussen Maserati, Corvette, Lamborghini en Aston Martin.
Wagens die we al zeker in het oog moeten houden zijn de Maserati’s van Playteam en Vitaphone, de Astons van BMS en van JetAlliance Racing, de Corvettes van PK-Carsport/ Phoenix en de Lambo’s van All-Ink.
Met de JMB Maserati en de Barwell Aston Martin kan het alle kanten opgaan.

De GT2 neemt een rustige start in Zuhaï met slechts 10 wagens.
4 Porsches zullen het opnemen tegen 4 Ferrari’s.
Zeker in het begin van het seizoen zal de Ferrari de meerdere zijn van de Porsche maar dat zou nog sterk kunnen veranderen.

En tot slot neemt de Gillet Vertigo toch weer deel in G2 met Bas Leinders en Renaud Kuppens.

Hopelijk zijn de tijdsverschillen tussen de concurrenten net als het tijdsverschil met België niet te groot…

Bling
19-03-2007, 14:01
Tijdsverschil zorgt er voor dat de race hier om 7.30 zondagochtend begint ;)

Grig-O
19-03-2007, 18:48
Carsport Holland heeft de livery vrijgegeven van z'n Corvette:
http://www.racingworld.be/images/upload/69ac5dd351c17920238322083ac9726f.jpg

(Fiagt.com - racingworld.be)

fish88
19-03-2007, 18:53
[Sarcasme mode on]Wat een opwindende livery[/Sarcasme mode off]

Grig-O
19-03-2007, 18:56
[Sarcasme mode on]Wat een opwindende livery[/Sarcasme mode off]

Binnenkort zou er een leesteken verschijnen dat een sarcastische opmerking kan aantonen :)
En inderdaad, is vooropig maar gewoontjes.. Vooral die originele pijl valt op! :D

JPMontoya
19-03-2007, 19:32
Carsport Holland heeft de livery vrijgegeven van z'n Corvette:
http://www.racingworld.be/images/upload/69ac5dd351c17920238322083ac9726f.jpg

(Fiagt.com - racingworld.be)


Het gekke vind ik dat dit de kleuren van de belgische vlag zijn terwijl het toch een Nederlandse entry is.

Bramzel
19-03-2007, 19:54
Wat een lelijk hok zeg :(

Corvette Racing
19-03-2007, 20:19
Zonde ja, ik hoop dat het gaande het seizoen volledig veranderd wordt!

marcel
19-03-2007, 21:00
Wat een lelijk hok zeg :(

kun jij er niet weer iets beter van maken, om de jongens wat inspiratie te geven, zoals met GLPK vorig jaar? :p

Grig-O
19-03-2007, 21:35
Goed idee, vorig jaar heeft het toch maar goed geholpen. :)

Bramzel
19-03-2007, 21:41
Ik zal eens kijken of ik die werkbestanden nog kan vinden ;)

JPMontoya
20-03-2007, 10:02
http://www.zic.com.cn/images/2007/FIA_GT/0319_Macau_Airport_009.JPG
http://www.zic.com.cn/images/2007/FIA_GT/0319_Macau_Airport_121.JPG
http://www.zic.com.cn/images/2007/FIA_GT/0319_Macau_Airport_098.JPG
http://www.zic.com.cn/images/2007/FIA_GT/0319_Macau_Airport_018.JPG

Brecht
20-03-2007, 15:18
Carsport Holland heeft de livery vrijgegeven van z'n Corvette:
http://www.racingworld.be/images/upload/69ac5dd351c17920238322083ac9726f.jpg

(Fiagt.com - racingworld.be)

De pijl om de trekhaak aan te duiden is dit jaar precies wel groot :p

Bart.Vandecavey
20-03-2007, 15:58
De pijl om de trekhaak aan te duiden is dit jaar precies wel groot :p


Hij staat trouwens aan de verkeerde kant...

Voor de rest vind ik het design niet zo slecht... zoals die pijl die doorloopt in het licht...

marcel
20-03-2007, 17:04
dat is dan ook de enige "design"-toets aan de hele livery...

FIRE
20-03-2007, 17:48
Die Motorola Ferrari ziet er leuk uit (in tegenstelling tot de Carsport Corvette).

Integra
20-03-2007, 20:54
Wat een schrootauto met die kleuren. :p

Grig-O
20-03-2007, 21:16
foto's

Vanwaar heb je deze foto's???


De race zal trouwens van start gaan om 6u30, we schakelen over naar het zomeruur ;)

Bling
20-03-2007, 21:26
De race zal trouwens van start gaan om 6u30, we schakelen over naar het zomeruur ;)

:frusty: En ik ben die zaterdagavond tot in de vroege uurtjes weg, achja

JPMontoya
20-03-2007, 21:48
Vanwaar heb je deze foto's???


De race zal trouwens van start gaan om 6u30, we schakelen over naar het zomeruur ;)

http://www.zic.com.cn/zicen/

Grig-O
20-03-2007, 23:22
Via de site van Renaud Kuppens kwam ik te weten dat je de race live kan bekijken via een Chinese zender op internet!

http://www.renaudkuppens.be

JPMontoya
21-03-2007, 00:20
Via de site van Renaud Kuppens kwam ik te weten dat je de race live kan bekijken via een Chinese zender op internet!

http://www.renaudkuppens.be

Inderdaad - dat is toch wat ik denk

Zhuhai TV 2 Full race & Qualif 24/03/07 1625-1700 25/03/07 1330-1600
Guangzhou TV Competition Full race & Qualif 24/03/07 1625-1700 25/03/07 1330-1600
Guangdong TV Sports Full race & Qualif 24/03/07 1625-1700 25/03/07 1330-1600
Guangdong TV Satellite Full race & Qualif 24/03/07 1625-1700 25/03/07 1330-1600


en als je kijkt naar http://www.p2p-sports.com/ dan vind je daar Guangdong Sports Channel dus proberen maar.

JPMontoya
21-03-2007, 10:07
nog wat meer foto's van de aankomst in Zhuhai. (www.zic.com.cn)

http://www.zic.com.cn/images/2007/FIA_GT/GT_arrive_ZIC_002_600.jpg
http://www.zic.com.cn/images/2007/FIA_GT/GT_arrive_ZIC_005_600.jpg
http://www.zic.com.cn/images/2007/FIA_GT/GT_arrive_ZIC_015_600.jpg
http://www.zic.com.cn/images/2007/FIA_GT/GT_arrive_ZIC_023_600.jpg

Het lijkt erop dat er nog heel wat gestickerd zal moeten worden.

Grig-O
21-03-2007, 18:37
Spijtig dat ze dit jaar een dag later beginnen :(:p

JPMontoya
21-03-2007, 23:09
http://www.renaudkuppens.be/video/FIAGT_R12007_1.wmv (videotje
van de aankomst van de wagens)

no hotlinking plz.

Fonne
21-03-2007, 23:14
http://www.renaudkuppens.be/video/FIAGT_R12007_1.wmv (videotje
van de aankomst van de wagens)

no hotlinking plz.Wat verteld ze allemaal ? Ik verstaan er niks van :+

JPMontoya
22-03-2007, 22:00
http://www.renaudkuppens.be/video/FIAGT_R12007_2.wmv (videotje met wat beelden van de editie uit 2005)

Grig-O
23-03-2007, 21:55
en als je kijkt naar http://www.p2p-sports.com/ dan vind je daar Guangdong Sports Channel dus proberen maar.

Heb het juist geprobeerd en krijg alleen maar
'De pagina kan niet worden weergegeven.'
Moet ik eerst iets downloaden ofzo?

JPMontoya
23-03-2007, 23:49
Je moet SopCast downloaden eerst

septentrio
24-03-2007, 00:00
Ik zou heel graag de race volgen zondag en heb daarvoor sopcast afgehaald. Nu staat er naast het GD sports kanaal zoiets: [0.08] en zie ik om de 10 minuten een heel kort stukje schokkerig beeld...

Is dat getal tussen het aantal haken een voorstelling van het aantal pears? Zal dat meer zijn voor de race, zodat normaal volgen mogelijk wordt?

JPMontoya
24-03-2007, 00:39
Ik zou heel graag de race volgen zondag en heb daarvoor sopcast afgehaald. Nu staat er naast het GD sports kanaal zoiets: [0.08] en zie ik om de 10 minuten een heel kort stukje schokkerig beeld...

Is dat getal tussen het aantal haken een voorstelling van het aantal pears? Zal dat meer zijn voor de race, zodat normaal volgen mogelijk wordt?

moeilijk om zeggen - de kwaliteit is bij mij toch meestal goed

JPMontoya
24-03-2007, 08:24
1 19 GT1 Hines/Peter Corvette C6R 1:34.432 35 164.61
2 5 GT1 Deletraz/Hezemans Corvette C6R 1:36.161 28 1.729 161.65
3 36 GT1 Lichtner-Hoyer/Lechner Aston Martin DBR9 1:37.489 25 3.057 159.45
4 12 GT1 Giannoccaro/Pier Guidi Maserati MC12 GT1 1:37.500 32 3.068 159.43
5 7 GT1 Bouchut/Mucke Lamborghini Murcielago 1:37.689 32 3.257 159.12
6 23 GT1 Babini/Davies Aston Martin DBR9 1:37.832 20 3.400 158.89
7 11 GT1 Bertolini/Piccini Maserati MC12 GT1 1:38.023 29 3.591 158.58
8 22 GT1 Mondini/Monfardini Aston Martin DBR9 1:38.942 26 4.510 157.11
9 97 GT2 Collard/Malucelli Porsche 997 GT3 RSR 1:39.915 34 5.483 155.58
10 63 GT2 Niarchos/Kirkaldy Ferrari 430 GT2 1:40.504 34 6.072 154.66
11 1 GT1 Bartels/Biagi Maserati MC12 GT1 1:40.514 29 6.082 154.65
12 74 GT2 Busnelli/Zani Porsche 997 GT3 RSR 1:40.680 21 6.248 154.39
13 4 GT1 Kumpen/Longin Corvette C5R 1:41.138 30 6.706 153.69
14 99 GT2 MacHitski/Edwards Porsche 997 GT3 RSR 1:41.174 32 6.742 153.64
15 33 GT1 Wendlinger/Sharp Aston Martin DBR9 1:41.664 27 7.232 152.90
16 69 GT2 Ried/Basseng Porsche 996 GT3 RSR 1:42.356 27 7.924 151.87
17 50 GT2 Vilander/Muller Ferrari 430 GT2 1:43.792 30 9.360 149.76
18 17 GT1 Kane/Cocker Aston Martin DBR9 1:44.132 32 9.700 149.28
19 51 GT2 Bruni/Ortelli Ferrari 430 GT2 1:44.176 29 9.744 149.21
20 2 GT1 Ramos/Montanari Maserati MC12 GT1 1:44.408 24 9.976 148.88
21 8 GT1 Menten/Kox Lamborghini Murcielago 1:44.672 21 10.240 148.51
22 16 GT1 MacAri/Aucott Maserati MC12 GT1 1:46.771 20 12.339 145.59
23 101 G2 Leinders/Kuppens Gillet Vertigo 1:55.440 7 21.008 134.65

FP 2.

Grig-O
24-03-2007, 10:18
1 4 GT1 Kumpen/Longin Corvette C5R 1:32.274 24 168.46
2 2 GT1 Ramos/Montanari Maserati MC12 GT1 1:32.567 28 0.293 167.93
3 5 GT1 Deletraz/Hezemans Corvette C6R 1:33.135 8 0.861 166.90
4 11 GT1 Bertolini/Piccini Maserati MC12 GT1 1:33.147 21 0.873 166.88
5 33 GT1 Wendlinger/Sharp Aston Martin DBR9 1:33.575 8 1.301 166.12
6 36 GT1 Lichtner-Hoyer/Lechner Aston Martin DBR9 1:33.873 9 1.599 165.59
7 8 GT1 Menten/Kox Lamborghini Murcielago 1:35.027 24 2.753 163.58
8 17 GT1 Kane/Cocker Aston Martin DBR9 1:35.720 25 3.446 162.39
9 97 GT2 Collard/Malucelli Porsche 997 GT3 RSR 1:35.765 28 3.491 162.32
10 51 GT2 Bruni/Ortelli Ferrari 430 GT2 1:36.139 27 3.865 161.69
11 63 GT2 Niarchos/Kirkaldy Ferrari 430 GT2 1:36.774 24 4.500 160.63
12 23 GT1 Babini/Davies Aston Martin DBR9 1:37.375 14 5.101 159.63
13 50 GT2 Vilander/Muller Ferrari 430 GT2 1:37.597 20 5.323 159.27
14 74 GT2 Busnelli/Zani Porsche 997 GT3 RSR 1:37.828 22 5.554 158.89
15 1 GT1 Bartels/Biagi Maserati MC12 GT1 1:38.325 15 6.051 158.09
16 7 GT1 Bouchut/Mucke Lamborghini Murcielago 1:38.732 15 6.458 157.44
17 69 GT2 Ried/Basseng Porsche 996 GT3 RSR 1:39.073 27 6.799 156.90
18 12 GT1 Giannoccaro/Pier Guidi Maserati MC12 GT1 1:41.555 19 9.281
19 99GT2 Machitski/Edwards Porsche 997 GT3 RSR 1:41.683 33 9.409 152.87
20 16 GT1 MacAri/Aucott Maserati MC12 GT1 1:44.186 21 11.912 149.20
21 19 GT1 Hines/Peter Corvette C6R 1:48.783 8 16.509 142.89
22 22 GT1 Mondini/Monfardini Aston Martin DBR9 1:49.617 5 17.343 141.81
23 62 GT2 Mullen/Enge Ferrari 430 GT2 1:52.712 4 20.438 137.91
24 101 G2 Leinders/Kuppens Gillet Vertigo 1:58.796 8 26.522 130.85


FP 1 (ook afkomstig van de Fiagt site.)

septentrio
24-03-2007, 10:37
Net nog es geprobeerd en het loopt perfect op dit moment:)
Hopelijk morgenochtend ook!!

JPMontoya
24-03-2007, 10:44
Heb je streaming of wat ? ik niet ?

Grig-O
24-03-2007, 10:46
Liep wat stroef, maar nu is er streaming ;)

M_K
24-03-2007, 10:48
Liep wat stroef, maar nu is er streaming ;)
Welk channel?

JPMontoya
24-03-2007, 10:48
ik heb zo'n stomme voetbal op welk kanaal zitten jullie?

M_K
24-03-2007, 10:50
ik heb zo'n stomme voetbal op welk kanaal zitten jullie?Ik heb hetzelfde probleem op GD-Sports

Grig-O
24-03-2007, 10:52
Welk channel?

Een zender vind ik ook niet, ik bedoelde de livetiming die wat op zich liet wachten.

Volgens die live timing is de pole voor Thomas Biagi in de Maserati!
De Belgisch-Nederlandse Corvettes op 2 en 3, gevolgd door de MC12 van Piccini...
De tegenvallers zijn de Lambo's...

JPMontoya
24-03-2007, 10:55
Die livetiming draait helemaal in de soep waar zijn de GT2's ? En de sessie is nog 5 minuten dus klopt niet echt.

Grig-O
24-03-2007, 10:58
De GT2's rijden apart van de GT1's ;)
Maar de Live timing draait zo te zien weer in de soep, inderdaad... :)

JPMontoya
24-03-2007, 11:27
Er is precies toch iets gebeurt - GT2's nu pas onderweg.

Grig-O
24-03-2007, 11:30
De GT2's kwalificeren zich apart van de GT1's zoals ik al zei,
maar door een probleem op het circuit (endurance-info forum) zijn ze nu pas vertrokken.

Grig-O
24-03-2007, 11:36
Macari en Aucott staan op dit moment 22ste met hun Maserati...

JPMontoya
24-03-2007, 11:41
en geen Vertigo :frusty: :frusty: :frusty:

Neo-242
24-03-2007, 16:52
Knappe tijden van beide Corvette's. Aston Martin valt een beetje tegen. Toch vreemd dat die wagen nog geen grote potten heeft kunnen breken. Prodrive toch geen waardige opvolger van de 550 gemaakt op gebied van prestaties?

Vertigo? Beetje bizar dat project vind ik, waarom blijft men proberen en alleen dan nog in die klasse?

GT2-R
24-03-2007, 17:03
Ik had ook veel meer verwacht van de AM's, zeker nadat BMS de wintertesten gedomineerd had. Maar ook de Porsches ontgoochelen mij. Ze kunnen voorlopig nog niet aan de F430's op het vlak van pure snelheid. Hopelijk doen beide merken het tijdens de wedstrijd een stukje beter.

fenixracing
24-03-2007, 17:31
wat de vertigo betreft, ze zouden beter een andere motor proberen.

JPMontoya
24-03-2007, 17:39
Een paar bewegende beeldjes van de kwalificaties (geduld is een boodschap - het komt uit China)

mms://www.zhtv.com/asf/14080.wmv

Andere motor: het probleem is dat die motor moet passen in de zeer compacte Vertigo wat niet zo makkelijk is.

Over de Klasse - Belgian Racing zou niks liever willen dan in GT2 aantreden maar geraakt daar niet voor gehomologeerd.

JPMontoya
24-03-2007, 19:13
Over de afwezigheid van Belgian Racing in de kwalificaties heb ik net Renaud Kuppens ad lijn gehad.

Blijkbaar heeft de FIA bij de Technische controles op donderdag belist dat de 4L Motor geknepen moest worden dmv restrictoren die de luchttoevoer aan de motor verkleinen. Als of dat nog niet genoeg was moet de Vertigo nog eens extra balast meesleuren. Deze drastische maatregelen die plots genomen werden door de FIA maakt dat de wagen zeer moeilijk te besturen valt en ook met verschillende technische problemen te kampen gehad heeft. Onder meer het oliedruk probleem tijdens Vrije training 2 was een rechtstreeks gevolg van de geknepen motor.

Belgian Racing heeft beslist om dan maar de 3.6L Alfa te steken (die overigens ook geknepen moet worden + ook nog extra gewicht).

Vandaar dat ze niet reden deze morgen in de kwalificaties

marcel
24-03-2007, 19:27
ook wel tof van de FIA dat ze een team naar china doen afzakken en pas dan met zo'n surprise afkomen

Integra
24-03-2007, 19:30
Wat een schande van de organisatie. :frusty:

Fonne
24-03-2007, 21:13
Een paar bewegende beeldjes van de kwalificaties (geduld is een boodschap - het komt uit China)

mms://www.zhtv.com/asf/14080.wmv

Andere motor: het probleem is dat die motor moet passen in de zeer compacte Vertigo wat niet zo makkelijk is.

Over de Klasse - Belgian Racing zou niks liever willen dan in GT2 aantreden maar geraakt daar niet voor gehomologeerd.Dan zal Tony Gillet even 250 Vertigo's moeten bouwen he. Maar ze dan aan de man of vrouw brengen is iets anders.

Neo-242
24-03-2007, 23:33
Toch knap dat de C5R op de tweede rij staat op een zuchtje van de pole. Volgens Kumpen was hij in zijn snelste ronde nog gehinderd waardoor hij 3 tiende zou verloren hebben. Niet slecht voor een ex-Belcar hé?:D

Zou er veel aan de wagen gewijzigd zijn? (buiten de belcar balast):+

JPMontoya
25-03-2007, 07:38
Vrienden,

Het werkt - download PPMate en dan kanaal Guandong (niet guandong sport)

Grig-O
25-03-2007, 07:39
Hezemans nu aan de leinding; hij heeft een zucht voorsprong op Biagi.
De Lambo's rukken goed op en Bertolini is weggezakt naar de 13de plaats.

De Chinese zenders houden het bij voetbal :(

Edit: Zal ppmate eens proberen.

Bling
25-03-2007, 07:44
Heb nu ook beeld! (pas nu wakker geraakt)

JPMontoya
25-03-2007, 07:48
Die nieuwe onboard camera's van FIA GT zijn wel echt vet

JPMontoya
25-03-2007, 07:49
De C6R van Hezemans is opgelapt geraakt na een aanrijding in de warm-up
http://www.photo-4.com/thumbs/104823.png

Grig-O
25-03-2007, 07:53
PPfff er staan drie kanalen met de Guandong Sports met alleen maar zwemmen.
Guandong staat er precies nergens tussen :( (help)

Bling
25-03-2007, 07:53
Ai, Kox. Spijtig was net zo'n mooi gevecht...
(Kox ramt de Barwell Aston in een gevecht tussen beiden, Kox gaat rond en steekt vast in grindbak)

JPMontoya
25-03-2007, 07:53
Hebben jullie overigens vloeiend beeld of met veel bufferen?

Bling
25-03-2007, 07:54
Hebben jullie overigens vloeiend beeld of met veel bufferen?

Vloeiend hier

JPMontoya
25-03-2007, 07:54
PPfff er staan drie kanalen met de Guandong Sports met alleen maar zwemmen.
Guandong staat er precies nergens tussen :(

Ge moet in PPMate Guangdong in search ingeven en niet bij sport zoeken.

brr01
25-03-2007, 08:07
Nieuws van Kumpen/Longin ?

JPMontoya
25-03-2007, 08:08
T is echt wel op het scherp van de snee tussen de Maserati en de corvettes.

Grig-O
25-03-2007, 08:09
Kumpen op 8 tienden van Hezemans met daartussen Thomas Biagi op 3 tienden van de gele Corvette :p

EDIT: Biagi op kop, gevolgd door Kumpen en Hezemans!!!

M_K
25-03-2007, 08:14
Nog geen vloeiend beeld gehad... blijft in de buffer hangen, maar nu lijkt de live-timing wel goed te werken. Prachtige strijd vooraan!

PS: voor het eerst in de wedstrijd kon de Lambo #8 even mee met het tempo van de koplopers, maar de snelste ronde is nog altijd niet 'on-pace' in vergelijking met de fast-lap van de toppers.

Ik ben ook aangenaam verrast door de prestatie van de Playteam Maserati #12.

Grig-O
25-03-2007, 08:17
Twee Maserati's nu op kop :)

M_K
25-03-2007, 08:18
Kumpen 4 seconden verloren...?

Bling
25-03-2007, 08:22
:frusty: Die reclame blijft wel erg lang duren :confused:

JPMontoya
25-03-2007, 08:22
verdomde reclame op de chinese TV

Bling
25-03-2007, 08:25
Eindelijk! We zijn terug

JPMontoya
25-03-2007, 08:26
Weet iemand waarom de Maserati zonder dak onderweg zijn?

Grig-O
25-03-2007, 08:28
Zonder dak?? Is het dak eraf gevlogen ofzo?

JPMontoya
25-03-2007, 08:34
Nee, maar ge moet maar eens naar de Maserati van Biagi kijken die rijdt zonder dak. (misschien omwille van de luchtvochtigheid)

M_K
25-03-2007, 08:37
Beide Playteams auto's uit de race?!

brr01
25-03-2007, 08:40
Race nog niet gedaan ? Stand van zaken ?

JPMontoya
25-03-2007, 08:41
http://www.mstworld.com/live/livetiminggt.html
kijk hier voor stand van zaken

Knap werk van Longin overigens!

M_K
25-03-2007, 08:42
Safety-car staat hier op de live-timing?

Bling
25-03-2007, 08:45
Vertigo rijdt traag rond en idd Safetycar. Vanwege de Vertigo of?

Vertigo is nu gestopt naast de baan, terwijl ik dit schrijf..:(

EDIT: Rijdt nu heeeel traag weer verder

Yves
25-03-2007, 08:46
Ja, Ortelli had een lekke band, ik denk dus vanwege rubber op de baan.
Verder zet Kuppens de Gillet in het grind, zonde :(

Edit: ik dacht dat hij hem aan de kant zette, maar hij rijdt nog :)

JPMontoya
25-03-2007, 08:46
komaan roupy tot aan de pit

JPMontoya
25-03-2007, 08:46
komaan geen reclame nu

Bling
25-03-2007, 08:46
Gadver, niet weer he

Bling
25-03-2007, 08:48
Beginnen Amerikaanse neigingen te krijgen, die gaan ook altijd over tot reclame tijdens cautions. (ook al is er maar 5 minuten tussen)

Grig-O
25-03-2007, 08:50
Beide Playteams auto's uit de race?!

Inderdaad, de officiële Maserati's uit koers, terwijl Vitaphone met twee wagens vooraan rijdt :gas:

JPMontoya
25-03-2007, 08:52
Grrr, wat een marteling

Integra
25-03-2007, 08:55
Die reclame is nog 100 keer idioter dan die prul hier in België waarvan ik al zenuwen krijg.

Grig-O
25-03-2007, 08:58
Kumpen zit zo te zien weer in de Corvette? (blijft aan de leiding)

JPMontoya
25-03-2007, 08:59
Renaud heeft de Vertigo tot in de pit gekregen

JPMontoya
25-03-2007, 09:03
circuit repairs ?

M_K
25-03-2007, 09:04
Nu iedereen zijn pitstop tweede pitstop gemaakt heeft ... de top 6 - zoals die nu op de live-timing staat.

1. Bartels (Mazza)
2. Bouchut (Lambo)
3. Davies (Aston)
4. Peter (Corvette)
5. Deletraz (Corvette)
6. Kumpen (Corvette)

Kan dat kloppen?

Grig-O
25-03-2007, 09:07
Dat kan ik moeilijk geloven, Kumpen op 6 en Bouchut op 2...

Yves
25-03-2007, 09:10
De 2 vitaphone maserati's rijden achter Kumpen, dus die stand kan moeilijk kloppen.

JPMontoya
25-03-2007, 09:10
SC gaat naar binnen

M_K
25-03-2007, 09:11
Rare live-timing. Hier staat zelfs Bouchut op P1 :)

Yves
25-03-2007, 09:11
Bouchut-Davies-Peter-Deletraz-Kumpen

zo is de stand nu.

JPMontoya
25-03-2007, 09:14
close racing !

M_K
25-03-2007, 09:17
Peter naar P2, Kumpen P4.

JPMontoya
25-03-2007, 09:20
Die RaceAlliances doen niet mee voor de overwinning - eventjes verwarrend.

Grig-O
25-03-2007, 09:23
Volgens mij wordt het dit jaar zo spannend dat het gaat afhangen van welk circuit ze oprijden... Zhuhai is een circuit voor Corvettes en Maserati's, maar de Lambo's zullen wss sneller zijn op Adria enz..

M_K
25-03-2007, 09:24
Nog steeds een Lambo op P1? Misschien komt die eerste zege vroeger dan verwacht...

JPMontoya
25-03-2007, 09:26
Liever Lambo dan Corvette voor mijn part.

Grig-O
25-03-2007, 09:28
Rijdt de Lambo nu effectief aan de leiding?
Want op de live timing is er nu nog altijd een kwartier te gaan..

JPMontoya
25-03-2007, 09:30
Ja Lambo aan de leiding en het lijkt in de pocket

M_K
25-03-2007, 09:30
Over 2 minuten is de wedstrijd gedaan. Misschien dat de mannen met beeld ons meer kunnen vertellen? De live-timing laat het altijd op de goede momenten afweten - start & finish :).

Bling
25-03-2007, 09:31
Ongeloofelijk, Lamborghini wint met Bouchut/Mucke :worship:

PSI tweede, PK derde, Davies vierde, Carsport Holland vijfde.
Collard wint meteen GT2 met de 997 RSR

Grig-O
25-03-2007, 09:32
Voila, Lamborghini gewonnen!!!!!!!!!!!!!
Twee Corvettes op 2 en 3 :D

JPMontoya
25-03-2007, 09:33
In GT2 Porsche op kop! toch wel verrasend te noemen

Grig-O
25-03-2007, 09:34
En Maserati druipt een beetje af.
Spijtig voor hen krijgen ze geen punten voor een pole.

smiley
25-03-2007, 09:36
lamborghini gewonnen ??? :crazy:
hoe komt dat ?? regen ??
psi 2de en pk carsport 3de en 5de.. :applaus: :champagne:
el denk ik wel dat ze meer op de overwinning rekende

en in gt2 een porsche wat wint :champagne:

Bling
25-03-2007, 09:39
Niks regen, gewoon heel mooie strategie en mooi ingespeeld op de safety car. Gewoon op pure race-omstandigheden.

brr01
25-03-2007, 09:42
Toch een mooi resultaat voor Kumpen/Longin !!!

timo
25-03-2007, 10:10
mooi voor de lambo
had toch gehoopt voor longin/kumpen maarja

GT2-R
25-03-2007, 10:30
Goed resultaat van de Lambo. Maar aangezien ik meer een Porsche-supporter ben, ben ik nog 10x blijer met het resultaat van de Porsche 997 RSR in GT2. Aston Martin blijft mij spijtiggenoeg ontgoochelen :( :frusty: :mad: ....

JorritVD
25-03-2007, 11:08
Echt gaaf dat de Lambo nu eindelijks gewonnen heeft. Volgens mij durfde niemand dat gister te voorspellen. Maar alles zit ook echt zeer dicht bij elkaar. ik geloof 15 sec tussen de eeste en zevende plaats. Nu ook eindelijks weer een Porsche ovrwinning en dit is geloof ik de eerste GT2 overwinning voor de 997.

JPMontoya
25-03-2007, 11:40
Blijkbaar was op de Vertigo het alarm dat aangeeft of de wagen bijna zonder bezine zit defect en zijn ze zonder benzine gevallen. Origineel was de 2de stop 2 ronden later voorzien...pech brute pech

FIRE
25-03-2007, 11:57
Kijk ik vanochtend even op fiagt.com voor de uitslag....Lamborghini gewonnnen :eek: :eek: :eek:. Zoals Jorrit al zegt dat had niemand aan zien komen. :applaus:

Kox/Menten op 2 ronden achterstand vanwege dat uitstapje in de grindbak?

Bling
25-03-2007, 11:57
en dit is geloof ik de eerste GT2 overwinning voor de 997.

Het is dan ook nog maar de tweede keer dat die ergens echt meerijdt (Spa niet meegeteld) ;)

fish88
25-03-2007, 12:07
Wow dat is nog eens een mooi resultaat, nooit verwacht dat zij zouden winnen.

GT2-R
25-03-2007, 12:11
Het is dan ook nog maar de tweede keer dat die ergens echt meerijdt (Spa niet meegeteld) ;)

Idd, en bij z'n eerste echte wedstrijd, 12h van Sebring, had de Flying Lizard Porsche de overwinning op een haar na gemist. Het verschil met de winnende Ferrari was na 12h 0.2s :) ! Maar in de kwalificaties is de Porsche voorlopig de mindere. Want ook in Sebring kwamen ze niet echt in de buurt van de pole...

M_K
25-03-2007, 12:22
Kox/Menten op 2 ronden achterstand vanwege dat uitstapje in de grindbak?
Kox is na een dikke tien ronden in aanraking gekomen met de Barwell AM. Daarbij liep de Lambo ophangingsschade op. Ze hebben toen 3 ronden verloren in de pits, en de auto was ook niet meer competitief.

Wel een knappe strategie van All-Inkl.com/Reiter op de #7 auto!

Dries DS
25-03-2007, 13:14
Nu ook eindelijks weer een Porsche ovrwinning en dit is geloof ik de eerste GT2 overwinning voor de 997.

Porsche zal dan toch nog een beetje langer moeten wachten op de eerste overwinning van de 997 RSR. Bij de technische controle na de wedstrijd bleek de vrije hoogte van de wagen niet OK te zijn (meer bepaald de hoogte tussen de vlakke bodemplaat van de wagen en het wegdek, de 'ground clearance') . Resultaat: bye bye overwinning, de zege in GT2 gaat naar de Ferrari van Müller/Vilander...

Mvg,
Dries DS

fish88
25-03-2007, 13:44
Haha, nog een overwinning voor Ferrari :D

smiley
25-03-2007, 13:44
bij de teams staan pk carsport en carsport holland apart.. das niet slim hé.. met 2 maak je volgens mi meer kans om de titel bij de teams..
of is dit misschien een fout op de fia gt site ??

ik ben wel eens benieuwd of de lambo het goed zal blijven doen..
want ik denk dt ze het nog moeilijk gaan krijgen met de corvettes, a-m's en maserati's.. en met deze zege zulle ze waarschijnlijk ook nog heel wat gewicht mee krijgen

M_K
25-03-2007, 13:48
Het zijn inderdaad 2 aparte teams en ze maken waarschijnlijk geen aanspraak op de teamtitel...

Bramzel
25-03-2007, 13:53
Al met al lijkt het een heel spannend seizoen te gaan worden, waarbij het verrekte lastig gaat worden om te voorspellen wie er aan het eind het beste gaat zijn.

Bramzel
25-03-2007, 13:57
Als ik de foto's op FIAGT.com bekijk zie ik dat Bouchut en Mucke niet met de nieuwe bodyparts op de Lambo rijden (wel achtervleugel, maar niet de sideskirts en voorspoiler). Zitten die alleen op de Kox/Menten wagen? Of daar ook niet op? Bleken de oude bodyparts beter te zijn?

M_K
25-03-2007, 14:18
Beide wagens hadden hetzelfde aero-pakket in China, lijkt mij. Heb net even de foto van FIAGT.com vergeleken met die van Project Le Mans (1e vrije training).

De nieuwe bodyparts waren voor low-downforce circuits.

Belle
25-03-2007, 14:44
Wow, wat verrassend, Lambo die wint. Het ziet ernaar uit dat het een leuk seizoen zal worden. Ik vind de Astons jammer genoeg ook wat tegenvallen...tijdens de wintertesten waren ze steeds bovenaan terug te vinden, dus zouden ze nu toch beter moeten kunnen presteren.
Ik mis ook de Phoenix Aston...

Mooie 2de en 3de plaats voor PSI en PK trouwens. Hopelijk blijft de pech bij PK achterwege dit seizoen zodat ze eens aanspraak kunnen maken op de titel.

Grig-O
25-03-2007, 15:27
Michael Bartels wordt zo te zien ook uitgesloten...
(fiagt.com)

Grig-O
25-03-2007, 19:41
Michael Bartels heeft minder lang dan de verplichte 35' rondgereden en wordt daarom uitgesloten; het team kan wel nog in beroep gaan.

Daarjust de '5 minuten' samenvatting gezien op RTBF...
Schandalig dat ze 5 minuten zeggen en dat het er dan maar eentje wordt. :(

Neo-242
25-03-2007, 20:26
Mooi die winst voor Lambo! Wie had dat na de kwalificaties verwacht? :eek:
En alweer knappe resultaten voor de Corvettes:applaus:

Mark
26-03-2007, 18:55
Zo te lezen was de coverage van deze race via de livestream niet perfekt. Gisteren de race bekeken op de Duitse zender DSF en die uitzending was van een zeer slechte kwaliteit. Zo goed als geen geluid, interviews die niet te volgen waren en beelden waar je je van afvroeg: wat moet ik ermee? Als dit hetzelfde signaal is als waarover Sport 1 beschikt, dan is dat geen aanrader om het exra pakket van de kabelboer af te nemen.

Wellicht dat SRO per land gebruikt maakt van de diensten van een lokale regisseur en camera-crew, in dat geval kunnen we alleen maar hopen op beterschap voor de Europese wedstrijden.

gwyllion
27-03-2007, 00:09
Ik betwijfel of de Lamborghini dit resultaat nog kan herhalen dit jaar. Ze hebben wat geluk gehad met safety car (okay, goede strategische keuze) en ze rijden natuurlijk met een aantal reglementsafwijkingen (hoger gepositioneerd en grotere achtervleugel en grotere restrictoren dan officieel toegelaten).

JPMontoya
27-03-2007, 08:45
Zo te lezen was de coverage van deze race via de livestream niet perfekt. Gisteren de race bekeken op de Duitse zender DSF en die uitzending was van een zeer slechte kwaliteit. Zo goed als geen geluid, interviews die niet te volgen waren en beelden waar je je van afvroeg: wat moet ik ermee? Als dit hetzelfde signaal is als waarover Sport 1 beschikt, dan is dat geen aanrader om het exra pakket van de kabelboer af te nemen.

Wellicht dat SRO per land gebruikt maakt van de diensten van een lokale regisseur en camera-crew, in dat geval kunnen we alleen maar hopen op beterschap voor de Europese wedstrijden.

Allicht, vorig jaar was de kwaliteit/geluid toch erg goed.

JorritVD
27-03-2007, 12:08
Volgens mij zijn het locale TV crews e.d. doe het doen.

JPMontoya
27-03-2007, 17:09
Zo te lezen was de coverage van deze race via de livestream niet perfekt. Gisteren de race bekeken op de Duitse zender DSF en die uitzending was van een zeer slechte kwaliteit. Zo goed als geen geluid, interviews die niet te volgen waren en beelden waar je je van afvroeg: wat moet ik ermee? Als dit hetzelfde signaal is als waarover Sport 1 beschikt, dan is dat geen aanrader om het exra pakket van de kabelboer af te nemen.

Wellicht dat SRO per land gebruikt maakt van de diensten van een lokale regisseur en camera-crew, in dat geval kunnen we alleen maar hopen op beterschap voor de Europese wedstrijden.

Ja Ja..... nu weet ik waarom Mark dit zegt....Bij het bekijken van diezelfde beelden komt de aap uit de mouw - interviews die niet te volgen waren - ik weet nu ook waarom..

Dit is de reden...Mark zal zo overdonderd geweest zijn door de schoonheid van de interviewster dat hij niet hoorde wat er nog uberhaupt gezegd werd

http://img390.imageshack.us/img390/3669/vlcsnap260753sa3.png
http://img391.imageshack.us/img391/4066/vlcsnap261756it4.png

Het ging allicht niet over de race tussen Mullen en die interviewster...;)

btw: ken iemand haar naam..

Mark
27-03-2007, 20:19
btw: ken iemand haar naam..

Is dat van belang? :D

Ben er inmiddels wel achter dat bepaalde faciliteiten (o.a. productiewagens) die je nodig hebt voor een tv-uitzending door 1 bedrijf worden geregeld voor de races in Europa. Of daar de regiseur bij zit weet ik niet........

JPMontoya
27-03-2007, 20:49
Is dat van belang? :D

Ben er inmiddels wel achter dat bepaalde faciliteiten (o.a. productiewagens) die je nodig hebt voor een tv-uitzending door 1 bedrijf worden geregeld voor de races in Europa. Of daar de regiseur bij zit weet ik niet........

Ja dat is Gigawave. Die beelden op DSF is het rauwe signaal zonder commentaar niet ? Net zoals je dat ook op Premiere en Sport 1 hebt. Op de chinese TV had je niet eens die interviews..

Hoe dan ook bij als je bij SRO in de FIA GT wil werken moet je echt wel over de nodige looks beschikken dat is duidelijk...was vorig jaar ook al.

Zou deze theorie ook opgaan voor SRO Belgie ? of komen daar de "gebuizden" terecht ??? Lool

JPMontoya
27-03-2007, 20:55
http://img390.imageshack.us/img390/3669/vlcsnap260753sa3.png
http://img391.imageshack.us/img391/4066/vlcsnap261756it4.png

btw: ken iemand haar naam..

Anne-Laure Bonnet is de naam

Fonne
27-03-2007, 23:24
Wie zou de intervieuws in belgie doen ? Tanja Dexters ? of Anelien Coorevits ?:D

Grig-O
28-03-2007, 14:27
Gert Vermersch :D

JPMontoya
28-03-2007, 16:21
Gert Vermersch :D

gelukkig blijft Anne-Laure voor de rest van het seizoen.

marcel
28-03-2007, 17:04
Wie zou de intervieuws in belgie doen ? Tanja Dexters ? of Anelien Coorevits ?:D

Belgische interviews? moet er daarvoor niet eerst een uitzending zijn?

Fonne
28-03-2007, 22:14
Belgische interviews? moet er daarvoor niet eerst een uitzending zijn?Wat denk je van het verslag op Pitstoptv of Moteurs op RTL ?

Belle
29-03-2007, 00:03
Wat denk je van het verslag op Pitstoptv of Moteurs op RTL ?

Gaat dat nu eigenlijk doorkomen, pitstop.tv op Vitaya?