PDA

View Full Version : honda civic type r


Guest
03-06-2007, 21:49
Ik zou mijn Honda type r meer vermogen willen geven een 250pk.
Wat moet en kan ik allemaal veranderen.Ik heb wel reeds een KN luchtfilter systeem gekocht.Wat kan ik nog vervangen en wat kost dat ?Waar kan ik goed materiaal krijgen want er bestaat veel rommel.

Jerre
03-06-2007, 22:17
Ik ben geen mechanieker, maar ik dacht dat een luchtfilter nu niet bepaald veel doet in het winnen van pk's.
Turbo'tje erop misschien ?

Nismo
03-06-2007, 22:29
Ik zal eens informeren bij een collega van mij, dat is zo'n Honda-liefhebber en heeft zijne motor ook onderhanden genomen.

smiley
04-06-2007, 17:40
andere nokkenas is altijd wel leuk, maar daar komt ook heel wat bij kijken denk ik..(als het een vtec is weet ik niet goed hoe dat zit..)
en een chip zal ook al wat doen..
wat hem niet sneller maakt = een belachelijk lelijke bumper-spoilerkit.. :D (maar dat is ook weer smaak)

Nismo
04-06-2007, 20:22
Ik zal eens informeren bij een collega van mij, dat is zo'n Honda-liefhebber en heeft zijne motor ook onderhanden genomen.


Mijne collega heeft jouw gegevens gevraagd zodat hij jouw persoonlijk kan contacteren. Ik heb je zijn gevens ook doorgemaild naar jouw. Hij besteld alles rechtstreeks in Japan en Amerika, gaat sneller en is beterkoop.

Guido
04-06-2007, 20:34
Voor een gewone straatwagen stel ik me dan toch altijd de vraag, "wat wil je bereiken?" Is het om "het vermogen om het vermogen" te doen, of wil je harder gaan rijden? Zijn dan in eerste instantie een verbeterde ophanging en remsysteem niet aangewezen? Kwestie dat je erg snel kan op een veiligere manier met betere remmen en betere wegligging?

Immers, Honda laat bijvoorbeeld bewust de vermogenswedloop links liggen, door met de nieuwste Type-R niet mee te gaan in de pk-mania van de anderen. Daar waar merken als Ford, Opel, BMW, Mazda enz. lopen te "stoefen" met 250+ pk, "beperkt" Honda het op 200pk, quasi net zoveel als de vorige. Wellicht met reden, denk ik dan. Immers, PKs is wat je koopt en Newtonmeters is wat je gebruikt in het dagdagelijkse verkeer.

Dominique, bezint eer je begint. Niet dat het veel zal helpen dit, maar bon, ik heb het gezegd. ;) :D

Sennake
04-06-2007, 21:29
Dominique, bezint eer je begint.

Ik kan me hier alleen maar bij aansluiten. Ik denk dat je met een standaard type R al meer dan voldoende snelheidsboetes bijeen kan rijden hoor ;)

Guest
04-06-2007, 21:52
Ik heb dit wagentje gekocht om zondags als het mooi weer is een toertje te doen,en zeker niet zoals een gek tegen 200 te rijden .Ik ga trouwens een klein autootje kopen een 1000cc of wat om in de week te rijden.Ik ben bang dat men deze wagen gaan beschadigen .:crazy:

Guido
04-06-2007, 22:08
Ik heb dit wagentje gekocht om zondags als het mooi weer is een toertje te doen,en zeker niet zoals een gek tegen 200 te rijden .Ik ga trouwens een klein autootje kopen een 1000cc of wat om in de week te rijden.Ik ben bang dat men deze wagen gaan beschadigen .:crazy:

Ok, maar heb je dan 250pk nodig om een toertje te gaan doen? :confused: Kan je dat tuningbudget dan niet beter reserveren voor de doordeweeks te gebruiken 1000cc?