PDA

View Full Version : 24h van de Ring

GT2-R
25-04-2007, 17:55
24 Heures du Ring : Phoenix avec une Aston Martin DBR9 GT1 !

BRON: WWW.TUROBMAGAZINE.BE

Zal niet simpel worden voor de VLN-deelnemers om dit jaar de overwinning binnen te rijven. Maar mij hoor je niet klagen ;) !

Bramzel
25-04-2007, 18:33
Dat moet toch echt een DBRS9 zijn ;) Verder komt er ook nog een rits Vantage V8's aan de start (bron: DSC)

GT2-R
25-04-2007, 18:39
Ik vond het ook al vreselijk raar. Maar turbomagazine heeft zich serieus vergist want het is idd een DBRS9 die ze gaan inzetten.

Phoenix Racing to Enter Aston Martin DBRS9 in Nurburgring 24 Hours

BRON: WWW.THE-PADDOCK.NET

Die DBRS9 van Phoenix ziet er trouwens iets anders uit dan de standaard-DBRS9.

http://img50.imageshack.us/img50/6016/astonring24ws6.jpg

timo
25-04-2007, 18:53
dat gaat dan wss deze zijn
http://img259.imageshack.us/my.php?image=webcamlf1.jpg

FIRE
04-05-2007, 21:54
Toch fabrieks BMW's aan de start? (http://www.motorsport-guide.com/news.php?id=ed09ae3893fd88b99db8549822964600)

Belle
04-05-2007, 22:36
BRON: WWW.THE-PADDOCK.NET

http://img50.imageshack.us/img50/6016/astonring24ws6.jpg

Man man, wat een prachtig plaatje. :drewl:

Ik hoop alleszins dat Phoenix met de DBRS9 eindelijk nog eens een 24-uren overwinning kan binnenhalen voor Aston Martin. Vorig jaar was het toch oh zo nipt met de 24 uren van Spa...

TOM
21-05-2007, 19:59
De voorlopige deelnemerslijst staat on-line en die ziet er weer heel goed uit.
Er zullen ongeveer zo'n 230 auto's starten.
http://adac.24h-rennen.de/uploads/media/Teilnehmerliste_24h_16_05_07.pdf

Er zou ook een Belgisch team starten met een Aston Martin, wel met een vantage. Weet iemand iets meer van dat project?
Veel Belgen doen er wel weer niet mee.
Ik denk dat alleen Lambrecht in een manthey porsche en Schoysmans in een Nissan Z33 voor een top 10 klassering kunnen rijden.

Ik zal vanaf dinsdagnammidag op de ring aanwezig zijn. Zijn er nog veel paddockers die er zullen zijn?

bill
22-05-2007, 10:30
Mij zult ge misschien wel zien,als het meiske mee wilt.
Dat is toch iets aparts elk jaar,mega sfeer.:worship:

Viper GTS-R***
22-05-2007, 11:11
Ik kan het niet laten om toch te vermelden dat we nog steeds de beide Zakspeed Viper's op de Ring zullen zien rondrijden. :)

Wel eens benieuwd wie er nog bij Duncan Huisman en Tom Coronel zal plaatsnemen, alvast een intresant duo op de Zakspeed Viper die ik zeker ga volgen.

FIRE
22-05-2007, 11:59
Ik kan het niet laten om toch te vermelden dat we nog steeds de beide Zakspeed Viper's op de Ring zullen zien rondrijden. :)

Wel eens benieuwd wie er nog bij Duncan Huisman en Tom Coronel zal plaatsnemen, alvast een intresant duo op de Zakspeed Viper die ik zeker ga volgen.
Ik meen ergens gelezen te hebben dat Simon teamgenoot is van Huisman en Coronel.

buchinski
22-05-2007, 14:00
Ik zal vanaf dinsdagnammidag op de ring aanwezig zijn. Zijn er nog veel paddockers die er zullen zijn?

Hmmm.. je bent dan duidelijk iemand die niet moet gaan stemmen of een handige manier heeft om daaronderuit te geraken.

Zondagmorgen moeten de meesten hun bolleken gaan kleuren en een aantal gelukkigen (waarschijnlijk ikzelve ook) zullen dan nog hunne zondag mogen offeren om die debiele stembiljetten te tellen. :frusty:

FIRE
22-05-2007, 15:12
Ik meen ergens gelezen te hebben dat Simon teamgenoot is van Huisman en Coronel.

Patrick Simon
http://www.autosport.nl/actueel/news.php?id=5246&page=2&rubriek=int

TOM
22-05-2007, 16:29
Hmmm.. je bent dan duidelijk iemand die niet moet gaan stemmen of een handige manier heeft om daaronderuit te geraken.

Zondagmorgen moeten de meesten hun bolleken gaan kleuren en een aantal gelukkigen (waarschijnlijk ikzelve ook) zullen dan nog hunne zondag mogen offeren om die debiele stembiljetten te tellen. :frusty:

Gewoon naar het gemeentehuis gaan en zeggen dat je in het buitenland bent. Ik heb gezegt dat ik geen reserveringsbewijs heb van camping/ hotel, je staat daar trouwens midden in een bos. En ze hebben me gewoon een volmacht gegeven.
Zo simpel is dat.

buchinski
22-05-2007, 19:09
Gewoon naar het gemeentehuis gaan en zeggen dat je in het buitenland bent. Ik heb gezegt dat ik geen reserveringsbewijs heb van camping/ hotel, je staat daar trouwens midden in een bos. En ze hebben me gewoon een volmacht gegeven.
Zo simpel is dat.

Hmm.. die moet ik hier ook eens gaan proberen :cool:
Ik vrees echter dat de Westfluuten hier strenger zullen zijn ...

Pinzie
22-05-2007, 20:49
Mijn vriendin en ik zullen donderdag vertrekken naar de NR...

Stemmen: vooraf melden op gemeentehuis dat we niet kunnen door verblijf in buitenland, en nadien het inkomticket afleveren als bewijs ...:gas:

Viper GTS-R***
22-05-2007, 21:31
Patrick Simon
http://www.autosport.nl/actueel/news.php?id=5246&page=2&rubriek=int

Bedankt FIRE :)

Wel ik zet dan net zoals vorig jaar mijn troef op de Zakspeed Viper.
Meerbepaald die van onze twee noorderburen en Patrick Simon dus.

FIRE
24-05-2007, 19:18
Bedankt FIRE :)

Wel ik zet dan net zoals vorig jaar mijn troef op de Zakspeed Viper.
Meerbepaald die van onze twee noorderburen en Patrick Simon dus.
+ niemand minder dan Christophe Bouchut. Sterk kwartet op de de Zakspeed Viper.

http://www.racing1.de/web/vln/artikel.php?newsID=11682&PHPSESSID=3079ef25aa5384c6f1ea28ba2f6c790f

JorritVD
24-05-2007, 19:51
+ niemand minder dan Christophe Bouchut. Sterk kwartet op de de Zakspeed Viper.

http://www.racing1.de/web/vln/artikel.php?newsID=11682&PHPSESSID=3079ef25aa5384c6f1ea28ba2f6c790f

wel sterk. Maar ik denk dat ervaring op de Norschleife meer telt. Weet iemand hoeveel ervaring Bouchut heeft op de Nordschleife?

FIRE
04-06-2007, 20:51
http://adac.24h-rennen.de/news/artikel/article/24h-rennen-live-im-internet.html

Gratis live video stream? Of is dit alleen beschikbaar voor Duitsers?

Henning
04-06-2007, 22:35
Looks like the stream is open for worldwide viewing. The text says nothing about national restrictions. Only the race will be streamed no practices! For the stream you need a broadband connection. I will be at the circuit of course ;) As soon as possible after the Belcar race at Spa i will go as fast as lighting towards the green hell :D

Viper GTS-R***
07-06-2007, 21:55
wel sterk. Maar ik denk dat ervaring op de Norschleife meer telt. Weet iemand hoeveel ervaring Bouchut heeft op de Nordschleife?

Hij heeft bij mijn weten nog geen ervaring met de 24 uren op de Ring.
Ging ook moeilijk als je altijd meerijd in LeMans en die twee race's zo goed als altijd samenvielen...

Ben wel zéér blij dat juist BOUCHUT mee reed op de Viper.
Doet me nog eens beetje hopen op een 'mogelijke' Viper zege bij een race die uitsraling heeft. :worship:

Mark
07-06-2007, 22:41
Het weer voor a.s zaterdag ziet er goed uit. Voornamelijk droog met enkele korte (wellicht hevige )buien. Dat gaat dan een hectische start worden :) Door mijn Duitse collega's werd ik omschreven als de welbekende ordinaire Tagesbesucher op zaterdag:D Echter ik stink niet op zaterdag ;) , de meeste Duitsers liggen al dagen op de weides en bossen rondom de Nordschleife.

Mark
08-06-2007, 21:54
De top tien van de startgrid:

1 1 Porsche 911 GT3 RSR Bernhard Timo , Lieb Marc , Dumas Romain , Tiemann Marcel 17 8:39.560
2 3 Dodge Viper GTS-R Huisman Duncan , Coronel Tom , Simon Patrick , Bouchout Christophe 11 8:40.914 01.354
3 25 Porsche GT3 RSR Basseng Marc , Hennerici Marc , Adorf Dirk , Stippler Frank 14 8:44.782 05.222
4 7 Aston Martin DBRS 9/8 Ludwig Klaus , Fässler Marcel , Bert Sascha , Lechner Robert 9 8:46.052 06.492
5 99 Porsche Cayman RS Dr. Beil Stefan , Fischer Norbert , Zils Daniel , Kaffer Pierre 11 8:50.366 10.806
6 2 Porsche Cayman Alzen Jürgen , Alzen Uwe , Menzel Christian , Mamerow Chris 11 8:51.131 11.571
7 29 Porsche 997 RSR Frers Klaus , Bernhardt Patrik , Kaffer Pieré , Hardt Jörg 18 8:51.322 11.762
8 18 Lamborghini Gallardo Tilke Hermann , Adorf Dirk , Oberndorfer Peter , Großmann Markus 9 8:53.419 13.859
9 50 BMW Z4 M-Coupe Hürtgen Claudia , Stuck Hans Joachim , Stuck Johannes , Göransson Richard 11 8:53.805 14.245
10 43 Porsche 997 RSR Huisman Patrick , Kaufmann Wolfgang , Rostek Dennis , Konrad Franz
11 14 Porsche 911 GT3 Schmitz Sabine , Abbelen Klaus , Althoff Edgar 8 9:08.701 29.141
17 33 Nissan Z33 Dumbreck Peter , Schoysman Dirk , Tanaka Tetsuya , Hoshino Kazuki 15 9:20.646 41.086
27 49 BMW M3 - E46 Cappellari Luca , Gollin Fabrizio , Bellicchi Andrea , Orioli Edi 22 9:31.927 52.367
41 9 Aston Martin V8 Vantage N24 Mathai Oliver , Meaden Richard , Lemeret Stephane , Schödel Ulrich 15 9:46.251 1:06.691
153 194 BMW E90 Zulauf Holger , Koster Dillon , Winz Marian , Romanini Diego 19 10:50.987 2:11.427
165 254 Seat Leon 1.9 TDi Willems Gerrie , Breukers Ivo , Thyssen Henk , Verkoelen Ton 19 10:59.345 2:19.785
188 255 Alfa Romeo 147 1.9 JTD "Fred" , Passyutu Pedro , "Wilma" , Hoffeld Guy 8 11:13.860 2:34.300

http://adac.24h-rennen.de/live/ergebnisse/ergebnisdatenbank.html

Dat ziet er toch lekker uit?

Viper GTS-R***
09-06-2007, 01:19
De top tien van de startgrid:
Dat ziet er toch lekker uit?

Zeg dat wel, op zo'n lang circuit de top twee maar 1.354 sec. van elkaar verwijderd. Mooie ronde van de Zakspeed Viper, weet iemand wie de ronde heeft geklokt?

gwyllion
09-06-2007, 10:57
Heeft iemand enkele foto's van de VW Motorsport Golf V GTI? Ik zie dat onze landgenoot François Verbist hierin deelneemt.

vince
09-06-2007, 14:35
Een directe link naar de live streaming omdat de site nogal traag is:

mms://odm-streaming-01.odmedia.net/f_24h_500
Veel kijk plezier,
grtz,

Vince

Mark
10-06-2007, 12:05
Dit gaat de kortse 24 uren ooit worden! Was de start al met bijna twee vertraagd vanwege een wolkbreuk en bijbehorende modderstromen over het circuit, vanacht hebben ze 6 uur rust gehad vanwege mist.

Op de weg terug naar huis vonden we het al erg mistig, dat is dus alleen maar erger geworden. Ach, hebben al die dronken bezoekers wel comfortabel hun roes kunnen uitslapen :)

Neo-242
10-06-2007, 15:30
Ik was vannacht naar de livestream aan het kijken op de Ring en het is ongelooflijk dat die daar in het donker rijden, op zo'n gevaarlijk baan :eek:
Hoed af voor de rijders die daar aan de start komen!

in de laatste 20 minuten rijden de 2 Honda Civic Type R's op elkaar in:D

JorritVD
10-06-2007, 16:09
Manthey wint met de 997 GT3 RSR. Gevolgd door Zakspeed en daarna Land Motorsport.

Ik had verwacht dat de Manthey veel problemen zou krijgen vanwege de vele uitvalbeurten in het begin van het seizoen.

Pegasus
10-06-2007, 16:14
Die live-stream is voor de thuisblijver een ware zegen, zeer mooi in beeld gebracht. Daar kan de ACO voor de 24 van Le Mans nog wat van leren, en ja, ik wel daar best wat euro's voor neertellen.

smiley
10-06-2007, 16:30
ook weer een mooi resultaat voor de astra van kissling 10de algemeen en 1ste in sp3, spijtig dat de astra turbo het tempo van de gewone astra niet kon bijhouden anders was die nog 11de alemeen

de manthey porsche :worship: 2 rondes voorsprong op de 2de.. :eek:

Fonne
10-06-2007, 16:32
Die live-stream is voor de thuisblijver een ware zegen, zeer mooi in beeld gebracht. Daar kan de ACO voor de 24 van Le Mans nog wat van leren, en ja, ik wel daar best wat euro's voor neertellen.24u van Le Mans zijn op Motors tv te volgen.
En op DSF ( Duitse sateliet zender ) geven ze ook verslag van de 24u van de nurburgring

strepper
10-06-2007, 16:44
de 24 uur worden integraal uitgezonden door motorstv.
hier een de zend uren:

Motors TV UK Timings (+ 1 hour for European viewers):

Monday June 11 Scrutineering: 13.30 - 17.00
Tuesday June 12 Scrutineering: 07.30 - 16.00
Weds June 13 Qualifying 1: 18.00 - 23.00
Thurs June 14 Qualifying 2: 18.00 - 23.00
Friday June 15 Drivers Parade: 17.00 - 18.00
Sat June 16 Warm-up, Legends, Race: 08.00 - 00.00
Sun June 17 Race: 00.00 - 14.30

als je nu nog zegt dat ze er in le mans niets van kennen weet ik het niet meer

Pinzie
10-06-2007, 18:57
net terug van de 24stunden :

donderdag: eerst even gaan kijken in Breidscheid en toen rustig iets gaan eten Beim Hannes. Erna een rustig wandelingetje gemaakt van Quiddelbach naar Nurburg en daar een terrasje gemaakt. Eerste lichte zonnebrand en spierpijn aan de kuiten waren een feit:frusty:

Vrijdag: Na verscheide leuke trainingen en een leuke race gezien te hebben, wilden we naar Flugplatz gaan en daar verder kijken. Bleek dat daar enkel de VIP's van AUDI toegelaten waren ... :frusty: :no: . Dan maar naar de Carroussel en Wipperman en Brunchen in de plaats geweest. Ook niet slecht ;) . S'avonds dan nog maar eens Beim Hannes iets gaan eten en drinken.

Zaterdag: Voormiddag rustig bij Breidscheid gekeken naar het programma, dutje gedaan uit verveling langs het circuit, en dan maar gaan eten Beim Hannes natuurlijk weer:o . Namiddag dan van Breidscheid teruggewandeld tot net voor Kallenhard en daar dan een gigantisch onweer over ons gekregen. Gelukkig hadden we een regenjas en een paraplu bij, want het bladerdak boven onze hoofden hield niet alles tegen. S'avonds dan weer afgezakt naar Breidscheid.

Zondag: heel stil wakker geworden en verbaasd blijvend over het feit dat we geen aut'os hoorden in onze Zimmerfrei... Dus toen we hoorden dat het stilgelegd was owv mist, maar rustig ontbeten en dan net voor de herstart terug de draad opgepakt in Breidscheid. Om 12u dan snel nog frietjes gegeten Beim Hannes, en dan terug naar huis. Vriendin moest op tijd terug zijn voor haar kids... En wat gebeurd er dan: 4u rijden op 200km :fight: :frusty: en het einde missen van de race er ook nog eens bij ...

Mijn besluit: goede faire wedstrijden gezien, leuke wagens, knappe meiden :drewl: en vooral heel fijn weekend ...Nog een minpunt van dit jaar: er was nergens het gras gemaaid aan de hekken in Breidscheid en op de andere plaatsen langs het circuit, zoals vroeger wel gebeurde. Vele bezoekers klaagden erover... Opvallend: precies minder bezoekers als andere jaren, vooral weinig Belgen ...

Pegasus
10-06-2007, 19:17
als je nu nog zegt dat ze er in le mans niets van kennen weet ik het niet meer

Mijn zin volledig lezen,strepper. Ik heb het over live-stream via internet, niet over een uitzending op betaaltelevisie. Ik ga geen sateliet of digidecoder aanschaffen voor 1 race.

Ottooke
10-06-2007, 19:33
...vooral weinig Belgen ...

Ik was er toch ??? Zaterdagnamiddag stond ik, samen met Mark, ook in Breidscheid. Bij de start stonden we in Wehrseifen en daarna zijn we terug naar Breidscheid gegaan. 's Avonds hebben we wat rondgetrokken om rond 23u terug in Breidscheid aan te komen. Ik had nochthans mijn Paddock pet op :cool:

Het was echter te donker om nog wat van de race te zien en we zijn dan maar naar huis gereden.

Ottooke
10-06-2007, 19:36
Mijn zin volledig lezen,strepper. Ik heb het over live-stream via internet, niet over een uitzending op betaaltelevisie. Ik ga geen sateliet of digidecoder aanschaffen voor 1 race.

:agree: Er zijn veel meer mensen die al internet ter beschikking hebben maar geen schotel willen kopen. En in plaats van een abonnement te betalen voor enkele zenders betaal je gewoon voor de streams.

Mark
10-06-2007, 20:21
Vrijdag: Na verscheide leuke trainingen en een leuke race gezien te hebben, wilden we naar Flugplatz gaan en daar verder kijken. Bleek dat daar enkel de VIP's van AUDI toegelaten waren ... :frusty: :no:

Op zaterdagavond hebben we daar gewoon staan kijken. Nergens iets gemerkt van controle op die bepaalde plek.

M.b.t. minder toeschouwers, zou dat komen door het ontbreken van de fabrieksteams in de laatste jaren zoals Opel, Audi en BMW?

Kaze
10-06-2007, 20:26
aangekomen rond 23h in Adenau.
Adenau zelve was precies een winkelstad.. overal liep er volk.
Aan de brug stond alles dichtgeparkeerd dus ff doorgereden richting Hohe Achte.
Daar effe te voet het bos ingetrokken maar na 10mins in den pikdonker beslist om terug te keren. (achteraf bleek het ongeveer een uurtje stappen doorheen het bos.. OEF)

Dan naar Adenauer Forst geweest (doorgereden met auto tot boven)
VOLK, VOLK.. ni te doen.
de laatste 300m van dit weggetje stonden links en rechts (VOOR ZOVER JE KON KIJKEN) bomvol met camping-achtige dinges.
Party's links en rechts, kerstverlichting, heel luide muziek, veel alcohol.. en veel zatlappen of course.

Aangekomen aan de boord vd piste stond de volledige omheining vol. nergens kon je nog een plaatsje aan de draad vinden. Op sommige plaatsen stonden de mensen 3rijen dik.

Na AF naar Nurburg geweest (begin oude tracé en links,rechts,links combo.)
vanaf bovenaan (1ste linkse) tot aan de combo stond het pad naast het circuit volledig volgeparkeerd met allerhande camping-achtige stuff.

ongezien hoeveel volk hier overal stond.

dan ook nog ff naar de hoofdpaddock geweest maar daar was niet zo denderend veel te beleven.

gelukkig waren we met zijn tweetjes.. en hebben we beiden goed gegast in het naar huis rijden. Anders was ik nog te laat op de stemming (bijzitter)

Nurburg - brugge = 2H45

FIRE
10-06-2007, 20:28
De race was via Radio Le Mans en de live video stream (kwaliteit was zondag minder?) prima te volgen.

Pinzie
10-06-2007, 20:54
Op zaterdagavond hebben we daar gewoon staan kijken. Nergens iets gemerkt van controle op die bepaalde plek.

M.b.t. minder toeschouwers, zou dat komen door het ontbreken van de fabrieksteams in de laatste jaren zoals Opel, Audi en BMW?

Damn, zoiets kan enkel mij overkomen dus ...

Hadden er naar uitgekeken om daar rustig naar de race te kijken eerlijk gezegd ...

TOM
11-06-2007, 13:55
Dinsdagmiddag aangekomen, tentje en dergelijke opgezet.
(naast steilstrecke)
Woensdag was er een motorsport school bezig, dus het leek wat op touristenfahrten, was niet veel aan. Woensdagavond is er altijd een korso op het circuit. Dit is een absolute aanrader, iedereen komt het circuit op en racewagens komen wat strepen trekken, piloten rijden eens voorbij,...
Donderdag heel de dag trainingen gezien, en tegen de avond aan naar Adenauer Racing Day geweest. Is leuk, topwagens staan daar, piloten worden op het podium geroepen voor intevieuws,...
De race:
Start gaan kijken aan Klosertal, daar kan je met de opwarmingsronde op de baan gaan staan, en handjes schudden met de piloten. Daar dus zo'n 2 uur staan wachten (schuilen) tot het onweer over was. Na het avond eten langs wipperman tot aan Brunchen gegaan. Stond waanzinnig veel volk. Toen het donker werd, terug naar Hedwig-Hohe gegaan en tot zo'n uur of 2 gezeten en dan gaan slapen. 's morgens wakker geworden tegen een uur of 9. Het enige wat je hoorde was harde muziek van die Duitsers naast ons. Geen wagens, ik moest direct terugdenken aan Spa 1993, toen ben ik ook zo wakker geworden.
Al een geluk ging de race tegen 10.00 uur terug van start. Dus eigenlijk maar 2 uur van de race gemist. Dan nog wat race gezien aan wipperman en hedwig-hohe en tegen 17.30 terug huiswaarts gekeerd.
De race was leuk om volgen, mooie inhaalacties, soms heel gevaarlijke situaties gezien, alle Belgen hebben de aankomst berijkt,...

Het einige minpunt aan de 24 uur race was het voorprogramma, je had enkel youngtimer, procar, fiesta cup, clio cup, mini cup op de Nordschleife.
F3 en GT3 series reden enkel op Nurburgring.

Dat er hier gezegt wordt dat het niet zo druk was moet ik tegenspreken, het stuk waar ik was, daar was het de afgelopen 3 jaar nooit zo druk als nu.
Veel Belgen ben ik ook niet tegengekomen, de enige die ik gezien heb zijn de mekaniekers van de oranje Ford Focus. Die reden ook een rondje met de korso.
Ik zal proberen een filmpje (45min) hier te plaatsen, maar dan moet ik er eerst nog een paar stukjes uitknippen.

Jochie
11-06-2007, 16:37
Wat een 24h opnieuw, rustig zullen ze wel nooit worden.

Heb na afloop Romain Dumas even uitgevraagd over zijn pc opmerking ivm grootste verschil met Le Mans, zijnde de gentlemen drivers.
Voor de snelle wagens is de 24h immers een 23h50 minuten slalom race op een smal circuit.
Hij zei dat het enorm moeilijk was om het juiste tempo en % agressie te vinden tov het andere verkeer want dat je werkelijk vanalles tegenkomt maar de topwagens zetten echt wel 24h druk op elkaar.

Commentaar die achter de pc evident lijkt maar die je waarschijnlijk pas goed begrijpt als je de wedstrijd en spanning in de pits gezien hebt.