PDA

View Full Version : Ronde van het Meetjesland - 19 mei 2007


Jan
03-05-2007, 12:41
Yep, dat wordt onze volgende deelname voor dit jaar ;) Al enkele jaren lees ik hier de positieve kommentaren van ons aller Pascal (waar zit hij trouwens ?:(
) over dit voor ons nog onontgonnen gebied. Als alles volgens plan verloopt zal Wouter nog eens kunnen navigeren en doen we een nieuwe poging in de toerismeklasse. Met BiHorNie als mede-parcoursuitzetter is dat misschien wel een enorm risico :D :D :D

De infofolder vinden jullie onder andere hier "http://www.altena-vzw.be/Documents/folder_meetjesland.pdf"

Zijn er nog gegadigden ?

Pinzie
03-05-2007, 19:49
Ik ga de organisatie een handje toesteken deze keer:rolleyes:

Wens iedereen een toffe deelname en veel plezier gewenst!

Veel succes !:gas:

Pascal
03-05-2007, 20:12
ons aller Pascal (waar zit hij trouwens ?:(
)

Heb het te druk met andere zaken Jan. Maar we trachten zo snel mogelijk terug te zijn... Misschien wel op 19 mei maar dat zal dan weer een beslissing van het allerlaatste moment zijn...

Ronde van het Meetjesland : je zal het je zeker niet beklagen... Veel succes...

Pascal

BiHorNie
04-05-2007, 11:25
Wie zich nog wenst in te schrijven, hou rekening met het nieuwe emailadres van Daniël Bomeré. Het nieuwe is daniel.bomere(at)telenet(dot)be

Tot in Bellem :bye:

Jan
23-05-2007, 12:51
Onze eerste deelname aan deze wedstrijd en tevens onze eerste rittensportwedstrijd in de toerismeklasse (althans in deze navi/rijder-combinatie)liet alvast een bemoedigend resultaat optekenen. Er is nog het nodige groeipotentieel en we kennen de punten waar we nog moeten aan werken ;)
De Ronde van het Meetjesland werd verreden over een prachtig parcours en zat fijn in mekaar. Nu weet ik tenminste waar mijn collega van 't werk woont, hij is ons dan ook met zijn koersfiets komen uitzwaaien :applaus:

Toch waren er enkele puntjes die voor de nodige frustratie hebben gezorgd. Zo kon je bij de blinde lijn onmogelijk bepalen of in die kromme bocht bovengronds, dan wel dijkje af dijkje op moest rijden (in totaal hoogstens 5 meter extra). Volgens de organisator was er maar één korrekte oplossing, en die kwam duidelijk niet overeen met onze visie :frusty: . In ieder geval was het eventuele verschil in kromming op de kaart niet te onderscheiden.
Een gelijkaardig geval vonden we bij de tweede blokkaderit. De kortste omrijroute voor blokkade 1 zou via een rond punt op een hoofdbaan lopen. Volgens de organisator zou er op de kaart een minuscuul puntje te zien zijn waardoor je kon weten dat er een rond punt is. Het ene vergrootglas is het andere niet, vermoeden wij ;)
We waren omstreeks 1 uur binnen (bij de laatsten dus) en hielden het om 2 uur voor bekeken, we hadden immers nog ruim 110 km voor de boeg om terug thuis te geraken. Op de gewonnen fruitmand hebben we dan ook niet langer blijven wachten :(

Conclusie: een van de betere wedstrijden in het genre omwille van parcours, organisatie en moeilijkheidsgraad. Met de aandachtspunten voor onszelf en de organisator komt het wel in orde ;)