PDA

View Full Version : Trackdays !!!


pseypen
24-05-2007, 12:08
Hallo,

misschien kent iedereen deze site maar ik dacht dat het toch interessant was:

http://www.7rcb.be/Start.htm

Op deze site kan je een lijst vinden met de trackdays in België en buurlanden.

Mvg,
Pascal

pseypen
30-05-2007, 12:00
Hallo,

gaat er iemand deze zondag naar Croix-en-Ternois ?
Heeft er al iemand op dat circuit gereden en hoe was de ervaring ?

Graag feedback !!

Met vriendelijke groeten,
Pascal

DS Racing
30-05-2007, 20:17
Normaal gezien komen wij zondag vanaf de middag ook.

Rustig auto wat inrijden en ervaring opdoen. Het zal mijn tweede keer zijn dat ik op circuit ga rijden.

Het circuit is niet te vergelijken met Zolder of Spa, is veel korter, langzamer en veel ouder en kleiner van infrastructuur maar alles gaat er heel ontspannen en gemoedelijk aan toe. Heb me de vorige keer goed geamuseerd. :gas:

Groetjes

pseypen
31-05-2007, 08:43
Beste DS racing,

Bedankt voor je antwoord !!

Kan je me ook zeggen hoe lang je mag rijden ?
Ik kon op de site vinden dat je voor zowel een halve als een hele dag kon inschrijven, en dit voor respectievelijk 70 en 100€.

Maar de beschrijving van de rijtijd is nogal vaag:
" 3 à 4 keer een sessie van 10 à 20 minuten zowel in voor- als namiddag"
Onduidelijker kan het toch niet !!

Kan jij me hier een antwoord geven ?

Bedankt,
Pascal

lode
31-05-2007, 11:29
Hallo,

gaat er iemand deze zondag naar Croix-en-Ternois ?
Heeft er al iemand op dat circuit gereden en hoe was de ervaring ?



Hi Pascal

Dit is een heel leuk klein maar gezellig circuit.

Heb daar laatst nog een filmpje gemaakt. Dan heb je een idee.

http://www.youtube.com/watch?v=hoZD2ndHXI0

Lode

Tommy
31-05-2007, 11:45
Hallo

Was ook van plan deze zondag naar croix-en-ternois te komen met de Westfield.

Maar weet iemand of het nodig is om te reserveren of op voorhand in te schrijven? Is nogal ver rijden om dan te merken dat alles volzet is... Heb gisteren een mailtje gestuurd naar hun maar voorlopig nog geen antwoord gehad.


Tommy

btw, bedankt voor de link. Had er nog nooit van gehoord.

DS Racing
31-05-2007, 18:00
Ik heb ook een mailtje gestuurd en heb ook nog geen antwoord gekregen.

Normaal moet je niet reserveren dacht ik.

Meestal zijn er een drietal klassen, bij inschrijving kies je een klasse. Om de 20 minuten wordt er gewisseld van klasse. Hierdoor rij je om de 40 minuten telkens 20 minuten. Dus 3 of 4 x 20 minuten in de voormiddag en 3 of 4 x 20 minuten in de namiddag.

See you in Croix

Groetjes

pseypen
07-06-2007, 12:00
Ik kon er spijtig genoeg niet bij zijn voor familiale redenen.

En jongens, was het de moeite ?
Hoe lang hebben jullie kunnen rijden ?
En is het circuit de moeite waard ?

Groetjes,
Pascal

Tommy
08-06-2007, 07:28
Ben uiteindelijk enkel gaan kijken. Ik was van plan te gaan rijden in de namiddag, maar heb mij bedacht na het zien van de sessies in de voormiddag. Het ging er naar mijn mening redelijk chaotisch aan toe, zeker op het circuit. Vooral het aantal deelnemers die gelijk op de piste mochten leek mij nogal overdreven. Misschien dat het wel meeviel eens op de piste maar van buitenuit was het toch vrij indrukwekkend. Was daar met de westfield, dus moest zien dat ik 's avonds nog terug naar huis kon rijden...

Het circuit zelf ziet er wel tof uit. Natuurlijk niet zo groot en breed als zolder, maar is ne keer iets anders. Toffe sfeer ook in de paddock. Ik ga in elk geval nog eens terug gaan als er een trackday georganiseerd wordt waar het er iets rustiger aan toe gaat (iemand ervaring met de 7&RC trackday op croix-en-ternois??).

Wat betreft de rijtijd: ik ben niet de ganse dag gebleven maar ik dacht dat er 3 sessies per groep waren in de voormiddag en 3 in de namiddag. Elk van ongeveer een kwartier. Eigenlijk toch vrij duur (100 euro/dag) voor het aantal tijd dat effectief kan gereden worden...

A.J.
08-06-2007, 10:21
wij hebben vorig jaar 3 dagen georganiseerd in Croix, maar die waren zonder succes. Telkens slechts een 15-tal wagens waardoor we geld moesten toesteken.
Als er voldoende interesse is wil ik wel iets regelen voor volgend jaar.
ij ons reden de mensen vorig jaar 8 uren lang voor 130€...

Philken
08-06-2007, 21:45
wij hebben vorig jaar 3 dagen georganiseerd in Croix, maar die waren zonder succes. Telkens slechts een 15-tal wagens waardoor we geld moesten toesteken.
Als er voldoende interesse is wil ik wel iets regelen voor volgend jaar.
ij ons reden de mensen vorig jaar 8 uren lang voor 130€...


Andy, count me in(maar alleen als ze de muur verplaatsen op't eind van het rechte stuk)nee serieus, ik begrijp Andy, blijkbaar ligt Croix te ver van Limburg
voor mij is Croix evenver als Zolder & ik heb met Skylimitevents enkel positieve ervaringen ivm de rijtijd op Croix(allez de namiddag was wat korter dan verwacht:frusty: ) met de 'essais libre' op Croix kan het gebeuren dat als er in de sessie voordat jij in actie komt iets gebeurt dat de tijd dat je effectief rijdt wa kort wordt
reken dat je ongeveer een 150 km rijdt op een ganse dag als er niet teveel 'faits divers' gebeuren

Jerre
16-06-2007, 06:14
Ik heb dit al gevraagd, maar ik vergeet het antwoord altijd :o
Mogen er tijdens de trackdays toeschouwers/fotografen die niet meerijden gratis de pits in ?

5-er-Man
30-06-2007, 20:45
Hallo,
jullie spreken altijd over "croix" en "croix en ternois".
Nu heb ik dat even opgezocht via mappy.com maar ik krijg 2 plaatsen in Frankrijk. De eene is richting calais en de andere ligt midden frankrijk.

Wat is de juiste?:confused:

Het is een zeer groot verschil in afstand en ik zou graag naar het juiste rijden. :gas:

Kan iemand me helpen (adres, wegbeschrijving,...) ik woon in de buurt van Aalst. Alvast bedankt, Joost:worship:

Philken
30-06-2007, 21:44
Hallo,
jullie spreken altijd over "croix" en "croix en ternois".
Nu heb ik dat even opgezocht via mappy.com maar ik krijg 2 plaatsen in Frankrijk. De eene is richting calais en de andere ligt midden frankrijk.

Wat is de juiste?:confused:

Het is een zeer groot verschil in afstand en ik zou graag naar het juiste rijden. :gas:

Kan iemand me helpen (adres, wegbeschrijving,...) ik woon in de buurt van Aalst. Alvast bedankt, Joost:worship:
awel tis deze : http://www.circuitdecroix.com/ clicken op situation géographique
ongeveer een 80 km van Kortrijk(dus een 160km van Aalst
gemakkelijkste weg: richting Parijs volgen, vlak voor de péage eraf en Abbéville volgen en op tijd afslaan (op een gegeven moment staat het aangeduid:eek: )
tis gemakkelijk te vinden maar moeilijk uit te leggen hoe je moet rijden

maar tis dus degene richting calais

Philken
30-06-2007, 21:47
Ik heb dit al gevraagd, maar ik vergeet het antwoord altijd :o
Mogen er tijdens de trackdays toeschouwers/fotografen die niet meerijden gratis de pits in ?

volgens mij wel

5-er-Man
02-07-2007, 11:49
merci Philken.

Philken
02-07-2007, 19:06
merci Philken.


no problemo, ge moet me maar eens voorlaten op't circuit