View Full Version : GP2 seizoen 2007
buchinski
14-05-2007, 08:53
Owkee, misschien zie ik hier nog iets over het hoofd maar ik heb over en were gekeken en ik mis hier toch een complete en belangrijke klasse : GP2.
Volgens mijn bescheiden mening dé beste autosport van dit moment!
Elke GP2 race is een festival van inhaalacties, uitremmaneuvers en ontzettend veel actie. Het plateau vind ik een ideale mix van oud F1 piloten als Pantano, Pizzonia, Glock en jonge wolven als Senna, Di Grassi, Conway enz... De openingsraces in Bahrein lieten meer actie en spanning zien dan alle F1 Grand Prix tot nu toe bij elkaar geteld.
En het 2de raceweekend nu in Barcelona bracht de (door de media) langverhoopte overwinning van "het neefje van" : Bruno Senna
buchinski
14-05-2007, 08:57
Ik zag ook dat Aleshin blijkbaar een zitje had versierd. Grappig is bvb dat GP2 twee seizoenen geleden Rosberg Jr en Piquet Jr en Lauda Jr in hetzelfde deelnemersveld hadden (zoals in de F1 begin jaren 80) en dat nu bvb Senna samen rijdt met Nakajima Jr (terwijl nonkel Ayrton en papa Saturo long time teammates waren in de F1) Als al deze mensen samen komen in F1 is het niet ondenkbaar een soort junior doorslag te krijgen van het F1 deelnemersveld van de jaren 80! Het is dan enkel nog wachten op Nicholas Prost :-)
GP2 is inderdaad 1 vd betere eenzitterseries. (de beste?)
Ik zag ook dat Aleshin blijkbaar een zitje had versierd.
Dat was te danken aan de blessure van Ammermuller. De ene Red Bull junior helpt de andere Red Bull Junior ;) Neemt niet weg dat Aleshin zonder veel voorbereiding (lees: geen) een zeer aardig resultaat neerzette in de GP2.
Prachtige wedstrijden gezien in Barcelona, toch mooi dat Eurosport zoiets op een zonnige zondagmorgen op de buis brengt :)
Prachtige wedstrijden gezien in Barcelona, toch mooi dat Eurosport zoiets op een zonnige zondagmorgen op de buis brengt :)
In welk deel van België zat jij dan dat je een ZONNIGE zondagochtend had???:D Vond het trouwens zeer goed dat er dit keer een lange, uitgebreide samenvatting was van de zaterdagskoers, dat was vroeger niet. Mooie 4 races gehad trouwens, 4 verschillende winnaars.
Toch vind ik dat de WSBR niet moet onderdoen qua actie, die renault's 3.5 gaan ook loeihard en er zijn er die veel fouten maken, wat idem dito voor spektakel zorgt. spijtig komt dit niet op de buis, tenzij dan pitstop.tv ;)
Ook qua top talenten zijn beide evenwaardig (Senna, Vettel, Pantano, Glock, Albuquerque, Ammermüller, Aleshin, Filippi, Van der Garde, Soucek, en onze Baguette... Oooo waarom rijden ze niet elke race samen zoals in Monaco???:drewl:
In welk deel van België zat jij dan dat je een ZONNIGE zondagochtend had???:D
Richting Maasmechelen en dan nog 20 km richting het oosten :D
Kwaliteit van de coureurs in de GP2 is zeer hoog te noemen, daar rijden zelfs gasten rond die betaald worden door het team ! Denk aan Pantano en Pizzonia, Glock ben ik niet zeker van. Weet niet of die zijn maandelijkse payslip krijgt van Deutsche Post of iSport.......
Het gemiddelde nivo in de GP2 ligt hoger dan de WSbR 3.5, neemt niet weg dat de races in de WSbR 3.5 zeer leuk en spektakelvol te noemen zijn. Alleen loopt de kwaliteit achter P15 hard achteruit. Laat ik het diplomatiek stellen, het gehalte cowboys ligt daar wat hoger dan bij de GP2.
Voor de fans in ieder geval twee series die het aanzien meer dan waard zijn. Viel me overigens op dat Bernie E. rondliep op de grid van de GP2-race van zondag. In de F3000-dagen was dat ondenkbaar, of zou vriendje Flavio B. daar voor iets tussenzitten?
op Eurosport zei de (Engelstalige) commentator dat Pizza-boy "one of 2 paid drivers" was...
Yannick R
15-05-2007, 16:05
Ik volg Bruno Senna al een tijdje en ik was dan ook zeer verheugd toen hij de eerste race won! Hopelijk zien we binnenkort terug een Senna in de F1 :). Al denk ik wel dat Glock de overwinnaar zal worden.. hoe die reed de tweede race :applaus:
Wij mogen GP2 dan leuk vinden, Ron Dennis heeft een andere mening ;)
Dennis unimpressed by GP2 field
The McLaren Formula One team boss does not feel that the level of ability in the field matches that of the past two years, where the likes of Lewis Hamilton, Nico Rosberg, and Heikki Kovalainen shone before moving into F1.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/58860
senna's kingdom
16-05-2007, 21:27
Mja, afgelopen 2 jaar hadden we ook zware kalibers in deze klasse.
Rosberg, Kovalainen, Hamilton, Picquet jr,...
Ondertussen zijn al mannen gestopt met deze klasse en uitgeweken naar andere series.
Maar over Conway word nog niet gesproken.
Toch ook iemand die de britse F3 domineerde.
Ik denk dat die zich wel gaat laten zien dit seizoen.
Glock is toch hoog in te schatten en van Zuber verwacht ik ook wat.
Kwaliteit van de coureurs in de GP2 is zeer hoog te noemen, daar rijden zelfs gasten rond die betaald worden door het team ! Denk aan Pantano en Pizzonia, Glock ben ik niet zeker van. Weet niet of die zijn maandelijkse payslip krijgt van Deutsche Post of iSport.......
Jungle boy is inmiddels aan het doppen ;)
With a stragical move, Fisichella Motor Sport International decided to hire current TME Audi driver Adam Carrol, instead of the much-rumored Venezuelan Ernesto Viso, to replace Antonio Pizzonia alongside Jason Tahinci.
http://www.italiaracing.net/notizia.asp?id=15346&cat=4
De wagen voor 2008-2010 heeft de shake down achter de rug:
http://www.autosport.be/show.image?id=13695&size=3&style=2
Uitwendig valt bij de GP2/08 vooral de vorm van de voorvleugel op en is men overgeschakeld op een single-keel-ophanging. Ook de bargeboards en sidepods werden onder handen genomen.
http://www.autosport.be/news/10005.awm
Mr.Dallara
26-06-2007, 22:06
Zij aanzicht:
http://www.autosport.be/show.image?id=13694&size=3&style=2
Als je de nieuwe wagen van opzij bekijkt lijkt het wel een heuse F1 wagen! Ziet er dus allemaal heel knap uit, al wil ik het prijskaartje wel eens weten voor een seizoen GP2 vanaf 2008...
Het zijn nu al budgetten die de pan uitswingen in de GP2...
Kan er mij iemand vertellen wat een "single-keel-ophanging" is?
Het zijn nu al budgetten die de pan uitswingen in de GP2...
Die gaan uiteraard omhoog ;) Is dat een probleem? Nee, als we de winter 2006/2007 bekijken waren er meer kandidaten (lees budgetten) dan beschikbare zitjes. In de tijden van schaarste stijgen de prijzen :)
Keels? => http://www.scarbsf1.com/keels/formula_1_keels.htm + http://en.wikipedia.org/wiki/Suspension_keel
Het zijn nu al budgetten die de pan uitswingen in de GP2...
Dat gaat voor coureurs de goedkoopste klasse van 2008 worden :eek: ;) Voor de nieuwe wagens hebben zicht maar liefst 25 teams aangemeld! Uiteraard zal daar een selectie uit worden gemaakt.
Wie zijn o.a. de nieuwe kandidaten, buiten de reeds aanwezige teams in GP2?
WS: Carlin, in samenwerking met Peridon / Trust
WS: Comtec
WS: Draco
WS: Epsilon Euskadi
WS: Fortec
WS: Pons
WS: Prema
Euro F3: Signature + Brits F3 team Ultimate Motorsport (soort joint venture?)
Brits F3:Hitech
Brits F3: Double R
Een van de selectie criteria zal o.a. zijn hoeveel sponsorgelden het team zelf kan binnenhalen. M.a.w., er komen zitjes beschikbaar waar talent een grotere rol gaat spelen dan beurs van de paps ;) E.e.a. uit de Autosport van 13-09.
Ik ben benieuwd welke teams plaats moeten maken voor nieuwe. Jammer dat er geen enkel team van buiten Italie, Spanje, Frankijk of Engeland interesse heeft. De Carlin - Trust connectie is nieuwe voor mij.
Dat men kijkt naar de financiele situatie van teams zelf is een goede zaak.
Alle huidige teams mogen blijven en er zijn ook geen nieuwe teams.
Alle huidige teams mogen blijven en er zijn ook geen nieuwe teams.
Prachtige tool om je openstaande facturen betaald te krijgen :)
The series had received applications from 12 teams currently not in the championship, but the current teams will be offered the opportunity to compete for the next three years providing that all unpaid bills are settled by today.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/63383
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.