View Full Version : FIA-GT 2007, R3 - Bucharest (18-19-20 mei)
Mr.Dallara
02-05-2007, 19:48
Naast de 24u Uren van Spa, is er nu nog een unieker event op de kalender van het FIA GT kampioenschap 2007, nl. de race in de straten van Boekarest rond het paleis van Ceausescu!
http://www.feeder.ro/bucharest_ring_6757654.jpg
Aangezien de FIA GT race weekends dit jaar nog maar 2 dagen tellen én het hier gaat om een nieuw straten circuit wat voor iedereen compleet onbekend is én het op z'n Roemeens wel eens een "bizar wegdek" kan worden... verwacht ik een super spectaculaire race!
Alle info van het event vind je op de site van de "Vodafone Bucharest Challenge 07": http://www.bucharestring.com/en/
Ook op de site vind je een foto galerij van de werken (tribunes, rails en muren) die al gestart zijn sinds enkele weken rond het paleis: http://www.bucharestring.com/en/fotoalbum.php?dir=2007-01&bild=2007-01-009.jpg
http://www.bucharestring.com/img/fotos/2007-01/2007-01-030.jpg
http://www.bucharestring.com/img/fotos/2007-01/2007-01-039.jpg
http://www.bucharestring.com/img/fotos/2007-01/2007-01-028.jpg
Bron: http://www.bucharestring.com
Met zowieso de C5R van PK, de Vertigo van Belgian Racing, zeer waarschijnlijk een C5R van SRT (Citation Cup) en (heel?) mss wel de Aston GT3 van Racing For Belgium en Stef Vancampenhoudt in een Fort GT40 (Europeese GT3) zijn de Belgen net als in Silverstone dat weekend weer goed vertegenwoordigd voor dit zeer unieke event...
Zijn er toevallig nog Paddockers die een trip hebben gepland om dit unieke event meetemaken? Ik wel! Ik heb een 5 daagse trip gepland waarin uiteraard ook een city tripje inzit...
JPMontoya
02-05-2007, 20:43
Amaai cool gij gaat naar Bucharest ;)
Hi
Het is inderdaad de bedoeling om ook richting Boucharest af te reizen. Ik maak er gelijk een kleine vakantie van...
Maar eerst naar Silverstone!
Een circuit waar ik de Corvette's niet zie meespelen.
Topsnelheid is niet echt het sterke punt van de Vette's.
Dat is op zijn minst gezegd wel een heel minimalistisch circuit:D
JorritVD
03-05-2007, 22:04
Een circuit waar ik de Corvette's niet zie meespelen.
Topsnelheid is niet echt het sterke punt van de Vette's.
Eeeuhh??? LeMans heb je ook een goede topsnelheid nodig maar daar winnen de Vette´s ook.
Het is wel waar dat GLPK destijds zei dat ze op Monza niet konden meespelen voor de overwinning omdat de Corvette geen hoge topsnelheid heeft. Maar al bij al gingen ze bijna met de overwinning lopen ware het niet dat ze met technische problemen uitvielen...
Eeeuhh??? LeMans heb je ook een goede topsnelheid nodig maar daar winnen de Vette´s ook.
In Le-Mans lagen ze iedere keer tot 2 uur voor het einde nog niet in winnende stelling.
Dat Corvette wint komt ook voor een groot deel door de snelle pitstops, een homogeen team, goede rijders, veel comfort voor de rijders, een betrouwbare wagen en natuurlijk dat tikkeltje geluk.
Ik snap dat gelul niet over de zogenaamde lage topsnelheid van de Corvettes, da's gewoonweg onzin. Ik heb hier op mijn computer een lijst staan met alle opgemeten topsnelheden op LM / Spa (tijdens 24 u) en de DBR9 en C6R presteren quasi hetzelfde.
Mr.Dallara
04-05-2007, 15:13
Dat is op zijn minst gezegd wel een heel minimalistisch circuit:D
De sateliet foto die ik poste met de track erop getekent klopt niet volledig, vele details onbreken er op.
Hier de track "in detail":
http://www.bucharestring.com/ticket_en/strecke_g.gif
Dus zo snel zal het straten circuit wel niet zijn, als je op de build-up foto's ziet dat (op sommige plaatsen?) de track maar 3 stroken breed zal zijn...
Ik ben benieuwd wat dat gaat geven met de FIA GT3, waar een veld van bijna 50 wagens voor een sprint van 1uur door de straten gaat "woelen"...
ik hoop maar dat die laatse bocht niet al te veel problemen gaat geven :eek:
lijkt me geschikt voor Chinese A1 toestanden
Mr.Dallara
04-05-2007, 18:39
ik hoop maar dat die laatse bocht niet al te veel problemen gaat geven :eek:
lijkt me geschikt voor Chinese A1 toestanden
Tja, zou wel eens goed kunnen... :crazy:
Tilke is de tekenaar van deze track (al valt er niet echt veel eigen creatie in teverwerken als je rond het parlements gebouw een track wil maken...), dus zal er wel deftig over gerekend en gedacht zijn zekers?
Mr.Dallara
09-05-2007, 19:08
De affice van het event:
http://www.fiagt.com/img/showimg.php.jpg?size=3&rnd=false&key=4882
De timing:
Friday, May 18th
09.00 – 09.45 British F3 - Free Practice 1 45’
10.00 - 10.45 Dacia Logan Cup - Free Practice 1 45´
11.00 – 12.00 FIA GT3 European Championship - Free Practice 1 60’
12.15 – 13.00 British F3 - Free Practice 2 45’
13.15 – 14.00 Demonstration/ Pitwalk 45’
14.15 - 15.00 Dacia Logan Cup - Free Practice 2 45´
15.15 – 15.45 British F3 - Qualifying Practice 1 30’
16.00 – 17.00 FIA GT3 European Championship - Free Practice 2 60’
17.15 – 18.00 Dacia Logan Cup - Qualifying 45’
Saturday, May 19th
08.15 – 08.45 British F3 - Qualifying Practice 2 30’
09.00 – 10.20 FIA GT Championship - Free Practice 1 80’
10.35 – 11.25 FIA GT3 European Championship - Qualifying Practice 20/10/20
11.55 – 12.25 British F3 - Race 1 30’
12.45 – 13.15 Demonstration / Pitwalk 30’
13.25 – 14.45 FIA GT Championship - Free Practice 2 80’
15.15 – 16.15 FIA GT3 European Championship - Race 1 60’
16.45 – 17.15 Dacia Logan Cup - Race 1 30’
17.45 – 18.20 FIA GT Championship - Qualifying Practice 15/5/15
Sunday, May 20th
08.45 – 09.15 FIA GT Championship - Warm Up 30’
09.45 – 10.15 Dacia Logan Cup - Race 2 30’
10.45 – 11.15 British F3 - Race 2 30’
11.45 – 12.45 FIA GT3 European Championship - Race 2 60’
13.40 FIA GT Championship - Pit lane open
14.15 – 16.15 FIA GT Championship - Race 2h
Mr.Dallara
10-05-2007, 17:57
De build-up van de track rond Ceausescu z'n paleis schiet goed op, er is ook een persconferentie geweest en als ik het goed voorheb, zie ik hier Tilke mee aan tafel zitten.
Dan zullen ze al wel een wandeling gedaan hebben over de track en mogelijke problemen in de praktijk ontdekt hebben...
http://www.bucharestring.com/img/fotos/2007-01/2007-01-048.jpg
http://www.bucharestring.com/img/fotos/2007-01/2007-01-055.jpg
http://www.bucharestring.com/img/fotos/2007-01/2007-01-054.jpg
http://www.bucharestring.com/img/fotos/2007-01/2007-01-058.jpg
http://www.bucharestring.com/img/fotos/2007-01/2007-01-052.jpg
Foto's: http://www.bucharestring.com/en/fotoalbum.php?dir=2007-01&bild=2007-01-009.jpg
De weersvoorspellingen zien er goed uit voor "dé special" van het FIA GT seizoen 2007: een dikke 25° en veel zon!
bluelite
10-05-2007, 18:10
De build-up van de track rond Ceausescu z'n paleis schiet goed op, er is ook een persconferentie geweest en als ik het goed voorheb, zie ik hier Tilke mee aan tafel zitten.
Dan zullen ze al wel een wandeling gedaan hebben over de track en mogelijke problemen in de praktijk ontdekt hebben...
Waar zie jij Tilke zitten?
2e van links in de laatste foto
Coach Ep
11-05-2007, 12:28
Joost meldt op Pitstop.tv dat PSI stopt met deelname aan FIA GT. Zou zonde zijn!
2e van links in de laatste foto
http://www.padokf1.com/images/haber/11082005133501-herman_tilke.jpg
dit is Herman Tilke, ik zie de gelijkenis niet helemaal
Bart.Vandecavey
11-05-2007, 13:23
die trekt er toch wel op:
http://www.tilke.de/grafiken_ueber_uns/hermann_foto.jpg
Joost meldt op Pitstop.tv dat PSI stopt met deelname aan FIA GT. Zou zonde zijn!
juist hetzelfde gelezen op dailysportscar. Titel was Hines en Peter verliezen hun stuur, maar er staat geen reden bij. Stom na de mooie ereplaats in china.
Volgens ten-tenths is het omdat ze een belabberde race hadden in Silverstone, maar dat zou ik maar een flut reden vinden, pech gedurende 1 race en dan al de handdoek werpen, geen ruggegraat. Daarbij reden ze een halve race met een halve auto door de schade.
Volgens mij is het omdat er meer tijd en geld kruipt in het Ford GT3 project dan eerst gedacht.
Wat zal het gevolg zijn voor de deelname aan de 24 uren van Le Mans?
Die quote op 10/10's is ook maar een ongefundeerde aanname, dus daarop moet je het team niet afrekenen.
Verder kan het Ford GT3 project niet de oorzaak zijn, aangezien dat niet PSI is maar Matech. Die bedrijven zijn niet meer het zelfde.
1 ding is zeker, Sean Edwards vond het niet leuk dat hij eraf werd getikt door Malucelli en zal proberen wraak te nemen in Bucharest. :D
Mr.Dallara
11-05-2007, 16:17
De werken gaan maar door... :
http://www.bucharestring.com/img/fotos/2007-01/2007-01-067.jpg
http://www.bucharestring.com/img/fotos/2007-01/2007-01-064.jpg
De paddock:
http://www.bucharestring.com/img/fotos/2007-01/2007-01-075.jpg
De pitlane/boxen:
http://www.bucharestring.com/img/fotos/2007-01/2007-01-062.jpg
Racing for belgium is nog opzoek naar een piloot voor een last minute deal voor de Aston in de Europeese GT3. ( http://www.pitstoptv.info/pitstop/?p=1587 )
Mr.Dallara
11-05-2007, 16:28
http://www.padokf1.com/images/haber/11082005133501-herman_tilke.jpg
dit is Herman Tilke, ik zie de gelijkenis niet helemaal
Tilke lijkt me zwaar vermagerd (t.o.v. de foto die is gepost), vandaar de verwaring denk ik ...
Lijkt het nu zo of is dat een circuit waar de snelste auto (topsnelheid) zal winnen. Het is bijna niks anders dan rechte stukken.
Joost meldt op Pitstop.tv dat PSI stopt met deelname aan FIA GT. Zou zonde zijn!
Dergelijke geruchten zweven al langere tijd rondom PSI, zie bijvoorbeeld: http://www.racingworld.be/nieuws/4060/Geen-PSI-Experience-in-het-FIA-GT-kampioenschap?.html Een bericht uit februari j.l. .......blijkt het allemaal toch uit te komen.
Mr.Dallara
12-05-2007, 13:35
Lijkt het nu zo of is dat een circuit waar de snelste auto (topsnelheid) zal winnen. Het is bijna niks anders dan rechte stukken.
Zo razend snel is de track nu ook weer niet, er zitten 4 chicanes in één rondje Bucharest ring, dit allemaal om te snelheid naar beneden te halen en het veilig te houden...
http://www.fota.co.uk/content/news/244_0.jpg?1178972441
Wie -volgens mij- gaat winnen? Het team dat het slimst (minste risico's) gaat rijden én het meeste geluk heeft in de race. Want ik verwacht veel crashes en safety car interventie's in de smalle straten...
als we vergelijken met de straat-races in ALMS, kan dat nog meevallen. natuurlijk, daar hebben ze er meer ervaring mee
Viper GTS-R***
12-05-2007, 21:40
Wie of wat Dimitri Gorissen mag wezen weet ik niet, maar hij quote wel in een reactie op het ffsa-gt artikel volgende zin:
Wat PSI betreft,word zeker de rest van het FIA-GT kampioenschap afgewerkt
Moeten we dit au serieux nemen, of is dit een uit de duim gezogen verzinseltje?
Wie of wat Dimitri Gorissen mag wezen weet ik niet, maar hij quote wel in een reactie op het ffsa-gt artikel volgende zin:
Moeten we dit au serieux nemen, of is dit een uit de duim gezogen verzinseltje?
In de reacties op Joost z'n bericht over PSI op pitstop meldt hij zelf dat Philipp Peter door Giorgio Mondini vervangen wordt, en het lot van Hines nog niet bekend is
Volgens Pitstop tv wordt Luke Hines vervangen door niemand minder dan Andrea Montermini. Ook gaat Psi met Michelin rijden (gelukkig)
Ze hopen ook met de twee auto's naar Spa te komen.
Mr.Dallara
13-05-2007, 22:19
juist hetzelfde gelezen op dailysportscar. Titel was Hines en Peter verliezen hun stuur, maar er staat geen reden bij. Stom na de mooie ereplaats in china.
Volgens ten-tenths is het omdat ze een belabberde race hadden in Silverstone, maar dat zou ik maar een flut reden vinden, pech gedurende 1 race en dan al de handdoek werpen, geen ruggegraat. Daarbij reden ze een halve race met een halve auto door de schade.
Volgens mij zou het volgende ook wel eens de reden kunnen zijn: PSI doet net als SRT de stunt om 4 race's te doen in evenveel weken (gecombineerd FFSA en FIA GT programma) met één en de zelfde wagen. Zo is er dus amper of gewoonweg niet de tijd om de wagen te strippen voor elke race, een perfecte voorbereiding op technische gebied is er dus niet meer...
Puur logistiek gezien is het al een huzare stukje om de 4 race's op 4 weekends te rijden...
Hines en Peter zullen een smak geld betalen voor hun programma met de C6R bij PSI en zullen het dus enkel willen doen in ideale omstandigheden te kunnen strijden...
Mr.Dallara
15-05-2007, 21:02
Op fiagt.com staat het volgende stukje als previeuw op het Bucharest weekend:
Ten years after Helsinki ... the FIA GT goes back to the streets
May 20th will be quite a historic day for the FIA GT Championship.
Not only will it mark the Championship’s first visit to Bucharest, but it will be the first city circuit on the Championship’s calendar for almost exactly ten years.
In May 1997, the FIA GT Championship raced in the Finnish capital city of Helsinki. The excitement of that weekend, when local hero JJ Lehto claimed pole position in front of thousands of fans, has remained in the memories, and the teams and drivers taking part in the 2007 season are eager to savour the delight of racing through the centre of a major city, around historic buildings and with a magnificent backdrop formed by the parliamentary buildings.
The action-packed race weekend will include the third round of the 2007 FIA GT Championship, the second event of the FIA GT3 European Championship and the third meeting of the Lloyds TSB Insurance British Formula Three International Series. These three SRO-promoted series will be joined by the Dacia Logan Cup.
The Vodaphone Bucharest Challenge 07 will follow on from the success of Silverstone, where 25,000 spectators turned up to watch Thomas Biagi and Mika Salo win the Royal Automobile Club Tourist Trophy in their Vitaphone Racing Maserati MC 12. Dirk Müller and Toni Vilander won the GT2 category in their AF Corse Motorola Ferrari 430 GT2, making it two out of two. Tom Cloet and Pertti Kuismanen won the inaugural Citation Cup in the SRT Corvette C5R. In the FIA GT3 European Championship, Henri Moser and Gilles Vannelet won both rounds of the FIA GT3 European Championship in their Ferrari 430 Challenge GT3, giving Kessel Racing an early lead in the Teams championship.
After Silverstone, a familiar location for many of the competitors, Bucharest will be something totally new. A grand total of 116 trucks will be heading for the Romanian capital city, where they will meet just outside the centre and head in convoy to the paddock on Thursday morning.
Donderdag morgend trekken de 116 trucks dus door Boekarest richting "the place to be", ik zal er -als alles goed loopt- morgen avond al zijn.
Ik ga proberen om vrijdag al enkele foto's te posten hier, zaterdag en zondag doe ik er alles aan om enkele kiekjes te delen met jullie hier!
JPMontoya
17-05-2007, 13:30
Bert Longin reed in 2001 al op een stratencircuit. “ Dat was in de Procar periode. Ik was toen teamgenoot van Vincent Radermecker en we bestuurden toen een officiële Opel Astra. Ik herinner me dat ik twee keer het podium behaalde. Racen op een stratencircuit heeft iets, ik vind het cool! We gaan nu rijden in “De Hel van Boekarest”, zo noem ik het circuit. Ik ga ervan uit dat het spannend zal worden.
Waarom de Hel van Boekarest ? Bert heeft er nog nooit gereden, laat staan dat hij er al geweest is......Waarom spreekt hij dan van de Hel van Boekarest...
Nicolae Ceauşescu is al lang dood bertje of heeft hij schrik dat zijn geest nog door de gangen van zijn paleis waart.......:confused: :confused: :confused:
Mr.Dallara
17-05-2007, 21:37
ff tijd gevonden om hier enkele sfeer fotootjes te posten!
In de gietende regen in België zijn we met een vol uur vertraging vertrokken, terwijl we hier in Boekarest een zeer aangename 30° hebben!
Na een dolle rit met -hoe kan het ook anders- een Dacia Logan midden in de avond spits van het vliegveld naar ons hotel op 10min wandelen van het Paleis.
Een rit van 1.40u met veel getoeter en puffen in een auto zonder airco... :(
Vanop ons balkon hebben we een praaaachtig zicht op het Paleis! écht zaaalig, nooit van men leven z'n machtige building gezien!
http://img487.imageshack.us/img487/5123/pict0004yu7.jpg
Woensdag avond hebben we het niet kunnen laten om al eens te gaan kijken richting track en paddock. De track is nog steeds volop in opbouw, er word letterlijk dag en nacht gewerkt om alles klaar te krijgen.
Nog muren, FIA draad, bandenstapels, tribunes, ... plaatsen in bochten waar tot woensdag nog verkeer overmocht...
Terwijl bouwvakkers de curpstones aan het leggen zijn, zijn de schilders de lijnen aan het spuiten. Trailers rijden aan en af voor video schermen, toiletten, ticket offices, vip tenten, enz enz...
http://img516.imageshack.us/img516/3363/pict0012te4.jpg
http://img77.imageshack.us/img77/1106/pict0025yk2.jpg
In de paddock nog maar weinig leven, de teams waren mondjesmaat aan het arriveren ...
http://img517.imageshack.us/img517/8945/pict0034ie8.jpg
http://img502.imageshack.us/img502/6633/pict0048ou0.jpg
Vandaag hebben we Romenië écht gezien; met de trein naar de karpaten gereden en o.a. kastelen bezocht.
Eén ding is zeker het is hier veel meer ontwikkeld op alle vlakken dan iedereen denkt, OK er is nog werk aan de winkel, veel werk. Maar de meesten hebben een totaal verkeerd beeld over Roemenië...
De weersvoorwachtingen slagen compleet om voor het weekend! Er is regen opkomst voor zat en zon!
Dat in combinatie met de -volgens mij- niet normaal nauwe straten en vooral knettergek smalle bochten gaat het één groot spectakel stuk worden dit weekend!
Spijtig genoeg verwacht ik een crash festival 1e klas! laat ons hopen van niet!
Ik ben nog nooit in Monaco of Macau geweest en weet dus niet hoe gek het kan zijn op een street race track, maar de laatste bocht gaan ze volgens mij morgen al mogen verbouwen...
Fijn Tom dat je ons wat laat meegenieten.
Amuseer je verder nog daar ;)
Volgens de foto's op dsc.com ziet het er allemaal zeer nauw en eng uit. Vrees voor een regelrecht midfield-mayhem lijken me terecht. De achtergrond van dit circuit blijft absurd realistisch, hopenlijk kun je dit vastleggen in je foto's Tom ;)
:applaus: Prachtig toch, het forumke heeft zelfs een correspondent ter plekke :)
Mr.Dallara
17-05-2007, 22:18
Volgens de foto's op dsc.com ziet het er allemaal zeer nauw en eng uit. Vrees voor een regelrecht midfield-mayhem lijken me terecht. De achtergrond van dit circuit blijft absurd realistisch, hopenlijk kun je dit vastleggen in je foto's Tom ;)
:applaus: Prachtig toch, het forumke heeft zelfs een correspondent ter plekke :)
De achtergrond, hét Paleis dus, doet direct denken aan rijkdom alom. Terwijl er hier -zoals in alle grote steden- ook enorm grote armoede is, dit in combinatie met een week land de miljoenen paddock in het midden van de stad zorgt voor nog meer contrast!
Ik was opweg naar men hotel bijna het slachtoffer van 2 gasten die me wilde overvallen en m'n geld ratten... een goei stomp en de longen uit m'n lijf gelopen heeft me veel last bespaard, maar het gevaar schuild hier achter elke hoek zéker als de nacht gevallen is...
@ Mark: url van de foto's op dsc.com ?
Ik ga in de loop van de dagen nog wat foto's posten in het album op BTSpictures.be (http://www.BTSpictures.be), hou het in de gaten dus...
Mss ook nog ff vermelden dat in de GT3 paddock bij Hexix nog maar 2 Aston GT3's staan. Een mecano vertelde me dat de 3e (voor Marchal) nog onderweg is maar er nog steeds geen 2e piloot gevonden is! (de eerste training vd GT3 is morgen vroeg al, het zal allemaal last minute worden...)
@ Mark: url van de foto's op dsc.com ?
Gewoon dsc.com en inloggen met user: dscfreebie en ww: britcarnec. Werkt nog steeds, zal wel een van de laatste dagen zijn ;)
JorritVD
18-05-2007, 09:25
Ga deze race zeker volgen op TV.
Zelf denk ik dat de auto's die de motor voorin hebben misschien wat voordeel hebben en denk dus dat de Vette's en Aston's wat voordeel kunnen hbben.
maar ik kan het natuurlijk verkeerd hebben ;)
JPMontoya
18-05-2007, 10:02
http://www.sport365.ro/_files/Image/thumbnails/DSCF2298.jpg
http://www.sport365.ro/_files/Image/thumbnails/DSCF2242.jpg
http://www.sport365.ro/_files/Image/thumbnails/DSCF2230.jpg
http://www.sport365.ro/_files/Image/thumbnails/DSCF2183.jpg
http://www.sport365.ro/_files/Image/thumbnails/DSCF2226.jpg
http://www.sport365.ro/_files/Image/thumbnails/DSCF2220.jpg
http://www.sport365.ro/_files/Image/thumbnails/DSCF2215.jpg
http://www.sport365.ro/_files/Image/thumbnails/DSCF2193.jpg
http://www.sport365.ro/_files/Image/thumbnails/DSCF2072.jpg
Bron: sport365
Steve Van Bellingen is zo te zien op bezoek bij PK Carsport dit weekend...
Zijn die twee in onderhandeling??? :)
bron: foto's Bert Longin
Mr.Dallara
18-05-2007, 21:27
Vandaag was het de 1e dag van track activiteit op de Bucarest ring, wonder boven wonder is die vrijwel vlot verlopen!
De smalle track is dus "goed" bevonden door de piloten en verbouwingen zijn dus niet nodig! Well done Tilke!
Al is de eerste bocht en vooral de eerste chicane een enorme flessenhals (niet alleen met de start, ronde na ronde zie je daar gekke dingen, zowel bij het aanremme als bij het uitsturen zoekn piloten gaatjes om intehalen die helaas nergens te vinden zijn...)
Hier enkel foto's van de GT3's: (zonder de 3e Aston van Hexix van Marchal die dus forfait geeft voor deze round)
http://www.renaudkuppens.be/albums/FIA-GT-Bucharest/DSC_0046.jpg
http://www.renaudkuppens.be/albums/FIA-GT-Bucharest/DSC_0068.jpg
http://www.renaudkuppens.be/albums/FIA-GT-Bucharest/DSC_0078.jpg
http://www.renaudkuppens.be/albums/FIA-GT-Bucharest/DSC_0005.jpg
http://www.renaudkuppens.be/albums/FIA-GT-Bucharest/DSC_0030.jpg
http://www.renaudkuppens.be/albums/FIA-GT-Bucharest/DSC_0087.jpg
http://www.renaudkuppens.be/albums/FIA-GT-Bucharest/DSC_0096.jpg
Meer foto's?? ga naar BTSpictures.be (http://www.BTSpictures.be).... het album zal nog goed aandikken morgen en zondag! ;)
Mr.Dallara
18-05-2007, 21:35
De teams voor de FIA GT zelf zijn er ondertussen al volledig klaar voor, daarnet waren al wat GT1 teams pitstops aan het oefenen...
http://www.renaudkuppens.be/albums/FIA-GT-Bucharest/DSC_0122.jpg
http://www.renaudkuppens.be/albums/FIA-GT-Bucharest/DSC_0125.jpg
Terwijl Tony Gillet himself nog de laatste hand legde aan de Vertigo voor dit weekend:
http://www.renaudkuppens.be/albums/FIA-GT-Bucharest/DSC_0021.sized.jpg
Het weer zit er voor morgen, kwali dag heel slecht uit! Een hele dag veel regen, dus het word "brokken" dag morgen...
Zondag zou het dan weer wat droger worden.
(Vandaag heeft het af en toe ook al wat geregend.)
JPMontoya
19-05-2007, 08:26
Het verwachte beeld in de 1ste vrije trainingen...
De GT2's vooraan - 2de plek voor Marc Lieb op de Felbermayr Porsche. De grote GT1's zijn duidelijk in het nadeel op dit circuit.
Longin/Kumpen pas 13de terwijl Leinders/Kuppens sterk 18de zijn.
Echt leuk om is de echte rijderskwaliteiten naar boven zien te komen.
JPMontoya
19-05-2007, 08:37
Livestream vanuit Boekarest
http://www.renaudkuppens.be/2006/news/livebucharest.html
JorritVD
19-05-2007, 10:27
Het verwachte beeld in de 1ste vrije trainingen...
De GT2's vooraan - 2de plek voor Marc Lieb op de Felbermayr Porsche. De grote GT1's zijn duidelijk in het nadeel op dit circuit.
Longin/Kumpen pas 13de terwijl Leinders/Kuppens sterk 18de zijn.
Echt leuk om is de echte rijderskwaliteiten naar boven zien te komen.
zeer vreemde vrije training. de meesten hebben toch aardig wat rondjes gereden. misschien moet je heel veel geluk hebben om een vrij rondje te kunnen rijden. en wie weet, misschien was het in het begin of op het eind van de training wel heel of droger toen ze Lieb zijn snelle ronde neerzette.
Mr.Dallara
19-05-2007, 10:34
FP 1 was niet meer dan verkennen...
Wie het meeste risico nam was het snelste...
De baan lag klets nat de eerste 30min, daarna kwam er een drogere lijn, ernaast was klets nat en veel vuil, weinig grip dus...
Uiteraard ben je men een dikke GT1 weinig hier in de nauwe straten :rolleyes:
Zelfs als er een droger practice komt vandaag gaan de GT2's met snelle piloten goed vooraan blijven denk ik...
Het zou doenbaar zijn om hier en daar een inhaal maneuver te doen, al is dat met bvb een Vertigo net iets makelijker dan met een Lambo... (er kunnen op bepaalde plaatsen geen 3 wagens tussen de 2 muren...)
De eerste race vh weekend start zodadelijk, met de Britse F3... Ik ben benieuwd hoe de eerste ronde gaat verlopen...
Er is vertraging in de timing door heel wat brokken in de GT3 kwali die net gereden...
JorritVD
19-05-2007, 12:30
FP2 van de FiaGT is bezig. nog ongeveer 30 min te gaan en volgens mij voor het eerst ditjaar dat we de Playteam MC12's vooraan zien. nr 11 op de eerste plaats en de 12 op de vierde plaats. de nr 2 Vitaphone MC12 op de tweede plaats gevolg door de Carsport Holland Vette. PK staat op de 5de plaats. Gevolg door Mucke en Kox op hun Lambo's van Reiter/All-Inkl en daana de Jet Alliance Astons met Wendlinger en Lechner.
De eerste GT2 is op een 10 plaats. Dat is de 53 F430 van Edil Chris.
De eerste CC is te vinden op een 12de plaats. Dat is de F575 van Kessel racing.
JPMontoya
19-05-2007, 12:38
[QUOTE=JPMontoya;210442]Livestream vanuit Boekarest
edit: niet langer beschikbaar
Wat een rare race was dat :confused:
Twintig minuten safety car na de start, dan loopt er een hond op het circuit, dan begint het te regenen, met nog 10 minuten te gaan crashen twee DBRS9: eerst geven ze rode vlag om daarna SC borden boven te halen, om uiteindelijk drie minuten voor het einde de race af te blazen...
PS: Ik schrijf zo achter elkaar omdat het echt zo overkwam
JorritVD
19-05-2007, 15:24
Wat een rare race was dat :confused:
Twintig minuten safety car na de start, dan loopt er een hond op het circuit, dan begint het te regenen, met nog 10 minuten te gaan crashen twee DBRS9: eerst geven ze rode vlag om daarna SC borden boven te halen, om uiteindelijk drie minuten voor het einde de race af te blazen...
PS: Ik schrijf zo achter elkaar omdat het echt zo overkwam
Ik heb al eens gezien dat een haas voor een oude DTM auto kwam. Een raceauto krijgt dan aardig wat schade omdat de body meestal van polyester is en makkelijk breekt. Maar idd het ziet er een beetje rommelig daar uit.
waar hebben jullie de race dan gevolgt, zoek al ganse middag naar live stream, live timing niets te vinden, mss kunnen jullie me nog helpen want kwalificatie begint zo!
de livestream werkt nu toch bij mij
ik versta wel niks, mijn Roemeens is enigszins beperkt
ja nu doet ie het:) wat een taal :p maar het geluid van de autos is al meer dan genoeg
1) Pier Guidi - Maserati MC 12 GT (12)
2) Bertolini - Maserati MC 12 GT (11)
3) Montanari - Maserati MC 12 GT (2)
4) Lichtner - Aston Martin DBR9 (36)
5) Kumpen - Corvette C5R (4)
De Maserati overheerst op dit stratencircuit duidelijk beter dan de rest....
Toch knappe ronde van kumpen, of was het Login, kon het even niet goed volgen...?
JorritVD
19-05-2007, 16:46
De Maserati overheerst op dit stratencircuit duidelijk beter dan de rest....
Toch knappe ronde van kumpen, of was het Login, kon het even niet goed volgen...?
Denk toch eerder Kumpen die de sneller ronde zet in de Kwali. Beetje tegevallend van Carsport Holland.
Mr.Dallara
19-05-2007, 17:19
Pilleri heeft de ideaale band gehad voor deze kwali sessie, vandaar dat de top 3 Pirreli MC12's zijn...
Kumpen heeft de kwali gereden, hij heeft dus de 5e tijd gerealiseerd. Het was écht de limiet van de C5R!
Mr.Dallara
19-05-2007, 17:44
Wat een rare race was dat :confused:
Twintig minuten safety car na de start, dan loopt er een hond op het circuit, dan begint het te regenen, met nog 10 minuten te gaan crashen twee DBRS9: eerst geven ze rode vlag om daarna SC borden boven te halen, om uiteindelijk drie minuten voor het einde de race af te blazen...
PS: Ik schrijf zo achter elkaar omdat het echt zo overkwam
GT3 race1:
Mss kunnen deze fotos veel verklaren...
http://www.renaudkuppens.be/albums/album19/AADSC_0026.jpg
http://www.renaudkuppens.be/albums/album19/AADSC_0030.jpg
De camera man z'n toren lag bijna plat...
(er zijn al enkele bochten waar geen mens is toegelaten, morgen zullen het nog meer zijn... Ik heb me nog nooit zo onveilig gevoelt achter een "muur" of rail op een circuit...)
Mr.Dallara
19-05-2007, 17:50
Er is weer een foto update!
eerst restaurantje doen en ff douchen, dan zet ik strak nog wat foto's er bij... ;)
(url? klik hier onder...)
JorritVD
19-05-2007, 18:10
Pilleri heeft de ideaale band gehad voor deze kwali sessie, vandaar dat de top 3 Pirreli MC12's zijn...
Kumpen heeft de kwali gereden, hij heeft dus de 5e tijd gerealiseerd. Het was écht de limiet van de C5R!
De Vitaphone MC12's rijden op Michelins.
Miljaar, de Maserati's domineren weer.
Gelukkig is de leider in het kampioenschap pas zevende (40kg),
en zal die voorsprong wel door het circuit komen...
Op de vierde plaats (na de drie Mazza's) staat de Aston van Lechner die voorlopig wat ontgoochelde dit seizoen. Van de vierde tot de elfde plaats staan de wagens binnen de halve seconde! Doe daar eens het voordeel van de Maserati's af, en je hebt inderdaad een heel spannend kampioenschap.
In GT2 reden de twee (officiële) Ferrari's van AF Corse niet, de °51 van Ortelli laat door een crash ook de race van morgen liggen.
Drie Porsches vooraan, lekker in your face voor Ferrari... Nu ja, twee Porsches, aangezien het exemplaar van Lieb gediskwalificeerd wordt :(
Ook de tweede wagen van het team heeft dezelfde malheur voor.
(Weet iemand waarom?)
Vertigo moet ten slotte echt met een nieuwe auto komen...
En Bucarest heeft nog enkele kinderziektes. :)
Mr.Dallara
19-05-2007, 22:18
Foto's van vandaag (zaterdag):
http://www.renaudkuppens.be/albums/FIA-GT-Bucharest/DSC_0038.jpg
http://www.renaudkuppens.be/albums/FIA-GT-Bucharest/DSC_0136.jpg
http://www.renaudkuppens.be/albums/FIA-GT-Bucharest/DSC_0045.jpg
http://www.renaudkuppens.be/albums/FIA-GT-Bucharest/DSC_0049.jpg
http://www.renaudkuppens.be/albums/FIA-GT-Bucharest/DSC_0093.jpg
http://www.renaudkuppens.be/albums/FIA-GT-Bucharest/DSC_0055.jpg
Meer foto's ? --> http://www.BTSpictures.be (http://www.BTSpictures.be)
Mss kunnen deze fotos veel verklaren...
http://www.renaudkuppens.be/albums/album19/AADSC_0026.jpg
Dat lijkt me toch een aardig foutje qua infrastructuur m.b.t. de circuitopbouw. Die FIA-draad stelt niets voor. Normaal zouden muur en draad gescheiden moeten zijn, soort van dubbele veiligheid. De Roemenen plaatsen alles in een blok beton. Gaat de muur erhaan, dan volgt de FIA-draad vanzelf.
Coach Ep
19-05-2007, 22:58
Dat lijkt me toch een aardig foutje qua infrastructuur m.b.t. de circuitopbouw. Die FIA-draad stelt niets voor. Normaal zouden muur en draad gescheiden moeten zijn, soort van dubbele veiligheid. De Roemenen plaatsen alles in een blok beton. Gaat de muur erhaan, dan volgt de FIA-draad vanzelf.
Het blijft wel een stratencircuit. Het is al een hele klus om de hele baan te voorzien van blokken + draad dus als die ook nog eens apart geplaatst dienen te worden... Heb dergelijke constructie wel vaker op een stratencircuit gezien. In de VS zelfs op permanente banen (maar die hoeven geen FIA standaard na te leven ;) ).
Trouwens, constructie heeft toch goed zijn werk gedaan? Gaat om het absorberen van de impact, niet om het heel blijven van het beton (+ draad). Hoewel vervanging van die laatste wel de nodige tijd gaat vergen, vrees ik.
Mr.Dallara
20-05-2007, 07:29
De warm-up is nu bezig, vraag me niet wat er aan het gebeuren is, want we hebben de warm-up als wekker genomen... :)
We horen de wagens, vooral dan de Lambo en de Vettes van uit ons bed rijden...
Het weer voor vandaag:
Nu ligt alles nog nat van regen van de voorbije nacht, maar volgens de voorspellingen word het een volledig drooge dag (28°).
Ik benieuwd dat sevens de tribunes nu eindelijk eens vol gaan zitten, want er staan hier tribunes dat het niet meer schoon is (voor 60000 man!) en zefs 14! schermen om alles live te volgen...
Vrijdag en zaterdag was enkel de VIP tribune vol, voor derest amper publiek...
Wel veel volk dat achter de draad mee zit te "gluren" naar de race's...
Er werd dan ook gisteren tijdens de presconferentie aan Ratel gevraagt hoe het zat met het publiek... Hij antwoorde redelijk simpel: Dat is niet in onze (FIA GT - SRO) handen, maar in de handen van de lokale promotor...
Aangezien de tickets naar Roemeense normen heeeel duur zijn, verwacht ik strak geen vol huis... :(:(:(
http://www.renaudkuppens.be/albums/FIA-GT-Bucharest/DSC_0152.jpg
http://www.renaudkuppens.be/albums/FIA-GT-Bucharest/DSC_0153.jpg
http://www.renaudkuppens.be/albums/FIA-GT-Bucharest/DSC_0045_001.jpg
http://www.renaudkuppens.be/albums/FIA-GT-Bucharest/DSC_0103.jpg
Nog ééntje voor Belle ;)
http://www.renaudkuppens.be/albums/FIA-GT-Bucharest/DSC_0028_001.jpg
Stranger
20-05-2007, 10:55
Het mag dan wel niet regenen...maar alles is nog steeds drijfnat.
er staat een andere zender op de livestream denk ik :(
fucking romanian tv :s waar is de Fia GT race :s eerste 10 minuten gereden onder safety car...
Het feest kan beginnen want de eerste FIA GT3 winst voor de Matech Ford GT is binnen! Een Belgische zege bovendien met Stef Vancampenhoudt aan het stuur!!:champagne:
Dat lijkt me toch een aardig foutje qua infrastructuur m.b.t. de circuitopbouw. Die FIA-draad stelt niets voor. Normaal zouden muur en draad gescheiden moeten zijn, soort van dubbele veiligheid. De Roemenen plaatsen alles in een blok beton. Gaat de muur erhaan, dan volgt de FIA-draad vanzelf.
Niet de Roemenen maar de Duitsers, want de barrieres zijn geleverd door de heer Felbermayr. Ik ben het echter met Coach Ep eens; ze doen hun werk prima, ze absorberen de impact. Veel kwalijker vind ik dat men mensen toelaat er vlak achter te staan; op het forum van TBK is het filmpje van de uitglijder van Janis in de Ecosse 430 te zien, die hard rechtdoor gaat, muur in gaat, de muur verplaatst en het kereltje er achter hard ondersteboven tikt.
JPMontoya
20-05-2007, 19:16
Bucharest (ROM) - Belgian Racing shined this afternoon in the 3rd FIA GT race of the season. Renaud Kuppens and Bas Leinders finished in 11th place after a fantastic race in the rain.
Despite the rain the grandstands were filled up well for the first ever race in Romania, on the Bucharest-Ring. Renaud Kuppens took the start in the Gillet Vertigo, after having qualified the car yesterday on a 21st place on the grid. Due to the rain the race-director decided to start the race under the Safety car. With the race only 3 minutes underway, and still under the safety car regime, the #101 Belgian Racing Vertigo appeared already in the pit-lane for its first mandatory stop of the day, A strategic decision of team-manger Jean-Michel Delporte that paid off very well during the race.
Renaud Kuppens handed over the wheel to Bas Leinders who took the track for what turned out to be a fantastic relay in which Bas showed that he is among the best drivers in the FIA GT field. Bas re-joined the pack behind the safety car in last place. Two incidents, caused by the GT2 Ferrari of Janis and the F550 Ferrari of Kessel brought out the safety car out for a very long period. The safety car was almost 35 minutes on track during the first hour of the race.
That was a perfect scenario for Belgian Racing and the early-stop tactic now started to pay off. While all the cars in front had to go to the pit for fresh rain tyres and fuel the Gillet Vertigo stayed out and made an impressive climb in the standings. After 35 minutes Bas Leinders was already up in 16th place but that was just the beginning. Bas fought his way up to the top 10 and after 40 minutes he was leading the GT2/G2 field, An exceptional event for the team of founder and owner Tony Gillet.
The Green flag was waived with still 1h15 minutes on the clock and the rain started to ease a bit over Bucharest but that did not halt Bas Leinders his progress. Bas Leinders managed to hold off easily some GT1 and GT2 cars such as the PK Corvette of Bert Longin and the BMS Scuderia Porsche of Manu Collard. At half-race the Gillet Vertigo was holding firmly on to the 9th place. With 45 minutes on the clock Bas Leinders even knocked on the door of the Top-Five with a 6th place overall, two laps before the second mandatory pitstop. An impressive relay of Bas Leinders who climbed up from 27 to 6. Renaud Kuppens prepared himself in the pit for the last 40 minutes of the race. Belgian Racing decided not to change the rain-tyres on the Vertigo.
The Gillet Vertigo re-joined the race in 8th place on a soaking wet Bucharest-Ring. In the mean time it started to rain again harded which made it very difficult for all of the drivers to keep their cars out of the wall. Renaud Kuppens managed to hold on to 8th place for a long time but towards the end of the race Kuppens came under pressure of some faster GT1 and GT2 cars, who had fresh rain-tyres. Renaud was not able to hold off the Maserati MC 12 Vitaphone and the Porsche 997 of Marc Lieb. Kuppens brought the Vertigo home in 11th place. An excellent result for the small Gembloux-based outfit. Kuppens and Leinders were honoured on the podium for winning the G2 category.
Renaud Kuppens: I am really happy with this result. 11th for us is just outstanding. Throughout the entire race we were faster than most of the GT2 cars and even faster than some GT1's. I must thank the team who did a great job since the beginning of the season but due to some bad luck we had to wait for our first finish. Our strategy worked perfect today. Bas was outstandig in the wet. We decided not to put on a fresh set of tyres during our second stop so I was not able to keep the others behind me towards the end. It is true that the circumstances were a bit special but nevertheless this is a result to remember on a unique location.
Bas Leinders: Maybe this was my best rain race ever, I just love driving in difficult conditions, especially on a street course, it separates the men from the boys. I would like to thank Pirelli for an excellent service and tyres.
Tony Gillet: What Bas did today was really fantastic, he passed many GT2 cars but also many GT1 cars. The team did a very good job and also congratulations to them.
En enkele foto's van onze Fotograaf - Mr. Dallara ;)
http://www.renaudkuppens.be/albums/fiagtbucharest07/GilletVertigo_Bucharest37p.sized.jpg
http://www.renaudkuppens.be/albums/fiagtbucharest07/GilletVertigo_Bucharest24p.sized.jpg
http://www.renaudkuppens.be/albums/fiagtbucharest07/GilletVertigo_Bucharest35p.sized.jpg
meer op http://www.renaudkuppens.be/gallery/fiagtbucharest07
Jakke.be
20-05-2007, 20:14
Niet de Roemenen maar de Duitsers, want de barrieres zijn geleverd door de heer Felbermayr. Ik ben het echter met Coach Ep eens; ze doen hun werk prima, ze absorberen de impact. Veel kwalijker vind ik dat men mensen toelaat er vlak achter te staan; op het forum van TBK is het filmpje van de uitglijder van Janis in de Ecosse 430 te zien, die hard rechtdoor gaat, muur in gaat, de muur verplaatst en het kereltje er achter hard ondersteboven tikt.
Heb het filmpje ook net gezien. Na de impact van de F430 gaat die gast aan de andere kant van de 'draad/beton' met zijn gezicht tegen een andere betonnen obstructie:frusty:
Yeah, was een flinke klapper voor de beste man. Volgens DSC is iedereen er gelukkig zonder kleerscheuren vanaf gekomen.
Een vriend van me had Kox gesproken, en die was ondanks alle incidenten lovend over de organisatie. Dat zat gewoon goed voor elkaar volgens hem, de baan en accomodaties waren goed verzorgd. Die indruk had ik ook van alle foto's die ik heb gezien, dat zag er allemaal gelikt uit. Natuurlijk brengt een stratencircuit risico met zich mee, en helemaal als het nat is. Maar toch voegt het toe aan de diversiteit, en wat mij betreft mag het ook gewoon op de kalender blijven staan. Als ze nu alleen het vlaggen wat beter verzorgen volgend jaar en de mensen wat verder achter de barrieres houden dan moet het goedkomen daar :)
Wat is er eigenlijk gebeurd met de F430 van Ortelli? Ben nog maar terug van een weekendje Truck GP dus heb de FIA GT helemaal niet kunnen volgen...
Hij ziet er alleszins niet gelukkig uit op de foto hierboven.
Die is in de kwalificatie helemaal krom gereden, Ortelli is meen ik nog voor controle in het ziekenhuis geweest.
Viper GTS-R***
20-05-2007, 22:23
Wel een opvallend goede prestatie van de Felbermayer-Proton 996 RS!
Benieuwd of Marc Lieb de rest van het seizoen met de 996 gaat rijden.
En Bouchut bewijst het wat hij zei, de zege in Zuhaï was geen Lucky Win.
Bedankt Bramzel!
Gelukkig kwam ie er zonder kleerscheuren vanaf...
Idd mooi dat opnieuw de Lambo voor de overwinning gaat. Wel jammer dat de n°8 steeds door ongeluk geplaagd wordt. Hopelijk keert het tij zich in de volgende ronde.
JorritVD
21-05-2007, 15:21
De nr 7 Lambo was echt zeer sterk en reed de nr 8 eigenlijk een beetje zoek. Helaas ging Kox met de Lambo de muur in, maar anders waren ze waarschijnlijk derde geworden, en dat lijkt me zeer positief.
En vergeet niet dat de 7 Lambo met 40kg Ballast reed!!!
JPMontoya
24-05-2007, 11:06
http://img383.imageshack.us/img383/6540/bucharestpu7.jpg (http://www.renaudkuppens.be/video/GVS_Bucharest_07.wmv)
Onboard lap met Bas Leinders in de Gillet Vertigo FIA GT in Bucharest
Klik op de kleine images om te starten
http://www.renaudkuppens.be/albums/fiagtbucharest07/GilletVertigo_Bucharest54p.sized.jpg
Enjoy,
Mr.Dallara
27-05-2007, 18:26
Wie niets heeft kunnen zien op TV of internet van de race of het spectakel in de regen nog eens terug wil zien: ik vond deze knappe samenvatting van 10min op YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=mbkkiElStWw
Als alles goed loop, komt in de loop van volgende week een uitgebreid album met foto's online op BTSpictures.be van Bucarest.
Stukje uit het raceverslag van Hezemans:
De regen speelde parten en er gingen veel rijders van de baan. Helaas ook mijn teamgenoot Deletraz. Hij zou twee ronden later wisselen. Dat is het zure. Hij gaat er nu twee keer af. Eerst in Silverstone en nu hier in Boekarest. Ons doel was finishen. Het ligt niet aan mij, ik heb er alles aan gedaan.
Hij is niet echt positief over zijn teamgenoot, ik dacht ergens anders gelezen te hebben dat de achtervleugel afbrak en Deletraz er eigenlijk niet zoveel aan kon doen.
bron: www.hezemans.nl
Ik kan me er iets bij voorstellen, hij heeft tenslotte nu al 2 races 'verloren' door Deletraz. Deletraz valt me ook erg tegen tot dusver, vorige jaren deed hij het telkens erg goed, Piccini was sneller maar Deletraz deed zeker zijn deel. Ook maakte hij veel minder fouten dan nu. Zou de Vette hem niet zo liggen?
Als Deletraz er in monza weer van af gaat moet Hezemans aan een andere bijrijder denken, misschien wel een conspiracy waarbij Deletraz door de concurentie wordt betaald :+ hehe. Hoop het niet. Die C6-r is tot veel in staat... (al is het de lelijkste C6-r tot nu toe, zelfs de geel is anders)
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.