PDA

View Full Version : Dodelijk ongeval circuit Zolder


Brecht
05-04-2007, 17:42
Verneem juist via tv limburg nieuws dat er vandaag een dodelijk slachtoffer gevallen is op het circuit van Zolder.

Het was een net binnen gelopen bericht dus meer info hadden ze nog niet.

Vandaag waren het motoren die trainden op Zolder dus ik vermoed dat het wel een motorijder zal zijn.

Zeer triest nieuws :(

Brecht
05-04-2007, 19:55
05/04 Motorracer verongelukt op Circuit van Zolder

De 34-jarige Emilio Radinardi, een tot Belg genaturaliseerde Italiaan uit Sint-Truiden, is vanmorgen op het circuit van Zolder om het leven gekomen.

Radinardi nam deel aan trainingen voor een vierurenrace van Club M.E.T., die in de namiddag plaatsvond. Bij het uitkomen van de chicane verloor hij de controle over zijn Honda Fireblade en kwam hij op de Sacramentshelling (op de foto tijdens werkzaamheden in 2006) in het hekwerk terecht. De aanwezige hulpdiensten waren meteen ter plaatse, maar de man bezweek aan zijn verwondingen.

Het parket stuurde een deskundige naar Zolder en vroeg de beelden van de veiligheidscamera’s van het circuit op. Hans Van de Ven, organisator van Motorsportschool Zolder: “Afgaande op die beelden is een mechanisch defect aan het voorwiel de oorzaak van het ongeluk. Je ziet een spatbord wegvliegen. Mogelijk is dat in het voorwiel terecht gekomen. Hij is dan schuin in de muur en vervolgens over de muur in de draad terecht gekomen. Een heel ongelukkige samenloop van omstandigheden.”

Radinardi was een ervaren racer. De beroepsmilitair volgde veelvuldig lessen bij de Motorsportschool Zolder en racete sinds 2003 in Club M.E.T., een kampioenschap voor amateurs.
Vorig jaar nam hij ook deel aan de WK-uithoudingsrace in Zolder. Zijn team finishte toen 27ste op 51 deelnemers.

BRON : HBVL.BE

JPMontoya
05-04-2007, 20:27
Spijtig dit te moeten vernemen.

Langs de andere kant zal dit de discussie opnieuw opvlakkeren of Zolder wel geschikt is voor motoren??

Fonne
05-04-2007, 20:50
Spijtig dit te moeten vernemen.

Langs de andere kant zal dit de discussie opnieuw opvlakkeren of Zolder wel geschikt is voor motoren??Ja. Het circuit heeft een vergunning voor motoren. je kan nu in plaats van een motor een auto nemen en dan afvragen of zolder wel geschikt is voor wagens. (Al is de kans in een wagen heel klein) Het gaat hier om een spijtig ongeval.
En het circuit kan hier niet veel aan doen.

Thomaske
06-04-2007, 09:06
Een zeer triest voorval.

Ikzelf ben gisteren ook ter plaatste geweest. Ik kwam aan net na het ongeval en ik moet zeggen dat de mensen van Circuit Zolder heel goed gewerkt hebben. Maar het was echter te laat.

Er was veel verslagenheid in de pits tussen de motorrijders...

Veel sterkte aan de familie, vrienden ...

Mvg...

guntha
06-04-2007, 09:13
Spijtig van dit te horen. Veel sterkte aan familie en vrienden.

Jo Smets
06-04-2007, 11:31
Veel sterkte aan familie en vrienden ook van mijn kant.


Het brede stuk circuit lag er volgens mij net om de motorrijders plaats te geven om te glijden. Wat ik kon lezen is dat het een ongeluk was. Dus ik hoop dat ze het niet gaan schuiven op de laatste veranderingen aan het circuit die die plaats wat beperken.

mvg,
Jo Smets