View Full Version : Belcar 12h: Trainingen & wedstrijd
JPMontoya
08-06-2007, 07:31
Ris-timing
http://www.ris-timing.be/btcs/12h/2007/index.htm
Na de 1e vrije training heeft de PK Corvette al meer dan een seconde voorsprong op de Italiaanse gast-Viper en al bijna 2 seconden op de Mosler van Radermecker. Ik hoop dat ze dat gat in de loop van de trainingen en kwalificaties nog kunnen dichtfietsen...
ps: bedankt voor de link!
Na de 1e vrije training heeft de PK Corvette al meer dan een seconde voorsprong op de Italiaanse gast-Viper en al bijna 2 seconden op de Mosler van Radermecker. Ik hoop dat ze dat gat in de loop van de trainingen en kwalificaties nog kunnen dichtfietsen...
ps: bedankt voor de link!
Blijven hopen denk niet dat het gaat gebeuren. Duimen voor de moslers en de vipers
Bestaat er een mogelijkheid om ook live te kijken? Die live timing werkt niet geod bij mij.
Nicki_Mks
08-06-2007, 20:44
Wat is er ginder in 's hemelsnaam allemaal gebeurd? Die grid lijkt wel lotje trek...
Wat is er ginder in 's hemelsnaam allemaal gebeurd? Die grid lijkt wel lotje trek...
Dat is gevolg van veranderende weersomstandigheden en gedeelde groepen tijdens de kwalificaties. Dat het altijd regent in Spa is 100% zeker, dat bepaalde coureurs en teams gaan klagen over deze opzet van de kwalificaties is ook 100% zeker! :D
Daikin verdient wel eens de pole, want vooral Boden is al het hele seizoen sterk aan het rijden vind ik:)
Jakke.be
09-06-2007, 07:53
Daikin verdient wel eens de pole, want vooral Boden is al het hele seizoen sterk aan het rijden vind ik:)
:agree:
Razornord
09-06-2007, 10:22
ris-timing ligt plat bij mij. Heeft nog iemand hetzelfde probleem?
ris-timing ligt plat bij mij. Heeft nog iemand hetzelfde probleem?
Ja, bij mij ook nog steeds niets te zien. Wat heb je nu aan livetiming als je na een half uur nog steeds geen tussenstand ziet? :confused:
Razornord
09-06-2007, 10:39
Het werkt als niemand er naar kijkt en als het moet werken, laat het het afweten :s
Toch wel om serieus je kas op te vreten dat we anno 2007 nog altijd ons nationale raceklasse bij uitstek niet deftig kunnen volgen als je niet live bij de race aanwezig kan zijn:mad:
The Stickerman
09-06-2007, 11:11
R.I.S. ......Rust In Stilte
Nicki_Mks
09-06-2007, 11:17
Nog altijd niks. Ongelooflijk...
Jakke.be
09-06-2007, 11:19
Ja, het spel is in gang...
Jakke.be
09-06-2007, 11:20
De Vertigo toont zich al van zijn beste kant!
PK heeft het moeilijk...
potverdekke zit ik hier alles of te zoeken en nergens werkt iets. Zal ik dus echt moeten bellen naar Spa hoe het daar staat?
Jakke.be
09-06-2007, 11:21
potverdekke zit ik hier alles of te zoeken en nergens werkt iets. Zal ik dus echt moeten bellen naar Spa hoe het daar staat?
Bij mij werkt het!
Hier ook! Vertigo op 4:eek:
Hier ook! Vertigo op 4:eek:
af en toe doet het zijn ding en dan valt da weer uit:fight:
Jakke.be
09-06-2007, 11:25
Lap, tis weer uitgevallen...:frusty:
Chauffeur
09-06-2007, 11:39
Nergens geen beelden te vinden?
Jakke.be
09-06-2007, 11:54
Plezant zenne,
al een half uur naar de uitslag van 12.28 uur aant kijken...
Plezant zenne,
al een half uur naar de uitslag van 12.28 uur aant kijken...
Tis direct gedaan en weet nog altijd niet hoeveelste de ultima rijd:fight:
Jakke.be
09-06-2007, 12:08
Zie ik dat goed?
G&A op de eerste plek??
Bij mij werkt het wel hoor, stand van 13:08 met G&A, GPR en Gravity in de top 3
Jakke.be
09-06-2007, 12:11
Vertigo heeft precies moeten opgeven...
Z4 van G&A ook weggevallen...
Het aantal pitstops bij de wagens is bizar. Een heleboel wagens met 2 stops, en al evenveel met maar 1 stop. Met de regen te maken?
"OUT" nu bij PK Carsport! --> laat maar , de timing slaat goed tilt ineens:p
Superdiesel
09-06-2007, 12:27
Is er een safety car ofzo? De rondetijden momenteel meer dan 5 minuten.
Trouwens, de race moest toch al gedaan zijn rond deze tijd?
Er zijn 2 safetycars geweest omwille van de harde regen/onweer en mist! de race is ook onder de safetycar afgevlagd!
En nat dat het was, mijn voeten zijn er nog vochtig van, anders was ik misschien nog daar!
Bart.Vandecavey
09-06-2007, 18:51
Het was nat maar amusant!
Sta je daar aan de dubbele linkse als het begint te "zeiken", jaaaa man!
Er zijn 2 safetycars geweest omwille van de harde regen/onweer en mist! de race is ook onder de safetycar afgevlagd!
En nat dat het was, mijn voeten zijn er nog vochtig van, anders was ik misschien nog daar!
Ben precies toch content dat ik ben thuisgebleven. Niet veel aan te zien in de regen.
Bart.Vandecavey
09-06-2007, 19:49
Sta je daar aan de dubbele linkse als het begint te "zeiken", jaaaa man!
Ik stond op de muur tijden door te geven. Zelfs tijdens de pace-car toonde ik elke ronde mijn bord gewoon om te laten weten dat we daar niet ne crème zitten te eten terwijl hij zich daar zit te vervelen in zijn auto...
Ik stond op de muur tijden door te geven. Zelfs tijdens de pace-car toonde ik elke ronde mijn bord gewoon om te laten weten dat we daar niet ne crème zitten te eten terwijl hij zich daar zit te vervelen in zijn auto...
crème zou ik in da weer natuurlijk ook niet eten :D
ik ben de vrachtwagen van russell nog tegengekomen toen ik naar huis reed :D
JPMontoya
10-06-2007, 08:39
Onboard in de Vertigo
http://img148.imageshack.us/img148/7017/grabspaet2.jpg
http://www.renaudkuppens.be/video/GVS_SpaBelcar_07.wmv
Kuppens kwam de pit binnen & een Porsche bereden door een stel Gentlemens remt plots voor hem in het flauwe bochtje in de pit en boem Kuppens erop...Onverantwoord om met 30 per uur in de pit te rijden. Resultaat radiator geperforeerd...Was dus geen mechanisch probleem maar een race-incident.
Onboard in de Vertigo
http://img148.imageshack.us/img148/7017/grabspaet2.jpg
http://www.renaudkuppens.be/video/GVS_SpaBelcar_07.wmv
Dit is wel een zeer mooi video. Gillet is precies een snelle wagen.
crosserke
10-06-2007, 10:16
Timing viel stil door de aanhoudende stroompannes op Francorchamps.Al goed dat dit geen f1 weekend was want ze hebben daar nog heel veel werk voor de boeg.
De eerste Safety Car had nix met het weer te maken. Henk Haane (First Motorsport) was der zwaar af gegaan.
Dan hebben ze het op de speakers verkeerd gezegd, want ze zeiden in eerste instantie dat het omwille van het weer was, want ze hadden nog geen wagen aan de kant gezien.
Het was alleszins sinds de World Series in 2003 dat ik nog zo'n natte Belcar race heb gezien! Amai zo regenen. Het moet een helse opdracht geweest zijn voor de piloten.
Ik ben wel blij met de eindstand, dat brengt nog meer spanning in het kampioenschap.
Het was alleszins sinds de World Series in 2003 dat ik nog zo'n natte Belcar race heb gezien! Amai zo regenen. Het moet een helse opdracht geweest zijn voor de piloten.
Voor mij persoonlijk was het geleden sinds de zaterdagse 1 uurs race in het voorprogramma van de 1000km in 2005
Voor mij persoonlijk was het geleden sinds de zaterdagse 1 uurs race in het voorprogramma van de 1000km in 2005
Wel, ik vond het erger dan toen dus stel u voor. :+
Dries DS
10-06-2007, 15:29
Ik ben wel blij met de eindstand, dat brengt nog meer spanning in het kampioenschap.
Eindstand??? Welke eindstand?
Is er dan een officieel klassement van deze race? Het kan zijn dat ik me dik vergis (en moest dat zo zijn: hierbij mijn excuses), maar na een klacht, onontvankelijk verklaard door de leden van de Sportcommissie, werd er volgens mijn info nog beroep aangetekend door de 'aanklager'. Dus alles is opgeschort en onder voorbehoud :( .
Eindstand??? Welke eindstand?
Is er dan een officieel klassement van deze race? Het kan zijn dat ik me dik vergis (en moest dat zo zijn: hierbij mijn excuses), maar na een klacht, onontvankelijk verklaard door de leden van de Sportcommissie, werd er volgens mijn info nog beroep aangetekend door de 'aanklager'. Dus alles is opgeschort en onder voorbehoud :( .
Heb jij het over de Mégane van Vosse-Bouvy-Franchi in BTCS? Want ik heb het over de Belcar race en wist niet dat er problemen waren (of klachten) over de eindstand...
Dries DS
10-06-2007, 15:39
Heb jij het over de Mégane van Vosse-Bouvy-Franchi in BTCS? Want ik heb het over de Belcar race en wist niet dat er problemen waren (of klachten) over de eindstand...
Ik heb het over Belcar, en daarom plaatste ik het dan ook in deze topic. Geen erg dat je dat niet wist, een mens kan immers niet alles weten en niet alles valt op websites te lezen...;) . Enfin, hetgeen ik meldde is de info die ik bekomen heb, en die komt toch uit een betrouwbare bron ;)
En ja, ook de BTCS uitslag is opgeschort, zoals PRC Group wel ruiterlijk in hun communicatie toegeeft: "De Delahaye Megane van Bouvy-Vosse-Franchi won de race... maar een klassement wordt pas definitief na de technische controle. Dat is een vaststaand gegeven in de autosport. De 12 Uren van Spa 2007 zijn daar geen uitzondering op. In de vroege uurtjes diskwalificeerden de technische commissarissen de Renault Mégane van Vosse-Bouvy-Franchi wegens niet-conforme schokdempers. Het team ging prompt in beroep, waardoor het klassement opgeschort is."
Het was nat maar amusant!Het was zeer nat. De voetgangers tunnel aan de tribunes was ondergelopen met water. Heel de dag met natte voeten rondgelopen. Het water van de nieuwe chicane kwam zelfs benden in de BTCS Paddock aan ! :no: Nu heeft dat nieuwe gebouw en vernieuwde chicane zoveel miljoenen euro's gekost maar geld voor een degelijke riolering was er blijkbaar niet.:mad:
Het was zeer nat. De voetgangers tunnel aan de tribunes was ondergelopen met water. Heel de dag met natte voeten rondgelopen. Het water van de nieuwe chicane kwam zelfs benden in de BTCS Paddock aan ! :no: Nu heeft dat nieuwe gebouw en vernieuwde chicane zoveel miljoenen euro's gekost maar geld voor een degelijke riolering was er blijkbaar niet.:mad:
Ik was gelukkig op voorhand gewaarschuwd, dus heb de Source parking genomen. In de nieuwe tunnel was het gelukkig droog.
Vrienden van mij de andere tunnels trotseerden, waren tot boven hun knieën nat, zo hoog stond het water daar!
Ik heb het over Belcar, en daarom plaatste ik het dan ook in deze topic. Geen erg dat je dat niet wist, een mens kan immers niet alles weten en niet alles valt op websites te lezen...;) . Enfin, hetgeen ik meldde is de info die ik bekomen heb, en die komt toch uit een betrouwbare bron ;)
Heeft het te maken met de ultima die klacht indiende omdat er sommige met bandenwarmers op de grid stonden?!
Ik was gelukkig op voorhand gewaarschuwd, dus heb de Source parking genomen. In de nieuwe tunnel was het gelukkig droog.
Vrienden van mij de andere tunnels trotseerden, waren tot boven hun knieën nat, zo hoog stond het water daar!Bij mij was het er nog net onder.
Risico's van het vak zeker :D
Bert Longin: "Het was levensgevaarlijk daarbuiten!"
"De weersvoorspellingen gaven aan dat de bui maar enkele minuten zou duren. Daarom kozen we voor oude regenbanden, met weinig profiel"
"Maar met de oude regenrubbers werd het zo erg dat de auto last had van aquaplaning aan een snelheid van 80 km/u"
persbabbel Longin, o.a. te vinden via http://www.racingworld.be/nieuws/4417/Bert-Longin:-Het-was-levensgevaarlijk-daarbuiten!.html
Bert, wat wil je nu zeggen? Als je bewust kiest voor oude regenbanden dan moet je achteraf niet zeuren over gevaarlijke omstandigheden. Kom dan binnen voor een setje nieuwe regenbanden! Zo moeilijk is dat toch niet ;) Laat ik het voorzichtig stellen, ik zie een tegenstrijdigheid in je antwoorden jegens de pers, volgers en fans.
yannick88
11-06-2007, 01:04
Heeft het te maken met de ultima die klacht indiende omdat er sommige met bandenwarmers op de grid stonden?!
Ik meen verstaan te hebben dat er een klacht was van Racing For Belgium ivm bandenverwarmers .
Thomaske
11-06-2007, 07:49
Bert, wat wil je nu zeggen? Als je bewust kiest voor oude regenbanden dan moet je achteraf niet zeuren over gevaarlijke omstandigheden. Kom dan binnen voor een setje nieuwe regenbanden! Zo moeilijk is dat toch niet ;) Laat ik het voorzichtig stellen, ik zie een tegenstrijdigheid in je antwoorden jegens de pers, volgers en fans.
Als Bert moet binnen komen voor nieuwe banden terwijl de SC uit is en uitblijft, zoals iedereen wist. Verlies je zo nog veel meer plaatsen.
Mvg...
ik dacht van Belgium Racing :D
Als Bert moet binnen komen voor nieuwe banden terwijl de SC uit is en uitblijft, zoals iedereen wist. Verlies je zo nog veel meer plaatsen.Mvg...
Zie Quote van Bert....
"Maar het draaide helemaal anders uit. In plaats van minder regen kregen we een heuse wolkbreuk te verwerken. Opnieuw gaan pitten was geen optie want dan zouden we nog meer plaatsen verliezen. Er zat niets anders op dan verder te rijden".
De gehele tekst: http://www.autosport.be/news/9854.awm.
En om nu eens wat positiefs over PK Carsport te zeggen. Ik kwam hen beiden (Anthony en Bert) later tegen op de Paddock. Ja, toen de zon lekker scheen....en zowel Bert als Anthony zeiden gewoon dat ze de verkeerde banden keuze hadden gedaan!
@Mark, op Autosport.be staat dus een ander review! Lees het ook eens....;)
Dan hebben ze het op de speakers verkeerd gezegd, want ze zeiden in eerste instantie dat het omwille van het weer was, want ze hadden nog geen wagen aan de kant gezien.
Alexandra zei my dat het omwille van Henk Haane was. :confused:
Wat die klacht betreft, ik heb horen waaien dat het om de Viper van AD zou zijn.
De speakers waren dit weekend niet te betrouwen. Die zagen enkel start/finish door het ontbrekne van TV beelden.
The Leader
11-06-2007, 19:22
Is er ergens een algemeen klassement van de Belcar te vinden?
Viper GTS-R***
11-06-2007, 20:06
Was men eerste race dit jaar, valt dan natuurlijk klein beetje tegen dat je daar doorgeweekt naar de race moet kijken. Maar al bij al ben ik nog tevreden.
Had nog nooit een race in de regen gezien, enja voor alles een eerste keer e :)
Hoop toch wel dat er binnen drie weken een droge race in Zolder zal verreden worden, zo kan ik eens zien hoe snel de GT3's in Belcar echt zijn op droge piste.
Autosport: Leest heeft spijt van protestactie
Autocoureur Kevin Leest heeft spijt van zijn uit de hand gelopen protestactie op het circuit van Spa Francorchamps zaterdag. Uit onvrede over de normtijden liet hij zijn auto op de startgrid staan.
http://www.ld.nl/nieuws/sport/sport_limburg/article2014013.ece
In de krant van morgen meer nieuws, ik hou jullie op de hoogte ;) In de persbabbel van SRO lees ik er nergens iets van terug.
Kevin Leest liet z'n auto dwars staan en ging achter de vangrail staan als protest tegen de normtijd, toen ze hem wilden wegduwen stapte hij snel in en reed hij de paddock in
Althans, dat is wat ik heb opgevangen, dus excuses als er iets niet van klopt.
yannick88
12-06-2007, 21:15
Kevin Leest liet z'n auto dwars staan en ging achter de vangrail staan als protest tegen de normtijd, toen ze hem wilden wegduwen stapte hij snel in en reed hij de paddock in
Althans, dat is wat ik heb opgevangen, dus excuses als er iets niet van klopt.
Klopt niet hij heeft zijn wagen op de grid laten staan met als gevolg dat deze werd weggetakeld ( niet weggeduwd ) .
Als ik alle lieve verhaaltjes zo lees dan moet het echt beestenweer zijn geweest in Spa. Het staat zelfs in de persbabbel van SRO:
Maar de omstandigheden werden steeds moeilijker, net voor anderhalf uur wedstrijd vormde er zich onderaan de Raidillon zelfs een beekje en een sortie van de Viper van Ceusters-Van Moerkerke verplichtte de koersleiding tot een tweede neutralisatie van de race.
Deze extreme omstandigheden lieten niet meer toe om de race te herlanceren en zo eindigde de race achter de safety-car. De laatste interventie duurde overigens bijna 40 minuten.
o.a. te vinden op http://www.autosport.be/shownews.awm?id=9840
Waarom hebben ze die koers niet voortijdig beeindigd? Volgens mij staat e.e.a,. toch beschreven in het reglement van de SRO:
ART. 33: WEDSTRIJD
Een wedstrijd wordt niet geschorst in geval van regen, tenzij de piste is geblokkeerd of het te gevaarlijk is om verder te rijden.
ART. 35: SCHORSEN VAN DE WEDSTRIJD
35.1 Indien het noodzakelijk wordt om de wedstrijd te schorsen omdat de veiligheid niet langer kan verzekerd worden, toont de Koersdirecteur of zijn aangestelde een rode vlag ter hoogte van de aankomstlijn. Gelijktijdig worden op alle baanposten rode vlaggen gezwaaid en het rode licht wordt ontstoken aan de startlijn.
36.7 Indien de wedstrijd niet wordt hervat, wordt deze als beëindigd beschouwd op het ogenblik dat de leidende wagen de aankomstlijn overschreed in de ronde voorafgaand aan deze waarin het schorsen van de wedstrijd inging.
http://www.sro-belgium.be/images/stories/reglements/mvdb%20%20sportregl%202007%20nl%2007%2003%2001%20d ef.pdf
Kan mij iemand het nut uitleggen van 40 minuten Safetycar, wetende dat de weersomstandigheden voor het voorziene einde toch niet meer verbeteren? Mijn inziens mogelijkheden genoeg om met een rode vlag het hele spel stop te zetten.
Uiteaard even gesnuffeld bij de FIA of dergelijke teksten daar ook te vinden zijn. Ja, dus ;) Wat deed ik daar? Kijken of er wellicht halve punten worden uitgedeeld als een wedstrijd voortijdig beeindigd gaat worden. Niet kunnen vinden, uit een ver en grijs verleden heb ik namelijk in mijn kop zitten dat je 100% van de punten krijgt als 70% van de wedstrijd verreden is. Zoiets hebben we ooit in de jaren '80 gehad tijdens een GP van Australie.
Vergelijkbare FIA tekst:
SUSPENDING A RACE
137. Should it become necessary to suspend a race
because the circuit is blocked by an accident or
because weather or other conditions make it
dangerous to continue, the clerk of the course will
order red flags to be shown at all marshals’ posts
and the abort lights to be shown at the Line.
http://www.fia.com/resources/documents/1194124453__GT3_SportReg.pdf
40 minuten achter de SC? Ik kan werkelijk niet 1 voordeel bedenken waarom dat beter is dan de race voortijdig te stoppen. Achteraf praten is uiteraard makkelijk, maar daarom ben ik dan ook maar een simpele ziel achter draad :)
Anders gezegd, ik zou weleens een goede (officiële?) onderbouwing zien waarom de oplossing van 40 minuten SC-car de beste oplossing was!
Ze hadden op zijn minst kunnen onderbreken met een code rood. Op dat moment had men alsnog kunnen inschatten of een herstart voor een bepaalde tijdsduur mogelijk zou zijn geweest gezien het tijdschema van die dag.
Mijn (eigenwijs) inziens zijn de teksten in het SRO meer dan voldoende om tijdens extreme weersomstandigheden de wedstrijd af te vlaggen c.q. te onderbreken met een code rood. Zoniet, dan zorgen ze er maar voor dat zo'n artikeltje erin komt voor 2008 ;)
Klopt niet hij heeft zijn wagen op de grid laten staan met als gevolg dat deze werd weggetakeld ( niet weggeduwd ) .
Hmm, ik stond er nochtans met mijn neus op en heb iets anders gezien. De wagen is niet weggetakeld geweest. Dat was nochtans het plan...
Bart.Vandecavey
12-06-2007, 21:27
40 minuten achter de SC? Ik kan werkelijk niet 1 voordeel bedenken waarom dat beter is dan de race voortijdig te stoppen. Achteraf praten is uiteraard makkelijk, maar daarom ben ik dan ook maar een simpele ziel achter draad :)
Anders gezegd, ik zou weleens een goede (officiële?) onderbouwing zien waarom de oplossing van 40 minuten SC-car de beste oplossing was!
Ze hadden op zijn minst kunnen onderbreken met een code rood. Op dat moment had men alsnog kunnen inschatten of een herstart voor een bepaalde tijdsduur mogelijk zou zijn geweest gezien het tijdschema van die dag.
Mijn (eigenwijs) inziens zijn de teksten in het SRO meer dan voldoende om tijdens extreme weersomstandigheden de wedstrijd af te vlaggen c.q. te onderbreken met een code rood. Zoniet, dan zorgen ze er maar voor dat zo'n artikeltje erin komt voor 2008 ;)
De 12 uur is normaal kunnen starten en zoveel later was dat niet. Het kon zijn dat de safetycar de piste nog zou verlaten, het was niet constant dat het water in beekjes over het circuit vloeide...
Aan de nieuwe uitloopstrook aan de Antenne, tussen posten 20 en 21, liep er anders water genoeg over t circuit (de nieuwe riolering kon het niet aan).
In de krant van morgen meer nieuws, ik hou jullie op de hoogte ;) In de persbabbel van SRO lees ik er nergens iets van terug.
Wat een prachtverhaal van die Leest, zo moeten er meer zijn. Eindelijk eens iemand die zich verzet tegen de gevestigde orde. Nieuwe normtijd bekend maken op de startgrid? Yeah right, wat is het dan een bende lutsers bij SRO!
Bij regen "gelden" de normtijden niet? Althans, in natte omstandigheden is zo'n klasse 3 wagen met sterke bezetting uiteraard sneller dan de gewenste winnaars uit klasse 1. Weten we meteen waarom we 40 minuten SC hebben gehad ;) Ja, zo valt de puzzel in elkaar. Achteraf gezien is het geen moeilijke puzzel. Zo eentje van 8 stukken voor 0 tot 4 jaar :D
Is Belcar 2007 autopsort? Nee, het is een regelrechte soap ;)
attachment: artikel uit het Limburgs Dagblad van 13-06-07. Staat wel een mooie fout in. Bij ons in Limburggggggg hebben we geen Dodge Vipers maar Dutch Vipers ! :D
Wat een prachtverhaal van die Leest, zo moeten er meer zijn. Eindelijk eens iemand die zich verzet tegen de gevestigde orde. Nieuwe normtijd bekend maken op de startgrid? Yeah right, wat is het dan een bende lutsers bij SRO!
Bij regen "gelden" de normtijden niet? Althans, in natte omstandigheden is zo'n klasse 3 wagen met sterke bezetting uiteraard sneller dan de gewenste winnaars uit klasse 1. Weten we meteen waarom we 40 minuten SC hebben gehad ;) Ja, zo valt de puzzel in elkaar. Achteraf gezien is het geen moeilijke puzzel. Zo eentje van 8 stukken voor 0 tot 4 jaar :D
Is Belcar 2007 autopsort? Nee, het is een regelrechte soap ;)
attachment: artikel uit het Limburgs Dagblad van 13-06-07. Staat wel een mooie fout in. Bij ons in Limburggggggg hebben we geen Dodge Vipers maar Dutch Vipers ! :D
Ja Die jonge heeft eigenlijk volledig gelijk. Kan je eens viegen moet je het houden met aanstalte maken top opstijgen. Denk dat ik het zelfde zou gedaan hebben of misschien wem gereden tegen 40 per uur omzekers niet de tijd te overschrijden.:fight:
Jawaddeman
14-06-2007, 07:59
Zou hier over SRO toch nog even één ding kwijt willen, ze maken in hun nieuwsletters en op hun website publiciteit voor de MGVDBelcar, en er staat onder andere in vermeld, de referentie tijd voor klasse 3 ligt 1,5 à 2 seconden boven de pole in GT3. Nu zijn ze gewoon al heel het jaar met ons "kloten" aan't spelen. Elke wedstrijd vinden ze wel een ander regeltje uit, de eerste wedstrijd komen ze af met een gemiddelde van de top drie uit de vrije training(waarom zou een team dan door rijden tijdens deze training?) plus 1,30 seconden. Ze tellen er dan uiteindelijk 1,50 bij. In Donington mogen we in de kwalificaties niet onder 1min 14.000 rijden, terwijl de snelste mosler daar 1min08.9?? draaide ofwel maar even 5sec verschil. In de wedstrijd hebben ze die dan onder druk maar herleid naar iets meer dan 2 seconden, op het korste circuit van het kampioenschap; (waar is die 1,5 sec van de website???).
Nu in Spa draaide de Corvette van PK-sport tijdens de vrije training reeds een tijd van 2.27.068. Toch behouden SRO en de RACB een normtijd van 2.33.000 voor de kwalificatie. Wij vragen vrijdag na de kwalificatie, wat onze nieuwe referentie tijd zal worden, antwoord morgen. Zaterdag na de warm-up, tijdens een extra briefing(9h30), vragen wij er weer om, antwoord straks. Om 10h15 loop ik eimand van SRO op het lijf, antwoord we zijn er mee bezig. Maar op de startgrid komen ze de normtijd uitdelen aan de wagens van klasse 3. Indien een regelement veranderd moeten dan trouwens niet alle deelnemers ervan op de hoogte worden gebracht?????? Ze hebben dat gewoon op de startgrid gegeven omdat we niet meer de tijd zouden hebben om er een discussie rond te voeren. IK NOEM DIT GEWOON "LAF". SRO en RACB durven gewoon niet de verantwoordelijkheid over dit onderwerp nemen. Ga je bij SRO aankloppen dan verwijzen ze u naar de RACB, ga je dan naar de RACB dan sturen ze u weer door naar SRO.
Ondanks het ons 80 plaatsen :champagne: straf heeft gekost, toch bijzonder knap van Kevin dat hij zaterdag tijdens de kwalificatie alle maar dan ook alle auto's(kl1,2 en 3) achter zich gelaten heeft.:applaus:
crosserke
14-06-2007, 09:25
Volledig akkoord met jawaddeman.Is dit nog autoracen?
Normtijden,gewichten,auto's hoger zetten,vleugels verkleinen pffff
Ondanks het ons 80 plaatsen :champagne: straf heeft gekost, toch bijzonder knap van Kevin dat hij zaterdag tijdens de kwalificatie alle maar dan ook alle auto's(kl1,2 en 3) achter zich gelaten heeft.:applaus:
Het is inderdaad een belachelijk spelletje. Ik stond klaar op de grid en men kwam mij op een papiertje laten zien dat de normtijd gewijzigd was.
Nu, wat ons betreft maakte dit toch niet veel uit, gezien onze Biturbo owv te weinig vermogen daar toch nooit zal aangeraken. In de regen is het uiteraard een ander verhaal, zoals hierboven al aangehaald.
Ik kan de frustratie van Kevin en co heel goed begrijpen. Hij is een heel snelle piloot en een toffe kerel, maar toch heb ik er gemengde gevoelens bij...
Anderszijds wist men wel voor het seizoen begon dat er voor divisie 3 een normtijd zou opgelegd worden, en dan moet je natuurlijk niet komen mekkeren dat je met een GT1 sneller bent dan een FIA GT3, want een GT1 met een goeie piloot is naar mijn mening altijd sneller dan een FIA GT3, op een uitzondering na waarschijnlijk. De manier waarop deze normtijd bepaald wordt heb ik het ook wel moeilijk mee, en zorgt uiteraard voor frustraties...
Just my 2 cents ;)
Was die actie van Kevin eigenlijk door jou en AD goedgekeurd, of was dat echt een eigen actie van hem.
Ok normtijd op dat vlak is niet erg, maar ze mogen er geen spel van maken gelijk ze nu al een hele tijd bezig zijn. want dat is frustrerend voor iedereen...
Jawaddeman
14-06-2007, 17:30
Anderszijds wist men wel voor het seizoen begon dat er voor divisie 3 een normtijd zou opgelegd worden, en dan moet je natuurlijk niet komen mekkeren dat je met een GT1 sneller bent dan een FIA GT3, want een GT1 met een goeie piloot is naar mijn mening altijd sneller dan een FIA GT3, op een uitzondering na waarschijnlijk.
Referentie tijd geen probleem, maar toen wij inschreven voor het kampioenschap, hadden we net de tweede newsletter ontvangen
http://www.sro-belgium.be/index.php?option=com_content&task=blogcategory&id=17&Itemid=67&limit=12&limitstart=24 en wat staat daar 1,5 à 2... Had gedacht van een organisatie zoals SRO, dat ze zich toch aan hun woord zouden houden... tja...
En GT1, moet je een beetje relativeren, vergelijk hem niet met de Corvette van vorig jaar, kleinere vleugel, kleinere brydes, meer gewicht en minder goede banden, als toen deze wagen in GT1 meereed. Trouwens hebben de de GT3's zich onlangs niet mogen upgraden???
camso belgium
14-06-2007, 20:29
Ik heb wel 5 jaar universiteit gestudeerd, maar dat ganse Bel Car/ SRO gedoe gaat boven mijn petje. GT1, GT 2, GT 3, FIA GT3, normtijd, normtijd in de regen anders, referentie tijd, kleine vleugel, meer gewicht, code rood, grote bride, kleine bride, allerkleinste bride, brede banden, harde banden, banden met noppen, weet ik nog wat allemaal.
Ik begrijp er totaal niets meer van; ik neem aan dat dit bij Jan met de Pet ook het geval zal zijn.
Als alleen nog de super begaafden (ik reken de officials niet daarbij, want die verstaan hun eigen reglement niet) dit begrijpen, dan zullen er wel niet veel toeschouwers zijn, tenzij men iedereen voor niets binnen laat om een zondagnamiddag gratis door te brengen "want we weten toch niet waar naar toe".
Sorry, maar wat dit jaar gebeurd vind ik totaal belachelijk.
Ik heb absoluut geen probleem met het nivelleren van de kansen en de auto's, integendeel , maar doe het op een intelligente, begrijpbare manier voor Jan met de Pet en niet voor Jean Marc Eugenie met de blazer.
Er zijn maar 2 mogelijkheden: ofwel maakt U sport voor "het volk" en dan bent U totaal verkeerd bezig; ofwel maakt U sport tot eigen glorie en kassa en dan moet ik ootmoedig toegeven: "Jullie doen het goed".
om eerlijk te zijn, als ik naar een wedstrijd aan het kijken ben, trek ik me maar weinig aan van wie nu precies wat heeft aangepast, of wie wat waar heeft moeten leggen. neen, dan kijk ik naar de actie op de baan.
al de rest is voer voor de teams en de organisatie, de fan moet zich daar niet mee bezig houden alles te ontcijferen als hij het niet begrijpt.
het begrijpen is mooi meegenomen, maar het is geen voorwaarde om van een sport te kunnen genieten. kijk maar naar criquet bevoorbeeld, trekt in bepaalde landen behoorlijk veel volk, maar je maakt mij niet wijs dat die dat allemaal snappen hoor :+
camso belgium
14-06-2007, 21:05
Mijn betoog gaat niet om de "echte supporter van de autosport". Die kent de regels van het spel; kan genieten van een inhaal manoever of van een zuivere lijn, maar deze mensen zijn de zeer kleine minderheid.
De massa moet men hebben om enig gewicht in de schaal te kunnen leggen; leg hem maar even uit waarom de ene Porsche veel sneller is dan de andere ... "Ja maar hij rijdt in GT3 en niet in GT2 of is het nu omgekeerd, maar had hij in FIA GT gereden dan was hij zeker niet in de eerste tien geweest ..."
Deze man is reeds lang naar huis voordat men klaar is met de uitleg.
Ik ga toch geen geld uitgeven om naar iets te gaan zien (cricket in casu) waarvan de regels voor mij onbegrijpelijk zijn.
Trouwens dat kan men alleen maar begrijpen als men ooit eens deel heeft uitgemaakt van Her Majesties Commenwealth.
Autosport op TV kan (soms) vervelend zijn, maar cricket slaat alles en tenminste op dit vlak deel ik uw mening.
camso belgium
14-06-2007, 22:50
Ik moet hier toch nog een kleine, maar niet onbelangrijke aanmerking maken; ik haal af en toe uit naar de "blazer cultuur" van de officiële instanties. Een drietal jaar terug had ik een lang onderhoud had met 2 mensen van de KACB. En ik moet hier alle respect betuigen aan deze mensen. Een open gesprek, zeer begripvol, zoekend naar een oplossing, absoluut niet arrogant; integendeel. Dus, ik mag zeker niet veralgemenen en iedereen over dezelfde kam scheren.
Maar ik heb wel ook zeer slechte ervaringen meegemaakt ; toch wel reeds 30 jaar terug en ik meen te weten dat de toenmalige kleine dictator (wat vond die man zich belangrijk, wat was dat een profiteur) in het rallye gebeuren toen, nu nog steeds actief is, maar dit laatste is toch met zeker voorbehoud.
camso belgium
14-06-2007, 22:52
Ik merk een paar fouten op in de zinswending. Beter eerst herlezen en dan pas posten dan omgekeerd. Sorry.
Referentie tijd geen probleem, maar toen wij inschreven voor het kampioenschap, hadden we net de tweede newsletter ontvangen
http://www.sro-belgium.be/index.php?option=com_content&task=blogcategory&id=17&Itemid=67&limit=12&limitstart=24 en wat staat daar 1,5 à 2... Had gedacht van een organisatie zoals SRO, dat ze zich toch aan hun woord zouden houden... tja...
Inderdaad, dit wordt niet correct toegepast, daar heb ik ook al het ganse seizoen mijn vragen bij. En ik denk dat we meer dan genoeg inschrijvingsgeld betalen, dus mag het wel wat professioneler aangepakt worden op dit vlak.
Er is trouwens ook een werkgroep opgericht, onder impuls van Rudi Penders, om een betere dialoog te krijgen tussen teams/piloten en SRO
Wie zijn die teams eigenlijk die in de belangenvereninging zitten?!
Wie zijn die teams eigenlijk die in de belangenvereninging zitten?!
Wie juist allemaal weet ik niet, onze teamchef is naar de vergadering geweest.
Er waren toch een twintigtal mensen aanwezig heeft men mij verteld, en iedereen heeft zijn mening eens gezegd. Er was alleszins ook iemand van SRO aanwezig. Binnenkort wordt er een nieuwe meeting gepland.
Zojuist de beelden gezien op Pitstop, ik mag er toch vanuit gaan dat Baert een objectief verslag heeft gegeven? Aan de hand daarvan mjn opmerkingen omtrent deze schandalig verlopen wedstrijd!
Met enige verbazing zag ik dat er een rode vlag was in het begin van de wedstrijd rondom de actie van Kevin Leest. Daar lees ik NIETS van terug in de officiele persbabbel. Zowel niet in de FR-bronversie als de vertaalde NL-versie.
Dat een coureur of een team af en toe een iets te mooi voorgestelde persreutel wereldkundig maakt kan ik nog begrijpen. Maar een organisator? Dan ben je bij mij aan het verkeerde adres. Mij als liefhebber, pur sang, foutief informeren? Dan heb je wel lef!
Geen probleem. Wij, de liefhebbers, zullen gepast reageren ;) Denk dat ik Belcar Midsummer Race maar eens ga bezoeken. Kan ik de feiten controleren met de persbabbel, o wee als ik een verschil constateer :D
Afgaande op beelden was het echt onverantwoord om die wedstrijd, zelfs onder SC, te laten doorgaan. Zie de passage van de RfB AM DBRS9 op Les Combes. Gewoon afvlaggen! Heb eens ballen aan je lijf.
Wel leuk om te zien dat Marchal tijdens de wissel op een droog doekje stond om in te stappen. Mooi idee, je zult maar met natte voetzolen van de rem schieten ;) Alleen, leg dat doekje iets korter bij de wagen, of leg een rode loper uit........nu moest Marchal alsnog twee passen op het natte asfalt maken. Tom vd Plas was de zo te zien de enige die zijn Viper aan de kant zette tijdens de wolkbreuk, een lintje voor die kerel ! Die durft/doet dat gewoon. Had SRO / Koersdirectie een voorbeeld aan kunnen nemen.
O ja, volgens mij was het afvlaggen van de wedstrijd NIET reglementair!! Jaja, ook dat ging niet goed. Als een SC de pits ingaat is het gebruikelijk dat de SC de laatste ronde met gedoofde gele lichten deze ronde aflegt. Of er word ergens een punt gekozen op de baan waar in de laatste SC-ronde de lichten uitgaan. Zodat iedereen weet dat bij de volgende passage van de finish de wedstrijd weer op gang is geschoten.
Wat zien we bij de Belcar? De gele lampen flikkeren er mooi op los, duikt 20 meter voor de finish met flikkerende gele lampen de pits in zodat de teams een laatse sprintje van 20 meter hebben voordat iemand met het zwart/wit begint te zwaaien.
Zelfs bij de Indy 500 gaan de mannen onder SC over de welbekende brickyard. Heeft iemand daar commentaar op? Niemand!
Edit:
Hartslag: ok
Bloeddruk: ok
Ontspannnigsfactor na een dag hard werken: zwaar ok :D ;)
Nicki_Mks
19-06-2007, 10:10
O ja, volgens mij was het afvlaggen van de wedstrijd NIET reglementair!! Jaja, ook dat ging niet goed. Als een SC de pits ingaat is het gebruikelijk dat de SC de laatste ronde met gedoofde gele lichten deze ronde aflegt. Of er word ergens een punt gekozen op de baan waar in de laatste SC-ronde de lichten uitgaan. Zodat iedereen weet dat bij de volgende passage van de finish de wedstrijd weer op gang is geschoten.
Wat zien we bij de Belcar? De gele lampen flikkeren er mooi op los, duikt 20 meter voor de finish met flikkerende gele lampen de pits in zodat de teams een laatse sprintje van 20 meter hebben voordat iemand met het zwart/wit begint te zwaaien.
Zelfs bij de Indy 500 gaan de mannen onder SC over de welbekende brickyard. Heeft iemand daar commentaar op? Niemand!
Hadden de piloten het reglement willen volgen, hadden ze volgens mij de SC in de pits moeten volgen. Dat zou nog eens wat geweest zijn...
Met enige verbazing zag ik dat er een rode vlag was in het begin van de wedstrijd rondom de actie van Kevin Leest. Daar lees ik NIETS van terug in de officiele persbabbel. Zowel niet in de FR-bronversie als de vertaalde NL-versie.
Inderdaad Mark, dit was heel verwarrend... er waren verschillende piloten die niet goed wisten wat er aan de hand was. Toen we de start/finish passeerden werd er dan een bord getoond dat er een extra opwarmronde was.
Bart.Vandecavey
19-06-2007, 10:33
Hadden de piloten het reglement willen volgen, hadden ze volgens mij de SC in de pits moeten volgen. Dat zou nog eens wat geweest zijn...
Na een safetycar start de wedstrijd pas na het overschrijden van de start-finish lijn. In dit geval was de wedstrijd dan ook gedaan op dat moment...
De SC had gewoon over de finish moeten rijden, als ze het tijdens de Indy 500 kunnen dan moet dat toch zeker kunnen bij een verzopen Belcar-koerske ;)
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.