PDA

View Full Version : Belcar Race: Donington


guntha
20-04-2007, 16:34
Er is al slecht nieuws uit Donington. De singa Viper haakt af met een alarm in het motorcompartiment en de ultima van belgiumracing is totaal niet klaar en zal dus ook niet in Donington aanwezig zijn. Derdaele blijft zelfs in België met de auto:( :(

Bron: pitstoptv

ICEMAN
20-04-2007, 19:55
Volgens autosport.be is derdaele toch aanwezig. Begrijpe wie begrijpe kan.

21 Derdaele-Empsen Ultima GTR B3 3 1:39.498 5 5.036

guntha
20-04-2007, 20:02
Volgens autosport.be is derdaele toch aanwezig. Begrijpe wie begrijpe kan.

21 Derdaele-Empsen Ultima GTR B3 3 1:39.498 5 5.036

Das raar! Ga maar eens kijken op pitstoptv daar staat van niet. Maar zoveel te beter als ze er zijn:worship:

1 Longin-Kumpen Corvette Z06R GT3 B1 1 1:34.462 3
2 Radermecker-Lemeret Mosler Chevrolet MT900 GT3 B1 2 1:36.170 4 1.708
Das weer een wereld van verschil tussen de pole en de tweede tijd. 2seconden is in mijn ogen toch wat veel.

Bron: autosport.be

Autosport.be
20-04-2007, 21:33
Das raar! Ga maar eens kijken op pitstoptv daar staat van niet. Maar zoveel te beter als ze er zijn:worship:


Das weer een wereld van verschil tussen de pole en de tweede tijd. 2seconden is in mijn ogen toch wat veel.

Bron: autosport.be

Is een fout op de site. Artikel is niet juist, en werd ondertussen verwijderd. Er is nog niet gereden in Donington, dus konden er ook nog geen chrono's zijn :D

guntha
20-04-2007, 21:51
Is een fout op de site. Artikel is niet juist, en werd ondertussen verwijderd. Er is nog niet gereden in Donington, dus konden er ook nog geen chrono's zijn :D

Dus het is wel waar dat er een paar auto's niet terplaatse zijn

P De Sonville
20-04-2007, 23:11
Belgium Racing is niet ter plaatse met de Ultima omdat versnellingsbak en motor nog niet klaar zijn na de breuken van de Belcar First Race. Volgens Patric Derdaele waren deze breuken te wijten aan het laattijdig bekend maken van het reglement, waardoor ze pas enkele dagen voor de eerste wedstrijd motor en versnellingsbak kregen aangeleverd. Geen tijd meer voor testwerk met het gekende gevolg. Derdaele heeft de regelementen afgewacht om eventueel te overwegen alsnog een 5l-motor in de Ultima te duwen. Maar het daaraan gekoppelde minimum gewicht was te hoog, waardoor ze terug opteerden voor een 3,2l-motor met een droogkarter. Derdaele is gewonnen voor het GT3-idee, maar wil de Ultima nog minimum één seizoen laten rijden. Hij vindt dat de Divisie 3 een beetje stiefmoederlijk behandeld wordt, maar zal ongetwijfeld de volgende wedstrijd in Francorchamps terug aan de start komen met de Ultima.

fenixracing
21-04-2007, 08:30
Waren dat niet de tijden van zolder. lol

guntha
21-04-2007, 09:57
Belgium Racing is niet ter plaatse met de Ultima omdat versnellingsbak en motor nog niet klaar zijn na de breuken van de Belcar First Race. Volgens Patric Derdaele waren deze breuken te wijten aan het laattijdig bekend maken van het reglement, waardoor ze pas enkele dagen voor de eerste wedstrijd motor en versnellingsbak kregen aangeleverd. Geen tijd meer voor testwerk met het gekende gevolg. Derdaele heeft de regelementen afgewacht om eventueel te overwegen alsnog een 5l-motor in de Ultima te duwen. Maar het daaraan gekoppelde minimum gewicht was te hoog, waardoor ze terug opteerden voor een 3,2l-motor met een droogkarter. Derdaele is gewonnen voor het GT3-idee, maar wil de Ultima nog minimum één seizoen laten rijden. Hij vindt dat de Divisie 3 een beetje stiefmoederlijk behandeld wordt, maar zal ongetwijfeld de volgende wedstrijd in Francorchamps terug aan de start komen met de Ultima.

Heb jij enig idee met wat ze na de ultima zouden komen? Weer zo een bijzondere auto of een gewone porsche?

fenixracing
21-04-2007, 13:08
liefs geen porsche meer

ICEMAN
21-04-2007, 13:17
Vrije Training (http://www.raceresults.nu/uitslagen/2007/Belcar%202007/2%20-%20Unipart%20F3-GT%20Festival/PRACTICE.htm)

Problemen bij PK!

Geen gifgroene Corvette Z06 in de top tien. De PK Carsport-bolide kreeg met problemen te kampen en Kumpen en Longin kwamen niet verder dan een installatieronde.

Bron: Racingworld.be (http://www.racingworld.be/nieuws/4248/Gravity-Racing-snelste-in-eerste-vrije-training---Problemen-bij-PK-Carsport!.html)

Kwalificatie is nu bezig.

Live Timing (http://www.raceresults.nu/uitslagen/2007/Belcar%202007/2%20-%20Unipart%20F3-GT%20Festival/Qualification%20live-results.htm)

ICEMAN
21-04-2007, 13:24
Is een fout op de site. Artikel is niet juist, en werd ondertussen verwijderd. Er is nog niet gereden in Donington, dus konden er ook nog geen chrono's zijn :D

Bedankt voor de rechtzetting meneer Leybaert. :bye:

Raceboy
21-04-2007, 13:30
[
Kwalificatie is nu bezig.

Live Timing (http://www.raceresults.nu/uitslagen/2007/Belcar%202007/2%20-%20Unipart%20F3-GT%20Festival/Qualification%20live-results.htm)

dat lijken mij de tijden van de FP?

guntha
21-04-2007, 17:43
[QUOTE=ICEMAN;208394]Vrije Training (http://www.raceresults.nu/uitslagen/2007/Belcar%202007/2%20-%20Unipart%20F3-GT%20Festival/PRACTICE.htm)

Problemen bij PK!


Kwalificatie is nu bezig.

QUOTE]


Dit vind ik eigenlijk niet zo erg. Nu is er eens een kans dat er een ander team en andere auto wint.

GT2-R
21-04-2007, 19:19
Na de eerste kwalificatie viel het verdict dat de Mosler MT900 GT3 van Gravity Racing, die de voorlopige tweede tijd draaide, uit de uitslag zal verdwijnen.

BRON: WWW.PITSTOP.TV

Deze uitsluiting is het gevolg van een niet-reglementaire rijhoogte op de Mosler.

Neo-242
21-04-2007, 20:15
De 2 Moslers bezetten de eerste rij na de 2de kwalificatie! AD Sport met Heylen op 3, PK op 4, Boden/VanDeVelde eerste Viper op de grid:applaus:

Toch prachtig dat de goede rijders meteen komen bovendrijven met de GT3's!

PorscheGT
22-04-2007, 10:39
Weet er iemand of er live timing is van de race?

Kan niets vinden op raceresults ..

ICEMAN
22-04-2007, 10:42
Vind ook nix op Race Results. :frusty:

PorscheGT
22-04-2007, 10:43
http://www.raceresults.nu/uitslagen/2007/Belcar%202007/2%20-%20Unipart%20F3-GT%20Festival/Race%20live-results.htm

Ze hebben zonet een update gedaan, hier is de race te volgen :)

ICEMAN
22-04-2007, 11:23
Radermecker-Lemeret houden goed stand. Hopelijk kunnen ze het volhouden.

smiley
22-04-2007, 11:46
pk heeft de mosler met de pitstops gepakt precies.. nu zien of ze die snelle mosler achter zich kunnen houden

RegTimRallyteam
22-04-2007, 11:56
Kenis is zover terug gevallen. Zouden er problemen geweest zijn tijdens de pitstop?

ICEMAN
22-04-2007, 12:00
Denk dat ze stilstaan ergens langs de baan. :frusty:

Raceboy
22-04-2007, 12:25
Mosler komt razendsnel terug.
En er voorbij in de laatste minuut

ICEMAN
22-04-2007, 12:30
Overwinning voor Radermecker-Lemeret!

Onze dames knap 11de algemeen. :D

Neo-242
22-04-2007, 12:58
Mosler, Corvette en Aston, wat een podium:applaus:

GT2-R
22-04-2007, 19:25
Fantastisch dat de AM DBRS9 van Racing For Belgium het zo goed doet! Hopelijk zien nog meer van dat de komende wedstrijden!

JPMontoya
23-04-2007, 09:14
Een rondje korte vragen voor hopelijk korte antwoorden

Was er volk in Donington?
Wat was de pole tijd in Brits GT vs Belcar?
Korte of lange circuit Donington?

Belle
23-04-2007, 09:57
Een rondje korte vragen voor hopelijk korte antwoorden

Was er volk in Donington?
Wat was de pole tijd in Brits GT vs Belcar?
Korte of lange circuit Donington?

Er was wel volk maar nu niet om te zeggen dat het druk was. Meeste toeschouwers kwamen dan ook voor de F3.

Donington is een kort circuit. Op 1 minuut 10 (ongeveer, sommige waren sneller) rijden de snelle GT3's een tour rond het circuit.

Aangezien ik mijn resultatenlijst niet bij de hand heb, kan ik u niet helpen met de pole-tijden. Het is wel zo dat de tijden van de Britse GT en dat van de Belcar GT3's dichtbij mekaar lagen...

Belle
23-04-2007, 10:09
Fantastisch dat de AM DBRS9 van Racing For Belgium het zo goed doet! Hopelijk zien nog meer van dat de komende wedstrijden!

Jaja, ik vond het ook geweldig om de Aston mannen op podium te zien staan! ;)

Wel heel jammer dat de PK Vette net in de laatste ronde problemen kreeg.

joost
23-04-2007, 10:19
Een rondje korte vragen voor hopelijk korte antwoorden

Was er volk in Donington?
Wat was de pole tijd in Brits GT vs Belcar?
Korte of lange circuit Donington?

Er was wat volk in donington, maar in tegenstelling tot de prima promotie door SRO en PRC bij ons, zien de organisatoren, in dit geval het circuit Donington zelf, de zaken anders dan in België:

"We will find out soon about the promised performance tweaks, but whatever happens we are guaranteed some great racing this weekend. At just £24 (= 36 euro...) for a weekend ticket, it’s cheaper than staying at home." (bron DSC)

De tijden van Belcar waren sneller, maar gezien het verschillende rubber - Avon versus Michelin - is vergelijken zinloos.

Het nationale circuit

Joost

septentrio
23-04-2007, 17:56
Gisterenavond laat een deel van de deelnemers zien terugkeren op de autostrade richting brussel... oa de gt3 met startnummer 29 vastgebonden op een kar... prachtig zicht!!

Brecht
23-04-2007, 17:59
Gisterenavond laat een deel van de deelnemers zien terugkeren op de autostrade richting brussel... oa de gt3 met startnummer 29 vastgebonden op een kar... prachtig zicht!!

Wauwwww :rolleyes: :D

marcel
25-04-2007, 22:16
pitstop.tv meldt dat PK Carsport onterecht 2de is geworden, omdat de RACB het reglement niet correct heeft toegepast...

Raceboy
25-04-2007, 22:20
pitstop.tv meldt dat PK Carsport onterecht 2de is geworden, omdat de RACB het reglement niet correct heeft toegepast...

naar de letter: inderdaad. naar de geest? Komaan niet muggenziften he. Die regel is er enkel om te voorkomen dat er wagens stilstaan om daarna enkel nog de finishlijn te moeten overschrijden.

Bramzel
25-04-2007, 22:27
Regels zijn regels. Als je uitzonderingen gaat maken omwille 'de geest' open je een slangenkuil aan discussies en scheve gezichten. Reglementen zijn er om nageleefd te worden, ookal is het niet altijd eerlijk.

Raceboy
25-04-2007, 22:37
Regels zijn regels. Als je uitzonderingen gaat maken omwille 'de geest' open je een slangenkuil aan discussies en scheve gezichten. Reglementen zijn er om nageleefd te worden, ookal is het niet altijd eerlijk.

gelijk, maar misschien moet dan de letter een beetje verfijnd worden.

Mark
25-04-2007, 22:52
Lijkt me echt een regel die ooit is bedacht voor 24-uurs fratsen. Neemt niet weg, reglement is reglement............andere teams kennen de reglementen dus niet voldoende. Als je de concurrent wilt verslaan dan moet je deze makkelijke punten zo binnen tikken. PK Carsport valt niets te verwijten, wel leuk dit nieuws als we op het einde van het jaar iemand horen zeuren dat ie de titel heeft gemist op een paar punten ;)

Thomaske
26-04-2007, 08:02
Dit vind ik eigenlijk wel een goede grap.

Ze verwijten al enkele jaren PK verschillende dingen. Nu hebben ze het moment om ze terecht aan te pakken dmv het reglement en dan kennen ze het nog niet. Gewoon geweldig!

En zoals Mark zegt, eens zien wat we op het einde van het jaar gaan krijgen. Krijgen we te horen dat ALS PK Carsport de titel pakt dat deze dan onterecht is.

Mvg...

marcel
26-04-2007, 14:43
we gaan er zowiezo van horen denk ik. iedereen die achter PK eindigt, zal wel van zijn oren maken hierover...

Viper GTS-R***
26-04-2007, 14:54
we gaan er zowiezo van horen denk ik. iedereen die achter PK eindigt, zal wel van zijn oren maken hierover...

Stel als ze dat nu doen, zijn ze er dan niet te laat voor?
Moet dat niet gebeuren in een bepaalde tijd nadat de race is verlopen...?

Normaal zou ik zeggen, als het zo in het reglement staat ja dan moet PK naar de 7de plaats verwezen worden. Zelfs al vindt ik het een oneerlijke regel, ben zelf ook van mening dat als je 2de over de finish komt je er dan ook recht op hebt. Hoe je er ook moge overkomen.

Maar nu we toch al een paar dagen verder zijn vindt ik niet dat ze het recht nog hebben voor de 2de plek af te nemen van PK, reden?

Zou volgens mij toch een regel moeten bestaan dat als je aanklacht wilt dienen tegenover het resultaat van de race, je dat binnen de x aantal uren na de finish moet doen?
Bestaat deze regel ? ... daar ben ik wel benieuwd naar...

ikin
26-04-2007, 17:07
ja, je hebt een bepaalde tijd dat de klachtentermijn loopt. Eens de sportcommissie getekend heeft is en blijft de uitslag officieel, kan er niets meer aan veranderen.

Dries DS
26-04-2007, 17:48
ja, je hebt een bepaalde tijd dat de klachtentermijn loopt. Eens de sportcommissie getekend heeft is en blijft de uitslag officieel, kan er niets meer aan veranderen.

En de RACB Commissie der Sportcommissarissen heeft, bij het uitblijven van enige klacht, de uitslag ondertekend, dus de uitslag is officieel, zoals IKIN zei... Aan de deelnemende teams en rijders de opdracht om in het vervolg misschien eens de reglementen te lezen (en ze te onthouden :D ) met betrekking tot een/de kampioenschap(pen) waaraan ze deelnemen ... ;) Misschien moet er naast de theoretische en praktische licentieproef ook een 'bekwaamheidsproef' per kampioenschap ingeschakeld worden, waar de kennis der reglementen eventjes wordt getoetst... Liefst niet morgen, wat betreft die extra proef, zoniet sneuvelt zowat 90% van onze 'nationale rijders'.

Ik herinner me nog een vraag/terechte opmerking van een koersdirecteur tijdens een briefing m.b.t. de Zolderse etmaalrace, een jaartje of drie geleden... Het ging over de brandblussers die overal langs de omloop staan, en die duidelijk aangeduid staan via signalisatie. Niettegenstaande het in dit geval ging om de veiligheid van de rijders zelf, wist bijna niemand waarover die aanduiding ging... Enige 'les' naar bepaalde amateurs (en die mogen van mij gerust Belcar rijden) is wel vereist, in het kader van hun eigen veiligheid en ook in het kader van de veiligheid van hun 'concurrenten'. Maar laat die 'onwetenden' dan niet komen klagen hé...

'Lezen' is niet enkel 'lettertjes zien passeren', die lettertjes moeten ook nog opgeslagen worden en verwerkt worden in het menselijke brein. Blijkt voor sommigen (velen) vrij moeilijk te zijn... Destijds had je in school nog het vak 'begrijpend lezen'. Blijkbaar is dit sinds vele jaren afgeschaft...

Mark
26-04-2007, 21:32
Neemt niet weg, reglement is reglement............andere teams kennen de reglementen dus niet voldoende. Als je de concurrent wilt verslaan dan moet je deze makkelijke punten zo binnen tikken. PK Carsport valt niets te verwijten

Peter Baert:
26/4/2007 om 11:10

Laten we het een scheidsrechterlijke dwaling noemen, die wel een belangrijke invloed kan hebben op het kampioenschap. Hoe ingrijpend, zal pas blijken op het einde van het seizoen.
Hier valt PK Carsport niks te verwijten. De scheidersrechters van de commissie hadden dit moeten zien of de overige teams hadden maar op tijd moeten reageren.

http://www.pitstoptv.info/pitstop/?p=1448



Zowel Baert als eigenwijze ikkie die dezelfde menig hebben? Dat komt niet vaak voor ;) Hoe dan ook, er mag een streep door seizoen 2007 getrokken worden wat betreft einduitslag. Er zal toch kritiek zijn op de winnaar (mocht PK Carpsort dat zijn), de (slechte)verliezers dienen de hand in eigen boezem te steken ;)

A.J.
27-04-2007, 23:09
En de RACB Commissie der Sportcommissarissen heeft, bij het uitblijven van enige klacht, de uitslag ondertekend, dus de uitslag is officieel, zoals IKIN zei... Aan de deelnemende teams en rijders de opdracht om in het vervolg misschien eens de reglementen te lezen (en ze te onthouden :D ) met betrekking tot een/de kampioenschap(pen) waaraan ze deelnemen ... ;)

ik denk dat in dit geval de organisatie het reglement niet goed toepaste. Natuurlijk zullen de sportcommissarissen niet graag terugkomen op een foutief goedgekeurde uitslag... Het is eenvoudig om eigen fouten niet toe te geven en dan maar de schuld te geven aan de teams die op het moment zelf niet opgemerkt hebben dat er een fout gemaakt was...

guntha
28-04-2007, 12:48
Zeg ik net op de samenvatting van pitstoptv niet een groene skyline met skylimitevents op staan:eek:.

The Stickerman
28-04-2007, 13:23
@ andy,

Never ever blame any official ! Nooit resultaat en voor de rest van je leven op een slecht blaadje...:mad: