View Full Version : Le Mans 2007: Race
Bourdais al bijna in de grindbak.
Jammer dat ze GT1 niet zoveel in de gaten houden, daar zit de top nu ook dicht bij elkaar.
Een SC voor dit beetje regen?
Bij Audi gaan er gewoon slicks op, wel opmerkelijk dat ze een neus wisselen bij de Audi nr. 2
De Radical is DNF vanwege een crash. :(
JPMontoya
16-06-2007, 15:30
Was dat de reden van de SC?
Rockenfeller in #3 Audi is gecrashed in Tetre Rouge! Dit is een DNF!
Opnieuw safety car.
Was dat de reden van de SC?
Weet ik niet. Ook de Creation is gecrashed rond dezelfde tijd (is ook DNF :().
#64 Corvette staat stil langs de baan.
Is Rockenfeller nou echt aan het proberen dat wrak weer aan de praat te krijgen? Hij staat al een behoorlijke tijd aan die auto te sleuren. De lola van erdos/newton/wallace staat ook stil voor tertre rouge.
JPMontoya
16-06-2007, 16:31
Inderdaad snap ik niet.....
Een SC voor dit beetje regen?
Bij Audi gaan er gewoon slicks op, wel opmerkelijk dat ze een neus wisselen bij de Audi nr. 2
De bandendruk-sensor die in de neus zit, werkte niet. Daarom hebben ze een nieuwe neus geplaatst.
De Peugeots vallen terug zo te zien... Dan hadden ze toch beter aangevallen in het begin.
Alweer een SC. Werner en Magnussen rossen elkaar van de baan. Tegelijker gaat de LMP1 met nr. 9 achterwaarts de banden in de Porsche curves. Wat een hechtische Le Mans !
Edit: tijdens de SC procedure spint de Kruse wagen in de pit-entry, haaks op de baan.
En nu staan er al 3 GT1's voor de eerste LMP2... Straf!
Ze zijn aan het uitzenden op utv
gwyllion
16-06-2007, 23:43
Rockenfeller in #3 Audi is gecrashed in Tetre Rouge! Dit is een DNF!Zeer spijtig. Ik was duidelijk te hard aan het pushen want de ronde ervoor was de snelste voor deze wagen. Hij heeft zich al verontschuldigd bij het team. Dr. Ullrich was niet echt blij: de rookie wagen moest gewoon finishen om ervaring op te doen voor de toekomst :(
En ook Audi nr 2 is out. Wiel verloren in Indianapolis en hard tegen de bandenmuur gecrasht. Kristensen zijn geluk heeft hem in de steek gelaten, hij zal geen 8e keer Le Mans winnen...
Nog één Audi (nr 1) over om de eer van Audi hoog te houden; 2 Peugeots liggen op de loer...
Corvette Racing
17-06-2007, 09:09
De enige fabrieks 'Vette houdt de druk er goed op! :applaus:
De leider in LMP2 pas na 6 GT1's!
gwyllion
17-06-2007, 09:21
En ook Audi nr 2 is out. Wiel verloren in Indianapolis en hard tegen de bandenmuur gecrasht. Kristensen zijn geluk heeft hem in de steek gelaten, hij zal geen 8e keer Le Mans winnen...Echt dik kloten voor McNish. Hij is er nog altijd niet in geslaagd om te winnen met een Audi :frusty:
Nog 4 uur 26 minuten te gaan tot het einde.
Ben live aan het kijken op utv.
Echt mooie beelden voor een life stream.
gwyllion
17-06-2007, 12:31
Opgave voor #7 Peugeot.
Thomaske
17-06-2007, 12:57
Geen LMP2 meer op de baan.
De twee overgebleven LMP2s staan beide in de pits. Blijven ze daar tot enkele minuten voor de finish?
Mvg...
Geen LMP2 meer op de baan.
De twee overgebleven LMP2s staan beide in de pits. Blijven ze daar tot enkele minuten voor de finish?
Mvg...
Het zou me niet verbazen want ik begrijp dat ze geen echte technische problemen hebben op dit moment. Corvette heeft dit volgens mij ook ooit gedaan.
En we gaan finishen onder safety car...
Wat een anticlimax zeg, klote-ACO. Rot toch op met je safetycar....
peugeot nr 8, ook in box die gaat toch ook niet opgeven zeker?
gwyllion
17-06-2007, 13:44
Wat een anticlimax zeg, klote-ACO. Rot toch op met je safetycar....Inderdaad Fellows was verschrikkelijk snel onderweg en was de achterstand op Aston Martin aan het verkleinen :frusty:
Bourdais was ook ongelooflijk snel onderweg. Een beetje druk op Werner zetten.
Inderdaad Fellows was verschrikkelijk snel onderweg en was de achterstand op Aston Martin aan het verkleinen :frusty:
Bourdais was ook ongelooflijk snel onderweg. Een beetje druk op Werner zetten.
Waarschijnlijk namen Audi en AM wat gas terug om geen risico's te lopen.
gwyllion
17-06-2007, 13:49
Safety car is binnen!
gwyllion
17-06-2007, 13:59
Peugeot #8 staat stil op circuit?
bourdais wou geen extra rondje rijden, stond gewoon op de audi te wachten
Peugeot #8 staat stil op circuit?
wachten op de vlag
Audi zal blij zijn met hun overwinning, echter helemaal tevreden zullen ze niet zijn. Met 3 wagens starten en slechts een over de finish is niet des Audi's.
Peugeot kan tevreden zijn met hun 2e plaats. Ik had niet gedacht dat ze de finish zouden halen.
En eindelijk dan een overwinning voor Aston Martin. :)
gwyllion
17-06-2007, 14:32
Inderdaad lichte ontgoocheling voor Audi: fout van piloot en fout van pit crew. Er wordt toch wel verwacht dat ze toch wel een volledig podium zouden innemen.
Zeer aangename verrassing dat Peugeot de race heeft kunnen uitrijden.
Ik had wel niet verwacht dat GT2 zo'n groot slagveld zou zijn. LMP2 kan beter afgeschaft worden :rolleyes:
gwyllion
17-06-2007, 14:46
Team Oreca Saleen was ook een lichte ontgoocheling. Tijdens de race ging het plots een stuk minder snel.
Viper GTS-R***
17-06-2007, 15:24
Ben ik ook blij voor die eerste Aston zege :)
Ja ORECA, volgend jaar beter?
Wat ook wel opvalt is die goede prestatie op de 'gastrijders' op de AF CORSE 430!
Ik hoop toch dat Pescarolo bij benzine blijft, er moet toch een manier zijn om evensnel of sneller te kunnen zijn dan de diesels?
Inderdaad lichte ontgoocheling voor Audi: fout van piloot en fout van pit crew. Er wordt toch wel verwacht dat ze toch wel een volledig podium zouden innemen.
Zeer aangename verrassing dat Peugeot de race heeft kunnen uitrijden.
Ik had wel niet verwacht dat GT2 zo'n groot slagveld zou zijn. LMP2 kan beter afgeschaft worden :rolleyes:
volgens Audi had de #2 al 51 minuten gereden na die pitstop...
bwa, als da wiel los zat door die stop, is het wel straf dat het zo lang blijft zitten, he..
De tijden van Villeneuve in de eerste stint(s) waren erbarmelijk slecht, meneer had last van het verkeer. Ja, Sjaak.....dat is nog eens wat anders dan de F1 waar ze elkaar inhalen in de pits.
Vond die laatste SC wat overdone...........is dat een trend in 2007? Bij regen een SC? Dan hadden ze ook kunnen afvlaggen ergens tussen 1300 en 1400 uur. Doen ze natuurlijk niet vanwege de time-slots op TV ;)
Prachtig begin op zaterdag, veel actie t/m grave-yard shifts...........waardeloze laatste uren op zondag.
bwa, als da wiel los zat door die stop, is het wel straf dat het zo lang blijft zitten, he..
Dat hoeft helemaal niet, als er een beschadigingetje op zit waardoor iets gaat trillen, kan het even duren voordat alles losgetrild is.
Vond die laatste SC wat overdone...........is dat een trend in 2007? Bij regen een SC? Dan hadden ze ook kunnen afvlaggen ergens tussen 1300 en 1400 uur. Doen ze natuurlijk niet vanwege de time-slots op TV ;)
Volgens RLM wou de organisatie de race gewoon laten rijden, maar kwamen de teambazen zelf vragen om een SC?
Volgens RLM wou de organisatie de race gewoon laten rijden, maar kwamen de teambazen zelf vragen om een SC?
Ik heb in elk geval Pirro zien staan voor de camera met een blad papier waarop "Safety Car???" stond, en nog geen 5 minuten later kwam de SC buiten...
En met de technische problemen van Peugeot in het achterhoofd denk ik niet dat Peugeot bezwaar had tegen een SC.
Ik heb in elk geval Pirro zien staan voor de camera met een blad papier waarop "Safety Car???" stond, en nog geen 5 minuten later kwam de SC buiten...
En dat was nog niet snel genoeg volgens de heertjes:
Winners unhappy with safety car use
The winning drivers from the LMP1 and GT1 classes have expressed their dissatisfaction with the use of the safety car in the closing stages of this year's Le Mans 24 Hours.
Both Werner and Brabham cruised slowly to the end of the race, but they were unhappy about having to race in such extreme conditions.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/59912
Vroeger werd er toch gewoon gereden met regen?
ja, maar vroeger was de autosport ook niet "afgeknot" door veiligheidsmaatregelen... en dan moet je consequent zijn
trouwens, veel racen was er in deze regenbui niet aan, de wagens die niet op hun tippen reden, gingen rechtdoor
gwyllion
17-06-2007, 22:02
En met de technische problemen van Peugeot in het achterhoofd denk ik niet dat Peugeot bezwaar had tegen een SC.De wagen van Bourdais verloor oliedruk. Hij wachtte dus niet op Werner voor een mooie foto maar om niet nog een extra rondje te moeten rijden :eek:
Sorry, maar ik moet het hier echt kwijt:
:applaus: :applaus: Aston Martin claims GT1 victory !!!! :applaus: :applaus:
Hehe :p
Wat een zalige 24 uren van LeMans...spektakel tot en met en de sfeer was weer top! What more can a girl wish for?! ;)
man man man, miserie miserie :(
Op naar de 24H Spa dan maar.
man man man, miserie miserie :(
Problemen met de Franse meiskes ter plekke? :confused: ;) :D
JorritVD
19-06-2007, 11:43
Super wedstrijd voor Aston Martin. Geweldige race gereden door Peter Kox. Helaas gingen Herbert en Enge beiden keren er af met schade. Anders was het feestje helemaal compleet geweest met een 1-2 voor AMR.
:applaus: :applaus: Aston Martin claims GT1 victory !!!! :applaus: :applaus:
Eindelijk mag ik eens iets anders in mijn vitrinekast zetten dan een Corvette ;)
Zowel de winnende Audi (weeral ene, ik had liever een Peugeot gekocht) als de Aston Martin, en toch ook nog eens 2 Corvettes (die van PSI en die van Vosse) zijn al besteld op 1/43...
wel spijtig dat corvette niet weer kon winnen, ma dat maakt het volgend jaar eens zo mooi als ze terug winnen van A-M :P
nja aston martin had dan ook wel een hele hoop wagens dat voor de zege kon gaan bij corvette juist de 2 fabrieks vettes en de alphand vette..
mja maar niet te veel uitvluchtjes zoeken..
JorritVD
19-06-2007, 13:25
wel spijtig dat corvette niet weer kon winnen, ma dat maakt het volgend jaar eens zo mooi als ze terug winnen van A-M :P
nja aston martin had dan ook wel een hele hoop wagens dat voor de zege kon gaan bij corvette juist de 2 fabrieks vettes en de alphand vette..
mja maar niet te veel uitvluchtjes zoeken..
Er is bij Corvette 1 FABRIEKS auto uitgevallen en bij AM helemaal geen enkele DBR9.
"Oliver Gavin, the driver of the now retired No.64 Corvette Racing Corvette C6.R, reports that their retirement was caused by the failure of the carbon-fiber prop shaft. He believes it was shaken to bits while he was behind the safety car. Under the control of the safety car, the Corvette Racing C6.Rs are using a special fuel saving mode which cuts out a number of cylinders. This appears to have caused a vibration which caused damage to the prop shaft
De 64 dus het slachtoffer van zijn eigen technologie :frusty:
Nu ja, op naar de 24 uren van Spa waar de Alphand C6.R een zeer grote kans maakt om te winnen met Gavin en Beretta aan het stuur :eek:
Wie gaat daar de 3e coureur worden aan boord? Luc Alphand zelf?
Wie gaat daar de 3e coureur worden aan boord? Luc Alphand zelf?
Daar vrees ik dus voor :(
Mooie overwinning voor Audi, Aston Martin en Porsche.
Heb een mooie strijd gezien tot op het einde tussen Aston Martin en Corvette. Je zag gewoon de Corvette ronde per ronde dichterbij komen.
Jammer dat de safety car dan is tussengekomen. Winnen zat er misschien niet meer in, maar hij zou toch dicht bij de AM gekomen zijn. Wel stom dat ze dan de race niet hebben uitgereden onder de safety car. De laatste minuten het veld terug los laten, was niet de beste zet van de race-directie.
(het klinkt een beetje als partijdigheid voor bepaalde teams).
Onze camping was door al de regen al verandert in een kleine vijver. Er is zelfs een traktor aan te pas gekomen, om onze wagens (en de 4x4 jeep die ons kwam helpen) uit de modder te trekken. De terugreis was ook gevaarlijk, veel files, en veel ongevallen door de continue regenval.
R@ce@holiC
19-06-2007, 14:52
Daar vrees ik dus voor :(
Enkele dagen terug stond op pitstop.tv dat Gavin en Beretta zullen gekoppeld worden aan Vosse en Franchi op de C6.R. :) Maar toen zat gij in Le Mans veronderstel ik ;).
Vosse bevestigde van zijn kant ook het nieuws dat hij met Gavin, Beretta en Franchi in Spa zal rijden, maar dan op de C6.R van Alphand.
bron: www.pitstop.tv (http://www.pitstoptv.info/pitstop/?p=1897)
AUDI PEUGEOT REMATCH AT PETIT?
Following Audi's win over Peugeot on Sunday at Le Mans, the diesel powers already were looking forward to a rematch. But it could come much sooner than next year's running of the 24 Hours.
Both Sebastien Bourdais and Stephane Sarrazin said they would welcome the chance to race against Audi again at the 1,000-mile/10-hour Petit Le Mans at Road Atlanta. The cornerstone event of the American Le Mans Series is set for October 6.
Bron : americanlemans.com
Thomaske
19-06-2007, 20:49
Dat zou mooi zijn. Zo is er wat meer bezetting in de ALMS P1 klasse.
Mvg...
Dat zou mooi zijn. Zo is er wat meer bezetting in de ALMS P1 klasse.
Mvg...
Ze zouden het anders wel kunnen gebruiken in de GT1 klasse. ;)
Na de crash heeft Rockenfeller enige tijd lopen prutsen aan zijn vernielde Audi maar dat wisten we al. Wist niet dat ie hem nog gestart heeft, zie deze foto:
http://www.endurance-info.com/2007_Le_Mans/Rocky_13.jpg
Na de crash heeft Rockenfeller enige tijd lopen prutsen aan zijn vernielde Audi maar dat wisten we al. Wist niet dat ie hem nog gestart heeft, zie deze foto:
http://www.endurance-info.com/2007_Le_Mans/Rocky_13.jpg
is zelfs live een paar seconden op Motors TV geweest
mooi dat het hem gelukt is, maar veel beweging zal er nooit nog ingezeten hebben
De 64 dus het slachtoffer van zijn eigen technologie :frusty:
Hoezo slachtoffer eigen technologie? De 997 RSR rijdt ook met een carbon fiber koppeling, dus van een "eigen" technologie kan niet gesproken worden.
t is door de speed limiter achter de SC dat die kapot gegaan is, en dat is volgens Gavin ook wat er gebeurd is in St-Pete.
de 997 RSR heeft dat nog niet voorgehad...
is zelfs live een paar seconden op Motors TV geweest
mooi dat het hem gelukt is, maar veel beweging zal er nooit nog ingezeten hebben
Wij stonden in de buurt toen hij hem terug gestart kreeg. Wij hoorden voor een paar seconden een hels lawaai vanuit zijn Audi komen, gevolgd door een grote rookpluim. Toen wisten we niet goed wat het was, maar door de foto te zien, weten we dat nu wel.
Als ik mij niet vergis heeft hij hem daarvoor ook al eens aan de praat gekregen.
t is door de speed limiter achter de SC dat die kapot gegaan is, en dat is volgens Gavin ook wat er gebeurd is in St-Pete.
de 997 RSR heeft dat nog niet voorgehad...
Niet de speedlimiter. Ze hebben op de Corvette een setting die brandstof bespaart achter de safetycar. Zal wel te maken hebben met een arm mengsel of zo, daar weet ik de details ook niet van. Die setting zorgde echter voor een vibratie in de motor die de driveshaft om zeep hielp. Dat hadden ze in St. Petersburg ook al, maar nu pas realiseerden ze zich dat die 2 zaken met elkaar te maken hadden.
German-Power
20-06-2007, 16:02
Zoals corvetteboy al had gepost : Rs are using a special fuel saving mode which cuts out a number of cylinders. This appears to have caused a vibration which caused damage to the prop shaft . Geen arm brandstofmengsel .
JPMontoya
21-06-2007, 10:46
Leuk rolletje voor Vanina tijdens de afgelopen 24u
http://www.automobilsport.com/Galerien/galerien/24h-le-mans-2007-photos-hugues/images/MANS%202007%20012.jpg
http://www.automobilsport.com/Galerien/galerien/24h-le-mans-2007-photos-hugues/images/MANS%202007%20287.jpg
http://www.automobilsport.com/Galerien/galerien/24h-le-mans-2007-photos-hugues/images/MANS%202007%20284.jpg
http://www.automobilsport.com/Galerien/galerien/24h-le-mans-2007-photos-hugues/images/MANS%202007%20510.jpg
Bron: automobilsport.com
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.