Log in

View Full Version : BTCS - Trofee van Bourgondië - De aanloop

Thomaske
14-04-2007, 17:31
Nog eventjes en de BTCS maakt samen met de Fun Cup en de FR 1600 een uitstap naar het Franse circuit van Dijon.

Ikzelf zal ter plaatse zijn en probeer elke dag enkele foto's op het forum te gooien.

Is er al iets geweten ivm gastwagens enz?

Mvg...

Thomaske
14-04-2007, 17:37
Sylvie Delcour komt wederom aan de start mert de Solution F uit de ateliers van Street Machine Racing.

Daar Lupant - Slaus afgelopen donderdag aanwezig waren op Circuit Zolder voor een training met hun zwaar bewerkte BMW Silhouette, zit de kans erin dat dit duo ook gaat afzakken naar het Franse Circuit.

Mvg...

Brecht
14-04-2007, 17:47
Ik ben er waarschijnlijk ook bij.

Thomaske
03-05-2007, 09:41
Over een uurtje vertrekt den deze richting Dijon.

Ik probeer elke dag enkele foto's te uploaden, indien er internet in het Hotel is natuurlijk.

Mvg...

Thomaske
03-05-2007, 09:43
Sylvie Delcour zal een heel druk weekend hebben.

In de BTCS zal ze starten met een Sulution F en in de FunCup vervangt ze Ruben Maes die in Silverstone zit voor de eerste manche van het nieuwe GT4 kampioenschap.

Mvg...

Thomaske
03-05-2007, 09:46
Ik ben er waarschijnlijk ook bij.

Zoals je zondag zei, zal je er niet zijn.

Dus zijn Patrick Davin en ik de enige Paddock fotografen in Dijon, of heb ik het mis?

Mvg...

JPMontoya
05-05-2007, 13:06
http://www.racingworld.be/images/2007/btcs/dijon/1/LI2E13639%5B1%5D.jpg

Bedenk een leuk onderschrift....

Werner333
06-05-2007, 16:21
http://www.racingworld.be/images/2007/btcs/dijon/1/LI2E13639%5B1%5D.jpg

Bedenk een leuk onderschrift....
Mateke, ik zeg het je: met een kaal voorhoofd ga je sneller. Kijk maar naar ons.

Bramzel
06-05-2007, 16:23
Kan iemand in godsnaam Fred Bull op een caffeine-arm dieet zetten....

Mark
06-05-2007, 21:36
Als ik het zo lees is er nogal een heftige klapper geweest in race 1 tussen twee Meganes en de Alfa van Paddocker Bart VDB.

“Tijdens de 13de wedstrijdronde kwam de Renault Mégane van David Hallyday naast mij, om onze Alfa op een ronde te zetten. Hallyday speelde het fair en nam geen risico’s. Iets wat niet gezegd kan worden van de jonge Juliën Schroyen, die het nodig vond om compleet naast de piste ons beiden te passeren. Een ongeoorloofd en absoluut niet goed te keuren manoeuvre, waardoor hij op een vuile lijn kwam en zowel mij als zijn eigen teamgenoot Hallyday aantikte. Onbegrijpelijk… Niemand snapt wat die kerel daar kwam zoeken, maar ondertussen is de Alfa van Traxx Racing wel rijp voor de schroothoop. Ik vind dit persoonlijk zeer jammer voor mijn makker en teameigenaar Chris Voet, vooral als je ziet op welke manier dit is gebeurd.”

http://www.autosport.be/show.image?id=12710&size=3&style=2

Persbabbel en foto: www.autosport.be

O ja, m.b.t. de foto van Fredje....mijn bijdrage ;)
http://forum.depaddock.eu/attachment.php?attachmentid=5944&d=1178480157

Thomaske
07-05-2007, 07:33
Het was een zeer mooi weekend.

Ik was aanwezig voor Autopress en Turbo Magazine. Maar het weekend eindigde voor mij in mineur op zondag toen ik met mijn neus op de crash stond (foto's op de site van Turbo Magazine).

Ik probeer de foto's in de loop van de week op het web te zetten. Echter gaat mijn eindwerk voor.

Mvg...

Thomaske
07-05-2007, 08:02
Een foto van de crash. Van heel ver en met slechte instellingen.

http://www.turbomagazine.be/images/photosite/7145_crash01.jpg

Mvg...

bluelite
07-05-2007, 12:59
Als ik het zo lees is er nogal een heftige klapper geweest in race 1 tussen twee Meganes en de Alfa van Paddocker Bart VDB.

Schroyen... :no:

Mr.Dallara
07-05-2007, 17:21
Rooky Schroyen heeft wel voor een heuse ravage gezorgd! Hopelijk is hij geleerd en doet hij zoiets nooit meer!

Zijn er TV beelden van de crash?

Knap en tactisch gereden van Mollekens-Defourny dit weekend (2e en gewonnen), wetenden dat Kurt (dankzij een derogatie) zaterdag een volledige dag op de Nurburgring was voor z'n KTR team en hij al van donderdag op en af aan het pendelen was tussen bijde locatie's. Weinig geslapen en 10x meer gereden op de snelweg op enkele dagen dan in een race wagen...

Bugalfa
07-05-2007, 19:37
Zonde voor Bart & Chris : ze hadden die 147 zo netjes ontwikkeld en dan dit...

vinnie belcar
07-05-2007, 21:43
Als voormalig teamlid van Qvick motors racing ben ik trots op de prestatie's van mijn vroegere team .... back to the roots ... terug naar de wagen waar wij 10 jaar terug mee starten... en direct schitterende resultaten !!! SCHITTEREND jongens, doe zo voort en laat ze maar lekker judder poeptje rieken :D vele groeten en sucses van de vinnie :applaus:

Dries DS
08-05-2007, 04:17

Tot velen hun verbazing zijn er bij deze klap geen gewonden gevallen en bleef het bij de rijders beperkt tot wat kneuzingen. Hoedje af voor David Hallyday, die het snelst uit zijn verhakkelde wagen kwam en onmiddellijk naar Bart VDB toesnelde om te checken of ook hij OK was. Over de attitude van de heer Schroyen zullen we het maar niet hebben...:frusty:

Het circuit van Dijon-Prenois beschikt over een verouderd camerasysteem (een soort 'bewakingscamera', met geknipte beelden), dus de beelden die werden geregistreerd en ter beschikking werden gesteld door de verantwoordelijken van de veiligheid brengen weinig relaas. De klap zelf is er niet op te zien. Wel zie je op die beelden dat de Mégane #8 net voor de aanrijding compleet buiten de witte lijn rijdt :crazy: , terwijl de Alfa de ideale lijn volgt en de Mégane #7 geen risico's neemt bij de inhaalbeweging buitenom.

Aangezien cameraman Fred Maniquet er zowat met zijn neus op stond, zullen er de komende dagen TV beelden uitgebracht worden in de uitzendingen van o.a. 'Speed Action' en 'Moteurs'. Ter info: met Bart VDB gaat het fysiek goed, op een koppel blauwe schouders (druk van het HANS systeem, dat hem van enig nekletsel behoedde) en wat stramme spieren na... Met de Alfa Romeo 147 GTA van Traxx Racing is het echter erger gesteld :(

De website van Turbo Magazine toont bij het artikel over de BTCS races in Dijon een fotoreeks over de crash. ( www.turbomagazine.be - Foto's van Autopress/Thomas Nulens)

serge
08-05-2007, 09:59
Vraag mij af of er bij dit soort acties geen sancties kunnen volgen...
Wie gaat dit allemaal betalen??? Voor een amateurteam is dit een regelrechte ramp... Hopelijk krijgen Bart en Chris hun wagen nog terug in orde.

Belle
08-05-2007, 11:21
Wie gaat dit allemaal betalen??? Voor een amateurteam is dit een regelrechte ramp...

Dat is nu éénmaal het risico dat je loopt wanneer je gaat racen vrees ik. Dus Schroyen zal alleszins hun rekening niet gepresenteerd krijgen. Een sanctie mocht wel getroffen worden vind ik.

serge
08-05-2007, 12:53
Uiteraard zal Schroyen de rekening niet krijgen en het is inderdaad het risico van het racen. Het is enkel spijtig om te zien hoe sommigen met weinig respect voor de concurrenten de baan op gaan.
Zoals ik al zei, voor een amateurteam is dit een ramp. Voor Schroyen zal er tegen de volgende wedstrijd wel een nieuwe auto staan blinken...
Hopelijk leert hij eruit.

Thomaske
08-05-2007, 17:18
Wie gaat dit allemaal betalen??? Voor een amateurteam is dit een regelrechte ramp... Hopelijk krijgen Bart en Chris hun wagen nog terug in orde.

Zoals het er op het eerste zicht naar uit zag, zal de wagen op schroothoop belanden. Echter hoop ik van niet.

Mvg...

Bugalfa
08-05-2007, 18:23
De wagen wordt de komende weken ontleed, maar't ziet er naar uit dat er best uitgekeken wordt naar een nieuwe/gebruikte kas... Mechanisch gedeelte wordt dan overgebouwd . Alle zoekkanalen zijn in werking gezet(N-tec, Engstler, Madeno, Antonelli, fora, etc.), maar elke hint is welkom ! Een complete auto in mindere (mechanische) staat komt ook in aanmerking uiteraard en 156 of Gt(met kooi niet evident) zijn evt. ook mogelijk voor een harttransplantatie .
Uiteraard een serieuze streep door de rekening voor Chris Voet en gelukkig is Bart nog een van de weinige mensen in het financieel verdorven wereldje die z'n maat niet in de steek laat .
Julien Schroyen zet misschien ook 'ns best 'n steunbetuiging in werking...

Thomaske
08-05-2007, 18:31
Julien Schroyen zet misschien ook 'ns best 'n steunbetuiging in werking...

Onze heer Schroyen is zelf zijn verontschuldigingen nog niet komen aanbieden.

Dus een steunbetuiging mogen we ook niet verwachten.

Mvg...

Fonne
08-05-2007, 22:09
Bestaat er ook niet zoiets als een verzekering voor race auto's ?
Ik dacht dat ik er in de Turbo Magaziene al een advertentie van heb gezien.

Bramzel
08-05-2007, 22:14
Je kan race auto's gewoon verzekeren. Soms niet de hele auto bij 1 maatschappij vanwege het risico, dan moet je onderdelen verzekeren bij verschillende maatschappijen. De premies zijn zeker niet mals, dus daar zit wel een hoop geld in.

Belle
08-05-2007, 22:24
Bovendien is het meestal vanaf een bepaald bedrag dat je pas verzekerd wordt. Bijvoorbeeld, je hebt voor 6.000 euro schade en de eerste 1.500 euro is dan voor je eigen rekening.

yannick88
09-05-2007, 02:00
Je kan race auto's gewoon verzekeren. Soms niet de hele auto bij 1 maatschappij vanwege het risico, dan moet je onderdelen verzekeren bij verschillende maatschappijen. De premies zijn zeker niet mals, dus daar zit wel een hoop geld in.

Onderdelen verzekeren bij verschillende maatschappijen kan toch niet .
Dit moet je toch eens verduidelijken , heb dit nog nooit gehoord .
Auto wordt altijd in zijn geheel verzekerd
Zoiets op papier zetten lijkt mij al bijna niet doenbaar .
Trouwens mechanische onderdelen zijn zowiezo niet verzekerbaar tenzij dit een gevolg is van het ongeval ( bv brand ) .
Bij een motorbreuk maar eens bewijzen als de motor stuk is ten gevolge een aanrijding

Mvg

Thomaske
09-05-2007, 07:32
Naar wat ik dit weekend gehoort heb, was de Traxx Alfa niet verzekerd. Dit omdat men zo'n schade niet verwacht en je de eerste 10 000€ moet laten vallen.

Mvg...

Dries DS
09-05-2007, 07:57
Naar wat ik dit weekend gehoort heb, was de Traxx Alfa niet verzekerd. Dit omdat men zo'n schade niet verwacht en je de eerste 10 000€ moet laten vallen.

Mvg...

De wagen was inderdaad niet verzekerd.

De franchise (vrijstelling) is steeds in functie van het verzekerde bedrag, veelal bedraagt de franchise dus vele duizenden euro's. Mechanische onderdelen zijn quasi nooit inbegrepen in de verzekering voor racewagens (ergens logisch, zoniet kan elke pechfactor afgeschoven worden op de afgesloten verzekering), tenzij je zelf kan bewijzen dat de schade aan deze onderdelen het rechtstreekse gevolg is van een 'verzekerd' ongeval.

Motorschade, schade aan de versnellingsbak, schade aan velgen, etc... zijn in principe uitgesloten door de meeste verzekeringen. Deze schade kan wel aanvaard worden, indien je kan bewijzen dat deze het rechtstreekse gevolg is van een ongeval. En in hoeveel gevallen kan je dat bewijzen? Zeer zelden dus...

Een dergelijke verzekering is goed voor de carrosserieschade, die in vele gevallen niet de franchise overschrijdt. Dat is dan ook de reden waarom vele racewagens niet verzekerd zijn. In het voorkomend geval dat de franchise kleiner is dan de werkelijke schade volgt er meestal nog een lange administratieve strijd en een ingewikkelde procedure alvorens enkele euro's te kunnen recupereren.

Er zijn natuurlijk ook uitzonderingen op deze 'regel', maar dan is de verzekeringspremie meestal dermate hoog dat veelal het sop de kolen niet waard is. Verzekeringsmaatschappijen zijn nu eenmaal geen liefdadigheidsinstellingen. Je zal immers zelden iets lezen/horen over een failissement van een verzekeringsmaatschappij. Zowat allen onder hen boeken jaar na jaar grotere winst... En ook in deze branche geldt de wet dat de 'groten' de 'kleinen' opslorpen, een wet die ondertussen zowat overal in het bedrijfswereldje als 'normaal' wordt beschouwd... Alsof onze bedrijfswereld nog als 'normaal' kan bestempeld worden. Zeker niet in relatie tot autosport ...

Mvg,
Dries DS

Bramzel
09-05-2007, 12:29
Onderdelen verzekeren bij verschillende maatschappijen kan toch niet .
Dit moet je toch eens verduidelijken , heb dit nog nooit gehoord .
Auto wordt altijd in zijn geheel verzekerd
Zoiets op papier zetten lijkt mij al bijna niet doenbaar .
Trouwens mechanische onderdelen zijn zowiezo niet verzekerbaar tenzij dit een gevolg is van het ongeval ( bv brand ) .
Bij een motorbreuk maar eens bewijzen als de motor stuk is ten gevolge een aanrijding

Mvg

Dit is hoe men het deed toen Zwaans in het FIAGT reed met de Vipers. De wagens verzekeren bij 1 maatschappij was te duur, dus verzekerde men de risico-bodyparts bij verschillende verzekeringsmaatschappijen. Denk hierbij aan de voorbumper, motorkap, achterbumper en deuren.

Thomaske
14-05-2007, 07:29
Ik heb een filmpje van de crash aangekregen.

Hier zie je weer op de Schroyen in de fout gaat.

Ik probeer het zo snel mogelijk hier te zetten.

Mvg...

Jakke.be
14-05-2007, 09:14
Video van de crash is ondertussen gepost op het TBK-forum...

Jakke.be
14-05-2007, 09:30
Kheb hem ondertussen ook binnengehaald en gezien.
Indrukwekkend, een serieuse 'carrambollage'...

Amateurke
14-05-2007, 12:53
Jakke, wat is TBK-forum, is dat een site ? Zijn er trouwens ergens videobeelden te vinden van de races in Dijon ? Dank u om te antwoorden

Bramzel
14-05-2007, 13:52
tbk.fameflame.dk, en dan naar het forum. In de 'Crash' sectie kan je het filmpje vinden. Registratie vereist, maar die is het zeker waard gezien de hoeveelheid informatie die er te vinden is.

Amateurke
14-05-2007, 14:29
dank U Bramzel, kan je de site nog eens checken, lukt niet. Thx

Bramzel
14-05-2007, 14:40
http://tbk.fameflame.dk/

Als je hem zo in je adresbalk zet zou hij het gewoon moeten doen.

Directe link naar het forum:

http://tbk.fameflame.dk/phpBB2/

Jakke.be
14-05-2007, 15:09
Jakke, wat is TBK-forum, is dat een site ? Zijn er trouwens ergens videobeelden te vinden van de races in Dijon ? Dank u om te antwoorden

Bramzel heeft u al prima op weg geholpen zie ik:)

Bling
14-05-2007, 15:18
Registratie is voorlopig gesloten op het forum ;) Dit vanwege tientallen spambots

Jakke.be
14-05-2007, 15:22
Registratie is voorlopig gesloten op het forum ;) Dit vanwege tientallen spambots

Das ff balen...:frusty:
Neem het van mij aan, die clip van de crash is het wachten waard.
Er is al veel over gepraat doch zonder beelden is het moeilijk iets voor te stellen...

Bramzel
14-05-2007, 15:30
Ik kan wel even kijken of ik het filmpje op mijn webruimte kan zetten voor de mensen hier, dit zal dan alleen op z'n vroegst overmorgen worden of zo aangezien ik morgen voor een week terug naar NL ga en daar alle voorbereidingen nog voor moet treffen.

Bling
14-05-2007, 16:00
Das ff balen...:frusty:
Neem het van mij aan, die clip van de crash is het wachten waard.
Er is al veel over gepraat doch zonder beelden is het moeilijk iets voor te stellen...

Ik zit er wel op hoor, "StanV" ;)

marcel
14-05-2007, 16:26
als ik die beelden zie, kan ik moeilijk de schuld op Schroyen steken, zoals iedereen blijkbaar wel al gedaan had....

Bling
14-05-2007, 16:48
Dé crash: BTCS Dijon Schroyen/Halliday
en de commentator zegt het zelf, 't is Halliday die het verknoeit...
http://www.youtube.com/watch?v=gKn7eksU1lU

Belle
14-05-2007, 17:02
Dé crash: BTCS Dijon Schroyen/Halliday
en de commentator zegt het zelf, 't is Halliday die het verknoeit...
http://www.youtube.com/watch?v=gKn7eksU1lU

De commentator zegt dat Hallyday grotendeels verantwoordelijk is, dus hij niet alleen.

Uitleg van Hallyday: "Une Alfa est venue me taper"

Yeah right :rolleyes: Alfa reed gewoon z'n lijn ja...

marcel
14-05-2007, 17:05
de alfa wijkt even uit naar links... niet ver, maar toch

Dries DS
14-05-2007, 17:32

Ooit al eens met een racewagen gereden? Met een voortrekker? Vergeleken met een achtertrekker? Ideale rijlijnen opgelegd door een briefing?

Zoja/zonee weet je (al dan niet) waar je moet insturen in functie van een bocht... Oordeel of veroordeel... Oordeel deze keer over jezelf aub...

Kom volgende BTCS Race eens mee met mij, vanaf de Briefing, ik nodig je graag uit, en dan zal je echt zien wat 'koers' is... Vanuit de paddock, de qualifs tot de controle toe? Geef dan maar gas... Zelfs over de bevochten normtijden van de BTCS... Ik nodig je trouwens hierbij uit om jouw verborgen naam bekend te maken in functie van mijn uitnodiging;), zonder 'echte naam' kan ik je immers het geschenk niet geven... Hoeft zelfs niet openbaar te zijn, mag ook via PM te gaan ;)

Met sportieve groet,
Dries De Smet
autopress@telenet.be

marcel
14-05-2007, 17:44
ik zeg alleen wat ik zie, dat de Alfa een lichte beweging naar links maakt. als jij zegt dat dat omwille van zijn instuurpunt is, leg ik me daar bij neer...

trouwens, mijn naam is niet zo geheel geheim, ik gebruik overal dezelfde naam. het is trouwens een deel van mijn echte naam, Joeri Marcelis.
we hebben elkaar zelfs al ooit ontmoet (al zal ik er maar meteen bijzeggen dat we niet echt met elkaar gesproken hebben).

Bramzel
14-05-2007, 18:29
Ik zie hier gewoon een Megane die onnodig veel risico neemt bij het lappen. En daarmee het verknalt voor z'n teamgenoot en de Alfa.

Trouwens, zat Halliday op de #7 of #8?

Bling
14-05-2007, 18:45
Ik zie hier gewoon een Megane die onnodig veel risico neemt bij het lappen. En daarmee het verknalt voor z'n teamgenoot en de Alfa.

Trouwens, zat Halliday op de #7 of #8?

#7, Schroyen (#8) ging overkop

Autosport.be
14-05-2007, 19:06
De Alfa houdt zijn lijn, zoals het hoort. Op die plaats is de lijn links van de piste. Hallyday had daar niets te zoeken. Het is dan ook verwonderlijk dat iedereen de schuld in Schroyen zijn schoenen wou schuiven.

Het is trouwens compleet onverantwoord om de silhoutte-klassen samen te laten rijden met de "kleine" toerismewagens. Het is wachten op de volgende grote crash. Hopelijk zit ik er dan niet tussen...

Thomaske
14-05-2007, 19:44
De Alfa houdt zijn lijn, zoals het hoort. Op die plaats is de lijn links van de piste. Hallyday had daar niets te zoeken. Het is dan ook verwonderlijk dat iedereen de schuld in Schroyen zijn schoenen wou schuiven.

Ik denk dat iedereen de schuld op Schroyen afsluit omdat hij over de vangrail ligt en niet Hallyday.

Na het zien van de beelden zie je wel duidelijk dat het Hallyday is die in de fout gaat.

Daarom ook mijn excuses naar Schroyen toe.

Mvg...

locdriver
14-05-2007, 20:08
Wat ook je mening is na het zien van de beelden, één ding staat vast de mensen van Traxx Racing Team zijn hun wagen kwijt en daar zal niet zo snel verandering in komen. :mad: Zoals je op de beelden duidelijk kan zien is het de Méganne #7 van Hallyday die in de fout gaat door ver buiten het circuit de Alfa van Traxx voorbij te gaan en zo de Alfa weg katapulteerd tegen de Méganne #8 (die dus evenzeer een slachtofer is van het manouvre van zijn teamgenoot) Een zaak is duidelijk, hier kopen de mensen van Traxx geen nieuwe wagen mee, wat dan ook meteen het jammere is van de hele zaak.

Mark
14-05-2007, 20:11
Het is trouwens compleet onverantwoord om de silhoutte-klassen samen te laten rijden met de "kleine" toerismewagens. Het is wachten op de volgende grote crash.

Aha, er zijn er dus meer die een dergelijke mening hebben ;) Mijn inziens moet PRC zeer snel anticiperen op de huidige situatie. Als men niet ingrijpt zal het huidige succes omgekeerd gaan tegenwerken in de komende jaren. Silhouettes schrijven niet meer in vanwege die trage toerismewagens, toerismewagens schrijven niet meer in vanwege die "cowboys" in de silhouettes. Dat is twee keer een non-participation ;)

Het is overigens een luxe-probleem ;) Lekker veel inschrijvingen in de beide kampen :) Probleem zal wel de beschikbare tracktime zijn tijdens de komende weekends. Misschien dat de deelnemers zo slim en wijs zijn om zelf in te zien dat de huidige situatie niet echt gewenst en veilig is en daardoor bereid zijn om kostbare tracktime in te leveren.

En anders in 2008 het voorbeeld van de DSC volgen in 2007 ;) De splitsing alddaar schijnt zelfs positieve bij-effecten te hebben. Nog meer deelnemers!

locdriver
14-05-2007, 20:22
Het is trouwens compleet onverantwoord om de silhoutte-klassen samen te laten rijden met de "kleine" toerismewagens. Het is wachten op de volgende grote crash. Hopelijk zit ik er dan niet tussen...

Voor die silhouette's zijn de touring wagens een soort van rijdende chicanne, door het dubbele van deze touring wagens verliezen de sikhouette's te veel tijd die ze door het opleggen van de normtijd nooit meer kunnen goed maken. Vandaar dat ze wel onnodige risico's moeten nemen om het tijd verlies tot een minnimum te beperken. Het zou inderdaat beter zijn om op de kleinere omlopen zoals Dijon en Zolder de Silhouettes en touring cars in apparte reeksen te laten opdraven, dit om in de toekomst erger te voorkomen.

serge
14-05-2007, 20:29
Als ik het goed bekijk, lijkt het mij dat zowel Hallyday als Schroyen buiten de lijnen van het circuit rijden. Hallyday rechts, Schroyen links.
Het verschil tussen de Silhouettes en de kleinere tourwagens is inderdaad zeer groot. Dat belooft voor Francorchamps in het donker binnen een paar weken...

Autosport.be
14-05-2007, 21:01
Als ik het goed bekijk, lijkt het mij dat zowel Hallyday als Schroyen buiten de lijnen van het circuit rijden. Hallyday rechts, Schroyen links.
Het verschil tussen de Silhouettes en de kleinere tourwagens is inderdaad zeer groot. Dat belooft voor Francorchamps in het donker binnen een paar weken...
In Francorchamps is er niet echt een probleem. Elke bocht wordt wel gevolgd door één of ander recht stuk waar er veilig in te halen valt. Het zijn vooral de trage circuits zoals Zolder en vooral Dijon waar het levensgevaarlijk is. In Dijon heb je in het gedeelte na de start/finish lijn geen enkele rechte lijn meer. Geen enkele. De snellere wagens zijn bijna verplicht om roekeloze inhaalacties uit te voeren om geen tijd te verliezen.

Dries DS
15-05-2007, 01:12

Er is in de 'hitte van de strijd' inderdaad een fout geslopen in de verslaggeving. Het is Hallyday die aan de basis ligt van het ongeval en niet Schroyen. Ook van mijnentwege excuses voor deze naamsverwisseling.

@ Marcel: Joeri Marcelis staat ondertussen op mijn lijstje van invités voor de BTCS 12U van Spa ;)

smiley
15-05-2007, 06:06
wel erg voor het team met de alfa.... te hopen kunnen ze hem terug maken !

Thomaske
15-05-2007, 07:23
wel erg voor het team met de alfa.... te hopen kunnen ze hem terug maken !

Zoals eerder vermeld is de Alfa helemaal afgeschreven.

Momenteel zijn ze opzoek naar een nieuwe kas van een Alfa 147.

Mvg...

bart VDB
15-05-2007, 07:31
Er is in de 'hitte van de strijd' inderdaad een fout geslopen in de verslaggeving. Het is Hallyday die aan de basis ligt van het ongeval en niet Schroyen. Ook van mijnentwege excuses voor deze naamsverwisseling.

Bij het zien van de TV beelden is inderdaad gebleken dat niet Schroyen, maar wel Hallyday de linkse wagen was. Ik was ervan overtuigd dat de linkse wagen werd gekatapulteerd. Dit blijkt dus niet zo te zijn en werd verkeerdelijk door mij gemeld in mijn persbericht.(Voor het bericht de wereld werd ingestuurd heb ik de veiligheidsbeelden van het circuit zelf bekeken , maar hierop was dit niet te zien) Ik kan je verzekeren dat het op dat moment allemaal zeer snel gaat. Diegenen die het ongeval ter plaatse zagen gebeuren, meldden mij dus direkt na het ongeval (terwijl we nog bij de 'wrakken stonden' ) de verkeerde naam en gaven mij ook de versie die ikzelf voor zekerheid hield. De beelden klaren dit inderdaad uit en geven aan dat ik het op dit gedeelte van mijn berichtgeving mis had. Waarvoor mijn excuses.

Bart Van den Broeck

JPMontoya
17-05-2007, 20:15
Voor nog meer TV-beelden

Race 1

http://www.hibn.tv/content/article.php?id_article=1789

Race 2

http://www.hibn.tv/content/article.php?id_article=1790

S. Claeys
19-05-2007, 16:17
Als ik die commentaar op die beelden hoor dan is het alsof zij gewoon aan het racen waren en Bart in de Alfa eigenlijk in de weg reed. Ja, wat deed jij daar nu? LOL. Misschien had jij daar op dat ogenblik ook een race en dachten die 2 dat ze alleen waren op de duitse autosnelweg.

Ook dacht ik te horen dat hij inhaalde buiten de racelijn maar wel binnen de 2 witte lijnen van de track. Ja, toen had hij de beelden nog ni gezien zeker...:crazy:

Racen houdt nog altijd in, inhalen van tragere deelnemers. It is part of.

El Torro
19-05-2007, 22:37

Het verschil tussen de verschillende klassen is inderdaad erg groot, zie de rondetijden van de race, hiervoor is het voor veel rijders erg frusterend om te racen.
Als ik zie hoeveel rijders voor me zitten te wijzen van 'rechts inhalen' of 'links inhalen' dan ben je zeker niet geconcentreerd met je race bezig.
Het is verbazend om te zien dat er alleen al hierdoor eigenlijk (gelukkig) niet meer ongevallen gebeuren.
Dit geldt voor alle circuits, in Francorchamps zijn er dan wel meer rechte stukken, maar er zijn natuurlijk overal wel bochten waar je maar 1 ideale lijn hebt, gaat de langzame of de snelle van zijn lijn dan komt hij op het vuil en moet van het gas af om niet van de baan te geraken, eenmaal vuile banden duurt het wel even voordat ze weer volle grip hebben.
De wagen waar je dan op dat moment mee aan het strijden bent kan hiervan optimaal profiteren en passeren.
Hierdoor is er veel stuivertje wisselen............zolang het goed gaat !!!