PDA

View Full Version : Scale World 2007 - 09 september 2007 - KMK Geel


Guido
22-05-2007, 22:27
KMK Geel - Kempense Modelbouwclub - organiseert op 09 september 2007 hun jaarlijkse modelbouwbeurs en -wedstrijd: "Scale World 2007".

Waar?
Technisch Instituut St-Paulus
Kruisven 25
2400 Mol

Info?
www.kmk-scaleworld.be

We gaan er met een clubstand deelnemen en zullen wellicht ook aan de wedstrijd meedoen, nietwaar. ;)
In de loop van de komende dagen zorg ik ervoor dat het inschrijvingsformulier met onze gegevens de bus opgaat.

De wedstrijd.
Ook nu blinken de auto/moto categorieën weer uit in hun minimalisme. Dit zijn ze:
Burgervoertuigen en motoren
BV1 Competitie
BV2 Civiel
BV3 Vrachtwagens en zwaar materieel

We hebben dus, in tegenstelling tot de militaire cat'en, geen recht op diorama's of een categorie "Straight from the Box". Ook Masters is niet voor ons weggelegd, maar soit, we laten het niet aan ons "petrolhead" hartje komen en zullen tóch deelnemen.

Meer details hieromtrent volgen later nog.

Nismo
03-06-2007, 20:45
Normaal gezien zijn "jr" en ik van de partij. ;)

Guido
06-08-2007, 14:19
Met nog een goeie maand te gaan, tijd om één en ander organisatorisch op poten te zetten. En aangezien er voor zondag 09 september geen modelbouwbijeenkomst meer is, zullen we alle afspraken en praktische zaken in deze thread zetten.

Ik heb dus de deelname van De Paddock Modelbouw bevestigd en een stand gereserveerd van 10 meter. Inderdaad, 10 meter en wel omdat we tijdens onze tentoonstelling in Leopoldsburg met 6 meter behoorlijk krap zaten. Er vanuit gaande dat we ook nu weer een gelijkaardig aantal modellen zullen meenemen, moet die 10 meter voldoende zijn.

Wanneer, om hoe laat en waar?
- Zondag 09 september 2007
- Opbouw van de stand begint om 08.00, dus de mensen met modellen, dan graag op post.
- Technisch Instituut St-Paulus, Kruisven 25, 2400 Mol
- www.kmk-scaleworld.be


Wat hebben we nodig?
- Tafellakens - Nismo brengt deze mee
- Display spiegels - Nismo brengt deze mee
- De Paddock Modelbouw tafel logo - Guido brengt deze mee
- De Paddock Modelbouw folders - Guido brengt deze mee
- De Paddock Modelbouw kledij - zie volgend bericht
- Verlengkabels - Guido brengt deze mee
- Modelbouwtafellamp - Guido brengt deze mee
- Modelbouwgerief - iedereen die wat wil bouwen die dag, brengt zijn gerief maar mee
- Modellen - iedereen die modellen wil tentoonstellen, gelieve in deze thread aan te geven welke, zodanig dat we een idee hebben van de tafelinvulling enz.

Modellenlijst:
Guido: 7 stuks op 1/24
Tom21: 5 stuks mix van 1/24 & 1/12
...
...


Moest ik nog wat vergeten zijn, post het maar in de thread, dan vul ik wel aan. Alvast bedankt en tot dan!!

Guido
06-08-2007, 14:24
Zoals reeds eerder aangegeven in deze thread: http://forum.depaddock.eu/showthread.php?t=15613
zullen de hemden en polo's tegen die tijd wel klaar zijn. Maar aangezien er geen meeting meer is voor die tijd, zullen we de kledij meebrengen naar de tentoonstelling in Geel. Diegene die niet naar Geel kunnen komen, zullen nog een weekje moeten wachten op hun kledij tot de meeting van 14 september.

Graag dus ook bevestigen in deze thread als je komt (ook zonder modellen) zodanig dat we je kledij dan kunnen meebrengen.

Nismo
06-08-2007, 23:42
Ik kom mee de stand bemannen, samen met "junior".
En ik breng mee:
-tafellakens
-spiegels
-modellen (moet eens kijken welke,maar ik zal er wel er genoeg meenemen)
-junior (als hij braaf is :p)
-goed humeur :D :+

Tom21
17-08-2007, 20:15
Ik denk dat ik ook ga komen. Moet nog even kijken met het werk enzo, maar gaat normaal wel lukken. Dan kan ik eindelijk ook nog eens aan modelbouw doen.

Tom

Guido
18-08-2007, 14:44
...

Wat hebben we nodig?
- Tafellakens - Nismo brengt deze mee
- Display spiegels - Nismo brengt deze mee
- De Paddock Modelbouw tafel logo - Guido brengt deze mee
- De Paddock Modelbouw folders - Guido brengt deze mee
- De Paddock Modelbouw kledij - zie volgend bericht
- Verlengkabels - Guido brengt deze mee
- Modelbouwtafellamp - Guido brengt deze mee
- Modelbouwgerief - iedereen die wat wil bouwen die dag, brengt zijn gerief maar mee
- Modellen - iedereen die modellen wil tentoonstellen, gelieve in deze thread aan te geven welke, zodanig dat we een idee hebben van de tafelinvulling enz.


Blijkbaar komt enkel Nismo met modellen. :rolleyes:

Dus Johny, als je er toch "genoeg" meebrengt, veronderstel dat ge al uw kasten gaat leegmaken?

Guido
18-08-2007, 14:44
Ik breng 7 modellen mee op 1/24ste.

Tom21
18-08-2007, 14:48
Ik breng een stuk of 5 modellen mee. Moto's 1/12 en auto's 1/24. Of mogen het er ook meer zijn?

Tom

Guido
18-08-2007, 14:51
Ik breng een stuk of 5 modellen mee. Moto's 1/12 en auto's 1/24. Of mogen het er ook meer zijn?

Tom

Voorlopig wel. Als er niet veel meer mensen meegaan (ik weet dat Guy ook nog meegaat, maar verder geen bevestiging van niemand gehad) kunnen we nog altijd enkele modellen extra inpakken. Dat zien we de week voor de tentoonstelling dan wel. ;)

Nismo
18-08-2007, 17:28
Blijkbaar komt enkel Nismo met modellen. :rolleyes:

Dus Johny, als je er toch "genoeg" meebrengt, veronderstel dat ge al uw kasten gaat leegmaken?

Ja zeg :crazy:, ik heb gene stationwagen zunne:p of ne monovolume.

Ik zal eens kijken, ongeveer een 20-tal modellen zal ik meenemen en jr zal ook wel een aantal easy-kits willen showen.

Guido
18-08-2007, 23:22
Ja zeg :crazy:, ik heb gene stationwagen zunne:p of ne monovolume.

Antwoord dan ook direct tegoei he van de'n eerste keer. :D


Ik zal eens kijken, ongeveer een 20-tal modellen zal ik meenemen en jr zal ook wel een aantal easy-kits willen showen.

Ja zeg, ik moet het er precies uitsleuren allemaal deze keer... :D

Op 1/24ste allemaal veronderstel ik? De easy's zijn op 1/32ste, dus da's ok.

Nismo
19-08-2007, 00:26
.................................................. ................

Op 1/24ste allemaal veronderstel ik? De easy's zijn op 1/32ste, dus da's ok.

Yep, 1/24 en 1/32


Antwoord dan ook direct tegoei he van de'n eerste keer. :D

Ja zeg, ik moet het er precies uitsleuren allemaal deze keer... :D
.................................................. ...............................


Ik had dan ook gezegd dat ik er "genoeg" zal meebrengen :p.;)

Guido
19-08-2007, 20:23
Yep, 1/24 en 1/32



Ik had dan ook gezegd dat ik er "genoeg" zal meebrengen :p.;)

Daarom mijn vraag om al uw vitrinekasten leeg te maken. Als er niemand komt moogt gij immers dan 10 meter tafel vullen - want dat versta ik onder "genoeg". :crazy:

Tom21
19-08-2007, 20:28
Mijn nonkel, Raymond, ging misschien ook nog meegaan met enkele modellen... Hij ging me nog iets laten weten. Tegen wanneer moet het geweten zijn?

Tom

Nismo
20-08-2007, 00:02
Daarom mijn vraag om al uw vitrinekasten leeg te maken. Als er niemand komt moogt gij immers dan 10 meter tafel vullen - want dat versta ik onder "genoeg". :crazy:

IKKE :crazy: toch niet alleen zekers, gij en Tom zullen toch wel wat meer dan 7 en 5 modellen hebben en als Guy een paar van die GROTE modellen meebrengt, zal die 10 meter wel vol geraken ;) :D

Tom21
22-08-2007, 20:17
Ik heb er ondertussen wel wat meer als 5 ja. Maar of die allemaal goed genoeg zijn voor een tentoonstelling...? :fight:

Tom

Nismo
22-08-2007, 23:16
Ik heb er ondertussen wel wat meer als 5 ja. Maar of die allemaal goed genoeg zijn voor een tentoonstelling...? :fight:

Tom

Vorig jaar waren ze toch goed genoeg, toen hebben wij 2 een stand van 6meter gevuld.;) of zijt ge dat al vergeten.

Tom21
24-08-2007, 17:42
Vorig jaar waren ze toch goed genoeg, toen hebben wij 2 een stand van 6meter gevuld.;) of zijt ge dat al vergeten.
Ah ja dat is juist :s :fight: Alleen viel de wedstrijd daar we DIK tegen he. Alle...de jurering van die wedstrijd toch...

Tom

Sennake
25-08-2007, 10:13
Ik zal, naast de modellen die ingeschreven worden op de wedstrijd, nog 13 modellen meebrengen op 1/24, 2 op 1/12 en één op 1/8.

Tom21
01-09-2007, 09:55
Ik ga nu bevestigen dat ik zeker mee ga. Moet wel nog iets regelen met Johny voor het vervoer, maar dat komt wel los hoop ik. Ik neem mee 4modellen 1/24 (auto's) en een stuk of 3 1/12 (moto's).

Tom

Guido
05-09-2007, 20:21
Met nog enkele dagen te gaan, tijd voor een update.

Zullen aanwezig zijn in clubverband met modellen:

- Guido: 7 modellen op 1/24
- Tom21: 4 modellen op 1/24 & 3 stuks op 1/12
- Nismo: ongeveer een 20-tal met enkele 1/32ste.
- Nismo Jr: zie boven.
- Sennake: 13 modellen meebrengen op 1/24, 2 op 1/12 en één op 1/8

Dat geeft dus in totaal 44 modellen op 1/24ste, 5 op 1/12de en eentje op 1/8ste. Meeer dan genoeg voor 10 meter tafel.

Voor deze deelnemers zal de nieuwe clubkledij worden meegebracht - vers gewassen en gestreken, zodat ze onmiddellijk gebruikt kunnen worden. De rest krijgt zijn kledij dan tijdens de normale maandvergadering op 14 september.

Tot zondag! :bye:

Tom21
05-09-2007, 20:33
Hoeveel kostte deze kledeij weer Guido? Ik had alleen een Polo...

Tom

Sennake
05-09-2007, 20:35
Vergeet je megafoon-lamp niet eh ;)

Nismo
05-09-2007, 22:36
Met nog enkele dagen te gaan, tijd voor een update.

Zullen aanwezig zijn in clubverband met modellen:

- Guido: 7 modellen op 1/24
- Tom21: 4 modellen op 1/24 & 3 stuks op 1/12
- Nismo: ongeveer een 3-tal met enkele 1/32ste.
- Sennake: 13 modellen meebrengen op 1/24, 2 op 1/12 en één op 1/8

Dat geeft dus in totaal 44 modellen op 1/24ste, 5 op 1/12de en eentje op 1/8ste. Meeer dan genoeg voor 10 meter tafel.

Voor deze deelnemers zal de nieuwe clubkledij worden meegebracht - vers gewassen en gestreken, zodat ze onmiddellijk gebruikt kunnen worden. De rest krijgt zijn kledij dan tijdens de normale maandvergadering op 14 september.

Tot zondag! :bye:

Een 3-tal modellen :confused: Ik breng er wel meer mee zunne (20 à 25), anders komen we nooit aan 44 modellen op 1/24.

By the way, jr komt ook mee, anders mag ik zijn 1/32 modellen niet meenemen.:p

Guido
06-09-2007, 09:05
Hoeveel kostte deze kledeij weer Guido? Ik had alleen een Polo...

Tom

http://forum.depaddock.eu/showthread.php?t=15613 :rolleyes:

Guido
06-09-2007, 09:08
Een 3-tal modellen :confused: Ik breng er wel meer mee zunne (20 à 25), anders komen we nooit aan 44 modellen op 1/24.

By the way, jr komt ook mee, anders mag ik zijn 1/32 modellen niet meenemen.:p

Good catch! Ik bedoelde idd 20-tal, want anders kwam ik niet op 44. Lijstje is aangepast. ;)

Sennake
06-09-2007, 10:00
- Sennake: 13 modellen meebrengen op 1/24, 2 op 1/12 en één op 1/8

Is ondertussen geworden: 14 modellen op 1/24, 4 op 1/20, 4 op 1/12, 1 op 1/8 en 1 op 1/6. Daar zitten dan wel 5 wedstrijdmodellen bij.

Gulfie
06-09-2007, 10:12
Moest er toevallig iemand op decal setting solution van Daco uitkomen, dan mogen jullie me 2 potjes van de 'strong' versie meebrengen (rode label).

Tom21
06-09-2007, 16:10
Ik heb ook een wedstrijdmodel mee. Moet ik dan een extra meenemen voor op de tafels? En was de clubkledij nu al betaalf of nog niet? Ik weet het niet meer :frusty:

Tom

Sennake
06-09-2007, 17:12
Ik heb ook een wedstrijdmodel mee. Moet ik dan een extra meenemen voor op de tafels?

Liefst wel, als het kan. De wedstrijdmodellen staan namelijk apart, niet op onze stand.

En was de clubkledij nu al betaalf of nog niet? Ik weet het niet meer :frusty:

Of ze betaalF is weet ik niet, maar betaalD is je polo al wel ;) :p

Sennake
06-09-2007, 17:12
Moest er toevallig iemand op decal setting solution van Daco uitkomen, dan mogen jullie me 2 potjes van de 'strong' versie meebrengen (rode label).

Wilco!

Guido
06-09-2007, 21:30
Ik heb ook een wedstrijdmodel mee. Moet ik dan een extra meenemen voor op de tafels?

Tom

Liefst wel, als het kan. De wedstrijdmodellen staan namelijk apart, niet op onze stand.

Tom moet maar zien wat hij ermee doet. Met 44+ modellen hebben we zeker meer dan genoeg om 8 meter tafel te vullen. Er blijft immers nog 2 meter beschikbaar om met 2 te kunnen plekken. Jr komt ook mee, en die houdt zich graag bezig, dus 2 plekplaatsen is niet overdreven. Het komt er dus op neer dat we nu aan 6 modellen per meter zitten. Het mag ook niet té crowded worden. 1-tje meer of minder zal wel geen kwaad kunnen. ;)

En was de clubkledij nu al betaalf of nog niet? Ik weet het niet meer :frusty:

Tom

Of ze betaalF is weet ik niet, maar betaalD is je polo al wel ;) :p

Tommeke mag van geluk spreken dat gij ne brave mens zijt. Ik had hem gewoon opnieuw doen betalen. Zal hij het de volgende keer wel onthouden. :D :D :+

Guido
06-09-2007, 21:32
Ik heb nog niet ingeschreven en zal de clubkas van KMK wat extra spijzen door op de dag zelf in te schrijven.

Nismo
06-09-2007, 23:03
Ik heb nog niet ingeschreven en zal de clubkas van KMK wat extra spijzen door op de dag zelf in te schrijven.

Ik spijs mee.;)

Gulfie
07-09-2007, 06:14
Tommeke mag van geluk spreken dat gij ne brave mens zijt. Ik had hem gewoon opnieuw doen betalen. Zal hij het de volgende keer wel onthouden. :D :D :+

Dedju .... dat had een extra kit kunnen betekenen voor de eindejaarstombola!

Tom21
07-09-2007, 16:27
Haha bedankt Guy! Goed dat er nog eerlijke mensen zijn. En dat betaalf...dat is de nieuwste spelling ;)

Tom

Gulfie
07-09-2007, 22:22
En dat betaalf...dat is de nieuwste spelling ;)


Oh, ik dacht al dat de net uw eerste communie moest doen en uw snijtanden kwijt waart ... :+ :p

Tom21
08-09-2007, 07:56
Oh, ik dacht al dat de net uw eerste communie moest doen en uw snijtanden kwijt waart ... :+ :p

Had ook gekund he :+ :o

Guido
08-09-2007, 10:58
Mannekes, gelieve toch wat bij het onderwerp te blijven. ;)

:Offtopic:

Tom21
08-09-2007, 11:40
Sorry Guido! :)
Ben benieuwd naar de jurering van morgen...als het zoals vorig jaar zal zijn, zal het gene vette zijn...

Tom

Sennake
08-09-2007, 13:19
Sorry Guido! :)
Ben benieuwd naar de jurering van morgen...als het zoals vorig jaar zal zijn, zal het gene vette zijn...

Tom

Ik denk dat je de hoeveelheid ervaring en opgedane kennis die je het afgelopen jaar opgedaan hebt, serieus onderschat...

Tom21
08-09-2007, 14:39
Dank u Guy! Maar wat bedoel je daar juist mee? Ik bedoelde dat de jurering vorig jaar echt kl*te was. De auto's en motoren (raceuitvoeringen) zaten samen in een categorie en diegenen die dan nog wonnen, waren al diegene van de club zelf daar...Nismo was er toen ook niet goedgezind van...

Tom

Nismo
08-09-2007, 22:38
Dank u Guy! Maar wat bedoel je daar juist mee? Ik bedoelde dat de jurering vorig jaar echt kl*te was. De auto's en motoren (raceuitvoeringen) zaten samen in een categorie en diegenen die dan nog wonnen, waren al diegene van de club zelf daar...Nismo was er toen ook niet goedgezind van...

Tom

Daar heeft Tom wel een punt. Tom had een prachtig gedetailleerde moto ingeschreven, afgewerkt met carbon-decals, terwijl eenzelfde moto (OOB) met de prijzen ging lopen.

Goed gezind of niet met de uitslag van vorig jaar, morgen doe ik terug mee aan de wedstrijd, kwestie van onze Guy wat "concurrentie" te bezorgen en de jury het wat moeilijker te maken.:p :+ ;)

Guido
08-09-2007, 23:28
Daar heeft Tom wel een punt. Tom had een prachtig gedetailleerde moto ingeschreven, afgewerkt met carbon-decals, terwijl eenzelfde moto (OOB) met de prijzen ging lopen.

Goed gezind of niet met de uitslag van vorig jaar, morgen doe ik terug mee aan de wedstrijd, kwestie van onze Guy wat "concurrentie" te bezorgen en de jury het wat moeilijker te maken.:p :+ ;)

Geen kwestie van Guy concurrentie aan te doen, maar wel een kwestie van zoveel mogelijk prijzen als "De Paddock" mee naar huis te nemen. ;)