PDA

View Full Version : De Paus is niet blij met al die tuning en blingbling op de weg


Mark
19-06-2007, 19:23
Toch een opmerkelijk nieuwsbericht op diverse sites. Het Vaticaan heeft een 10 geboden voor automobilisten gemaakt:



De ‘tien geboden’ voor bestuurders die het document noemt zijn:

1) Gij zult niet doden

2) De weg dient voor u een middel tot ‘communio’ tussen mensen te zijn en niet voor dodelijk letsel.

3) Fatsoen, eerlijkheid en voorzichtigheid helpen u om te gaan met onvoorziene gebeurtenissen.

4) Wees vriendelijk en help uw naaste in nood, vooral slachtoffers van ongelukken.

5) Auto’s zullen voor u geen uitdrukking zijn van macht, van overheersing en geen gelegenheid tot zonde.

6) Overtuig jonge en niet zo jonge mensen er vriendelijk van niet te rijden als ze daarvoor niet in de juiste conditie verkeren.

7) Steun de families van verkeersslachtoffers.

8) Breng bestuurders die een ongeluk hebben veroorzaakt en hun slachtoffers op het aangewezen moment samen, zodat ze de bevrijdende ervaring van vergeving kunnen ondergaan.

9) Bescherm op de weg de kwetsbaardere partij.

10) Voel u verantwoordelijk voor anderen.

http://www.katholieknederland.nl/actualiteit/2007/detail_objectID592328_FJaar2007.html



Er staan best wel wat bruikbare dingen tussen. Echter voor punt 5, daar geef ik een groot :applaus: voor. Eindelijk eens een persoon met aanzien die zegt dat wagens een gebruiksvoorwerp zijn en geen verkapt status-symbool.

Normaal gesproken heb ik niet zoveel met het gedachtengoed van het Vaticaan maar dit is best een bruikbaar stukje.

Jerre
19-06-2007, 20:13
Volgens mij zit hier niet veel Vaticaan tussen, maar wel een katholieke Hollander die denkt dat 'm de volgende paus is :p ;)

Thomaske
19-06-2007, 21:12
Op welke sites zit jij niet allemaal te surfen Mark :D

Mvg...

Mark
19-06-2007, 21:32
Op welke sites zit jij niet allemaal te surfen Mark :D

Mvg...

Zeer nette pagina's, kwam een artikel in de Volkskrant tegen. Dan toch maar even naar de "bron" gezocht.

Religie of politiek is altijd een heikel thema op een forum, maar dit bericht vond ik toch te opmerkelijk om onopgemerkt voorbij te laten gaan ;)

Brecht
19-06-2007, 21:51
5) Auto’s zullen voor u geen uitdrukking zijn van macht, van overheersing en geen gelegenheid tot zonde.

Wat dan met de Pausmobiel :p

Rohrl-fan
20-06-2007, 09:05
Wat dan met de Pausmobiel :p

Goed punt!!! :agree: :D

Integra
20-06-2007, 10:25
Wat dan met de Pausmobiel :p
Ik wou juist hetzelfde zeggen. :D

Jay
20-06-2007, 17:09
Zeer nette pagina's, kwam een artikel in de Volkskrant tegen. Dan toch maar even naar de "bron" gezocht.

Religie of politiek is altijd een heikel thema op een forum, maar dit bericht vond ik toch te opmerkelijk om onopgemerkt voorbij te laten gaan ;)

Het is blijkbaar niet zo maar uit de lucht gegrepen! Vandaag op het nieuws ook een heel stuk over deze nieuwe 10 geboden.

Het vaticaan wil hiermee aantonen dat ze zeker en vast mee gaan met hun tijd.

Verder werd er ook gezegd dat de 10 geboden voornamelijk betrekking hebben op het italiaanse rijgedrag!!! :D


Grtz

Futse
20-06-2007, 19:39
5) Auto’s zullen voor u geen uitdrukking zijn van macht, van overheersing en geen gelegenheid tot zonde.

Wat dan met de Pausmobiel

De Pausmobiel, hoe bedoel je? Geen gelegenheid tot zonde?:p :p

B