Log in

View Full Version : Kom hard rijden in NL, het kan lucratief zijn!

Mark
03-05-2007, 21:45
Uiteraard ben ik tegen scheuren op de openbare weg. Kan niet, mag niet. Neemt niet weg dat ik spuugziek word van die pesterige boetes van 5 km/u te hard. Tja, als je dan onderstaand bericht leest kan ik niets anders dan een grote glimlach opzetten. Soms is een beetje stout zijn best leuk :)

Hardrijder krijgt 10.000 euro van OM

Het Openbaar Ministerie (OM) moet een 33-jarige man uit Emmen, die tevergeefs inzage had geëist in zijn snelheidsbekeuring, 10.000 euro betalen. Dat heeft de bestuursrechter in Assen beslist

http://frontpage.fok.nl/nieuws/76269

Meer details op http://www.flitsservice.nl/algemeen/index_html/index_nieuws.html?http://www.flitsservice.nl/cm_php/nieuws/nieuwsbericht.php?id=2962

guntha
04-05-2007, 16:19
Weet je wat mij ergerd al rij ik nog niet:o De flikken staan dan met zo een camera achter een 70 per uur bord waar je met 90 opaf gaat. Ik denk niet dat je direct na een strook van 90 plots 70 kunt rijden tenzij je al voor dat bord begint te remmen. De vraag is wie doet dat nu

nog zo een domme toestand. Aan scholen staan die 30 per uur borden. Ik weet een plaats waar zo een bord staat. Direct na het bord dat 30 niet meer geld staat een bord 50 per uur. 15m verder weer eentje 70. Je versnelt dus en wat constateer je dan als je thuis bent. Bonnetje in de bus dat je te hard ree op een 50 per uur strook. Hoe is dat nu mogelijk als je accelereerd naar die 70per uur aan het bord 70. Mogen ze dan wel flitsen op die 50 per uur strook van 15 meter?

marcel
04-05-2007, 16:55
Weet je wat mij ergerd al rij ik nog niet:o De flikken staan dan met zo een camera achter een 70 per uur bord waar je met 90 opaf gaat. Ik denk niet dat je direct na een strook van 90 plots 70 kunt rijden tenzij je al voor dat bord begint te remmen. De vraag is wie doet dat nu

als je dat niet doet op je rijexamen, krijg je je rijbewijs niet, zo simpel is het

guntha
04-05-2007, 17:10
als je dat niet doet op je rijexamen, krijg je je rijbewijs niet, zo simpel is het

Das waar maar ik bedoel als je in het normale leven op de baan bent. Als je bijvoorbeeld van je werk terug komt. Ik denk eerlijk gezegt dat het rijexamen de enige paar uren rijden is waar er echt strikt aan de regels wordet gehouden. Iedereen rijd wel eens te snel alleen bij het behalen van het rijbewijs gebeurd niet volgens mij niet.

marcel
04-05-2007, 18:20
Ik denk eerlijk gezegt dat het rijexamen de enige paar uren rijden is waar er echt strikt aan de regels wordet gehouden.

neen, het rijexamen duurt een kwartiertje ;)

guntha
04-05-2007, 18:25
neen, het rijexamen duurt een kwartiertje ;)
+ de uurtjes les ook he. Mag je nu nog eigenlijk loeihard gaan in duitsland? Ben er al een aantal keer op de autostrade geweest, heb er zelfs een veyron horen en zien voorbij vliegen.

R@ce@holiC
04-05-2007, 18:49
Das waar maar ik bedoel als je in het normale leven op de baan bent. Als je bijvoorbeeld van je werk terug komt. Ik denk eerlijk gezegt dat het rijexamen de enige paar uren rijden is waar er echt strikt aan de regels wordet gehouden. Iedereen rijd wel eens te snel alleen bij het behalen van het rijbewijs gebeurd niet volgens mij niet. De snelheidsbeperkingen gelden vanaf het bord, dus je moet afremmen tot de aangegeven snelheid voor het bord.

Het verkeer zou nogal een soep worden moest niemand zich aan de regels houden...

Wat ik een pest vind zijn de "file-cowboys" :no:. Mensen die het nodig vinden door de filles te slalommen en zelfs lastig worden als je geen plaats laat om ze door te laten :crazy: .

guntha
04-05-2007, 18:56
De snelheidsbeperkingen gelden vanaf het bord, dus je moet afremmen tot de aangegeven snelheid voor het bord.

Het verkeer zou nogal een soep worden moest niemand zich aan de regels houden...

Wat ik een pest vind zijn de "file-cowboys" :no:. Mensen die het nodig vinden door de filles te slalommen en zelfs lastig worden als je geen plaats laat om ze door te laten :crazy: .

Bedoel je de moto's dan. Auto's zie ik toch niet direct slalommen tussen de auto's. Wa ook niet kan zijn dan die uillen die dan via de pechstrook de rest willen voor zijn.
Op blik op de weg zie je veel van die toeren van andere.

smiley
04-05-2007, 19:21
als je 50 moet rijden bij het binnekomen van een zone 50 moet je 50 rijden, maar als je dan voorbij het bord 70 komt moet je toch ook 70 rijden hé.. :+
jaja op de examen te hard een zone 70 50 of 30 binnenrijden en ze hebben u.. zeker als ge geen rijschool hebt gedaan..

RKG
04-05-2007, 19:35
30-50-70 zijn maximumsnelheden, dus als je 50 hebt staan en je ziet een 70-bord iets verder, moet je nog altijd wachten met te versnellen totdat je voorbij het 70-bord bent.

Ik weet ook plaatsen waar ze een bord bebouwde kom hebben staan, en dan 20m verder een bord met 70, maar tussen die borden staan ze dan wel te flitsen... Dat heeft dan niets meer met verkeersveiligheid te maken, maar met geld innen...

Als ze je een boete geven wanneer je 2km/u te snel rijdt, is dat zeer hyprocriet, want dan doe je de moeite om je aan je snelheid te houden.

R@ce@holiC
04-05-2007, 20:36
Bedoel je de moto's dan. Auto's zie ik toch niet direct slalommen tussen de auto's. Wa ook niet kan zijn dan die uillen die dan via de pechstrook de rest willen voor zijn.
Op blik op de weg zie je veel van die toeren van andere.
Nee, heb het op auto's en heb me eigenlijk verkeerd uitgedrukt, tis eerder in "sterk vertraagd verkeer" waar ik het op heb. Ook mensen die via de pechstrook willen voorbijsteken aan de files dan. Heb al enkele malen een camion zien uitwijken richting pechstrook om die onozelaars tegen te houden.

Brecht
04-05-2007, 20:40
Kheb zo al ééns langst een onnozelaar gezeten die wat inhaalde langst de pechstrook, ik noem wel geen namen :D

Neo-242
04-05-2007, 21:38
Nee, heb het op auto's en heb me eigenlijk verkeerd uitgedrukt, tis eerder in "sterk vertraagd verkeer" waar ik het op heb. Ook mensen die via de pechstrook willen voorbijsteken aan de files dan. Heb al enkele malen een camion zien uitwijken richting pechstrook om die onozelaars tegen te houden.

Ga maar eens op de Ring van Antwerpen richting Kennedy-tunnel op het rechtervak rijden in de spits tegenwoordig. Sinds ze de tunnel daar 70 hebben gemaakt is dit mee van de beste rijtesten in België :) Alles kom je daar tegen, in slaap gevallen chauffeurs, cowboys op de pechstrook, chauffeurs die op het allerlaatste moment inkappen en geen rekening houden met het feit dat ze daar 2 vakken (inclusief afrit) mee dicht leggen... het heeft geen naam:crazy:

kingkai
23-05-2007, 15:42
+ de uurtjes les ook he. Mag je nu nog eigenlijk loeihard gaan in duitsland? Ben er al een aantal keer op de autostrade geweest, heb er zelfs een veyron horen en zien voorbij vliegen.

Alleen nog op bepaalde stukken van een aantal snelwegen. Rest is ook al gebonden aan max snelheid. Ach geloof max 140 is. Is toch al harder dan 120 max in Nederland :gas:

Integra
28-05-2007, 14:35
Alleen nog op bepaalde stukken van een aantal snelwegen. Rest is ook al gebonden aan max snelheid. Ach geloof max 140 is. Is toch al harder dan 120 max in Nederland :gas:
Is het niet 110 in Nederland en 120 in België ?

kingkai
29-05-2007, 13:22
NL is maximum op sommige stukken echt 120km/u. Heb een jaar me rijbewijs en wil die ook houden, dus het is echt 120 :+

Viper GTS-R***
29-05-2007, 18:46
140 in België? Neen 120 dus ;)

En boete voor 2km te snel..., je moet wel weten dar er correctie-marges zijn hé.
Als je 52 km/h reed volgens je boete in een zone 50, moet je wel weten dat je infeite 58 km/h reed.
Tot 100km/h is het -6km/h correctie. Boven de 100 km/h gebruiken ze een procent om te verminderen.

Ik geef wel toe dat als je niet oppast je héél vlug boven de maximu's van al die zone's zit. En 120 in België... voor mij mocht dit wel wat hoger.

In Frankrijk is het 130, en 110 als het regent.

Rohrl-fan
01-06-2007, 14:54
En boete voor 2km te snel..., je moet wel weten dar er correctie-marges zijn hé.
Als je 52 km/h reed volgens je boete in een zone 50, moet je wel weten dat je infeite 58 km/h reed.
Tot 100km/h is het -6km/h correctie. Boven de 100 km/h gebruiken ze een procent om te verminderen.

Die correctie vind ik niet meer dan normaal. Dit is geen "korting" zoals veel mensen denken, maar wel degelijk een correctie om de afwijking in je snelheidsteller te compenseren. Toegegeven, niet ale wagens hebben daar evenveel last van, maar mijn Alfa (147) geeft op de teller al gauw een 8km/u te veel aan! Ik kan me dan ook voorstellen dat het omgekeerde (dat je teller te weinig aangeeft) ook voorkomt, ook al zou dit volgens de wet niet mogen!

Raceboy
04-06-2007, 17:12
Als je dan toch te hard rijdt, doe dna ook je gordel niet aan :D

http://frontpage.fok.nl/nieuws/77403