PDA

View Full Version : Audi A4 STW: De Paddock Teamcar


MFahrer
26-04-2007, 15:20
Zoals jullie weten probeer ik de hoofdbouwers hier al maanden te overtuigen om eens achter het stuur te kruipen van een slotcar op 1/24! Mijn eerste poging was begin vorig jaar, toen ik de heren liet starten met de bouw van een FIA GT om mee te rijden in een endurance race. Vooral Sennake, Huudo en Dominique waren daarmee bezig. Door omstandigheden is het er uiteindelijk niet van gekomen, maar de formule bleef wel hangen bij beide partijen! Dat merkte ik tijdens mijn laatste gesprek met Huudo in Jabbeke.

Een paar weken geleden heb ik met minder tamtam mijn nieuw voorstel doorgespeeld aan de geïnteresseerden van de vorige keer. Volgende maand wordt er op Petit Spa een nieuwe klasse geïntroduceerd, namelijk de FISA 2 Liters (bij ons is dat een combinatie van BTCC, STW en alle tweeliters van de 24u van Spa tussen 94 en 98). Mijn voostel was nu dat de "heren bouwers" konden meerijden in deze 6 uurse race met een voor hen geprepareerde 2 liter. Schoorvoetend hebben de heren dan toegestemd, hetgeen me echt deugd deed. Wat hen nu nog vooral afschrikt, is de duur van de wedstrijd hetgeen ik perfect kan verstaan! Maar ik ben er vrij gerust in dat die avond sneller zal gepasseerd zijn dan ze denken!

Zelfs zonder hun toestemming had ik me dan ook al aan het bouwen gezet! De basis voor de teamcar is een bestaande 1/24 Carrera slotcar! Een lekker stevige wagen die ik zowiezo uiteindelijk voor mezelf ging ombouwen!

De basis:
http://ikandeez.net/av-blink/audia4stw/petitspaoriginalinwood_378.jpg

http://ikandeez.net/av-blink/audia4stw/petitspaoriginalinwood_380.jpg

De laatste dagen heeft bouw van de Audi A4 heeft concrete vormen aangenomen! Onder het motto... enkel de body wordt lichtjes beschadigd bij zo'n races... heb ik de buitenkant van de body vrijwel standaard gelaten, maar alle andere onderdelen zijn onder handen genomen! Zo'n Carrera body is ook ideaal om uit te lenen, met dat daar weinig of niets kan aan kapot gaan. De wagens zijn veel steviger dan de zelfbouw Tamiya dozen. Nadat het "De Paddock Team" de Audi "geleased" heeft, wordt de body zowiezo volledig afgeschuurd en herspoten en herdecalled! Maar voorlopig ziet hij er zo uit:

Body van Carrera bijna volledig gestript:
http://ikandeez.net/av-blink/audia4stw/Audia4_001.jpg

Binnenzijde redelijk uitgeschuurd om het gewicht te laten zakken en er is veel meer plaats gemaakt in de wielkassen:
http://ikandeez.net/av-blink/audia4stw/Audia4_002.jpg

Het standaard interieurtje wordt volledig vervangen door een lexan exemplaartje met veel meer detail! Zo heb ik volgens het principe van de Mégane de rolkooi van scratch gebouwd, met een voorbeeldje naast me:
http://ikandeez.net/av-blink/audia4stw/Audia4_005.jpg

Ook de ruiten zijn aangepast! Waar de ruiten vroeger één geheel vormden (een omgekeerd doorzichtig bakje zoals bij de meeste modellen), bestaan ze nu uit een achterruit met achterste zijruiten en een aparte voorruit. Het "glas" aan de binnenkant van het dak is ook verwijderd:
http://ikandeez.net/av-blink/audia4stw/Audia4_009.jpg

De grote stukken leveren al een gewichtsverlies van 3.7 puur topgewicht uit! En ik kan je zeggen, er is een pak meer afgegaan dan ik hier kon recupereren! Geschatte winst is zo'n 4.5 gram topgewicht!
http://ikandeez.net/av-blink/audia4stw/Audia4_010.jpg

Het interieurtje naast het originele, zoek de 5 veschillen:
http://ikandeez.net/av-blink/audia4stw/Audia4_021.jpg

Dryfit:
http://ikandeez.net/av-blink/audia4stw/Audia4_026.jpg

...

MFahrer
26-04-2007, 15:24
De Paddockers zullen goed kunnen communiceren met elkaar tijdens de race én ze gaan zeker niet verdorsten! Al was ik daar zowiezo wel al redelijk zeker van... hen kennende! :champagne:
http://ikandeez.net/av-blink/audia4stw/Audia4_038.jpg

De origineel volledig rode achterlichten zijn wat realistischer gemaakt!
http://ikandeez.net/av-blink/audia4stw/Audia4_027.jpg

Gemonteerd op chassis, naast de Mégane:
http://ikandeez.net/av-blink/audia4stw/Audia4_028.jpg

http://ikandeez.net/av-blink/audia4stw/Audia4_029.jpg

http://ikandeez.net/av-blink/audia4stw/Audia4_030.jpg

Laat De Paddock veel deze zijde zien?
http://ikandeez.net/av-blink/audia4stw/Audia4_032.jpg

Veel werk aan de winkel om de body af te schuren en goed te zetten na de "lease-periode", al die gietnaden... de voorbumper uitschuren en voorzien van gaas...
http://ikandeez.net/av-blink/audia4stw/Audia4_034.jpg

Testdrive... en meer dan testdrive... dit is een wagen die meer dan kans maakt op de overwinning! Ben benieuwd om er zelf mijn eerste race mee te rijden!
http://ikandeez.net/av-blink/audia4stw/Audia4_035.jpg

Vanavond komt de wagen voor de eerste keer naar buiten op het circuit in Jette... benieuwd naar de reacties! Daar komt trouwens een andere A4 naartoe om eens te vergelijken. Wat komende week nog zal gebeuren is het monteren van de lichtset om het Trio Sennake, Huudo en Dominique veilig de nacht te laten doorkomen!

Wordt vervolgd! :gas:

MFahrer
26-04-2007, 15:31
De velgen worden wel nog voorzien van OZ inserts en foto etched remschijven zoals de echte wagen...

Zie je het trio al staan?
http://www.audiquattrofan.de/audiquattrofan/audsponeugrafik/stw97/images/stw97pirro.jpg

G.

Walter
26-04-2007, 17:51
Ik zal mijn BMW de sporen moeten geven om voor de AUDI te eindigen want mijn auto heeft nog geen meter gereden of is getest geweest op een of ander circuit.Dus vanaf de eerste meter moet hij goed zijn.Uitrijden word de boodschap en hopen dat hij zich wat laat rijden.
Gunther kennende zal de AUDI perfect lopen.
Groeten WALTER.

BMW ...Kraftbayers!:gas:

Futse
26-04-2007, 18:22
Amai, dit ziet er weer dik in orde uit é. Benieuwd om de wagen te zien nadat de leasing is afgelopen, en je hem volledig onder handen kan nemen. Als je ziet wat een groot verschil deze "kleine" aanpassingen al geven, zal het resultaat nadat je hem volledig onder handen genomen hebt ongetwijfeld buitengewoon zijn!

K vind het heel jammer dat ik deze race niet kan meedoen, zeker nu blijkt dat er een Paddock-team aan de start zal komen. T zal sowieso een uitgebreid startveld worden, jammer dat mijn Primera zal ontbreken. K doe alleszins mijn uiterste best om misschien tegen het einde van de race es te passeren...

B

Sennake
26-04-2007, 18:53
Nadat het "De Paddock Team" de Audi "geleased" heeft, wordt de body zowiezo volledig afgeschuurd en herspoten en herdecalled!

Dat zal nodig zijn ook vrees ik :o

Maar als ik de Audi zo zie staan moet ik wel toegeven dat ik al niet meer kan wachten tot de 26e! Het zal dan wel geen sportieve topprestatie worden van ons beginnersteam, maar plezant wordt het alleszins!

Dominique
26-04-2007, 21:04
... maar plezant wordt het alleszins!

Ge moogt gerust zijn ;)

Nismo
26-04-2007, 21:11
Zijn de extra veiligheidsmaatregelen aan het ciruit al uitgevoerd ??:p ;) :+

MFahrer
27-04-2007, 10:26
Dat zal nodig zijn ook vrees ik :o

Zo erg zal het allemaal niet zijn hoor... de Audi gaat er niet anders uitzien dan voor jullie er mee vertrekken. Het is een tweedehands Carrera body die al wat sporen heeft... Het zou goed kunnen zijn dat de body pas tegen volgend seizoen herdaan wordt en dat ik er zelf op deze manier mee rij in de rest van het kampioenschap! :gas:

Maar als ik de Audi zo zie staan moet ik wel toegeven dat ik al niet meer kan wachten tot de 26e! Het zal dan wel geen sportieve topprestatie worden van ons beginnersteam, maar plezant wordt het alleszins!

Het doet me deugd van dat te horen! That's the spirit! Ik ben er van overtuigd dat jullie het beter zullen doen dan verwacht! :champagne:

G.

Guido
27-04-2007, 11:45
Ik heb de livery van de A4 in STW uitvoering altijd al leuk gevonden. Eenvoud troef. Hele eer dat we ermee mogen rijden. ;)

MFahrer
28-04-2007, 07:51
@ Huudo,

Ik vind het gewoon dé livery voor zo'n Audi! De DHL versie en de Hasseröder zijn ook mooi... maar geef mij toch altijd maar fabriekswagens! Als de wagen herspoten wordt, komt hij uiteraard terug in dezelfde livery!

Moest één van jullie toevallig in de buurt van Gent zijn voor de 26ste, mogen jullie altijd es binnenwippen voor wat testrondjes hé!

Waar ik ook naar uitkijk... is naar het resultaat van een professionele fotograaf over het onderwerp slotracen! Want het is niet evident die kleine snelle duivels goed op de gevoelige plaat vast te leggen hoor!

@ Walter:

Leuk om te weten dat je ook kan komen meerijden! Ik verwacht een hevige strijd tussen onderandere de De Paddock Audi en de Proximus BMW van jou!

G.

MFahrer
28-04-2007, 13:27
De Audi is ondertussen voorzien van de correcte OZ inserts met zoals gezegd de scaleproduction remschijven! Een auto ziet er toch zoveel beter uit met de juiste wielen eronder... zowel in 1:1 als in onze hobby!

http://ikandeez.net/av-blink/audia4stw/Audia4_044.jpg

http://ikandeez.net/av-blink/audia4stw/Audia4_045.jpg

Hoe meer ik aan de wagens bezig ben en deze drie 2 Liters naast elkaar zie staan... hoe meer zin ik krijg in de race!

G.

MFahrer
29-04-2007, 13:49
Live action:

http://ikandeez.net/av-blink/audia4stw/3_G.jpg

http://ikandeez.net/av-blink/audia4stw/4_G.jpg

Ik vind het een beest en hij gaat echt snoeihard!!!! Dat belooft voor de race!!!

G.

MFahrer
10-05-2007, 08:33
Het ziet er goed uit voor het "De Paddock Racing team"! Er zijn ondertussen al een aantal wagens vrij komen testen op het circuit en de Audi A4 blijkt voorlopig de snelste te zijn, een pak sneller zelfs dan de Volvo 850 van Lester! De wagen is ook enorm betrouwbaar, hij heeft er al zo'n 300 rondjes opzitten en hij geeft geen krimp! Dit weekend wordt het lichtsetje geinstalleerd en dan is de wagen volledig competitie-klaar!:gas:

Meer info over de wedstrijd (deelnemende wagens, timing, voorbereiding, ...) vind je in een thread op het Petit Spa forum: linkie (http://www.ikandeez.net/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?num=1177154547/0)!

De kleine versie van de "officiele affiche":
http://ikandeez.net/av-blink/6hpetitspa2liters/6u_poster_s.jpg

Groeten

G.

MFahrer
14-05-2007, 09:09
Op minder dan twee weken voor de wedstrijd begint het Petit Spa circuit zich langzaam maar zeker op te maken voor de endurance race. Het wordt steeds drukker op en rond het circuit... zo zijn de meeste pitboxen al ingenomen:

http://ikandeez.net/av-blink/6hpetitspa2liters/6heures_085.jpg

http://ikandeez.net/av-blink/6hpetitspa2liters/6heures_087.jpg

http://ikandeez.net/av-blink/6hpetitspa2liters/6heures_090.jpg

Een oude bekende", de Jägermeister 320i van "Von Bayern"
http://ikandeez.net/av-blink/6hpetitspa2liters/6heures_050.jpg

Een nieuwkomer, misschien een uitdager voor de overwinning?
http://ikandeez.net/av-blink/6hpetitspa2liters/6heures_044.jpg

De Mégane met daarachter de "De Paddock Audi":
http://ikandeez.net/av-blink/6hpetitspa2liters/6heures_041.jpg

Aan de rondetijden te zien van deze wagens wordt de 6uurse één groot close racing duel! De twee snellere wagens naderen de tragere Mégane snel in Les Combes
http://ikandeez.net/av-blink/6hpetitspa2liters/6heures_064.jpg

http://ikandeez.net/av-blink/6hpetitspa2liters/6heures_065.jpg

In de remzone voor Stavelot zitten ze er zeer kort bij:
http://ikandeez.net/av-blink/6hpetitspa2liters/6heures_068.jpg

Een ronde later zijn de posities ongewijzigd, maar komt de BMW sterk opzetten... Gaat hij een buitenom/binnendoor actie forceren?
http://ikandeez.net/av-blink/6hpetitspa2liters/6heures_072.jpg

Bij het maken van deze foto's, nam de goesting in deze wedstrijd alleen maar toe! Zo'n leuke wagens... tel daar nog een Volvo 850 Estate, een Volvo 850 Saloon, een 320 Compact en een 320 Sedan, nog één of twee Audi's bij en je ziet het volledige plaatje!

Huudo, Sennake en Dominique, eind deze week krijgen jullie een mail met meer info (exacte adres en zo).


G.

Bart.Vandecavey
15-05-2007, 08:23
Het wordt steeds drukker op en rond het circuit... zo zijn de meeste pitboxen al ingenomen:


Dat is niet moeilijk hé er zijn maar 4 pitboxen :p :+

MFahrer
15-05-2007, 09:44
Dat is niet moeilijk hé er zijn maar 4 pitboxen :p :+

Een beetje fantasie graag! :p

Op de baan kunnen er ook maar 3 auto's tegelijk racen, maar in deze zes uurse zal er een strijd zijn tussen 7 of 8 auto's... Daar is ook een beetje fantasie voor nodig hé!

G.

Guido
15-05-2007, 13:24
Een beetje fantasie graag! :p

Op de baan kunnen er ook maar 3 auto's tegelijk racen, maar in deze zes uurse zal er een strijd zijn tussen 7 of 8 auto's... Daar is ook een beetje fantasie voor nodig hé!

G.

Vergeef hem, 't is ietske wat Bart Vdcv niet al te veel heeft, getuige zijn altijd zeer gevatte interventies op het modelbouwforum. :p :+

MFahrer
16-05-2007, 11:54
No problemo uiteraard. Alle gebouwtjes stammen nog uit de tijd van mijn eerste circuit (Ninco 1/32). Ik zou uiteraard zo liever zo'n pitstraat hebben, als diegene die op de beurs in Jabbeke stond, met plaats voor de teamtrucks en zo...
http://users.telenet.be/snowybjorn/paddock/pitlane.jpg

Maar dat komt er ooit hoor! Alles lekker op schaal 1/24, de nodige verlichting EN vooral... een operationele pitstraat, waar auto's effectief kunnen binnenrijden! Technisch is dat perfect mogelijk... het is zelfs mogelijk om aan de hand van de ampères die je verbruikt je "verbruik" te laten berekenen via de pc en je zo verplicht bent om stops te maken! Een pinnetje in de 'slot' voor de pitbox zorgt ervoor dat je niet wegkunt vooraleer je vooraf bepaalde "pittijd" (hoeveel liter, banden vervangen of niet) erop zit... Als het pinnetje wegschiet bv na 10sec, dan gaat het licht op groen en kan je de pitstraat weer uitrijden. Dit alles kan zelfs op een lager voltage waardoor je zoals in real life een maximum snelheid afdwingt in de pitstraat. Maar das iets voor het volgende project... niet meer in mijn garage, hier is de ruimte te beperkt!

Hoop doet leven... eerst avondschool afwerken... en het huis 100% in orde zetten... en dan laten we ons eens gaan! In the meantime moeten we het stellen met wat we nu hebben. Deze zomer wordt de baan wel volledig afgewerkt met gras, reklame en meer verlichting en zo.


G.

Gèrre
16-05-2007, 20:17
grootse plannen zo te horen :)
als het zo ver is post dan maar foto's hier ben benieuwd hoe petit spa er dan uit zal zien :)

MFahrer
22-05-2007, 13:31
Tzal niet mankeren Gérre... maar tzal nog wel effe duren hoor!

Nog wat nieuws over de Audi en de race: dit weekend is de "De Paddock Audi" getest op een 47m lang circuit in Luik... en hij is alweer goed bevonden... andere testende Audi's:

http://ikandeez.net/av-blink/SMC20070519LUIK/smc20070519_30.jpg
Het circuit:

http://ikandeez.net/av-blink/SMC20070519LUIK/minichallenge_lr_091.jpg

http://ikandeez.net/av-blink/SMC20070519LUIK/smc20070519_1.jpg

In de wedstrijd waar De Paddock in meedoen, zijn er nog twee extra inschrijvingen. Een BMW 320 Compact van een jongen die vorige week zijn allereerste wedstrijd heeft gereden én nog een Renault Mégane van een andere Petit Spa'er.

G.

Dominique
22-05-2007, 19:56
Ziet er chique uit!!
Het kwijl loopt er al uit, hier. Tot zaterdag!! ;)

MFahrer
22-05-2007, 22:09
Nog eventjes over de wagen zelf, er moesten nog lichten gemonteerd worden, om veilig de nacht door te komen:

Lichtblokken eruit gepeuterd:
http://ikandeez.net/av-blink/audia4stw/minichallenge_lr_151.jpg

Gaatjes van 3mm geboord om de LEDs perfect in te passen:
http://ikandeez.net/av-blink/audia4stw/minichallenge_lr_153.jpg

Lichtblokken terug gemonteerd met LEDs in...
http://ikandeez.net/av-blink/audia4stw/minichallenge_lr_156.jpg

...uiteraard ook achteraan:
http://ikandeez.net/av-blink/audia4stw/minichallenge_lr_157.jpg

Eens alles mooi aangesloten is, ziet dat er zo uit:
http://ikandeez.net/av-blink/audia4stw/minichallenge_lr_160.jpg

http://ikandeez.net/av-blink/audia4stw/minichallenge_lr_161.jpg

In't donker:
http://ikandeez.net/av-blink/audia4stw/minichallenge_lr_164.jpg

http://ikandeez.net/av-blink/audia4stw/minichallenge_lr_163.jpg

Voila... ons "olijke trio" kan veilig de nacht doorkomen!

Tot zaterdag! :gas:

G.

Guido
22-05-2007, 22:16
Euhrm, dat ziet er allemaal zeer goed uit, maar de auto heeft precies nog niet veel gereden. De uitlaatjes zien nog niet eens zwart van binnen... Ben je zeker dat de nodige testkilometers afgelegd zijn? :D :D :+

MFahrer
23-05-2007, 07:25
Ja hoor... er zijn er echt al zeer veel gereden, maaaaaaar... ik ging die "uitlaten" die nu in de body gegoten zijn er uit frezen en vervangen door mooie realitischer exemplaren... dat allemaal als ik bezig was de body af te schuren en volledig te hermaken.

Maar tegen zaterdag zullen ze wel zwart zien hoor! Om jullie gerust te stellen hé! :)

Ik kijk ernaar uit!

G.

MFahrer
25-05-2007, 19:34
Minder dan 24u voor de eerste "slotrace" van De Paddock! Hopelijk heeft het team er evenveel zin in als wij... Iedereen loopt hier al iets of wat zenuwachtig voor morgen! Er zijn net nog wat foto's binnengelopen van 3 wagens die momenteel nog aan het testen zijn in Oostende. Aan de HP Compact moet nog de laatste hand gelegd worden!

img]http://ikandeez.net/av-blink/kenzicompacthp/SIMG3659.jpg[/img]

http://ikandeez.net/av-blink/kenzicompacthp/SIMG3668.jpg

Er is net een Nissan Primera afgezet aan de pitmuur door z'n teamtruck... de wagen gaat de box in en zou normaal gezien nog wat testronden kunnen rijden vanavond...

Tot morgen Paddockers! :gas:

G.

Walter
25-05-2007, 20:22
De BMW 320i PSR 24u PROXIMUS heeft ook zijn laatste CHECK-UP gekregen en zal zaterdag zijn eerste ROLL-OUT doen.Normaal zal dit geen problemen geven.We zullen proberen het PADDOCK TEAM het vuur aan de schenen te leggen.Aan alle rijders nog een prettige en sportieve wedstrijd zaterdag.
Nog enkele foto's van de BMW 320i PSR waarbij ook eentje van de originele auto.
Groeten WALTER

BMW ...Kraftbayers! :gas: :gas: :gas:

Guido
25-05-2007, 21:13
tijd om even de verwachtingen bij te stellen. Wij komen maar gewoon meedoen - als invités, zoals de BV's, zoals gentlemen drivers - dus om de startgrid te vullen he mannen. De jongens die altijd achteraan meebollen en waarvoor niemand blijft kijken, waar hooguit mee gelachen wordt voor, tijdens en achterna. :p

Topauto "met potentieel tot winnen", vind ik allemaal goed en wel, maar euhrm, de piloten hebben er wel nog geen meter mee gereden. Watte? Ze hebben gewoon nog nooit een meter op dit soort van banen gereden...

Dus, even bijstellen die verwachtingen. ;)

We komen ons amuseren, zoveel is zeker, en de batterij van de Canon is aan het opladen, 3poot gereed voor de nachtfotografie :D enz.

Tot morgen! :bye:

Flame
25-05-2007, 22:51
Dat gaat daar weeral een toffe bende zijn, we missen weeral wat die thuis blijven:frusty::gas::champagne:

MFahrer
26-05-2007, 07:03
Topauto "met potentieel tot winnen", vind ik allemaal goed en wel, maar euhrm, de piloten hebben er wel nog geen meter mee gereden. Watte? Ze hebben gewoon nog nooit een meter op dit soort van banen gereden...

Dus, even bijstellen die verwachtingen. ;)

We komen ons amuseren, zoveel is zeker, en de batterij van de Canon is aan het opladen, 3poot gereed voor de nachtfotografie :D enz.

Tot morgen! :bye:

Weet ik allemaal wel, ivm het gebrek aan ervaring... en ik verwacht natuurlijk ook geen top 3 plaats voor De Paddock, maar ik ben er van overtuigd dat jullie niet enkel gaan meerijden om gewoon wat rondjes te rijden. Volgens mij gaat het er van plaats 6 tem 8 of 9 zelfs redelijk spannend aan toegaan!

De auto zou jullie gebrek aan ervaring wel eens een stukje kunnen compenseren en naarmate de wedstrijd vordert, gaan jullie het al beter gewoon zijn achter het stuur van die Audi... Je zal wel zien!

Goed nieuws van de camera!!! Ik kijk er al naar uit om een echte autosportfotograaf naast m'n baantje te staan hebben!

Tot straks!

G.

MFahrer
26-05-2007, 07:09
Dat gaat daar weeral een toffe bende zijn, we missen weeral wat die thuis blijven:frusty::gas::champagne:

Het gaat heel zeker een toffe bende zijn! Moest er meer plaats zijn in m'n garage, zou er ook wat publiek mogen meegekomen zijn maar het zal straks al redelijk krap zijn. Vandaar...

Een kleine belofte... als de Paddockers na de race zoiets hebben van... ewel... "Het is niet dat het ook direct onze hobby wordt, maar we willen het wel zeker nog een keertje doen..." dan organiseer ik later op het jaar nog eens iets waar meer Paddockers bij betrokken kunnen zijn, bijvoorbeeld op het grote circuit dat zou kunnen worden opgesteld in de tuin...

G.

Wild Goose
28-05-2007, 08:32
Een kleine belofte... als de Paddockers na de race zoiets hebben van... ewel... "Het is niet dat het ook direct onze hobby wordt, maar we willen het wel zeker nog een keertje doen..." dan organiseer ik later op het jaar nog eens iets waar meer Paddockers bij betrokken kunnen zijn, bijvoorbeeld op het grote circuit dat zou kunnen worden opgesteld in de tuin...

Dat zie ik wel zitten, mocht dat doorgaan dan zorg ik voor de taartjes.

MFahrer
28-05-2007, 16:06
Dat zie ik wel zitten, mocht dat doorgaan dan zorg ik voor de taartjes.

Wel, ik ben benieuwd wat de heren Paddockers erover te zeggen hebben, na twee nachtjes slapen! Op het eerste moment was het team in mijn ogen enthousiast, ze waren zelfs aan het vragen welke wagens er allemaal in deze klasse konden meerijden. Later op de avond, naarmate de sfeer competitiever werd, zwakte het enthousiasme wat af...

Ik maak zo snel mogelijk een raceverslagje op van de wedstrijd met bijhorende foto's, maar als tipje van de sluiter kan ik in alle geval zeggen dat De Paddock zich sterk verweerd heeft achter het stuur van de Audi en in alle geval niet als laatste over de streep is gegaan! Vanaf het verslag op ons Petit Spa forum staat, plaats ik hier de link!

G.

Dominique
28-05-2007, 17:32
Wel, ik ben benieuwd wat de heren Paddockers erover te zeggen hebben, na twee nachtjes slapen! Op het eerste moment was het team in mijn ogen enthousiast, ze waren zelfs aan het vragen welke wagens er allemaal in deze klasse konden meerijden. Later op de avond, naarmate de sfeer competitiever werd, zwakte het enthousiasme wat af...

Ik maak zo snel mogelijk een raceverslagje op van de wedstrijd met bijhorende foto's, maar als tipje van de sluiter kan ik in alle geval zeggen dat De Paddock zich sterk verweerd heeft achter het stuur van de Audi en in alle geval niet als laatste over de streep is gegaan! Vanaf het verslag op ons Petit Spa forum staat, plaats ik hier de link!

G.

Wel, voor wat mij betreft is mijn mening na twee nachtjes slapen niet gewijzigd. Het was leuk om te doen, en zeker de moeite waard om eens kennis te maken met een andere tak van het modelbouwen. Ik heb dan weer meer last met het feit dat de auto's het soms toch wel erg hard te verduren krijgen. Je stopt een heel pak werk in een model om het toch zo mooi mogelijk te bouwen, en je ziet dan dat de auto's op de baan in het rond vliegen. Ik denk niet dat er 1 auto zonder blikschade is uitgekomen, die avond. Jammer van al dat modelbouwwerk, vind ik dan.
Verder de soms ook bitsige sfeer wanneer in het heetst van de strijd moet worden tussengekomen door een marshall. Als een auto een probleem heeft op de baan, dan kan een marshall echt niets goed gedaan hebben. Het heeft altijd te lang geduurd, of er scheelt altijd wel iets. Ik weet wel, de competitie en de spanning van het moment, maar het ligt niet in mijn stijl. Het competitieve aspect was er voor mij teveel aan, denk ik. De kelk van de slotcar-competitie laat ik dus maar wijselijk aan mij voorbij gaan.
Maar ieder zijn meug, als jullie je daar mee amuseren, geen probleem. Ik wens jullie nog duizenden uren slotcar-plezier!!

Ik wil toch MFahrer efkes bedanken voor het organiseren van de avond. Daar kruipt ook tijd en moeite in.

Futse
28-05-2007, 18:07
Nogmaals, k vond het héél jammer - als regulier Petit Spa'er - om er niet bij te zien. Zo te horen heb ik een mooie race gemist. Proficiat ook aan de heren Paddockers voor het mooie resultaat, alhoewel ik het precieze resultaat aan MFahrer laat om te onthullen;)

Verder de soms ook bitsige sfeer wanneer in het heetst van de strijd moet worden tussengekomen door een marshall. Als een auto een probleem heeft op de baan, dan kan een marshall echt niets goed gedaan hebben. Het heeft altijd te lang geduurd, of er scheelt altijd wel iets

K kan je eigenlijk niets anders dan gelijk geven Dominique. Een slechte actie van een marshall wordt bijna altijd onthaald op kritiek, een goede actie zal nooit op een compliment onthaald worden, ze zal zelfs bijna nooit opgemerkt worden... Het is jammer genoeg "part of the game", en bij ons kan het er wel eens over zijn, moet ik toegeven. Nu ja, je leert alleszins rap bij als marshall, en je leert ook wel die opmerkingen negeren, maar leuk is het natuurlijk niet...

Ik heb dan weer meer last met het feit dat de auto's het soms toch wel erg hard te verduren krijgen. Je stopt een heel pak werk in een model om het toch zo mooi mogelijk te bouwen, en je ziet dan dat de auto's op de baan in het rond vliegen. Ik denk niet dat er 1 auto zonder blikschade is uitgekomen, die avond. Jammer van al dat modelbouwwerk, vind ik dan.

Dit kan ik ook volledig begrijpen. Zeker met de modellen zoals jullie die maken zou ik ook niet echt de baan op durven. Wij steken veel tijd in onze modellen, maar lang niet zoveel als jullie, denk ik (allee, k kan hier alleen over mezelf spreken natuurlijk:D ). Anderzijds geeft het toch een super gevoel om een eigen creatie over de baan te zien scheuren, ook al gaat het maar over schaal 1/24... En ja, we zijn allemaal zeer competitief ingesteld, we willen allemaal winnen, en dan wordt er wel eens wat schade gereden. Maar dat nemen wij er graag bij...

Bram

Guido
28-05-2007, 18:20
Wel, natuurlijk ben je enthoesiast als je toekomt en prompt wat rondjes kan beginnen draaien. Tot al snel bleek dat we "slechts" 3x 13 minuten konden rijden op een wedstrijd van 6 uur. Wat zoveel wil zeggen als 1x om de 2 uur een klein kwartiertje. Hier had ik in het begin niet echt bij stilgestaan, totdat ik het me realiseerde dat het op die manier wel een erg lange avond ging worden...

Daar sta je dan langs te baan te kijken hoe de anderen zich vermaken. Het enige wat je kan doen is "marshallen", oftewel tegen je kloten krijgen als je de auto niet snel genoeg weer op de track zet, nadat - nota bene de piloot er zelf voor gezorgd heeft dat - de auto van de baan vliegt. Ik was, ik spreek voor mezelf maar denk dat de anderen het ook zo aanvoelden, in de eerste plaats naar Gent gereden om "wat te komen slotten en een leuke namiddag te beleven" en niet om door een roepende piloot tegen mijn vijs te krijgen. Dat jullie elkaar al van in de jeugdjaren kennen, verklaart natuurlijk veel in de manier waarop jullie met elkaar kúnnen omgaan, voor buitenstaanders en mensen die het als initiatie komen doen, is het wel even schrikken.

Was het dan enkel kommer en kwel? Natuurlijk niet, want bovenstaande nasmaak is perfect te verklaren natuurlijk. Dat je maar 3x mag rijden op 6 uur tijd is natuurlijk eigen aan het beestje en daar valt uiteraard niets aan te doen. Dat piloten een wedstrijd rijden op het scherp van de snee is natuurlijk ook te begrijpen. Dat ze in de emotie van de wedstrijd dan gaan roepen, zal er wel bijhoren vermoed ik. ;)

Is dit voor herhaling vatbaar? Ja en neen.

Neen, omdat dit niet de geschikte format is om mensen te laten kennismaken met de slotracerij. Ook bij de eerste keer - toen het uiteindelijk niet doorging - heb ik aangegeven dat we enkel wat wilde komen rijden en een wedstrijd niet hoefde. Als je jaren slotervaring hebt, kan je je misschien niet voorstellen dat iemand enorm veel plezier kan beleven aan enkel rijden om te rijden, maar toch is het zo. Ik vergelijk het even met tennis. Als je de allereeste keer gaat tennissen, speel je ook niet onmiddellijk een wedstrijd. Je krijgt uitleg, klopt een gans uur ballen en leert bepaalde basisprincipes aan. Ik garandeer je dat wanneer je eerste tennisles een dubbelspel wedstrijd is en er op je geroepen wordt wanneer het misgaat enz, dat je ontgoocheld het veld zal verlaten en wellicht nooit meer gaat tennissen. Bij mij was het zaterdag ook een beetje zo.

Ja, omdat, mits de juiste aanpak het wel kan doen smaken naar meer. Geef de mensen een auto en laat ze ieder op een baan tegen elkaar rijden. Bijvoorbeeld: 15 minuten uitleg, 15 minuten rijden, kleine pauze, 15 minuten quali en 45 minuten wedstrijd. Iedereen achteraf "fat and happy" en wellicht dat ze gebeten zijn en terug zullen komen. Wanneer ze dan deze basisles achter de kiezen hebben, zullen ze wellicht zelf ook gaan roepen wanneer één en ander niet snel genoeg op de track zit. :D Moet dit alles gratis? Of course not. Ik ben best bereid om hiervoor te betalen, zodanig dat de organisator ook uit de kosten komt.

Kortom, het was niet helemaal wat ik me ervan voorgesteld had, maar toch was het erg interessant om het meegemaakt te hebben. In tegenstelling tot Dominique, zit ik bijvroorbeeld niet zo erg in met het feit dat de auto's redelijk wat afzien op de baan. Ik sluit niet uit om er ooit eens eentje zelf te bouwen - mits de nodige tijd enz. Ik vind het nl. redelijk cool om je eigen creaties niet enkel in de kast te zetten, maar er ook daadwerkelijk mee te kunnen rijden. 'k zou dan wel 2 dozen moeten kopen. 1tje om de bouwen als statische model en een counterpart om mee te slotten. :D Time will tell, want statische modelbouw, de modelbouwclub enz. primeren op de moment zeer zeker.

Gunther, nogals bedankt voor de leerrijke ervaring en mits wat aanpassingen aan de format (als promotie van de slotsport het doel is), zeker voor herhaling, voor andere deelnemers, vatbaar.

Oh ja, de foto's nog. Ik heb ook geprobeerd om wat foto's te nemen. Geen sinecure, want mijn lens was/is niet geschikt voor dit soort van onderwerpen. Te weinig bruikbaar licht, auto's zijn ongeloofelijk snel enz. Door het weinige licht heb ik foto's genomen met een gevoeligheid van ISO800, wat door de snelheid in de beelden, leidt tot erg veel ruis. Ze zijn niet top, verre van, was zelfs wat ontgoocheld, maar bon. Momenteel ben ik nog een practisch detail aan het regelen, waardoor het online zetten van de foto's nog even op zich zal laten wachten.

Walter
28-05-2007, 18:21
Prima raceavond gehad.De strijd met DE PADDOCK AUDI was er een zoals in de beste BTCC wedstrijden van de jaren 94-96.Deurklinkenwerk,duwpartijen en van dat alles meer.De PSR BMW heeft het weerwerk redelijk overleeft.(Op een gescheurde kofferbak en achterbumper na).De auto word weer terug gerepareerd.Gelukkig was de BMW stevig gebouwd om dit alles te overleven.Gunther en al de anderen bedankt voor de fijne raceavond.Wat de relatie piloten-marshalls betreft dat is in het heet van de strijd soms heftig maar eens de wedstrijden gereden zijn is alles terug koek en ei.Wat mezelf betreft rijd ik enkel voor het plezier maar de "proffessionele jongens"moeten ook hun race kunnen rijden.Dus voor ieder wat wils.
Groeten WALTER:gas: :gas: :gas:

BMW ...Kraftbayers!:bye:

MFahrer
28-05-2007, 19:05
Wel kijk...

Ik ben allereerst zeer tevreden met jullie eerlijk reacties. Ik ga met bijna alles akkoord wat jullie zeggen:

-het gaat er soms bitsig aan toe, maar dat is echt niet enkel bij ons, wij krijgen bij uitraces meermaals op onze donder (zoals iedereen) als het zogezegd niet snel genoeg gaat... dat ligt in het karakter van dit soort competitie vrees ik.

- het is enorm competitief op deze manier, en misschien niet de beste initiatieles, temeer omdat de er (zoals int echt) in deze endurance voor dubbele punten gereden werd in het kampioenschap. Waarschijnlijk was dat ook één van de redenen waarom Johan ondanks z'n misselijkheid toch bleef voortrijden... die puntjes waren enorm belangerijk.

- sommige wagens hebben inderdaad schade opgelopen, maar het is al bij al tot het minimum herleid. De "De Paddock Audi" ziet er uit zoals hij aan de race begonnen is, behalve een rubberspoor op de motorkap, hoe dat jullie dat voor elkaar gekregen hebben is mij nog altijd niet duidelijk! Mijn Bastos BMW ziet er na het hermonteren van spoiler en spiegels net zo uit als hij er voor de race uitzag. Mindere chauffeurs rijden wel meer schade, das in't echt ook zo... Een laatste puntje is dat deze wagens speciaal gebouwd zijn om te racen, en ik versta dat de omschakeling modelbouw/slotracen niet altijd makkelijk te maken is in het hoofd.

- de rijtijd voor de Paddockers was inderdaad weinig in dit format, in het vervolg moeten we inderdaad zoeken naar een ander format om rondjes te bollen. Maar in deze wedstrijd was het de enige manier... ik kon onmogelijk 3 wagens inzetten om uit te lenen. Met eigen wagens was het natuurlijk anders geweest... maar dat is misschien iets voor de toekomst... in bijvoorbeeld een Paddock race, met enkel Paddockers, dat het niveauverschil niet zo groot is en dat iedereen komt om eens met zijn eigen creatie op de baan te komen. Een andere optie is een exclusieve Paddockrace op 1/32, waarbij bijvoorbeeld per Paddocker een SCX WTCC aangeschaft wordt (34 euro) en waarbij er dus geen wekenlang modelbouwwerk kan kapot gaan en waarbij de rijtijd aanzienlijk verlengd wordt.

Ik ben ook eens benieuwd naar de reactie van Sennake, omdat hij er in de ogen van de anciens er het meest voor ging, zowel op de baan als naast de baan. In de cijfers valt ook op te merken dat Sennake het snelst rondreed met de A4 en duidelijk meer rondjes draaide. Met een gemiddelde van zijn aantal ronden op "GROEN!" (nochtans de moeilijkste lane met kortste en veraderlijkste bochten), waren jullie nog een plaatsje opgeschoven in het klassement.

Huudo, Ivm de foto's... laat maar weten waar ze staan. Ik ben alleszins benieuwd naar het resultaat.

Om af te sluiten bedank ik jullie nog eens om tot in Gent te komen om een avond met gemengde gevoelens door te brengen. Als jullie het nog eens zien zitten in een "betere, minder competitieve omgeving", laat gerust iets weten. Misschien kunnen we samen tot een leuk initiatief komen. Eventueel kan ik mijn "rallybaantje" eens meebrengen als er eventueel een Paddockmeeting in de buurt van Gent doorgaat! Geen competitie, enkel initiatie... geen timing in de buurt, gewoon bollen! ;)

Dominique op baan rood: in de ankers voor de "chicane"
http://ikandeez.net/av-blink/6hpetitspa2liters/sixheures_15.jpg

Huudo (in de achtergrond) duidelijk met succes in de aanval op Walter en Morgan, je ziet de Audi zo naderen op de andere twee:
http://ikandeez.net/av-blink/6hpetitspa2liters/sixheures_36.jpg

En dichter...
http://ikandeez.net/av-blink/6hpetitspa2liters/sixheures_37.jpg

En dichter...
http://ikandeez.net/av-blink/6hpetitspa2liters/sixheures_39.jpg

Sennake op GROEN! door de "Double Gauche":
http://ikandeez.net/av-blink/6hpetitspa2liters/sixheures_43.jpg


Heren, tot de volgende!



G.

Guido
28-05-2007, 20:53
Wel kijk...

Ik ben allereerst zeer tevreden met jullie eerlijk reacties. Ik ga met bijna alles akkoord wat jullie zeggen:

-het gaat er soms bitsig aan toe, maar dat is echt niet enkel bij ons, wij krijgen bij uitraces meermaals op onze donder (zoals iedereen) als het zogezegd niet snel genoeg gaat... dat ligt in het karakter van dit soort competitie vrees ik.

- het is enorm competitief op deze manier, en misschien niet de beste initiatieles, temeer omdat de er (zoals int echt) in deze endurance voor dubbele punten gereden werd in het kampioenschap. Waarschijnlijk was dat ook één van de redenen waarom Johan ondanks z'n misselijkheid toch bleef voortrijden... die puntjes waren enorm belangerijk.



Nogmaals, zoals ik ook zei op het einde van de avond. Respect voor al diegene die slotrijden als hun hobby/passie hebben. En voor de motivatie waarmee gereden wordt. En ik begrijp ook de gedrevenheid waarmee je ons naar Gent hebt gehaald om jullie passie aan ons te tonen. Echter, we hadden het al op voorhand - meerdere keren zelfs - aangegeven dat wij NIET in de competitie an sich geïnteresseerd waren maar eens wilde proeven van het rijden met een semi-pro slotbaan op 1/24ste. Maar we zouden en moesten komen om mee te draaien in jullie competitie. Pas nu blijkt dat er dubbele punten te verdienen waren - ook dat wist ik niet - en verklaart natuurlijk veel.

Maar dat neemt niet weg dat ik het altijd ongehoord zal blijven vinden om je gasten al roepend onder de voeten te geven. Want uiteindelijk waren we te gast. Of moet ik bij onze volgende meeting de nieuwkomers een uitbrander geven als ze te dicht bij de modellen komen...? Lang gaan ze niet komen, denk ik. Ik wil hier geen zaak van maken, absoluut niet, maar ik wil ook niet dat het, zoals nu, onder de tafel geveegd wordt als "zo gaat het er nu eenmaal aan toe, pech gehad". Als je iemand uitnodigd ga je zo niet tegen hem te keer.

Anders is het als ik zelf beslis om in de competitie mee te rijden. Als ik op voorhand weet wat er op het spel staat en als ik zelf beslis om naar de race te gaan, op eigen initiatief. Dan laat ik met plezier over me heen komen wat er zoal geroepen wordt. Ik ben dan immers "part of the game" en zal wellicht hetzelfde doen. :D Dat ik er niet voluit voor ben gegaan, is het gevolg van een en ander. Wat ook opviel was dat het toch wat rustiger werd tegen de marshalls nadat er enkele opmerkingen gemaakt waren over de interventies van de piloten. Het kan blijkbaar dus toch wel anders. ;)

Verder versta ik perfect dat je geen 3 auto's kan inzetten en dat verwacht ook niemand. Wat we de volgende keer moeten doen, is op voorhand goeie afspraken maken met communicatie in 2 richtingen. ;)

De ritjes "tegen" Walter waren wel zeer leuk, precies omdat die met eenzelfde ingestelheid meedoet als ik. Ga je eraf en duurt het wat, ok, dan is het maar zo. De wereld blijft niet stille staan he. Ik heb in enkele manches zelfs op Walter gewacht als ik hem eraf BTCC'de. Logisch dat ik minder rondjes had. :D

Dat krijg je natuurlijk als je vanuit een verschillend standpunt vertrekt. Volgende keer gewoon beter.
:gas:

MFahrer
29-05-2007, 15:54
Voor de geïnteresseerden, er staat een "verslagje" van de race met exacte cijfers op ons forum! linkie (http://www.ikandeez.net/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?num=1180440873/]Linkje[/URL]

Een album met een pak mooie actiefoto's vind je hier: [URL="http://ikandeez.net/gallery-av/6hpetitspa2liters)!

G.

Guido
29-05-2007, 16:34
Voor de geïnteresseerden, er staat een "verslagje" van de race met exacte cijfers op ons forum! linkie (http://www.ikandeez.net/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?num=1180440873/]Linkje[/URL]

Een album met een pak mooie actiefoto's vind je hier: [URL="http://ikandeez.net/gallery-av/6hpetitspa2liters)!

G.

Zeer mooi verslag Gunther! Het laatste stuk maakt alles goed. Als ik het zo nog eens nalees, haalt het goede gevoel opnieuw de bovenhand. Dankjewel en tot in het najaar misschien bij een volgende gelegenheid. ;)

Sennake
29-05-2007, 16:48
Ik ben ook eens benieuwd naar de reactie van Sennake, omdat hij er in de ogen van de anciens er het meest voor ging, zowel op de baan als naast de baan. In de cijfers valt ook op te merken dat Sennake het snelst rondreed met de A4 en duidelijk meer rondjes draaide. Met een gemiddelde van zijn aantal ronden op "GROEN!" (nochtans de moeilijkste lane met kortste en veraderlijkste bochten), waren jullie nog een plaatsje opgeschoven in het klassement.

Wel, mijn instelling bij gelijk welke competitie is er één van "ik wil het zo goed mogelijk doen", wat niet hetzelfde is als "ik wil het goed doen" natuurlijk. Maar met mijn beperkte mogelijkheden heb ik het beste uit mezelf gehaald, om wat weerwerk te bieden tegen de andere teams.

Dat blijkt ook wel uit het feit dat ik telkens ik uit de bocht vloog (en dat was vrij dikwijls) met klare en luide stemme "GROEN!" uitriep, zodat de marshalls in elk geval wisten dat er werk aan de winkel was. Tot zover mijn competitiespirit. Als een marshall dan per ongeluk niet snel genoeg reageert of de Audi op het verkeerde spoor zet, ga ik hem wel niet beginnen verwijten naar zijn hoofd te slingeren. Zo diep zit de competitiespirit er dan ook weer niet in bij mij. Trouwens, ik kende de meeste van die mensen niet eens. Als je elkaar al van kindsbeen af kent kan dat enigszins anders liggen, voor ons was dat aspect er duidelijk wat teveel aan.

Ook heb ik er net zoals Dominique problemen mee dat je een model waar uren werk in steekt zomaar in de strijd kan werpen, want zelfs de allerbeste slotters laten hun wagen al wel eens uit de bocht vliegen, en als het dat niet is zal een iets minder ervaren piloot er wel eens tegenaan botsen...

Het 13 minuten rijden per 2 uur tenslotte was voor ons in eerste instantie een opluchting omdat we schrik hadden van lange stints, maar ik moet toegeven dat ook ik uiteindelijk graag een pak meer had willen rijden en dat beschouw ik dan toch als een positief gegeven. We deden het alle 3 graag genoeg om vast te stellen dat we eigenlijk te weinig mogen rijden hebben.

Een laatste vaststelling: we zijn er een beetje "in gegooid" zonder een initiatie, en dus moet je proberen om zelf je rempunten te zoeken, en alles wat erbij komt kijken om te proberen snelle tijden te rijden. Dat kon niet anders in dit format, we namen tenslotte direct deel aan een echte wedstrijd, maar om rookies in te wijden denk ik dat er andere en betere methoden zijn.

Dus hier mijn voorstel:

Laat de Paddockers die graag eens zouden willen kennis maken met het slotten zich kenbaar maken en dan kan iedere kandidaat-slotter zelf een kant-en-klaar 1/32 model aankopen (eventueel op voorhand een racecategorie afspreken alhoewel dit niet echt noodzakelijk is).

Organiseer een slot-initiatie bij jou thuis (en zoals Guido zegt moet je dat helemaal niet gratis doen) voor alle amateur-slotters waarbij de routiniers die er graag bij zouden zijn om wat tips te geven en eventueel talent te spotten (haha) uiteraard ook welkom zijn.

Deze initiatie begint met wat theorie-les en wat praktijk-oefeningen, en wordt afgesloten met een wedstrijd(je) zodat iedereen van alle aspecten geproefd heeft (ook van de lekkere broodjes trouwens).

Dit heeft als voordeel dat jij je eigen modelen niet hoeft "op te offeren" voor een bende beginnelingen, en dat wij als (voornamelijk) modelbouwers niet teveel hartzeer hebben bij het uit de bocht vliegen van kant-en-klaar slotcars. Bovendien hebben we met 1/32 wagens op een 1/24 baan wat meer ruimte om te botsen...

Ook het roepen en tieren zal per definitie heel wat minder zijn omdat we allemaal beginnelingen zijn en het aspect competitie zo goed als onbestaande zal zijn.

En dank zij het feit dat ieder zijn eigen wagen meebrengt zal het lange wachten tov het korte rijden ook enorm meevallen: iedereen mag tenminste ven lang rijden.

Wat denken jullie? Zetten we nog eens iets op poten?

Futse
29-05-2007, 19:12
Wat denken jullie? Zetten we nog eens iets op poten?

Maar dan wel op een datum dat ik er bij kan zijn graag:D ;)

Bram

MFahrer
29-05-2007, 19:18
Eerst even voor de mensen die geen zin hebben om het verslag te lezen, maar wel graag autosportplaatjes kijken: Het zijn een 110 tal actiefoto's van de race. Als je de optie "slideshow" aanzet, kan je mooie duels in stilstaande foto's volgen.

Linkie (http://ikandeez.net/gallery-av/6hpetitspa2liters)

G.

MFahrer
29-05-2007, 19:54
Wel, mijn instelling bij gelijk welke competitie is er één van "ik wil het zo goed mogelijk doen", wat niet hetzelfde is als "ik wil het goed doen" natuurlijk. Maar met mijn beperkte mogelijkheden heb ik het beste uit mezelf gehaald, om wat weerwerk te bieden tegen de andere teams.

En dat hebben jullie perfect gedaan... jullie hebben tenslotte twee iets ervarener piloten achter jullie gelaten! Daar was duidelijk ook op gerekend! Anders waren er geen 3 "lintjes" voorzien van plaats zes hé!

Dat blijkt ook wel uit het feit dat ik telkens ik uit de bocht vloog (en dat was vrij dikwijls) met klare en luide stemme "GROEN!" uitriep, zodat de marshalls in elk geval wisten dat er werk aan de winkel was. Tot zover mijn competitiespirit. Als een marshall dan per ongeluk niet snel genoeg reageert of de Audi op het verkeerde spoor zet, ga ik hem wel niet beginnen verwijten naar zijn hoofd te slingeren. Zo diep zit de competitiespirit er dan ook weer niet in bij mij. Trouwens, ik kende de meeste van die mensen niet eens. Als je elkaar al van kindsbeen af kent kan dat enigszins anders liggen, voor ons was dat aspect er duidelijk wat teveel aan.

Versta ik volledig! 200%... wij zijn er misschien teveel mee vergroeid/misgroeid om dat zo duidelijk te zien!

Ook heb ik er net zoals Dominique problemen mee dat je een model waar uren werk in steekt zomaar in de strijd kan werpen, want zelfs de allerbeste slotters laten hun wagen al wel eens uit de bocht vliegen, en als het dat niet is zal een iets minder ervaren piloot er wel eens tegenaan botsen...

Wel... je moet het zo zien... die wagens zijn met die bedoeling gebouwd, jullie wagens zijn gebouwd om met een zijden handschoen af te stoffen als het even héél erg moet. De twee categorieën wagens zien er in sé misschien van ver hetzelfde uit, maar ze zijn gebouwd in een andere spirit, op een verschillende manier en met een verschillend doel. Jullie kunnen jaren genieten van het bouwwerk dat jullie maanden gekost heeft... en terecht natuurlijk. De bouw van onze wagens duurt minder lang, zijn versterkt en zijn een compromis tussen schoonheid en snelheid... Als de beste chauffeurs crashen inderdaad ook... of worden van de baan gereden door mindere rijders, maar al bij al valt de schade goed mee! Een beetje zoals in de echte racerij... het is een dure en pijnlijke leerschool.

In jabbeke stonden er twee wagens die al héél wat kilometers onder de banden hadden en die nog héél toonbaar waren om op jullie show te zetten. De Sierra van Johan had de Six Hours Of Lester Raceway gereden én gewonnen in zijn klasse. De Escort van mezelf had al de Dix Heures de Petit Spa gereden én gewonnen, en de Six Hours of Lester Raceway gereden én gewonnen in z'n klasse! Die laatste had dus zonder overdrijven al meer dan 70 echte slotkilometers op z'n teller staan... in volledig competitiemodus! Beiden zagen ze er nog beter uit dan sommige andere modellen op de beurs (niet van de Paddocktafel, maar op de beurs in het algemeen).

Het 13 minuten rijden per 2 uur tenslotte was voor ons in eerste instantie een opluchting omdat we schrik hadden van lange stints, maar ik moet toegeven dat ook ik uiteindelijk graag een pak meer had willen rijden en dat beschouw ik dan toch als een positief gegeven. We deden het alle 3 graag genoeg om vast te stellen dat we eigenlijk te weinig mogen rijden hebben.

Dat jullie vonden dat je te weinig had kunnen rijden, onthou ik ook als positief... dat wil zeggen dat jullie het eventueel nog een kans geven! Ik probeer hier niets te promoten... gewoon terug in een beter daglicht stellen.


Een laatste vaststelling: we zijn er een beetje "in gegooid" zonder een initiatie, en dus moet je proberen om zelf je rempunten te zoeken, en alles wat erbij komt kijken om te proberen snelle tijden te rijden. Dat kon niet anders in dit format, we namen tenslotte direct deel aan een echte wedstrijd, maar om rookies in te wijden denk ik dat er andere en betere methoden zijn.

Dus hier mijn voorstel:

Laat de Paddockers die graag eens zouden willen kennis maken met het slotten zich kenbaar maken en dan kan iedere kandidaat-slotter zelf een kant-en-klaar 1/32 model aankopen (eventueel op voorhand een racecategorie afspreken alhoewel dit niet echt noodzakelijk is).

Organiseer een slot-initiatie bij jou thuis (en zoals Guido zegt moet je dat helemaal niet gratis doen) voor alle amateur-slotters waarbij de routiniers die er graag bij zouden zijn om wat tips te geven en eventueel talent te spotten (haha) uiteraard ook welkom zijn.

Deze initiatie begint met wat theorie-les en wat praktijk-oefeningen, en wordt afgesloten met een wedstrijd(je) zodat iedereen van alle aspecten geproefd heeft (ook van de lekkere broodjes trouwens).

Dit heeft als voordeel dat jij je eigen modelen niet hoeft "op te offeren" voor een bende beginnelingen, en dat wij als (voornamelijk) modelbouwers niet teveel hartzeer hebben bij het uit de bocht vliegen van kant-en-klaar slotcars. Bovendien hebben we met 1/32 wagens op een 1/24 baan wat meer ruimte om te botsen...

Ook het roepen en tieren zal per definitie heel wat minder zijn omdat we allemaal beginnelingen zijn en het aspect competitie zo goed als onbestaande zal zijn.

En dank zij het feit dat ieder zijn eigen wagen meebrengt zal het lange wachten tov het korte rijden ook enorm meevallen: iedereen mag tenminste ven lang rijden.

Wat denken jullie? Zetten we nog eens iets op poten?

Schitterend idee en nog beter verwoord... met die gedachte stelde ik hierboven al de WTCC klasse op 1/32 voor. SCX wagens zijn veruit de goedkoopste en hebben een mooie afgronde klasse met alle wagens die erin deelnemen: BMW 320i, Alfa 156, Seat Leon, Honda Accords, ...

Doordat ze zo goedkoop zijn, zijn ze uiteraard niet de beste slotcars op 1/32. Een ander (en beter rijdend) voorstel is een klasse DTM op 1/32. Daar kan je kiezen uit Mercedes C DTM's, Opel Vectra's, Audi A4's in zeer veel verschillende liveries, van zowel Carrera als van Scalextric... kostprijs per wagen is ongeveer 45 euro, maar het rijplezier is dan ook veel groter en de kans dat het slotvirus bij sommigen toeslaat dus ook véél groter.

Ik sta volledig open voor voorstellen om een exclusieve Paddock race te doen op mijn circuit, met een maximum van pakweg 12 of 15 deelnemers. Er zouden geen kosten aan verbonden zijn... enkel de "catering" natuurlijk!

Stel dat er interesse is, wil ik dat gerust eens organiseren als "vervang-paddock-meeting" in een maand waar er geen modelbouwmeeting is. Als het in een maand is waar het ook goed weer is, kan ik de Paddockers hier buiten ook nog een stoel en een grote tafel aanbieden om toch hun nieuwe modelbouwcreaties ten toon te stellen.

Wat denk je?

G.

MFahrer
29-05-2007, 20:20
Kleine aanvulling: 12 of 15 paddockers uit de vaste bende hier natuurlijk!


MAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAR... Sennake mag dan de "prize" (aka stekker) niet uittrekken hé!

G.

Sennake
29-05-2007, 22:01
MAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAR... Sennake mag dan de "prize" (aka stekker) niet uittrekken hé!

G.

Aha... dan zal ik een andere "verrassing" moeten voorbereiden dus :+

MFahrer
30-05-2007, 07:58
Hehe... verrast waren we zeker hé! Zoals Dominique zei, met die mannen kan je maar overal 1 keer komen hé! Maar nu gaan we het tegendeel proberen bewijzen...

Nog eens nagedacht over het voorstel en ik zou het aantal deelnemers beperken tot maximum 9. Zo zijn er 3 x 3 die kunnen rijden, anders zou de wachttijd weer te lang zijn. Het zal toch al moeilijk genoeg zijn om aan 9 man te raken denk ik. De kosten voor zo'n autootje moeten geen éénmalig plezier betekenen natuurlijk, als het aanslaat, kan het meermaals gedaan worden hé!

Op 1/32 wordt er ook maar op 12v gereden en de wagens wegen minder, waardoor de impact minder zwaar is. Sinds we op hout rijden zonder magneet hebben we op 1/32 bijna geen enkel schadegeval gehad!

Een andere mooie volledige klasse op 1/32 zijn bijvoorbeeld ook de FIA GT's: Aston Martin DBR9, Ferrari 575, Porsche GT3R, BMW M3GTR, Corvette C6R, Maserati MC12, ...

@Huudo: Al iets gevonden voor de foto-overdracht van afgelopen wedstrijd?

G.

xke
30-05-2007, 09:42
mss was het geen goed idee om beginners (sorry da ik het zo moet noemen) direct voor de leeuwen te smijten; Maar eigenlijk moet ik de piloten die roepen op een marschal onder zijn voeten geven. Hij is meestal diegene die zorgt dat de wagen naast de baan staat dus eigenlijk eigen schuld dikke......
Ik rijdt nu al 10 jaar competitie en ik denk dat ik makkelijk kan zeggen dat ik niet veel op marschals roep. Ok als het lang duurt en je ziet dat hij niet aant opletten is maar je kan niet altijd vlak voor je kijken als marschal ook .

Indien jullie zin hebben eens te komen kijken ergens anders is er op Zaterdag A.S. in Hamme (guillaumestraat) een groep 5 wedstrijd met 1/24 wagens

MFahrer
30-05-2007, 20:57
Ik rijdt nu al 10 jaar competitie en ik denk dat ik makkelijk kan zeggen dat ik niet veel op marschals roep. Ok als het lang duurt en je ziet dat hij niet aant opletten is maar je kan niet altijd vlak voor je kijken als marschal ook .


Hoe? Dan waart gij het toch niet op de 24u van Merlijn? Hebde gij dan een tweelingsbroer die daar met de RedBull Porsche 996GT3R gereden heeft! Die heeft dan meer temperament dan gij hoor Dirk. Ik herinner me dat ik met iemand van ons team over jou bezig geweest ben. Je telefoon vloog daar, je controller vloog daar, er werd weldegelijk naar de marshalls!

Toch eens aan "Bowie" vragen met wie hij samen reed dan! :cool:

G.

Dominique
30-05-2007, 21:28
Whatever, zand erover. Ik wil gerust nog wel eens rijden, maar dan buiten competitie. Dat voorstel over die 1/32 lijkt me nog zo zot niet. Stof om eens over na te denken en bij een volgende meeting nog eens op te rakelen.

xke
31-05-2007, 10:19
zou ik met mijn telefoon gesmeten hebben?? maar zou kunnen maar ik zal dan zeker niet naar de marchal geroepen hebben. mijn materiaal heeft het soms zwaar te verduren :-) op die momenten

en ja ik was de trotse eigenaar van die porsche (in wederopbouw nu)

groetjes

D