Log in

View Full Version : De nieuwe Schumacher: Mclaren?

marcel
12-04-2007, 14:36
http://www.f1-live.com/f1/en/headlines/news/detail/070411093545.shtml

After German commentators hailed the win as a triumph for the three-pointed star, some viewers were surprised to hear Britain's 'God Save The Queen' mark the occasion for the winning constructor.

nu Schumi weg is, en geen duitse piloten/teams onmiddellijk voor een overwinning zullen meedoen, dan maar Mclaren voor het Duitse volkslied laten zorgen?

Jeronimo
12-04-2007, 14:53
Mag ik effe opstaan, weer gaan zitten en het stuk opnieuw lezen?
DIT menen ze toch niet serieus zeker?

Bart.Vandecavey
12-04-2007, 15:24
Ik vind dat redelijk normaal, bij Renault wilden ze toch ook de Marseillaise en niet God Save the Queen. Dus waarom niet bij Mclaren, dat toch grotendeels van Mercedes is, het Duitse Volkslied.

Bramzel
12-04-2007, 15:47
Wat een onzin zeg. Het team is nog steeds engels. Die vergelijking met Renault gaat ook niet op, aangezien Renault een frans team. Dat de fabriek in Engeland staat doet daar niks aan af.

redje
12-04-2007, 17:18
Renault heeft ook een fabriek in Frankrijk (Viry) of is die gesloten?

Mclaren is, zolang het niet volledig overgenomen wordt door Mercedes, nog altijd Brits.

Luigi
12-04-2007, 17:40
Renault heeft ook een fabriek in Frankrijk (Viry) of is die gesloten?

Dat is juist en ik denk dat de F1-motoren daar gemaakt worden. Het chassis wordt in Engeland gemaakt.

FIRE
12-04-2007, 18:16
DIT menen ze toch niet serieus zeker?
Dit was ook mijn reaktie toen ik het las. Domme opmerking van die Duitsers :rolleyes:

smiley
12-04-2007, 18:27
zodra het team mercedes heet,vind ik dat het duitse volkslied moet gedraaid worden !
maar zolang het mclaren mercedes heet...

Sennake
12-04-2007, 19:40
maar zolang het mclaren mercedes heet...

...zou het Nieuw-Zeelandse volkslied gespeeld moeten worden ;)

Guido
12-04-2007, 21:36
...zou het Nieuw-Zeelandse volkslied gespeeld moeten worden ;)

Neen, want het is/was overgenomen door een Brit. En daarmee werd het een Brits team. Ik begrijp Mercedes niet zo goed. Ook al zouden ze meer dan 50% van de aandelen hebben (?) dan nog is het maar de vraag onder welke handelsrechtbank enz. de zaak geregistreerd is enz. enz.

Dat ze de hoofdzetel in Stuttgart zetten en alles onder Duits recht doen, dan kunnen ze hun volkslied hebben, maar tot die tijd zal het wel Brits blijven.

Wat een geneuzel weer... :confused:

Mark
12-04-2007, 21:48
Ik begrijp Mercedes niet zo goed. Ook al zouden ze meer dan 50% van de aandelen hebben (?) dan nog is het maar de vraag onder welke handelsrechtbank enz. de zaak geregistreerd is enz. enz.

Als ik het artikel zo terug lees gaat dit volledig buiten Mercedes om, het gajes van de welberuchte Bild had weer eens behoefte aan bladvulling. On behalf of Germany, Bild said the McLaren MP4-22 is 'OUR car!'

M.b.t. Schumacher, Duitsland en TV => De TV-cijfers voor de F1 zijn dramatisch ingezakt in Duitsland in het post-Schumacher tijdperk. Schumi-fans zijn dus niet per definitie F1-fans geweest. De aanwezigheid van MB, BMW en een partij Duitse coureurs veranderen hier niets aan.

Raceboy
12-04-2007, 22:04
Neen, want het is/was overgenomen door een Brit. En daarmee werd het een Brits team. Ik begrijp Mercedes niet zo goed. Ook al zouden ze meer dan 50% van de aandelen hebben (?) dan nog is het maar de vraag onder welke handelsrechtbank enz. de zaak geregistreerd is enz. enz.

Dat ze de hoofdzetel in Stuttgart zetten en alles onder Duits recht doen, dan kunnen ze hun volkslied hebben, maar tot die tijd zal het wel Brits blijven.

Wat een geneuzel weer... :confused:

Hoofdzetels maakt niet uit. het is bij welke nationale autosportfederatie je aangesloten bent. Zo zat Midland helemaal in Engeland maar waren ze Russisch. En denk Spyker nu Nederlands.

Guido
12-04-2007, 22:26
Als ik het artikel zo terug lees gaat dit volledig buiten Mercedes om, het gajes van de welberuchte Bild had weer eens behoefte aan bladvulling. On behalf of Germany, Bild said the McLaren MP4-22 is 'OUR car!'

M.b.t. Schumacher, Duitsland en TV => De TV-cijfers voor de F1 zijn dramatisch ingezakt in Duitsland in het post-Schumacher tijdperk. Schumi-fans zijn dus niet per definitie F1-fans geweest. De aanwezigheid van MB, BMW en een partij Duitse coureurs veranderen hier niets aan.

Ah ok, "gazettenpraat" dus weer... :rolleyes: