PDA

View Full Version : Champcar en de lage landen, we gaan 5 mooie jaren tegenmoet!

Mark
16-05-2007, 21:35
Series boss hails return to Europe

Champ Car World Series president Steve Johnson: "It's good to be here interacting with the most knowledgeable open-wheel media in the world. I think it's fair to say that Champ Car has come home, in a lot of ways, because this series has a lot of European drivers and in terms of victories over the last few years, it has been dominated by European drivers."

http://www.autosport.com/news/report.php/id/58838

Champcar: Champcars zeker vijf jaar naar Europa

Rietbergen heeft een vijfjarige deal gesloten met Champcar USA. Hij mag zijn races overal in Europa organiseren. ,,Dus ook in Frankrijk of Duitsland. Maar ik zie het niet gebeuren, dat we buiten Assen en Zolder gaan rijden. Ik denk dat beide races, later dit jaar, een groot succes gaan worden.’’

http://www.autosport.nl/actueel/news.php?id=5268&rubriek=int

Hoopvolle berichten dus. Goed nieuws voor de talenten uit de lage landen dat er naast de F1 nog een leuk einddoel is bijgekomen. Wel een serie waarin de euopese promoter niet zit te wachten op ene Verstappen ;)

Rietbergen went on to say that Robert Doornbos' success in Champ Car in the opening three rounds has stirred huge interest in Holland.

"I think he is already proving bigger than Jos [Verstappen]. Robert has been extremely popular ever since his Formula One Friday driving at Grands Prix and then competing in some races too.

http://www.autosport.com:80/news/report.php/id/58838

Ik denk dat we als liefhebber uit de lage landen niet mogen klagen over de autosport in de komende jaren op de lokale circuits ;)

Mark
16-05-2007, 22:04
Morgen dus leuk nieuws in Brussel:

Morgen komen we normaliter te weten of en, zo ja, welke Belg eind augustus aan de start van de Belgian Grand Prix Champ Car verschijnt. Donderdagochtend geeft de organisator van de Belgische Champ Car-manche immers een officiële persconferentie in het Brusselse Autoworld-museum waarbij voor dit landje "a good news" zal worden aangekondigd.

http://www.autosport.be/news/9641.awm

Neo-242
16-05-2007, 23:00
Het zal Jan Heylen wel zijn, ik was gisteren in het automuseum AutoWorld en er stond ergens een bord apart met veel sponsornamen en onderaan in het groot JAN HEYLEN. Lijkt me wel heel veel toeval:D

JPMontoya
17-05-2007, 13:05
Jan Heylen is just a few days from being confirmed as an entry for Champ Car's race at Zolder this August - but the Belgian is hopeful that he can return to action as soon as the fourth round, next month in Portland.

The Belgian, joining Champ Car's media tour in Brussels, said: "We're very, very close. I was hoping that we'd be able to confirm it here but there are still a couple of things that need to be done.

"I need to thank the organisers of the Zolder race - in particular Meindert van Buuren [President and CEO of the Belgian event] and Roger Dejaegeren, Director of Zolder.
Between us we've all pushed really hard for this to happen and Champ Car has been giving a lot of support too."

Rumours suggest that the Belgian will make his return to Champ Car action with Conquest Racing, for whom New Zealand's Matt Halliday competed in the opening three rounds of the year.

Heylen continued: "If the sponsorship deal that we're waiting on can be done soon, it will be with Conquest. That will be a good fit, very appropriate, because Eric Bachelart [Conquest team owner] gave me my first ever test in Champ Car two years ago.

"Also, I come from the Flemish part of Belgium, he comes from the French part so it makes perfect sense in terms of promoting the event. I would be very happy to compete for him. He's a good racer with good people working for him.

"So for now, we're able to announce today that I will be here for the Belgian race, and I'm really happy to be part of it and to be racing in front of my home crowd.

"I have been the face of Zolder, like an ambassador, for the last three years, so it is the ideal situation for us all. But of course I'm hoping it's something more, that I can get racing Champ Cars again from the next race."

Bron: autosport.com

Het is Heylen.

Richard
18-05-2007, 10:03
quote van rietbergen op F1racing.nl

Hij vervolgde nog dat er om praktische redenen gekozen is om in Assen te racen, en niet in Zandvoort: "Een reden is dat Zandvoort maar een beperkt aantal geluidsdagen heeft en daar zitten ze geloof ik al overheen. Verder is de infrastructuur in Assen geweldig. Er zijn grote parkeerplaatsen dichtbij het circuit. Je rijdt zo naar het circuit toe en binnen twee minuten sta je de baan te bekijken."

Hehe, hij snapt het, niet meer doodstaren op het kleine Zandvoort maar je race organiseren op een circuit die de capaciteiten en faciliteiten ervoor heeft.

fox
21-05-2007, 15:15
Iemand een idee waarom er tijdens de champ car op Zolder geen plaatsen zijn voorzien in de eerste chicane?

buchinski
22-05-2007, 16:12
Iemand een idee waarom er tijdens de champ car op Zolder geen plaatsen zijn voorzien in de eerste chicane?

My guess is dat dat in het "paddockgebied" valt.
Ik heb op TV één van die zogeheten tenten gezien die ze willen gebruiken en die dingen zijn zo groot als ne sporthal, dus ze zullen wel meer dan plaats genoeg vandoen hebben

marcel
22-05-2007, 17:09
die plaats is er al zeker niet in de toeschouwers zone in de eerste chicane...

buchinski
23-05-2007, 10:44
die plaats is er al zeker niet in de toeschouwers zone in de eerste chicane...

Ik bedoelde maar dat ze meer dan waarschijnlijk alle plaats gaan nodig hebben in de geasfalteerde paddock achter de pits. Daardoor blijft er daar bitter weinig "paddock" over en misschien schuiven ze al de rest dus door richting chicane. Op de zeer rudimentaire kaartjes die bij Sherpa staan afgebeeld lijkt het alsof de doorgang richting paddock zal afgesloten zijn ter hoogte van de dwarsweg die naar de Sacramentskapel gaat (misschien zal die brugdoorgang nog in de publieke zone liggen.

Het "green" en "bronze" publiek kan zo circuleren tussen de Sacramentskapel, Villeneuve/Rindt en de buitenzijde van het circuit. Het paddockpubliek blijft zo aan de binnenzijde van het circuit (1ste chicane/Ickx/ paddock en mezzanines)

Hopelijk wordt het allemaal op tijd en stond duidelijk.

marcel
23-05-2007, 16:34
champcar wil de europeanen "eens tonen wat fan-vriendelijkheid is". dan gaan ze niet één van de populairste kijk-plekken ontoegankelijk maken ;)
reken maar dat Sherpa een foutje gemaakt heeft op het plannetje

Marc
23-05-2007, 21:40
Arie Luyendijk werkt aan een project om zijn zoon Arie Luyendijk Jr. aan de start te krijgen in Zolder en Assen.

Thomaske
24-05-2007, 09:39
champcar wil de europeanen "eens tonen wat fan-vriendelijkheid is". dan gaan ze niet één van de populairste kijk-plekken ontoegankelijk maken ;)
reken maar dat Sherpa een foutje gemaakt heeft op het plannetje

Ik denk echter niet dat Sherpa dit plannetje heeft gemaakt hoor. Dit plannetje is volgens mij doorgestuurd naar Sherpa door Circuit Zolder in samenspraak met ChampCar Europe.

Mvg...