PDA

View Full Version : problemen!


Kay
28-03-2007, 08:53
Hallo iedereen!

Ben nog vrij nieuw in de modelbouwwereld en zit al met enkele kinderziektes...

Nl, 1. Een achterruit van een Porsche Boxter die met enkele spikkels grondverf zat, en de Kay wou dit uitpollieren met een dremeltje. Resultaat: de achterruit is voor een groot stuk binnenin gesmolten. Buiten is er niets op aan te merken. Daar deed de maskingtape wel z'n job.
http://i10.photobucket.com/albums/a114/651ra/Slots/IMG_0788.jpg

2. Een Mini die ik reeds in de vernis gestoken heb (niet de eerste keer dat ik een wagen vernis) maar wel MET de ruiten reeds geplaatst. Resultaat 2 zijruiten + achterruit die met witte vlekken staan! Ook een decal die op de hoek witte vernisplekken vertoont.
Sorry, nog geen pics van de mini, deze zal ik zo spoedig mogelijk proberen te posten!

HULP!!!!


Kay

Dominique
28-03-2007, 18:30
Hallo Kay. Welkom hier!
We hadden het liever anders gezien, maar het binnenkomen op dit forum verloopt niet precies "vlekkeloos". Maar enfin, we gaan proberen er wat aan te doen.
Wat betreft de Mini, het is moeilijk om daar iets over te zeggen als we geen foot's hebben. Dus als je een paar foto's kan posten van de probleempunten, dan kunnen we misschien iets zinnigs zeggen om je verder te helpen.

Voor de Porsche heb ik dan weer 2 vragen:
1. Kan die ruit er nog zonder kleerscheuren uit?
2. Hoe dik is die ruit nog op de plaatsen waar je hebt gefreesd?

Ik was aan het denken (altijd gevaarlijk in mijn geval): als ze er uit kan dan kan je ze misschien nog opschuren langs de binnenkant. Eerst met schuurpapier 1000, 2000, 4000, 6000, 8000 en evt nog 12000 en dan kan het nog goedkomen. Ik heb heel lelijke krassen zien verdwijnen op die manier. De lijntjes van de ontdooier zullen dan wel weg zijn, maar die zijn opnieuw te trekken met een exacto als je wat voorzchtig bent.
Kan ze er niet uit, dan is het misschien nog te doen, maar het zal wat ambetanter werken zijn om overal aan te kunnen met je schuurmateriaal.

Vooral: wanneer je denkt dat ze er niet meer uit kan, niks forceren. Geen kracht zetten op die ruit, want anders vererger je het probleem misschien nog.

Kay
29-03-2007, 00:47
Hallo,

Wel het probleem is, dat de achterruit in de hartop zit. Is nl 1 stuk...

Maar is wel een mogelijkheid om die met een heel fijne 6-7000 uit te schuren. Denk dat er 1-1,5m weg is.

Lukt het niet, dan worden de ruiten gesmoked...


Alvast bedankt!!


Kay