View Full Version : Mini Cooper S M3
Werner333
10-02-2002, 16:56
Op zaterdag 9 Februari heeft De Paddock een bezoek gebracht aan de ateliers van Qvick motorsport in Oostende.
Daar hebben we het nieuwe Belcar monster van Eric en Vincent mogen aanschouwen. Het betreft een nieuwe Mini met een BMW M3 motor. De wagen is nog in volle opbouw maar begint er al terug als een wagen uit te zien. :)
Het team begon met de wagen zogoed als totaal te slopen en daarna opnieuw op te bouwen. De motor is al geplaatst en ook de verstevigingen en de rolkoooi, die eerst op een schaalmodel werd gebouwd, zijn al volledig afgewerkt.
Ook de de cockpit is al zo goed als klaar. De stoel is staat erin en de pedalen set werd gemonteerd op het moment dat we er waren.
Nu werkt men aan de ophanging en de verbreding van de wagen om de wielen te kunnen huisvesten. De eerste onderdelen van dit verbrede koetswerk worden kortelings op de wagen geplaatst.
Het was indrukwekkend om te zien hoe een "klein" team zonder hulp van buitenaf dit project aanpakt. Zoals afgesproken met Eric zijn er geen foto's genomen omdat een aantal technische oplossingen eigen ontwikkeling zijn en hij niet graag heeft dat deze nu al openbaar gemaakt worden.
Het team zit nog steeds op schema om met wagen aan de start te staan van de eerste Belcar race dit seizoen. Gedurende het seizoen wordt de wagen dan verder op punt gesteld om in 2003 echt mee te spelen voor de titel in TB.
Wij wensen nog eens Eric en Vincent te bedanken voor de hartelijke ontvangst en de deskundige uitleg. Tot op Zolder voor het New Race Festival.
PS. Indien je echt foto's van dit project wil zien kan je steeds terecht in Bistro Aubergine in Kortrijk, waar Vincent je ontvangt en je bij een van zijn heerlijke schotels de foto's wel zal tonen.
mmm, sluikreclame voor een of ander restaurantje??
en wat kan je aanbevelen?
Gegrilde slick met een oliesausje en gegratineerde asfalt?? ;)
vinnie belcar
15-02-2002, 01:17
bedankt voor de toffe samenvating van uw bezoek, misschien ook eens op sport 24 plaatsen, ik hou u wel op de hoogte van de verdere evoluties.
groetjes
vinnie from the mini
Chikke dinges Vincent,
btw, is de homologatie (of toelating voor Belcar) al in orde, ik hoop het wel in elk geval. Veel sukses en plezier!
Tim
Ik geloof dat alles in orde is, wat betreft homologatie. De Belcar controle is zelfs naar de werkplaats gegaan. Belcar zou trouwens stom zijn om een project als de Mini S M3 niet toe te laten.
PJ
van de belcar zal toestemming krijgen geen probleem zijn, maar moeten ze ook geen toestemming krijgen van MINI=BMW ???
Erik en Vincent zijn pas beginnen bouwen nadat ze van alle instanties de toelating hadden om ten eerste te bouwen en ten tweede te racen.
Het is wel zo dat niemand bij BMW geinteresseerd was of geloofde in het project. Geloof me vrij : ze zullen uiterst enthousiast worden en geintersseerd zijn wanneer de MINI zijn eerste verschijning zal doen. Er zal OVERAL stof opwaaien.
Het is werkelijk een indrukwekkend kunstwerk. Trouwens een van de mensen die helpen bij het bouwen is een carrossier en in zijn vrije tijd is hij kunstenaar. Het is er duidelijk aan te zien.
Dus : iedereen op post voor het eerste optreden van dit project.......
C U
fototoestel staat op scherp........!
Ennuh, de plaatselijke miniclub hier in Limburg toont veel interesse. Wellicht een mini-fanbase
Werner333
22-02-2002, 23:40
Iemand in England stelt voor om de wagen een BMW M2 te noemen. :D :D :D
de meningen binnen de miniclub hier in limburg zijn nogal sterk verdeeld.
De een vindt het prachtig, de ander noemt een wanstaltig gedrocht van duitse makelij. :D
M.a.w. publiciteit verzekerd
Hier vind u een aardig artikel over de S M3, op één of andere Amerikaanse motorsport site: http://www.motorsportvortex.com/touring/misc/news/02_02/02_08_02.html
PJ
Heeft er al iemand foto's van dees machien??
Als ze daar een stel vleugels opzetten, dan kunnen ze toch gaan meedoen aan een vliegshow, met die motor en het lage gewicht van de mini :D
Greetz
Barry
Werner333
04-03-2002, 20:41
De afspraak was dat we de wagen mochten zien maar geen foto's nemen. En daar hebben we ons aan het gehouden.
Concept tekeningen vind ge hier terug: http://communities.msn.com/vbeernaertbelcar
we zijn nu een maandje verder sinds de laatste post.
heeft er iemand nog nieuws opgevangen rond dit project?
geraakt de wagen klaar voor binnen twee weken?
al foto's beschikbaar?
let us know!!
Werner333
03-04-2002, 22:46
Hij zal klaar zijn.
Voor de rest slagen de mannen van Qvick er goed in om het misterie te bewaren.:D :D :D
R@ce@holiC
08-04-2002, 11:52
Gaat de vinnie mini aanwezig zijn nu donderdag of niet??
vinnie belcar
08-04-2002, 12:15
wij zullen niet aanwezig zijn op de testdag, allé de wagen toch niet , ik misschien wel.
Groetjes
vinnie
R@ce@holiC
08-04-2002, 12:21
:( ik had de mini echt wel graag gezien gehad.
En als ik nu heel lief vraag : please vinnie please ????
vinnie belcar
08-04-2002, 12:30
hij is nog nie klaar jongen, als ge hem wilt zien moet ge naar oostende komen, lol
groetjes
R@ce@holiC
08-04-2002, 12:36
Originally posted by vinnie belcar
hij is nog nie klaar jongen, als ge hem wilt zien moet ge naar oostende komen, lol
groetjes
Sorry vinnie ,
Dat wist ik niet.
Da moet zo ne machtige bak zijn e uwe mini.
:no: Je mag niet zo zagen R@ce@holic :no:
vinnie belcar
09-04-2002, 01:17
Ik denk da iedereen zo een beetje heel heel nieuwschierig word....
Er zijn zelfs GROTE teams die zich beginnen af te vragen wat en hoe we de mini aan het maken zijn, er was zelf iemand van een GROOT team die beweerde dat wij niet zouden mogen starten omdat onze motor achteraan zat, hahahahaha., en toen ze zijden dat de motor op de originele plaats zat zij hij dat dit onmogelijk was,....... ONMOGELIJK??????? wacht maar zij hebben noch niets gezien!!!!!!!!, hun ogen zullen uit hun kassen rollen en de kwijl zal uit hun bek lopen, lol, en het zal niet van onze pitspoezen zijn, misschien gaat er zich wel iemand stiekem gaan af....... in een hoekje,lol. of misschien komen ze al klaar met er gewoon naar te kijken, lol.
wait and see nog 10 keer slapen en het mistery wordt opgeklaard!!!!!!!!:+ :confused: :p
IK DENK DAT DE MINI DE NIEUWE MISTERY-CAR IS VOOR NOG 10 DAGEN
groetjes
vinnie from the misteries mini.......;)
Bart.Vandecavey
09-04-2002, 09:23
Originally posted by vinnie belcar
Ik denk da iedereen zo een beetje heel heel nieuwschierig word....
Er zijn zelfs GROTE teams die zich beginnen af te vragen wat en hoe we de mini aan het maken zijn, er was zelf iemand van een GROOT team die beweerde dat wij niet zouden mogen starten omdat onze motor achteraan zat, hahahahaha., en toen ze zijden dat de motor op de originele plaats zat zij hij dat dit onmogelijk was,....... ONMOGELIJK??????? wacht maar zij hebben noch niets gezien!!!!!!!!, hun ogen zullen uit hun kassen rollen en de kwijl zal uit hun bek lopen, lol, en het zal niet van onze pitspoezen zijn, misschien gaat er zich wel iemand stiekem gaan af....... in een hoekje,lol. of misschien komen ze al klaar met er gewoon naar te kijken, lol.
wait and see nog 10 keer slapen en het mistery wordt opgeklaard!!!!!!!!:+ :confused: :p
IK DENK DAT DE MINI DE NIEUWE MISTERY-CAR IS VOOR NOG 10 DAGEN
groetjes
vinnie from the misteries mini.......;)
David heeft mij een beetje op de hoogte gehouden van hoe het werk verloopt :cool:
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.