PDA

View Full Version : Raceverslag Luc Vdc - BSC

Luc VDC
22-05-2007, 07:57
Na lang twijfelen of ik nog wel die raceverslagen zou schrijven zoals ik reeds ettelijke jaren deed (6 jaar!) hier toch een verslagje, ik kan het niet laten.
Vrijdag: Vrije betalende training en eerste contact met wagen na langer dan 7maand!
De wagen was prachtig herspoten in de Renault F1 kleuren, de nieuwe motor zat erin en er zat een lichtere uitlaat onder en een luttel benzinetankje van slechts 30 L.... vergeef als ik niet teveel in technische details ga vertellen wat er zoal veranderd is aan de wagen, maar tamelijk véél met gewichtwinst en meer koppel op de nieuwe motor.
Dus we trainden en ik kon gemakkelijk de 1'50 draaien, er werd nog een 200 toeren met de laptop aan de sturingsdoos van de wagen bijgevoegd en 't was perfect !
5 minuten voor het einde van de trainingssessie en bij het uitkomen van een bocht ging ik ineens na een hevige klop de zandbak met volle geweld in en bijna op mijn dak... 4 wielbouten afgebroken van het linker voorwiel !
Dit was zowat het enige wat kon gebeuren na de winterstop en alle voorbereidingen!
Daar ging m'n splinternieuwe voorbumper en zijflank, ook was er het één en ander geplooit.
Mathieu m'n nieuwe mecano heeft dan hemel en aarde afgebeld om meteen de 4 wielen te voorzien op 16 nieuwe hardstalen bouten en heeft dan tot 4u30 (zaterdagmorgen!!!!) de wagen terug in orde gebracht.
Zaterdag: De chronoritten, de baan lag er vettig bij na de trucks en de Megane draaide als een klokje, 1'49 was de chrono en goed voor een 4 de plaats op de startgrid.
Wetende dat ik steeds sneller ben in de race dan in de training was ik best tevreden. Op plaats 1 stond Harry Van De Water met de Bmw, plaats 2 Kevers Tony met de (onverslagen) Golf, plaats 3 Goormaghtig met de mooie Bmw Compac.... dus ik bevond me in goed gezelschap.
Zondag 20/05: de race was voorzien om 17u30 net na de Trucks en bovendien vielen er enkele druppeltjes water.... het beloofde een gladdige bedoening te worden!
De start werd met 5 minuten uitgesteld omwille van de Bmw van Wim de Graef welke een stroompanne kreeg op de startgrid.... goed voor de zenuwen kan ik jullie verzekeren! na een 2 de opwarmronde kregen we het bord 5" en het werd groen!
Groen was ook het kleur van de mooie Lotus van Pascal Struyf welke een bliksemstart nam en oprukte naar de voorste plaats.
Er werden orde op zaken gesteld door Kevers en Van De Water en daarna kon ik de Lotus ook voorbij, wat meer is ik ging zelfs Kevers voorbij en bevond mij net na Van De Water in 2de positie.
Na een 2 tal ronden ging Kevers welke blijkbaar nog niet in het ritme was eerst mij en daarna Van De Water over.
Ik kon mooi Van De Water volgen en op sommige plaatsen kwam ik dicht bij een aanzuigpositie tot we gedubbelde wagens tegen kwamen.
Een bepaalde Honda Integra (niet het startnummer 44 van onze sympathieke Nederlander Gerard Van de Sluis want er waren er 2 in het deelnemersveld) ontnam mij alle kans op de eerste plaats door mij geen doorgang te verlenen... ook de baanposten zwaaiden niet tijdig.
Ik verzoende me met een 3 de plaats want ik had genoeg voorsprong op de Lotus en de Bmw van Goormaghtig.... éénklaps merk ik een trage witte Golf en het bleek die van Kevers welke problemen kende.
Totaal in de war en uit concentratie scheelde het toen maar een haar van een grintbak voor mij!
Dus 1 ste plaats in de klasse 3 en 2 de plaats algemeen, best tevreden !
Rondetijd: 1'48,2 samen met Meganneke welke nog efkes gaat doorevolueren voor de volgende race (bepaalde cruciale onderdelen waren nog niet aanwezig voor de eerste race)
Dank aan Mathieu Favere voor de preparatie van de wagen en welke me echt volgt in de ideen en verdere (betaalbare!) evoluties van de wagen.
Een groot verschil buiten vroeger waar ik te horen kreeg van m'n vorig technisch team "Gazze moede geeve!!!!"
Groeten
Luc Vdc
Megane 45 BSC

pudding1
22-05-2007, 08:17
Niet stoppen met die verslagskes luc :D altijd leuk om eens te lezen ik niet de enige ben met pannes en problemen.

Ik zal proberen ASAP van ons week-end een verslagje te posten.

Selespeed
22-05-2007, 09:18
Eindelijk kan ik onze Luc eens proficiat wensen op het forum! (Eerst efkes gewacht op het verslagske)

Schitterend gereden en met veeeel plezier komen supporteren.

Natuurlijk ook een proficiat aan de crew die de wagen geprepareerd heeft, knap werk voor zo'n jong team!

De wagen staat er prachtig bij en als de presaties er ook zijn, is dit :applaus:

Luc, stuur anders maar een paar fotookes door, dan plaats ik ze hier wel bij. Dan zien de mensen die niet aanwezig konder zijn ook de wagen in de nieuwe strijdkleuren.

Luc VDC
22-05-2007, 09:49
@ pudding
Bedankt en laat maar komen je verslagje.;)
@ selespeed
Fotookes zijn in je mail en ook bedankt,hé!;)
Groeten
Luc

Selespeed
22-05-2007, 10:09
Enkele foto's van "Panic Racing" klaar voor de jacht :gas:

http://images.fotopic.net/yno8n5.jpg

http://images.fotopic.net/yno8ns.jpg

:champagne:

Luc VDC
22-05-2007, 11:25
@ Selespeed
bedankt voor posten fotokes!
de naam "Panic racing" vergeet je maar vlug, zoals de "zangeres zonder naam" rij ik onder m'n eigen naam ....;)
Trouwens vraag aan de administrators:
hoe kan ik deze usernaam veranderen in LUC VDC ???????? graag,héél graag zelfs.
Groeten
Luc

Clubman
22-05-2007, 11:56
@ administrators :

Alleen het volgende toelaten , gezien zijn nieuwe domicilie :

Monseigneur Ludovic du Chateau !

:bye:

Luc VDC
22-05-2007, 12:05
@ clubman
:D :D :D :D :o :o :o :drewl: :bye:

Luc VDC
22-05-2007, 13:40
Wat ik vergeten melden heb is het feit dat onze paddocker "mc Larenboy" instond voor het ontwerp van onze nieuwe layout.
Dit moest ik efkes melden...
Luc

Mark
22-05-2007, 16:40
Trouwens vraag aan de administrators:
hoe kan ik deze usernaam veranderen in LUC VDC ???????? graag,héél graag zelfs.

Gaan we voor jou aanpassen ;)

Mooi verslagje, zoals altijd.

Luc VDC
22-05-2007, 17:44
@ Mark
Bedankt voor de users aanpassing, die naam wou ik echt niet meer meezeulen en had negatieve herinneringen voor mij....
Groeten:bye:
Luc

McLarenboy
22-05-2007, 18:31
@Luc: dit moest je niet melden van mij hé - maar toch bedankt om het te vermelden ;)

Ziet er echt goed uit, volgende race sta ik er!

smiley
22-05-2007, 18:33
zeer mooie wagen en goed resultaat !!!

sir-osi
22-05-2007, 18:42
Altijd leuk een verslag te lezen van een sprinter. Moesten er meer doen.
Proficiat aan luc voor zen mooie wedstrijd, dit beloofd voor de volgende.

Clubman
22-05-2007, 18:45
@ Mark
Bedankt voor de users aanpassing, die naam wou ik echt niet meer meezeulen en had negatieve herinneringen voor mij....
Groeten:bye:
Luc

Beter dan Pierre Panique hé :+

Ottooke
22-05-2007, 18:47
Ik zat zondagavond al te zoeken naar je verslag om je te kunnen feliciteren. Het heeft iets langer geduurd maar bij deze: Proficiat met je 2e plaats!

Ik was aangenaam verrast door de snelheid van de Mégane tijdens de race. Je hebt ook geluk gehad dat Kevers niet genoeg benzine had getankt, anders eindigde je op een 3e plaats ;) Het resultaat van zondag was in ieder geval stukken beter dan in het verleden. Doe zo verder!

Luc VDC
22-05-2007, 18:50
@mclarenboy
Als het goed is mag het geweten zijn ook, enkel voor de witte accenten hadden we nog geen tijd... maar volgende race staan die erop.

@ smiley
Bedankt, volgende race nog iets beter, heb er het volste vertrouwen in!
We gaan werken aan de start en het later remmen (wat betreft piloot), ik laat zeker nog 1" liggen in de onderste schuif.
Groeten
Luc

ICEMAN
22-05-2007, 18:51
Wow Luc, proficiat met je knappe prestatie! Keep up the good work!

Luc VDC
22-05-2007, 19:22
@ otooke
Bedankt voor het mailtje
De prijzen vallen helaas aan de meet, 't moeten niet altijd dezelfden zijn die in panne vallen, hé?
Tussen haakjes was het de benzinedruk welke wegviel bij Kevers.... en niet een gebrek aan benzine.
In elk geval zullen er nog enkele veranderingen gebeuren aan onze wagen, (topsecret;) ) deze hadden er al moeten zijn maar helaas zullen die pas volgende race op de wagen zitten en wie weet moeten we niet meer wachten op een panne van Kevers om te scoren .... wij blijven hopen,hé;)
Groeten
Luc

Luc VDC
22-05-2007, 19:37
@ sir osi
Bedankt voor aanmoediging!

@ Clubman
Pierre Panique??????:D :D :D :D :D :drewl: je gaat het niet afleren,hé?;)
Ps: dank zij jou heb ik nu de bijkomende benaming: Ludovic Du Chateau welke me gaat achtervolgen ipv. Panic Racing :confused:

@ Iceman
Bedankt ook,hé.

Groeten
Luc

stars
22-05-2007, 20:20
Hey Luc,

Gewoonweg fantastisch kerel !!! :applaus:

Ik vind nu echt dat een man als jij dit eens dik verdiend se !! :champagne:

Tof verslagje trouwens , ik denk dat ik voor al je fans spreek dat je dit moet blijven doen !!

Luc VDC
22-05-2007, 21:09
Hello stars,
Bedankt ook,he!
Ik vernam van Mathieu dat jij de radio's kocht, prima spul overigens...maar onbruikbaar voor mij geworden en veel plezier ermee.
Tot ziens?
Groeten
Luc

Mark
22-05-2007, 21:54
Ps: dank zij jou heb ik nu de bijkomende benaming: Ludovic Du Chateau welke me gaat achtervolgen ipv. Panic Racing :confused:

Beste Kasteelheer,

Als ik nog iets moet aanpassen dan verneem ik dat wel via pm of mail ;)

Uw nederige dienaar :D

Selespeed
23-05-2007, 10:10
@ smiley
Bedankt, volgende race nog iets beter, heb er het volste vertrouwen in!
We gaan werken aan de start en het later remmen (wat betreft piloot), ik laat zeker nog 1" liggen in de onderste schuif.
Groeten
Luc

Phew, nog later remmen, als ik op de afdaling van de sacramentsheuvel stond te kijken viel me nu al op (afgaand op de remlichten) hoeveel later je in de remmen ging dan de BMW die je achtervolgde (zeker 10 m later)
Als je nog later in de remmen gaat kan je inderdaad nog een pak inhalen (of in de grindbak eindigen :o )