PDA

View Full Version : De beste f1-piloot.


yvdp
29-05-2001, 19:10
Wie is volgens u den beste F1-piloot van de afgelopen tien jaar? (Dus voor de dommerikken van 1991 tot nu)




Voor mij is da nog altijd Senna. Er is trouwens ne grave site over hem. http://www.sennadasilva.com


:D ;) :p :cool: :D ;) :p :cool:

Oneliner
29-05-2001, 20:34
En van wie hebt ge die??? :D:D

nee, voor mij ook senna

yvdp
29-05-2001, 20:57
Van een of andere pipo van op tschool. Kan nimeer op zijne naam kome;) ;) ;) ;)

Ferrari Forever
03-06-2001, 20:27
Voor 't ogenblik : Senna
Over vijf jaar : Schumacher (Senior wel te verstaan)

Sennake
03-06-2001, 22:57
Senna forever :-)

Philip
04-06-2001, 18:05
Mijne eerste post!!!!


Ik vind da Senna nog altijd den beste is. En dan Prost.

Finish
04-06-2001, 18:39
Welcome Philip ! ;)

yvdp
04-06-2001, 18:45
Wist ge da Philip mijn broerke is?

Hakki
04-06-2001, 19:23
Originally posted by yvdp
Wist ge da Philip mijn broerke is?
nu wel ja
:eek:

Finish
04-06-2001, 19:29
azo, pvdp dus :D

airco
04-06-2001, 19:32
hehe

yvdp
05-06-2001, 18:28
Ik hoop da mijn broerke hier goe "geswanjeerd" wordt of ik zal mij er eens mee moeien.
Neenee, da is maar om te lachen. Ik zou nog ni durven twijfelen da mijn broerke goe zal "geswanjeerd" worden.

Mark
05-06-2001, 19:38
Hebben we hier te maken met broederliefde?

gadver, je weet toch: Familie is alleen maar goed om geld aan te verdienen.................

greetz
Mark

hardcore-nederlander

Ferrari Forever
05-06-2001, 21:24
Vraag maar aan Ralf Schumacher. Geen slecht piloot, maar dat hij staat waar hij nu staat zal ook wel wat te danken zijn aan broederlief.

yvdp
06-06-2001, 17:33
I just love my brothers.
(want tis nen tweeling)
En mijn 2 zuskes zijn ook tof.

Oneliner
06-06-2001, 19:31
ik vind dus senna nog steeds de beste piloot he ... :)

Ferrari Forever
06-06-2001, 21:41
alle, Senna dan :)

yvdp
06-06-2001, 22:28
We waren een beetje aant wegdwalen vant onderwerp. Maar Senna is dus nog altijd den beste voor mij.

Mark
07-06-2001, 00:00
een foto van je zussen.........als ze de legale leeftijd van 18 hebben bereikt hebben.............

greetz
Mark

Sennake
07-06-2001, 07:19
On topic blijven please jongens...

Modena
07-06-2001, 12:51
Tja, ik ben nooit zo'n Senna-fan geweest. Voor mij zijn Senna en Prost eerder jaren '80 dan '90.
De laatste 10 jaar is er eigenlijk maar één bijgekomen die aanspraak kan maken op die titel van beste piloot: Michael Schumacher! En voor de Hakki-fans zal Mika er ook wel bijhoren. Maar verder zie ik alleen een grote leegte. Hopelijk wordt die snel opgevuld!?

Sennake
07-06-2001, 18:05
'tuurlijk datte! Door JP Montoya natuurlijk!

yvdp
07-06-2001, 22:23
geen pics van mijn zusje lief. Ze is al bezet.

Werner333
07-06-2001, 22:30
Ik sluit me aan bij de mening van Modena.

Oneliner
08-06-2001, 13:35
Originally posted by Modena
Tja, ik ben nooit zo'n Senna-fan geweest. Voor mij zijn Senna en Prost eerder jaren '80 dan '90.
De laatste 10 jaar is er eigenlijk maar één bijgekomen die aanspraak kan maken op die titel van beste piloot: Michael Schumacher! En voor de Hakki-fans zal Mika er ook wel bijhoren. Maar verder zie ik alleen een grote leegte. Hopelijk wordt die snel opgevuld!?



waarom is schumi dan "maar" 3x wereldkampioen?

Modena
08-06-2001, 14:26
Waarom is hij maar 3 keer wereldkampioen?
Vrij simpel eigenlijk: omdat hij de helft van de tijd in een inferieure wagen zat!
In zijn eerste volledige seizoen wordt hij 3de, in zijn tweede 4de. Dit kan je beschouwen als "leerjaren". Er zijn er weinig die beter deden, gedurende hun eerste twee seizoenen.
Dan wordt hij twee keer wereldkampioen, waarvan minstens één keer met een inferieure wagen.
Dan komt zijn overstap naar Ferrari, dat in '96 nog bijlange geen topteam is, toch wordt hij weer derde in het WK.
In '97 had hij een goede kans, maar Williams was duidelijk sterker dan Ferrari.
In '98 stootten ze dan weer op een super-McLaren.
'99 had eigenlijk een titel moeten opleveren, als je ziet dat zelfs Irvine een goede kans had...
Kortom: als Ferrari eerder op niveau had geweest, was Schumacher zeker zes keer wereldkampioen ipv 3!

Het belangrijkste criterium, volgens mij, is niet het aantal titels, maar het aantal seizoenen dat een rijder echt meestrijdt voor een titel. Dan kom je bij Schumacher toch minstens aan 5 op 8, '99 effe niet meegeteld.

Als je dan met Senna vergelijkt: die heeft op 9 volwaardige seizoenen ook 5 keer echt meegespeeld.

Nu hoor ik je al denken: "maar Senna had meer concurrentie!"
Maar volgens mij toch enkel van Prost en Mansel.

Schumacher heeft het ook nog tegen dat clubje moeten opnemen, en hij kon ze zeker aan! Nadien moest hij dan ook nog concureren met Villeneuve en Hakkinen.

Kortom: Schumacher is een raskampioen van hetzelfde kaliber als Prost en Senna.
Hoe goed een Hakkinen en een Villeneuve ook mogen zijn, ze staan op vele vlakken toch nog net een trapje lager dan Michael!

En wees blij dat Schumi niet eerst naar Williams gegaan is en dan naar McLaren, na zijn Benetton-carrière: dan had hij nu minstens 6 tot 7 titels, en was er niemand buiten Duitsland nog in F1 geïnteresseerd!

yvdp
08-06-2001, 14:41
Ik ben ook nen hevige Schumi-fan(vraag maar aan Oneliner), maar ik vind ni da ge kunt zeggen da Schumi even goe is dan Senna. Als ge da zegt dan zedde goe zot.

Finish
08-06-2001, 15:03
Damn, dan ben ik goed zot.

Voor mij is hij even goed als Senna. Qua karakter/uitstraling niet, maar op de baan moet hij niet voor Ayrton onderdoen.

Oneliner
08-06-2001, 15:20
Eh, zover ik weet reed senna (als enige) rondetijden in de regen, die soms tot 4-5 seconden sneller waren als rest.
en ok ja, schumacher is ne goeie piloot, mor voor senna moet em zekr onderdoen.
daar twijfel ik zelfs ni aan.


En finish, vergeet niet dat schumacher zen kans op 1 (over die van hill spreek ik me ni uit, hoewel ik vind dat hij daar ook in de fout ging) wereldtitel vergooit heeft door Villeneuve van de baan te rijden(een poging tot).

Philip
08-06-2001, 15:23
Hij heeft inderdaad al heel veel domme dingen gedaan. En nog is, Schumi kan ni doen wa Senna een 10-jaren gelden deed. En ook al wint hij evenveel in monaco als Senna, Senna zal de "king of Monaco" blijven.

Modena
08-06-2001, 15:33
Ok, ik ben ook zot. Schumacher is beter dan Senna!

Schumacher-Hill: race-incident: misschien was er opzet vanwege Schumacher, maar Hill maakt een inschattingsfout: hij had er langs geraakt en WK geworden als hij iets meer geduld had gehad! Hij moest gewoon effe wachten tot Schumie zijn wagen aan de kant had gezet.

Schumacher-Villeneuve: nu zullen jullie me nog zotter verklaren, maar ik ben ervan overtuigd dat Villeneuve een soort alles of niets poging probeerde: als Schumacher niet zo vriendelijk was geweest om hem op te vangen, was hij bij die bocht vol rechtdoor gegaan. Ik heb nog nooit iemand een bocht weten halen wanneer hij voor het aansnijden al met twee wielen in het gras zit! Wat bij Villeneuve duidelijk het geval was!

Niemand anders dan Senna 4 tot 5 seconden sneller dan de rest in de regen? Haha, vroeger waren er genoeg die zulke dingen konden presteren, zoals onze eigen Ickx.
Nu is het jammer dat we op tv geen live-rondetijden krijgen. Je zou nogal verschieten denk ik! Maar ik kan me races herinneren van enkele jaren geleden waar Schumacher toch seconden sneller was dan de rest in de regen, hij was zelfs zienderogen sneller dan Alesi, toch minstens één van de betere regenrijders!

Dus: zeker en vast dat Schumacher beter is dan Senna.
In mijn ogen toch!

En als ik je moet herinneren aan alle foute of smerige manoevers van Senna, dan zitten we hier nog wel een tijdje. Dat zal voor maandag zijn...

Oneliner
08-06-2001, 16:10
Kijk ook eens naar de tegenstand hé Modena.
Ik vind dat eind jaren tachtig, begin jaren negentig, de spannendste jaren van de f1 waren zenne.

toen had men aan het begin van het seizoen wel een stuk of 5 kandidaten voor de wereldtitel.
En dat doet nix af van de prestatie van ickx, hoed af voor hem.
Maar nee, Schumacher zal nooit een senna zijn of een schumacher.

Hij zal gewoon de bste Schumacher zijn........ (opgepast voor Junior)

En over dat van Hill heb je gelijk, maar over het 2e wil ik er al niet over discussieren.
Wanneer ge dat al niet meer kunt toegeven.....
(echt geen Offence ze Modena)

Modena
08-06-2001, 16:21
Beste Oneliner,
Dat is geen kwestie van toegeven, da's gewoon mijn controversieel gedacht.
En inderdaad: eind tachtig, begin negentig waren mooie jaren. En wie kwam daar heel het F1-wereldje naar zijn hand zetten? Juist, den duits! :D

Oneliner
08-06-2001, 16:37
kvin de jaren da schumi kampioen is geworden eerder eind jaren neegtig begin 2000 morja... :D:D:D

Modena
08-06-2001, 16:41
Euh, volgens welke kalender?:confused:

Oneliner
08-06-2001, 16:50
Never mind, kwas weer wa lichtzinnig aant doen.Ni op letten, ne student in zen exaam krijgt da wel meer.

Modena
08-06-2001, 16:58
Allez, goe blokken dan (en goei examens doen natuurlijk)!

En nu: WEEKEND!!!
Seey'all'nmonday

tsjolder
08-06-2001, 18:02
Ik vind dat ge appels met peren aan het vergelijken zijt. Schumacher en Senna hebben jammergenoeg op hun top eigenlijk nauwelijks samen gereden. De formule 1 van nu is helemaal anders dan 10-15 jaar geleden, niet alleen door de andere rijders. Wat persoonlijkheid betreft, denk ik dat er niemand van nu kan raken aan Senna. Wat rijderscapaciteiten betreft, kan men twijfelen: beide rijders hebben/hadden de kwaliteit om met hun talenten van een intrinsiek minderwaardig team een winnend team te maken. Wat Villeneuve-Schumacher betreft: immense flater van Schumacher, mij gaat ge dat niet horen ontkennen.

Sennake
08-06-2001, 18:14
Ik kan je eerlijke opinie alleen maar beamen en appreciëren, Tsjolder, goed wetende dat je een Schumacher fan bent :-)

airco
08-06-2001, 18:20
kzal deze thread mor ies closen!!!

alles is hier toch wel zowat gezegd, en verder doordiscussieren gaat enkel leiden tot ambras int kot!!!

airco