View Full Version : Analysis: movable floor the new buzzword
JPMontoya
20-03-2007, 01:14
Vorig jaar was er veel te doen om de flexibele achtervleugel van Ferrari, dit jaar lijkt het team de grenzen op te zoeken met een beweegbare bodemplaat. Zo meldt SpeedTV. Volgens de Amerikaanse zender kan Ferrari een hogere topsnelheid genereren door de bodemplaat aan de voorkant van de auto met een mechanisme iets te laten zakken. Beweegbare aërodynamische onderdelen zijn verboden in de F1.
Bron f1racing
En we zijn vertrokken
En we zijn vertrokken
Idd, behalve Ferrari schijnt ook BMW niet helemaal vrijuit te gaan:
Both Ferrari and BMW Sauber use a sprung device to mount the front section of floor on their cars. In Ferrari's case, at least, this part was already in use at the end of last season, as pointed out in
http://www.autosport.com/news/report.php/id/57511
Tot op heden is iedereen onschuldig totdat het tegendeel bewezen is ;)
senna's kingdom
21-03-2007, 19:03
Hoe moeten ze dat testen:confused: .
Tussen 2 paarden?
Ik denk dat het moeilijk is om dit te vinden.
De vleugels kon je zien fladderen:p .
Dat was duidelijk maar voor de bodemplaat vrees ik toch.
De Ferrari heeft wel erg veel grip, en duidelijk meer dan de mclaren.
Vorig seizoen viel me ook op hoe de ferrari reageert in korte bochten.
Toch eigenaardig anders dan alle andere wagens.
Naar het schijnt zouden zelfs "flexibele" chassis bij de prof karts gebruikt worden.
Dus waarom zou het in de F1 niet gebeuren.
Alleen is de vraag weer hoe het uitgezogt gaat worden.
Vorig jaar kwamen er ook geen sancties.
'uitgezogt gaat worden'.
dat lijkt me een klapper, senna's kingdom ! ;)
on topic dan:
zoals Todt zegt; de moment dat een team terug succes kent, wordt er wel altijd gezocht naar allerlei illegale zaken om aan te tonen dat ze foefelen. Op kleiner niveau hebben we Spyker versus Super Aguri.
BMW komt nu plots ook al in de schijnwerpers te staan. Nouja.
De nieuwe Ferrari en BMW-Sauber hebben allebij wel een zero keel. Tegenover McLaren een single keel. Misschien is dat hun voordeel .
Ik snap soms niet goed wat de F1 technische keuring precies inhoudt. Op de foto's van autosport.com zie je zo duidelijk de posities waar de bodemplaat kan 'veren'. Wat kijken ze eigenlijk na daar, alleen de bandenspanning?:D
'uitgezogt gaat worden'.
dat lijkt me een klapper, senna's kingdom ! ;)
on topic dan:
zoals Todt zegt; de moment dat een team terug succes kent, wordt er wel altijd gezocht naar allerlei illegale zaken om aan te tonen dat ze foefelen. Op kleiner niveau hebben we Spyker versus Super Aguri.
BMW komt nu plots ook al in de schijnwerpers te staan. Nouja.
Todt moet niet zagen. Toen McLaren beter was dan Ferrari deden zij juist hetzelfde.
Todt moet niet zagen. Toen McLaren beter was dan Ferrari deden zij juist hetzelfde.
juist, net wat ik bedoelde. als een team voorsprong heeft op de concurrentie, zal de concurrentie wel eens willen speculaas maken over illegale wagens.
fenixracing
24-03-2007, 19:06
Mijn vraag blijft dan,waarom hebben 9 teams het niet ?
En waarom kreeg ferarri geen sanctie vorig jaar duidlijk bewijs alles en niks?
fenixracing
28-03-2007, 12:20
Nu moeten ferrari en Bmw tog gaan veranderen.
Bron : http://www.f1-live.com/f1/en/headlines/news/detail/070328100025.shtml
Mclaren heeft het slim aangepakt door te vragen of ze dat ook op hun auto mochten zetten :D inplaats van iemand beschuldigen.
Mclaren heeft het slim aangepakt door te vragen of ze dat ook op hun auto mochten zetten :D inplaats van iemand beschuldigen.
Fragmenten uit die brief zijn hier te vinden: http://www.autosport.com/news/report.php/id/57650
Gevolg? FIA heeft haar TC-controle aangescherpt:
The FIA has modified its bodywork tests to ensure a floor mounting system used primarily by Ferrari does not circumvent the regulations, autosport.com can reveal, after McLaren asked the governing body for a clarification over the matter.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/57650
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.