View Full Version : FIA GT: testdag 24 uur op 02-07-07, ditjes en datjes.
Timing 24H Spa testdag 2 juli :
Formula 1 boxes
Administrative checks: Monday 2/07/07 7h00 - 9h00
9h00 - 12h00 Testing
14h30 - 18h00 Testing
Wingendplate
22-06-2007, 14:47
Timing 24H Spa testdag 2 juli :
Formula 1 boxes
Administrative checks: Monday 2/07/07 7h00 - 9h00
9h00 - 12h00 Testing
14h30 - 18h00 Testing
Is deze timing definitief? Dan vraag ik verlof aan :D
Is deze timing definitief? Dan vraag ik verlof aan :D
't is elk jaar al die timing geweest dus ...
Timing 24H Spa testdag 2 juli :
Formula 1 boxes
Administrative checks: Monday 2/07/07 7h00 - 9h00
9h00 - 12h00 Testing
14h30 - 18h00 Testing
Wat is de bron hiervan? Ik ga namelijk verlof nemen, maar wil wel heel zeker zijn natuurlijk;) 't is immers op ne maandag en dat is wel vreemd vind ik...
Wingendplate
25-06-2007, 21:18
Wat is de bron hiervan? Ik ga namelijk verlof nemen, maar wil wel heel zeker zijn natuurlijk;) 't is immers op ne maandag en dat is wel vreemd vind ik...
ik heb een mailtje gestuurd naar info@race.be met de vraag naar de tijden:
Dear sir,
The test day is the 2nd of July from 9h00 to 12h00 and 13h00 to 18h00 Tne entry is free Best regard
Etienne MASSILLON
Events Manager
RACE s.a.
Dan vraag ik verlof aan :D
Mijn verlof is goedgekeurd :)
Gaan we een kleine paddock-meeting doen? Is dat paddock-cafe op een nieuwe plaats heropend? Tis bijna juli en ik ben dit jaar nog niet in Spa geweest :eek:
Overigens, de organisatie verloopt geweldig :rolleyes: Jawel, op 26-06 ontvang ik (en de rest van het gilde der eigenwijze oranje kereltjes) een uitnodiging om "dienst" te doen op deze dag. Lekker op tijd heren van R.A.C.E.! Vandaag heeft ons "management NKBK / CNCR ;)" pas de uitnodiging ontvangen voor deze dag ! Ik kon niet anders doen dan mijn Spa template Non-Participation te gebruiken :D
Puur ter info over door-de-weekse dagen:
DO 28-06 Belcar CZ
MA 02-07 FIA GT SPA
DI 10-07 F1 SPA
WO 11-07 F1 SPA
DO 12-07 F1 SPA
DO 12-07 BEC CZ
DO 26-07 FIA GT SPA
VR 27-07 FIA GT SPA
Ik schaam me dat ik een baan heb ;)
Misschien kunnen we al beetje samengieten in deze thread wie al ZEKER aanwezig is van deelnemers, dus geen gissingen maar wel zekerheden.
Deze weet ik al zeker :
- AF Corse (bericht website Stephane Ortelli)
Thomaske
27-06-2007, 07:40
PK Carsport met de Corvette C5-R en Carsport Holland / Phoenix met hun C6-R.
Ook zou Spyker van de partij zijn.
Mvg...
Ook SRT en BMS Scuderia Italia (en AMR BMS :)) zullen aanwezig zijn.
(zie persbericht SRT en interview Collard op endurance-info)
Weet er trouwens al iemand hoe de affiche er uit ziet??
All-Inkl.com Reiter Lamborghini past (hoogst)waarschijnlijk voor de Test Day. Scuderia Playteam SaraFree blijft op eigen bodem, zij gaan testen in Italië.
Viper GTS-R***
27-06-2007, 11:11
Weet er trouwens al iemand hoe de affiche er uit ziet??
Moet je eens naar de TOTAL tankstations kijken, daar hangen affiches genoeg :)
Of dit nu de officiële affiche is weet ik niet zeker.
Nog wat info betreffende de testdag met ook de juiste timing.
http://www.total24hours.com/pictures/upload/Test%20Day%20GB(2).pdf
Moet je eens naar de TOTAL tankstations kijken, daar hangen affiches genoeg :)
Of dit nu de officiële affiche is weet ik niet zeker.
Je moet vooral niet vertellen hoe de affiche er uit ziet :(
:p
Vitaphone racing is also there.
The Lambos do not come.
Bron: The Teams
The Race Alliance Team is also there.
Bron: email from the team
Nicki_Mks
27-06-2007, 13:56
Nog wat info betreffende de testdag met ook de juiste timing.
http://www.total24hours.com/pictures/upload/Test%20Day%20GB(2).pdf
Toch altijd grappig, zo'n Engelstalige Spa-richtlijnen. En euh, wat is het verschil tussen de "break" van 12:00-13:00 en de "niks" van 13:00-14:30?
Volgens kunnen de teams eerst werken aan de auto(12u-13u), en is er dan een persconferentie (13u-14u30).
JPMontoya
27-06-2007, 15:17
Is de persconferentie niet op dinsdag ?
Overigens, de organisatie verloopt geweldig :rolleyes: Jawel, op 26-06 ontvang ik (en de rest van het gilde der eigenwijze oranje kereltjes) een uitnodiging om "dienst" te doen op deze dag. Lekker op tijd heren van R.A.C.E.! Vandaag heeft ons "management NKBK / CNCR ;)" pas de uitnodiging ontvangen voor deze dag ! Ik kon niet anders doen dan mijn Spa template Non-Participation te gebruiken :D)
En vandaag 27-06 de melding dat we met zijn allen niet gewenst zijn. :applaus: R.A.C.E. en Circuit Spa, bende lutsers dat jullie zijn. Wat een amateurs. :applaus:
En vandaag 27-06 de melding dat we met zijn allen niet gewenst zijn. :applaus: R.A.C.E. en Circuit Spa, bende lutsers dat jullie zijn. Wat een amateurs. :applaus:
Wie komt er dan in jullie plaats?
Wie komt er dan in jullie plaats?
De weekploeg/bejaarden/doppers en ander vaag volk :) Het gemiddelde nivo van een RACB-baanpost is al niet best, laat staan dit ;) Overigens geen exlusief Spa probleem, op Zolder lopen er ook enkele paradijsvogels rond in de weekploeg.
Is er al iets geweten over de komst van GT3 teams? Matec Ford GT?:drewl:
Is er al iets geweten over de komst van GT3 teams? Matec Ford GT?:drewl:
Turbomagazine: Reste maintenant à savoir quand nous pourrons profiter de la présence de cette voiture en terre belge...
Berichtje over de Ford GT. Misschien bedoelen ze met die drie puntjes dat ze iets meer weten. Maar ik zou meer verwachten dat er ander volk komt; zoals Mustang, Ferrari, Viper... ;)
JMB racing testing also at spa on monday
Even een kort overzichtje :
Wie zal er al zeker zijn?
- Af Corse (Bron website Stephane Ortelli)
- PK Carsport (Bron Thomaske)
- Carsport Holland (Bron Thomaske)
- Spyker (Bron Thomaske)
- Tech 9 (Bron Integra)
- SRT (Bron Persbericht)
- BMS ( Bron interview Collard op EI)
- Vitaphone (Bron het team)
- Jet Alliance (Bron het team)
- JMB Racing (Bron Renjupp)
JorritVD
29-06-2007, 14:44
The team is staying on at Monza for a Pirelli tyre test on Tuesday where the driving duties will be shared between Tomas Enge, Andrew Kirkaldy and Tim Mullen. The next race for the team is round 5 of the FIA GT Championship at Oschersleben in two weeks’ time, with the Spa test day taking place before that on 2 July. The driver line-up at Oschersleben will be Niarchos/Kirkaldy and Mullen/Janis.
Scuderia Ecosse is er ook
Eerste foto's op http://www.endurance-info.com/article.php?sid=3854&mode=&order=0&thold=0
Waarom heeft SRT startnummer 30???
De Pagani van Rock Media duikt ook nog ns op in de bewoonde wereld :D !
De Pagani van Rock Media duikt ook nog ns op in de bewoonde wereld :D !
Met een nieuwe livery :D
Er rijdt maar één JetAlliance Aston Martin :(
Op de testdag rijden er twee Astons, maar binnen 4 weken wss één... :(
Bart.Vandecavey
02-07-2007, 15:41
http://www.racb.com/pictures/upload/6609_B.jpg
Hierbij ook een lijst van de aanwezige teams en wagens:
- Vitaphone: twee MC12
- BMS: twee Aston Martin + een 997 RSR
- JetAlliance: twee Aston (maar slechts één rijdt in Spa 24)
- SRT: een Corvette C5-R
- PK Carsport: idem
- Alphand: een C6.R + een C5-R
- Prospeed: een 997 RSR + een 997 GT3
- Phoenix: een C6.R
...
Joost Custers - pitstop.tv
Verder rijdt Phillip Peter wss bij JMB (!) Stel je voor: 5 Maserati's vooraan...
(endurance-info)
De tijden :
1 – Maserati MC12 n°1 : 2.17.096
2 – Carsport Holland n°5 : 2.18.030
3 – PK Carpsort n°4 : 2.18.390
4 – JMB Racing n°16 : 2.18.446
5 – Luc Alphand Aventures n°3 : 2.18.643
JorritVD
02-07-2007, 16:28
Eerste foto's op http://www.endurance-info.com/article.php?sid=3854&mode=&order=0&thold=0
Waarom heeft SRT startnummer 30???
Verschil Citation Cup specs of Fia GT1 specs?
Ik ben al even terug van de testdag.
Viel op:
* aanwezigheid van de Pagani Zonda, hoewel de wagen niet bijzonder veel rondjes gereden heeft moet ik zeggen... Als die 10 ronden achter elkaar heeft afgemaald zal het veel zijn. Die gaan toch geen 24u proberen rijden met dat ding? Moordmachine, dat wel:applaus:
* Lemeret in de Maserati. Ik had zijn interview nog niet gelezen op Pitstop.TV maar ik vond al dat ie als Goliath in die wagen zat, net alsof ie een rugzak aan had:eek:
* JetAlliance Aston's: 2 aanwezig, slechts 1 gereden... om geen onnodige schade op te lopen schijnbaar. Ik vond het al raar dat er maar 1tje reed op de baan.
* Luc Alphand: hadden C6R & C5R bij, maar alleen de C6R is buiten gekomen.
* Geen Spyker gezien:rolleyes:
* Weinig opkomst van GT3's gezien. Ik hoopte op de Matech Ford GT's, helaas:frusty:
* nieuwe busstop is huilen met de pet op. Hadden ze hem maar gelaten zoals ie was, nu is het helemaal niks. Totaal onnatuurlijk en past niet bij de baan. Inrit naar de pit is gekkenwerk, wie heeft zoiets ooit bedacht?:p
* Vielen zeker op: de bende eikels die het nodig achtten om met hun auto's +70km/h te vlammen op de baantjes langs het circuit. Nooit eerder gezien, levensgevaarlijk als voetganger!
PS: Vitaphone was schijnbaar niet zo gelukkig met hun pitboxen. Er was de nodige commentaar op waterlekken en afwerking. Terecht als ik het zo wat meer in detail bezag:D
Wingendplate
02-07-2007, 22:29
Ik ben al even terug van de testdag.
Viel op:
* Vielen zeker op: de bende eikels die het nodig achtten om met hun auto's +70km/h te vlammen op de baantjes langs het circuit. Nooit eerder gezien, levensgevaarlijk als voetganger!
Inderdaad, we liepen boven de 'Bus Stop' en daar kwam één of andere mafkees met 50+ langs rijden :no:
Ik ben al even terug van de testdag.
Viel op:
* aanwezigheid van de Pagani Zonda, hoewel de wagen niet bijzonder veel rondjes gereden heeft moet ik zeggen... Als die 10 ronden achter elkaar heeft afgemaald zal het veel zijn. Die gaan toch geen 24u proberen rijden met dat ding? Moordmachine, dat wel:applaus:
* Luc Alphand: hadden C6R & C5R bij, maar alleen de C6R is buiten gekomen.
* nieuwe busstop is huilen met de pet op. Hadden ze hem maar gelaten zoals ie was, nu is het helemaal niks. Totaal onnatuurlijk en past niet bij de baan. Inrit naar de pit is gekkenwerk, wie heeft zoiets ooit bedacht?:p
De Pagani ziet er lekker uit. Jammer toch dat die wagen zo onbetrouwbaar is, want ik zou die graag vaker zien rijden.
Dat Alphand de C5-R en C6.R bijhad is niet zo onlogisch. Ze kwamen ook rechtstreeks van de Nürburgring, dus beide wagens waren ingeladen.
Ik ben ook geen fan van de nieuwe busstop. En ja, die pit entry, daar zie ik nog brokken van komen in de F1. :d
Vandaag ook weer het typische Spa-weer gehad, in tegenstelling tot de voorgaande jaren. Veel regen en dat maakte het ook niet makkelijk voor de 3de en 4de rijders om de wagens in te rijden.
Was die pit-entrance niet afgekeurd door de FIA. Dus die zullen ze nog wel moeten aanpassen. Dat is serieus smal daar. Maar die exit is niet veel beter....
Het was inderdaad weer typisch Spa-weer, maar toch weer mooie auto's gezien. Op een moment werden trouwens alle toeschouwers uit de pits verdreven. En er was ook niet echt een mogelijkheid om boven op het pitsgebouw te komen, want alle deuren die ik probeerde waren gesloten.
Was verbaasd dat de pagani er was. Stond hier nog op het forum dat daar niks meer mee gebeurde. De c6 van carsport holland heb ik niet zo veel zien rijden, vond ik wel jammer.
Op een moment werden trouwens alle toeschouwers uit de pits verdreven.
Serieus? Wanneer was dat? Waarschijnlijk was ik op dat moment net mijn tour rond het circuit gaan doen want dat heb ik niet meegekregen.
Dat is nu net de charme van de testdag, rustig een wandelingetje maken in de pitlane en terwijl de auto's in de boxen bezien.
* Luc Alphand: hadden C6R & C5R bij, maar alleen de C6R is buiten gekomen.
well sterk van LAA (en ook van Imsa Racing): gisteren nog de 1000km van de Nurburgring gereden, vandaag in Spa gaan testen :applaus:
Serieus? Wanneer was dat? Waarschijnlijk was ik op dat moment net mijn tour rond het circuit gaan doen want dat heb ik niet meegekregen.
na de lunchpauze. "derriere les boxes, svp"...
trouwens, de pitlane is al verbreed, zie het "Werken" topic op algemeen ;)
Wingendplate
03-07-2007, 08:41
na de lunchpauze. "derriere les boxes, svp"...
Ik heb na de lunchpauze tot ongeveer 14u vrij rond kunnen lopen in de pits. Mocht alleen niet aan de pitmuur staan :champagne:
Ik was gisteren ook geweest,ben rond half drie aangekomen
en mocht toch nog overal door.Heb wel gelachen aan post zeven,
heb er een uurtje vertoeft.daar zatte twee schoon modellen in dat
brakje,boekje vast nog niet door dat er iets gebeurde.alleen als ze
volk naar de draad zagen lopen kwamen ze is kijken,ma dan was het al te laat.
Goed gelache,schoon auto's,wat minder weer maar da maakt het weer wat intressanter.
Ps: kan iemand uitlegge hoe ik foto's kan posten?
Dank bij voorbaat
Ik heb na de lunchpauze tot ongeveer 14u vrij rond kunnen lopen in de pits. Mocht alleen niet aan de pitmuur staan :champagne:
Ik denk dat ik een half uurtje in de pits heb kunnen staan, totdat ze zeiden dat ik achter de boxen moest. Stond op mijn plekje van vorig jaar heel kort aan de source. was rond half 3 daar, aangezien de namiddagsessie toen pas begon, dus denk niet dat er rond 14u problemen waren. Dan ben ik ook maar aan een tour rond het circuit begonnen...
Wingendplate
03-07-2007, 11:17
Ik denk dat ik een half uurtje in de pits heb kunnen staan, totdat ze zeiden dat ik achter de boxen moest. Stond op mijn plekje van vorig jaar heel kort aan de source. was rond half 3 daar, aangezien de namiddagsessie toen pas begon, dus denk niet dat er rond 14u problemen waren. Dan ben ik ook maar aan een tour rond het circuit begonnen...
de tweede sessie begon gisteren om 13u in tegenstelling tot wat op de planning stond vermeld 14.30u. Dus toch een uur rondgelopen in de pits tijdens de training.
Ben gisteren toegekomen om 08h45 en vertrokken om 15h30 zonder uit de pitlane te komen, heb niks gezien dat men mensen vroeg om achter de garages te gaan. Heb zelfs gedurende de tests tegen de pitmuur gestaan om
foto's te nemen...heb daar ook geen officials gezien enkel R. Bruynseraede heeft daar in de morgen wat rondgelopen maar weet niet of hij in functie van de FIA daar was...voor de rest een fijne dag beleefd...
Heb zelfs gedurende de tests tegen de pitmuur gestaan om
foto's te nemen...
dan heb jij geluk gehad want ik mocht er geen foto's maken ik werd er na enkele foto's te hebben gemaakt al weggestuurd
JPMontoya
03-07-2007, 20:09
http://www.racing-pictures.be/Px07_total24htest1/images/012.jpg
Copyright www.racing-pictures.be
Ai - niet zo'n goed nieuws voor BMS.
Dat ongeval van de BMS Aston was vroeg in de ochtend. Babini zat aan het stuur. Wagen was snel gemaakt en terug op de piste :)
PK Carsport met de Corvette C5-R en Carsport Holland / Phoenix met hun C6-R.
Ook zou Spyker van de partij zijn.
Mvg...
Waarom was Spyker er niet? En gaan ze nu in Spa rijden?
JorritVD
09-07-2007, 17:10
Waarom was Spyker er niet? En gaan ze nu in Spa rijden?
Genoeg redenen zoals weinig budget, LMS race de dag de voor gehad, etc..
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.