Log in

View Full Version : Deense actiegroep tegen vroeg opstaan!

Mark
10-04-2007, 19:53
Ik ben voor! :)

In Denemarken is een actiegroep in het leven geroepen voor mensen die een hekel hebben aan vroeg opstaan. De groep noemt zichzelf de B-Maatschappij, als tegenhanger van de zogenaamde A-Maatschappij, waar onder andere boeren onder vallen.

Werktijden

Er is veel animo voor de B-maatschappij. Verschillende bedrijven en scholen in Denemarken zijn al begonnen met aangepaste werktijden. Een school biedt leerlingen en leerkrachten, die geen vroege vogels zijn, nu de kans om 's middags pas te beginnen.

http://www.nu.nl/news/1038098/122/Deense_actiegroep_tegen_vroeg_opstaan.html

Bijkomend voordeel is dat we in 1 keer af zijn van het dagelijkse fileleed ;)

Ottooke
10-04-2007, 21:36
Had het ook al gelezen en mij mag je ook tellen bij de B-maatschappij :)
Dan kan ik eens naar de winkel gaan in de voormiddag. Nu vertrek ik naar het werk voordat de winkels open zijn en ik kom pas thuis als alles weer gesloten is.
Fileleed zal altijd blijven, alleen zullen de files met de helft korter worden.

Het kan ook voordelen bieden voor internationale bedrijven die in andere continenten actief zijn. De vroege vogels kunnen teleconferenties doen met de Aziaten en de mensen die een late shift doen kunnen bellen met de Amerikanen.

Speesman
10-04-2007, 23:03
Ik zou dat zeker ook niet erg vinden, ben niet echt een vroege vogel. :)

Thomaske
11-04-2007, 09:28
Laat iedereen maar naar de B-maatschappij gaan. Ik blijf liever als vroege vogel in de A-maatschappij. En dan heb ik op termijn geen last meer van de files :D

Mvg...

Belle
11-04-2007, 12:07
Ik ben ook geen vroege vogel en vloek ook regelmatig wanneer die wekker afgaat, maar aan de andere kant heb ik geen zin om tot 20 uur te zitten werken. Dan begin ik toch liever in de voormiddag zodat ik nog iets aan m'n avond heb.

Gèrre
12-04-2007, 14:16
Toch maar de A-maatschappij, tis maar wat afzien in de morgen maar in de avond kan je nog uitgaan op vrijdag :) en de rest zit dan met Amerika te bellen :p

marcel
12-04-2007, 15:05
geef mij maar de B maatschappij. kan ik in de week ook uitgaan, ik mag toch langer blijven liggen

Guido
12-04-2007, 21:40
A of B, who cares? :D

De helft files? Neem maar van mij aan dat het dan de ganse dag file is, want er zijn veel meer bewegingen gedurende heel de dag. De theorie is mooi, maar de praktijk zal wel anders zijn. Immers tijdens de dag heb je ook nog ander, bijv. gepensioneerd, verkeer dat nu rustig zijn gangetje gaat. Daar wordt plots een hele hoop bijgegooid met alle gevolgen van dien.

Trouwens, ik ben van de C Maatschappij. Diegene die niet tot middag in hun bed liggen, maar die net nà de file arriveren, zeggen en schrijven 10.00. Die ook weer net nà de file vertrekken, zeggen en schrijven 19.00. Nooit geheel file vrij, maar wel heel vaak in de oplossende files. Glijdende uren heet dat, en daarvoor moet het niet gesneeuwd hebben.

:D :D