Luc VDC
22-05-2007, 07:57
Na lang twijfelen of ik nog wel die raceverslagen zou schrijven zoals ik reeds ettelijke jaren deed (6 jaar!) hier toch een verslagje, ik kan het niet laten.
Vrijdag: Vrije betalende training en eerste contact met wagen na langer dan 7maand!
De wagen was prachtig herspoten in de Renault F1 kleuren, de nieuwe motor zat erin en er zat een lichtere uitlaat onder en een luttel benzinetankje van slechts 30 L.... vergeef als ik niet teveel in technische details ga vertellen wat er zoal veranderd is aan de wagen, maar tamelijk véél met gewichtwinst en meer koppel op de nieuwe motor.
Dus we trainden en ik kon gemakkelijk de 1'50 draaien, er werd nog een 200 toeren met de laptop aan de sturingsdoos van de wagen bijgevoegd en 't was perfect !
5 minuten voor het einde van de trainingssessie en bij het uitkomen van een bocht ging ik ineens na een hevige klop de zandbak met volle geweld in en bijna op mijn dak... 4 wielbouten afgebroken van het linker voorwiel !
Dit was zowat het enige wat kon gebeuren na de winterstop en alle voorbereidingen!
Daar ging m'n splinternieuwe voorbumper en zijflank, ook was er het één en ander geplooit.
Mathieu m'n nieuwe mecano heeft dan hemel en aarde afgebeld om meteen de 4 wielen te voorzien op 16 nieuwe hardstalen bouten en heeft dan tot 4u30 (zaterdagmorgen!!!!) de wagen terug in orde gebracht.
Zaterdag: De chronoritten, de baan lag er vettig bij na de trucks en de Megane draaide als een klokje, 1'49 was de chrono en goed voor een 4 de plaats op de startgrid.
Wetende dat ik steeds sneller ben in de race dan in de training was ik best tevreden. Op plaats 1 stond Harry Van De Water met de Bmw, plaats 2 Kevers Tony met de (onverslagen) Golf, plaats 3 Goormaghtig met de mooie Bmw Compac.... dus ik bevond me in goed gezelschap.
Zondag 20/05: de race was voorzien om 17u30 net na de Trucks en bovendien vielen er enkele druppeltjes water.... het beloofde een gladdige bedoening te worden!
De start werd met 5 minuten uitgesteld omwille van de Bmw van Wim de Graef welke een stroompanne kreeg op de startgrid.... goed voor de zenuwen kan ik jullie verzekeren! na een 2 de opwarmronde kregen we het bord 5" en het werd groen!
Groen was ook het kleur van de mooie Lotus van Pascal Struyf welke een bliksemstart nam en oprukte naar de voorste plaats.
Er werden orde op zaken gesteld door Kevers en Van De Water en daarna kon ik de Lotus ook voorbij, wat meer is ik ging zelfs Kevers voorbij en bevond mij net na Van De Water in 2de positie.
Na een 2 tal ronden ging Kevers welke blijkbaar nog niet in het ritme was eerst mij en daarna Van De Water over.
Ik kon mooi Van De Water volgen en op sommige plaatsen kwam ik dicht bij een aanzuigpositie tot we gedubbelde wagens tegen kwamen.
Een bepaalde Honda Integra (niet het startnummer 44 van onze sympathieke Nederlander Gerard Van de Sluis want er waren er 2 in het deelnemersveld) ontnam mij alle kans op de eerste plaats door mij geen doorgang te verlenen... ook de baanposten zwaaiden niet tijdig.
Ik verzoende me met een 3 de plaats want ik had genoeg voorsprong op de Lotus en de Bmw van Goormaghtig.... éénklaps merk ik een trage witte Golf en het bleek die van Kevers welke problemen kende.
Totaal in de war en uit concentratie scheelde het toen maar een haar van een grintbak voor mij!
Dus 1 ste plaats in de klasse 3 en 2 de plaats algemeen, best tevreden !
Rondetijd: 1'48,2 samen met Meganneke welke nog efkes gaat doorevolueren voor de volgende race (bepaalde cruciale onderdelen waren nog niet aanwezig voor de eerste race)
Dank aan Mathieu Favere voor de preparatie van de wagen en welke me echt volgt in de ideen en verdere (betaalbare!) evoluties van de wagen.
Een groot verschil buiten vroeger waar ik te horen kreeg van m'n vorig technisch team "Gazze moede geeve!!!!"
Groeten
Luc Vdc
Megane 45 BSC
Vrijdag: Vrije betalende training en eerste contact met wagen na langer dan 7maand!
De wagen was prachtig herspoten in de Renault F1 kleuren, de nieuwe motor zat erin en er zat een lichtere uitlaat onder en een luttel benzinetankje van slechts 30 L.... vergeef als ik niet teveel in technische details ga vertellen wat er zoal veranderd is aan de wagen, maar tamelijk véél met gewichtwinst en meer koppel op de nieuwe motor.
Dus we trainden en ik kon gemakkelijk de 1'50 draaien, er werd nog een 200 toeren met de laptop aan de sturingsdoos van de wagen bijgevoegd en 't was perfect !
5 minuten voor het einde van de trainingssessie en bij het uitkomen van een bocht ging ik ineens na een hevige klop de zandbak met volle geweld in en bijna op mijn dak... 4 wielbouten afgebroken van het linker voorwiel !
Dit was zowat het enige wat kon gebeuren na de winterstop en alle voorbereidingen!
Daar ging m'n splinternieuwe voorbumper en zijflank, ook was er het één en ander geplooit.
Mathieu m'n nieuwe mecano heeft dan hemel en aarde afgebeld om meteen de 4 wielen te voorzien op 16 nieuwe hardstalen bouten en heeft dan tot 4u30 (zaterdagmorgen!!!!) de wagen terug in orde gebracht.
Zaterdag: De chronoritten, de baan lag er vettig bij na de trucks en de Megane draaide als een klokje, 1'49 was de chrono en goed voor een 4 de plaats op de startgrid.
Wetende dat ik steeds sneller ben in de race dan in de training was ik best tevreden. Op plaats 1 stond Harry Van De Water met de Bmw, plaats 2 Kevers Tony met de (onverslagen) Golf, plaats 3 Goormaghtig met de mooie Bmw Compac.... dus ik bevond me in goed gezelschap.
Zondag 20/05: de race was voorzien om 17u30 net na de Trucks en bovendien vielen er enkele druppeltjes water.... het beloofde een gladdige bedoening te worden!
De start werd met 5 minuten uitgesteld omwille van de Bmw van Wim de Graef welke een stroompanne kreeg op de startgrid.... goed voor de zenuwen kan ik jullie verzekeren! na een 2 de opwarmronde kregen we het bord 5" en het werd groen!
Groen was ook het kleur van de mooie Lotus van Pascal Struyf welke een bliksemstart nam en oprukte naar de voorste plaats.
Er werden orde op zaken gesteld door Kevers en Van De Water en daarna kon ik de Lotus ook voorbij, wat meer is ik ging zelfs Kevers voorbij en bevond mij net na Van De Water in 2de positie.
Na een 2 tal ronden ging Kevers welke blijkbaar nog niet in het ritme was eerst mij en daarna Van De Water over.
Ik kon mooi Van De Water volgen en op sommige plaatsen kwam ik dicht bij een aanzuigpositie tot we gedubbelde wagens tegen kwamen.
Een bepaalde Honda Integra (niet het startnummer 44 van onze sympathieke Nederlander Gerard Van de Sluis want er waren er 2 in het deelnemersveld) ontnam mij alle kans op de eerste plaats door mij geen doorgang te verlenen... ook de baanposten zwaaiden niet tijdig.
Ik verzoende me met een 3 de plaats want ik had genoeg voorsprong op de Lotus en de Bmw van Goormaghtig.... éénklaps merk ik een trage witte Golf en het bleek die van Kevers welke problemen kende.
Totaal in de war en uit concentratie scheelde het toen maar een haar van een grintbak voor mij!
Dus 1 ste plaats in de klasse 3 en 2 de plaats algemeen, best tevreden !
Rondetijd: 1'48,2 samen met Meganneke welke nog efkes gaat doorevolueren voor de volgende race (bepaalde cruciale onderdelen waren nog niet aanwezig voor de eerste race)
Dank aan Mathieu Favere voor de preparatie van de wagen en welke me echt volgt in de ideen en verdere (betaalbare!) evoluties van de wagen.
Een groot verschil buiten vroeger waar ik te horen kreeg van m'n vorig technisch team "Gazze moede geeve!!!!"
Groeten
Luc Vdc
Megane 45 BSC