View Full Version : FIA GT 2007 Rnd. 2 Silverstone
Viper GTS-R***
22-04-2007, 21:20
Het eerste nieuwtje ivm. de tweede ronde is er al.
Frank Biela vervangt Bouchut op de Lambo,
dit zodat Bouchut in Valencia kan blijven tijdens zijn LMS weekend op de Aston.
Wel eens benieuwd wat Frank als Audi Proto rijder met de Lambo kan doen...
Bron: http://www.racingworld.it/fiagt/notizia2.php?idtitolo=3281
JorritVD
23-04-2007, 09:35
Natuurlijk hebben we nu meer deelnemers:
GT2:
1x Prospeed Porsche 997
2x Edil Chris Ferrari 430's
Citation Cup:
1x JMB Maserati MC12
1x SRT Corvette C5-R
septentrio
23-04-2007, 17:48
Zal de race ergens op normale niet-betalende tv te zien zijn? Of op het internet? Beelden van de support races zouden ook leuk zijn (vooral de nieuwe gt90's revival:worship: )
JorritVD
23-04-2007, 20:23
Zal de race ergens op normale niet-betalende tv te zien zijn? Of op het internet? Beelden van de support races zouden ook leuk zijn (vooral de nieuwe gt90's revival:worship: )
san moet je hierbij kijken:
http://www.fiagt.com/television.php
JorritVD
24-04-2007, 14:45
19 GT1 auto's aan de start van Silverstone.
waaronder 6 Citation Cups.
2x JMB MC12
1x SRT C5-R
1x Solution F F550
1x Kessel racing F575
G2 = Red Racing Viper
FiaGT.com / Racingworld.be
Jonny Cocker behoudt zijn plekje in de Aston, en krijgt voor deze race Piers Johnson als teamgenoot.
BRON: WWW.RACINGWORLD.BE
Weet iemand meer of die Piers Johnson???
Mr.Dallara
26-04-2007, 09:45
Ik moet zeggen dat SRO een machtig programma (http://www.silverstone.co.uk/pdf/FIA_GT_Event_Timetable.pdf)heeft gerealiseerd dit weekend in Silverstone! Alle series die rijden dit weekend worden gerund door SRO zelf... wie doet dit na? :eek:
- FIA GT
- FIA GT3 europees
- FIA GT4 europees
- GT 90's festival
Volgens mij gaat de paddock eivol staan in Silverstone én vol met kwaliteit én GT1 wat het publiek wil zien...
Ratel flikt het toch weer (om alles te centraliseren in z'n eigen "winkel")... ! ;)
Viper GTS-R***
26-04-2007, 14:46
@ Mr.Dallara
Daar heb je groot gelijk in, over Ratel en al z'n serie's in Silverstone!
En dan nog maar eens te bedenken dat tijdens de manche van Nogaro er nog eens de FFSA GT's bij zullen staan :)
Ik had eerlijk gezegd meer Citation Cup wagens verwacht.
Waar is Psi Experience met hun Corvette? Zet Reiter hun derde Lambo niet in voor Thurn Und Taxis? Is de Porsche Carrera niet klaar geraakt? Waar zit GPC sports,...
En GT4 zit wel goed...
-G&A met de BMW Z4
-Volgens geruchten zou Michel Trolle met BMW's deelnemen
-Motorsport 98 zet Ford Mustangs in. (Eric De Doncker)
-Multimatic zet eveneens Ford Mustangs in.
-JMB met de Maserati Trofeo
-De Aston N24 door ?
-GPR komt met een Porsche Cayman.
-Ook First Racing zet Porsche(s) in.
-RJN laat twee Nissans 350Z rijden.
-Lotus werkt aan een GT4 versie (die al in de Belcar rijdt..)
-Men werkt aan een Opel GT en een Audi TT...
JPMontoya
28-04-2007, 15:24
Entry list FIA GT Silverstone.....
Geen Prospeed ????
# Team Nat Driver Nat Driver Nat Car Tyres CL Citation
CC staat voor citations cup
GT1
1 Vitaphone Racing Team GER Michael Bartels GER Thomas Biagi ITA Maserati MC 12 GT1 M GT1
2 Vitaphone Racing Team GER Miguel Ramos POR Christian Montanari RSM Maserati MC 12 GT1 M GT1
4 PK Carsport BEL Anthony Kumpen BEL Bert Longin BEL Corvette C5R M GT1
5 Carsport Holland NED Jean-Denis Deletraz SUI Mike Hezemans NED Corvette C6R M GT1
7 All-Inkl.com Racing GER Frank Biela GER Stefan Mücke GER Lamborghini Murciélago M GT1
8 All-Inkl.com Racing GER Jos Menten NED Peter Kox NED Lamborghini Murciélago M GT1
11 Scuderia Playteam Sarafree ITA Andrea Bertolini ITA Andrea Piccini ITA Maserati MC 12 GT1 P GT1
12 Scuderia Playteam Sarafree ITA Giambattista Giannoccaro ITA Alessandro Pier Guidi ITA Maserati MC 12 GT1 P GT1
14 Solution F FRA Francois Jakubowski FRA Francois Labhardt SUI Ferrari 550 Maranello GTS M GT1 CC
15 JMB Racing MON Dirk Waaijenberg NED Peter Kutemann NED Maserati MC 12 GT1 M GT1 CC
16 JMB Racing MON Joe Macari GBR Ben Aucott GBR Maserati MC 12 GT1 M GT1 CC
17 Barwell Motorsport GBR Piers Johnson GBR Jonathan Cocker GBR Aston Martin DBR9 M GT1 CC
18 SRT BEL Tom Cloet BEL Pertti Kuismanen FIN Corvette C5R M GT1 CC
19 PSI Experience BEL Luke Hines GBR Philipp Peter AUT Corvette C6R M GT1
21 Kessel SUI Loris Kessel SUI Massimo Cattori SUI Ferrari 575 Maranello M GT1 CC
22 Aston Martin Racing BMS ITA Giorgio Mondini ITA Ferdinando Monfardini ITA Aston Martin DBR9 P GT1
23 Aston Martin Racing BMS ITA Fabio Babini ITA Jamie Davies GBR Aston Martin DBR9 P GT1
33 Jetalliance Racing AUT Karl Wendlinger AUT Ryan Sharp GBR Aston Martin DBR9 M GT1
36 Jetalliance Racing AUT Lukas Lichtner-Hoyer AUT Robert Lechner AUT Aston Martin DBR9 M GT1
GT2
50 AF Corse Motorola ITA Toni Vilander FIN Dirk Müller GER Ferrari 430 GT2 M GT2
51 AF Corse Motorola ITA Gianmaria Bruni ITA Jaime Melo BRA Ferrari 430 GT2 M GT2
52 Racing Team Edil Cris ITA Paolo Ruberti ITA Damien Pasini ITA Ferrari 430 GT2 P GT2
53 Racing Team Edil Cris ITA Matteo Cressoni ITA Michele Rugolo ITA Ferrari 430 GT2 P GT2
62 Scuderia Ecosse GBR Tim Mullen GBR Andrew Kirkaldy GBR Ferrari 430 GT2 P GT2
63 Scuderia Ecosse GBR Chris Niarchos CAN Nigel Mansell GBR Ferrari 430 GT2 P GT2
74 Ebimotors ITA Emanuele Busnelli ITA Marcello Zani ITA Porsche 997 GT3 RSR M GT2
97 BMS Scuderia Italia ITA Emmanuel Collard FRA Matteo Malucelli ITA Porsche 997 GT3 RSR P GT2
99 Tech9 Motorsport GBR Leo Machitski RUS Sean Edwards GBR Porsche 997 GT3 RSR M GT2
G2
101 Belgian Racing BEL Bas Leinders BEL Renaud Kuppens BEL Gillet Vertigo P G2
102 Red Racing FRA Sebastian Carcon LUX Thierry Stepec LUX Viper GTSR P G2 CC
Barwell in Citations Cup? Vermoed dat dat een foutje is?
Is geen foutje helaas. Ik vind het eigenlijk gewoon absurd dat ze een jongen als Jonathan Cocker in de CC laten rijden. Niks ten nadele van Cocker: ik beschouw hem als een talent en een zeer goede en volwassen coureur, zeker voor zijn leeftijd. Maar juist daarom vind ik hem niet thuishoren in de Citation Cup, die klasse was bedoel voor gentlemen-driver en Cocker is gewoon een 'echte' coureur.
JorritVD
29-04-2007, 11:47
Is geen foutje helaas. Ik vind het eigenlijk gewoon absurd dat ze een jongen als Jonathan Cocker in de CC laten rijden. Niks ten nadele van Cocker: ik beschouw hem als een talent en een zeer goede en volwassen coureur, zeker voor zijn leeftijd. Maar juist daarom vind ik hem niet thuishoren in de Citation Cup, die klasse was bedoel voor gentlemen-driver en Cocker is gewoon een 'echte' coureur.
Ik denk dat ze Barwell in de CC laten rijden omdat het een "rookie" is en Piers Johnson een Gentleman.
Cocker een rookie? Waar haal je die onzin vandaan?
Cocker is nog jong, maar een rookie zeker niet... Zeker als je in je eerste Fiagt race meteen 8ste wordt.
En Piers Johnson is zo slecht nog niet, hoor. De man reed vorig jaar enkele Fiagt3 races en behaalde in Spa nog een tiende plaats.
In 2005 reed hij Le Mans in een LNT TVR Tuscan, samen met enkele LMS races en British Gt races... Echte Gentleman?
Het was niet eens z'n eerste FIAGT race, hij reed in 2004 al mee met GruppeM.
Volgens Project-LeMans is Dana Brewer aangekondigd op de Topspeed 'SPECTRUM' Ford Mustang in GT3...
Voor de mensen die hem eens goed hun gedacht willen zeggen, hij komt meer dan waarschijnlijk toch niet :D
Stranger
01-05-2007, 19:09
Je snapt niet dat sommige mensen daar nog instinken.
Volgens racingworld.it vervangt Enrico Toccacello Giorgio Mondini op de °22 BMS Aston Martin. Na een crash van Mondini was er een conflict tussen beide partijen en dit is het gevolg...
Ook gaat Psi over naar Pirelli (?) vanaf Silverstone.
Bart.Vandecavey
02-05-2007, 12:58
Volgens racingworld.it vervangt Enrico Toccacello Giorgio Mondini op de °22 BMS Aston Martin. Na een crash van Mondini was er een conflict tussen beide partijen en dit is het gevolg...
Ook gaat Psi over naar Pirelli (?) vanaf Silverstone.
Omdat ze in de FFSA Pirelli moeten gebruiken waarschijnlijk... ;)
Dat moesten ze vorig jaar toch ook doen? En toen zijn ze erin geslaagd om van Dunlop over te schakelen naar Michelin...
Het eerste nieuwtje ivm. de tweede ronde is er al.
Frank Biela vervangt Bouchut op de Lambo,
dit zodat Bouchut in Valencia kan blijven tijdens zijn LMS weekend op de Aston.
Wel eens benieuwd wat Frank als Audi Proto rijder met de Lambo kan doen...
Bron: http://www.racingworld.it/fiagt/notizia2.php?idtitolo=3281
Volgens autosport.be/ zal diezelfde Biela ook Kristensen vervangen in Oshersleben dit weekend, terwijl die afgelopen week al bevestigd was voor FIA GT in Silverstone, dubbel weekend of misschien iemand anders voor de LAMBO? Basseng misschien?
Viper GTS-R***
02-05-2007, 19:50
Volgens autosport.be/ zal diezelfde Biela ook Kristensen vervangen in Oshersleben dit weekend, terwijl die afgelopen week al bevestigd was voor FIA GT in Silverstone, dubbel weekend of misschien iemand anders voor de LAMBO? Basseng misschien?
Das raar, want op de site van FIA GT staat het nu toch ook aangekondigd dat Biela zou racen op de Lambo. En Basseng... deze zien we toch terug op de 996 RSR naast Gerold Ried?
Nee die is niet ingeschreven...
Tom Cloet rijdt op 2 wagens in Silverstone. FIA GT: SRT & FIA GT3: Racing for Belgium
De rijders van dienst zijn Ron Marchal, mijn partner in de Belcar, en normaalgezien onze Portugees César Campaniço. Maar Cesar heeft een ernstig kartongeval gehad en wordt in Engeland door Tom Cloet vervangen.
Bron: Pitstop.tv (http://www.pitstoptv.info/pitstop/?p=1507)
JorritVD
02-05-2007, 21:15
Marino Franchitti op de All-Inkl.com Lambo inplaats van Bouchut.
http://www.racingworld.be/nieuws/4284/Marino-Franchitti-aangeduid-als-vervanger-van-Biela-bij-All-Inkl.com-Reiter.html
Franchitti heeft geloo ik vorig jaar ook al met de Lambo gereden. maar dat was nog onder de vlag van B-Racing
Marino Franchitti op de All-Inkl.com Lambo inplaats van Bouchut.
http://www.racingworld.be/nieuws/4284/Marino-Franchitti-aangeduid-als-vervanger-van-Biela-bij-All-Inkl.com-Reiter.html
Franchitti heeft geloo ik vorig jaar ook al met de Lambo gereden. maar dat was nog onder de vlag van B-Racing
Inderdaad, onder andere de LMS in Spa vorig jaar. Al heeft 'em toen niet echt lang gereden. ;)
Marc Basseng zal uiteindelijk plaats nemen in de Lambo °7.
Marc zette in z'n eerste run met de wagen meteen een goede tijd neer tijd neer tijdens de Media Days in Monza.
Verder heeft SRT een nieuwe livery (oef :p)
http://www.dailysportscar.com/subscribers/fiagt/2006/2007silverstone/images/thurs03.jpg
Doet me denken aan de Vettes van Pratt&Miller... :)
Inderdaad
Is de mooiste livery van alle Corvette's die in Europa racen.
Gewoon fototje van DSC overnemen zonder bronvermelding,
foei foei ;)
Dank je voor de opmerking... Weer vergeten :)
Planet Lemans is de bron van het nieuwtje over ALL-Ink.
MST Live timing heeft zo te zien weer de geest gegeven...
JPMontoya
05-05-2007, 09:28
Ze doet het terug - vergeet het uur tijdsverschil niet. FIA GT nu pas in FP1.
Ja weet ik ;) De Live Timing begon maar te werken rond kwart na tien bij mij.
Hezemans op kop, voor Wendlinger en Kumpen!
Correctie: Wendlinger nu op kop
Corvette boven in de 2de vrije training.
PK-Carsport eerste gevolgd door Carsport.
Overwinning voor de Vitaphone Maserati van Biagi/Salo.
Carsport met Hezemans/Deletraz 2de gevolgd door PK-Carsport dat knap 3de is geworden.
Ferrari tripple in GT2 met Vilander/Muller in de AF Corse F430 als winnaar.
Volgens Project-LeMans is Dana Brewer aangekondigd op de Topspeed 'SPECTRUM' Ford Mustang in GT3...
Voor de mensen die hem eens goed hun gedacht willen zeggen, hij komt meer dan waarschijnlijk toch niet :D
The FIA Stewards have received (and accepted) a request for the #41 Spectrum Topspeed Mustang to be withdrawn from the meeting as a result of one driver (Dana Brewer) being unable to verify his competition licence.
Bron: www.dailysportscar.net
Dat teams daar nog intrappen.
Viper GTS-R***
06-05-2007, 22:48
Barwell in Citations Cup? Vermoed dat dat een foutje is?
Vraag me nu toch ook af wat hun entry is, een echte GT1 of een CC entry?
SRT is volgens racingworld.be/pitstop.tv/fiagt.com de winnaar in CC, maar Barwell eindigde wel een paar plaatsjes hoger.
Lijkt me dan toch dat Barwell een volwaardige GT1 entry is, en niet in Citations Cup meerijd.
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.