View Full Version : [Round 3] 2007 Gulf Air Bahrain Grand Prix
JPMontoya
13-04-2007, 13:07
FP 1:
Pos Driver Team Time Laps
1. Raikkonen Ferrari (B) 1:33.162 21
2. Massa Ferrari (B) 1:33.679 + 0.517 17
3. Hamilton McLaren-Mercedes (B) 1:34.110 + 0.948 17
4. Alonso McLaren-Mercedes (B) 1:34.161 + 0.999 15
5. Trulli Toyota (B) 1:34.896 + 1.734 26
6. Heidfeld BMW Sauber (B) 1:35.076 + 1.914 30
7. Kubica BMW Sauber (B) 1:35.248 + 2.086 24
8. Liuzzi Toro Rosso-Ferrari (B) 1:35.292 + 2.130 23
9. Rosberg Williams-Toyota (B) 1:35.375 + 2.213 19
10. Wurz Williams-Toyota (B) 1:35.398 + 2.236 20
11. Button Honda (B) 1:35.445 + 2.283 24
12. Kovalainen Renault (B) 1:35.474 + 2.312 21
13. R.Schumacher Toyota (B) 1:35.573 + 2.411 24
14. Fisichella Renault (B) 1:35.697 + 2.535 17
15. Speed Toro Rosso-Ferrari (B) 1:35.726 + 2.564 22
16. Sato Super Aguri-Honda (B) 1:35.856 + 2.694 15
17. Barrichello Honda (B) 1:35.911 + 2.749 20
18. Davidson Super Aguri-Honda (B) 1:36.243 + 3.081 6
19. Webber Red Bull-Renault (B) 1:36.483 + 3.321 18
20. Coulthard Red Bull-Renault (B) 1:36.513 + 3.351 7
21. Sutil Spyker-Ferrari (B) 1:37.084 + 3.922 27
22. Albers Spyker-Ferrari (B) 1:38.258 + 5.096 29
FP 2 onderweg...dus nog niet al te veel conclusies aan verbinden...Maar de snelheid is er in ieder geval wel bij Ferrari.
dit is ronde 3 ;)
Scherp :applaus:
Ik heb het even aangepast.
FP 2 is ondertussen voorbij. Raikkonen blijft het snelste, maar Hamilton kan blijkbaar goed volgen. Ook BMW is weer mee. En Super Aguri bevestigt nogmaals.
Honda en Renault blijven beschamend presteren.
senna's kingdom
13-04-2007, 17:02
Je vergeet Rosberg en Wurz te vermelden.
Beide weer top 10.
Mooi zo.
Ik hoop dat Williams zich weer kan herpakken.
Sinds Villeneuve geen tittel meer behaald:( .
Enkele jaren serieus zwak geweest.
FP 2
1 Kimi Räikkönen Ferrari 1:33.527 33
2 Lewis Hamilton McLaren-Mercedes +0.013 33
3 Robert Kubica BMW +0.205 37
4 Felipe Massa Ferrari +0.245 28
5 Fernando Alonso McLaren-Mercedes +0.257 30
6 Alexander Wurz Williams-Toyota +0.446 26
7 Nick Heidfeld BMW +0.549 34
8 Nico Rosberg Williams-Toyota +0.662 34
9 David Coulthard Red Bull-Renault +0.832 32
10 Jarno Trulli Toyota +0.839 33
11 Rubens Barrichello Honda +0.864 28
12 Heikki Kovalainen Renault +1.058 33
13 Anthony Davidson Super Aguri-Honda +1.068 29
14 Mark Webber Red Bull-Renault +1.150 24
15 Giancarlo Fisichella Renault +1.269 34
16 Takuma Sato Super Aguri-Honda +1.474 35
17 Vitantonio Liuzzi Toro Rosso-Ferrari +1.741 38
18 Ralf Schumacher Toyota +1.900 29
19 Adrian Sutil Spyker-Ferrari +2.055 31
20 Scott Speed Toro Rosso-Ferrari +2.160 34
21 Christijan Albers Spyker-Ferrari +2.308 30
22 Jenson Button Honda +2.552 19
Spyker doet het hier wel iéts beter
septentrio
13-04-2007, 19:29
De sauber's doen het weer schitterend:applaus:
JPMontoya
14-04-2007, 13:12
Mooie kwalificatie gezien en we lijken vertrokken voor een spannende race...
benieuwd wat er gebeurt als Alonso achter Hamilton komt te zitten :D
en
benieuwd wat er gebeurt als Raikkonen achter Massa komt te zitten :D
ben vooral benieuwd wat Massa en Hamilton gaan doen, na "I tricked him"
Massa:
Felipe Massa is planning to give no space to McLaren rival Lewis Hamilton at the start of tomorrow's Bahrain Grand Prix.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/58095
Hamilton:
"I don't think it is intimidating," Hamilton told reporters in Bahrain. "I think for sure he is attempting to play some mind game, but it makes no difference to me. I know what I need to do at the first corner. For sure you have to be aware.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/58100
Begin de uitspraken van Hamilton wel te waarderen, die gast zit met niks. Namen en reputaties? Het laat hem allemaal koud. :applaus:
Inderdaad, hij is niet arrogant, en tegelijk niet bescheiden. Dat is maar weinigen gegeven:) Hij heeft alles om het te maken in de F1: snelheid, verstand, inzicht en lef. We gaan nog prachtige dingen zien denk ik:champagne:
senna's kingdom
15-04-2007, 07:21
En hij zit meteen bij een top team.
Dat is voor weinigen weg gelegd.
De eerste bocht zal veel beslissen.
Ik denk dat Alonso deze keer lijdeloos zal moeten toe zien.
Massa, Hamilton en Raikkonen zullen er vandoor gaan denk ik.
"I don't think it is intimidating," Hamilton told reporters in Bahrain. "I think for sure he is attempting to play some mind game, but it makes no difference to me. I know what I need to do at the first corner. For sure you have to be aware.
staat die uitdrukking in het "pershandboek van de F1-piloot" bovenaan of zo? geen enkele F1-piloot kan een interview geven zonder het meerdere malen te vermelden, en ook hier brak schumacher alle records :+
Netforce_1
15-04-2007, 12:36
Nog iemand problemen met de live-timing op Formula1.com?
Edit
werkt nu wel maar ongelooflijk traag!
Leuke reputatie heeft Albers: "in de weg rijder"
Matig tot weinig spannende koers met redelijk voorspelbare resultaten. Alleen Alonso heeft zich een plaatsje laten afsnoepen. Voor de rest was het eigenlijk treintje rijden.
Op naar de volgende GP dan maar.
Vond het een mooie race. Jammer dat de superaguri 's zijn uitgevallen.
Matig tot weinig spannende koers met redelijk voorspelbare resultaten. Alleen Alonso heeft zich een plaatsje laten afsnoepen. Voor de rest was het eigenlijk treintje rijden.
Op naar de volgende GP dan maar.
Idd, 20 ronden van het einde ben ik wat anders gaan doen. Wel is het heeeel lang geleden dat er na 3 races 3 man op kop staan met evenveel punten.
inderdaad een matige race, maar het resultaat en de stand in het WK mogen er wel zijn :drewl:
TOP:
-Massa: foutje goedgemaakt, niks op aan te merken. perfecte prestatie
-Hamilton: elke keer opnieuw ! Aan de leiding van het kampioenschap, idd, not bad for a rookie ! En idd, dat is 'sweet' :D
-Raikkonen: Deed wat hij kon. Zet hem op pole en hij wint evengoed, dus uiteindelijk telt de kwalificatie énorm hard mee bij de McLarens en de Ferraris
-Heidfeld: zalig. vooral die vreugde bij BMW, Mario Theissen op RTL...Duidelijk de beste na McLaren en Ferrari, en opgepast McLaren, want het gat wordt gedicht !
-Trulli: Die wagen is niet vooruit te branden, maar toch sprokkelt de kerel nog punten mee. Verdomd jammer dat Jarno nooit WK-materiaal onder z'n poep geschoven kreeg. Aangaande Ralfke: Op RTL hadden ze hem een vraag gesteld of hij bij de kwalificaties sneller kon. Ralfke: Ja ik kan natuurlijk sneller, maar ik had de opdracht om in mijn wagen te blijven :D
FLOP:
-Mag ik Alonso hier opschrijven ? Hij heeft zich toch wel laten ringeloren door Heidfeld, en zijn kwalificatie was niet echt om over naar huis te schrijven. Dat en het feit dat Hamilton hem deze keer zowel in race als kwalificatie klopte. Geklopt door een rookie, dat heb je nooit graag !
-Renault. Slechter dan vorig seizoen, dat wisten we al. Uiteindelijk toch nog een goede race van Fisichella, dus misschien plak ik hier beter het flop-label op Kovailanen. Hij heeft geen indruk kunnen maken dit seizoensbegin en mocht ik Briatore zijn, ik gaf hem nog twee races om voluit te gaan voor ik een vervanger zoek. Heeft iemand gezien trouwens hoe makkelijk die Renaults opzij gingen bij inhaalmaneuvers ? Misschien al iets té hard gewend aan blauwe vlaggen ? Tijd om wakker te worden, jongens. Je vraagt je af waar Alonso had gestaan had hij een jaartje gebleven. Hij voelde de malaise waarschijnlijk al hangen ?
-RedBull/TorroRosso: Puike race van Coulthard, goede kwalificatie van Webber, maar betrouwbaarheid is blijkbaar wat anders. Je verwacht toch meer van RedBull. TorroRosso is huilen met de pet op.
-HondaF1: Jezus Christus, wat een schandaal. In strijd met Spyker voor flop van het jaar.
-SpykerF1: Albers. Stop er eens mee. Want dit trekt gewoon op niks. Ga terug naar DTM.
Neutraal:
-Williams: strijdvaardige Rosberg en Wurz, maar uiteindelijk aan de kant gezet door de tragere Trulli (die over z'n boardradio nog 'i haven't got the speed' riep). Wat deed Rosberg trouwens bij de start, want toch wel wat posities verloren precies ?
-SuperAguri: stap voorwaarts gezet, niks daarvan. Maar BOEM deden de Honda's. Toch wel chapeau voor Davidson, die zelfs even 6des reed :D
3 coureurs met 22 punten, en de 4de heeft net de race van vandaag gewonnen. De komende vier races (ongeveer) bepalen welke kaart het teambestuur zal trekken, dus Hamilton en Raikkonen, sla jullie slag ! :D
oja: 1 maand geen F1 ? Boee.
Deze "race" stelde niet veel voor, Finish heeft het weer mooi samengevat zoals we dat gewend zijn (en ook verwachten :D )
Zelf had ik de Williamsen enkele plaatsjes hoger gegund, maar Rosberg heeft duidelijk het parcours verlengd :rolleyes:
Het echte interessante is de huidige stand in het WK.
ik vond de race wel mooi om te volgen !!
ok, in de top 5 zagen we niet echt veel inhaal acties op de baan, maar de strategie volgen is ook wel fijn..
ferrari en mclaren zijn nu wel echt aan elkaar gewaagd ! en bmw zit helemaal niet meer veraf.. nog even en we hebben een 3 strijd !!
ik ben benieuwd nar de volgende races...
Ondanks de spanning in het WK een erg saaie race. Buiten wat leuke acties van de Williams & RedBull wagens, en een onverwachte inhaalactie van Heidfeld, was het treintje rijden. De rookie heeft na 3 races evenveel punten als de wereldkampioen. Hij kon er aardig om lachen die Lewis:)
Nicki_Mks
15-04-2007, 18:18
-Hamilton: elke keer opnieuw ! Aan de leiding van het kampioenschap, idd, not bad for a rookie ! En idd, dat is 'sweet' :D
Kleine muggenzifterij: Alsonso staat nog altijd op één eh, met zijn 1e en 2e plaats. ;)
Kleine muggenzifterij: Alsonso staat nog altijd op één eh, met zijn 1e en 2e plaats. ;)
euh. ja. dat wist ik ook ?
ah, je bedoelt dus de 'rangschikking' van degene met hetzelfde aantal punten.
nouja, Hamilton was al drie keer net als Raikkonen present op het podium, dat vind ik toch ook meetellen :)
Het viel me op dat in het begin van de wedstrijd de klantenteams sneller waren dan de fabrieken.
Red Bull sneller dan Renault
Super Aguri sneller dan Honda
Williams sneller dan Toyota
Toch opmerkelijk........
Daarnaast gezeur door presentator Olav Mol en studiogast Tom Coronel dat er maar 40.000 toeschouwers waren. Ja, en? Het gaat nog altijd om de kijker thuis en niet de mensen langs de baan. Wat beide heren wellicht vergeten is dat de zondag in die contreien een normale werkdag is. Dus dan is 40.000 nog niet eens zo gek.........en dat voor een land waar enkele jaren terug helemaal niets was te vinden van F1. Als je dan op een paar jaar tijd 40.000 mensen weet te lokken voor de snelste processie ter wereld heb je het niet slecht gedaan :)
vreemd, ik hoorde op RTL Television dat er meer volk was dan de vorige jaargang.
Lammens en Vermersch zeiden dat het de eerste keer was dat het uitverkocht was...
Lammens en Vermersch zeiden dat het de eerste keer was dat het uitverkocht was...
Klopt, met 40.000 man is het daar uitverkocht.
Na heidfeld vorige week rijdt nu Kubish zijn snelste ronden op de harde rubbers???
gezien de stints lijkt het me perfect verklaarbaar
Kubica maakt zijn eerste stop na 23 ronden, en zijn tweede na nog eens 20 ronden. dan heeft hij nog 13 rondjes over. maw, zijn zachte banden moeten 7 tot 10 ronden langer meegaan dan zijn harde banden. dus hij kan gewoon véél harder pushen op zijn harde banden...
(dit geldt trouwens voor zowat het hele veld)
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.