PDA

View Full Version : Vertraagde in-game graphics


TiBo
11-02-2002, 16:40
Ik heb Return to Castle Wolfenstein en MoHAA al meermaals gespeeld, dit telkens zonder problemen.

Sinds kort heb ik echter een nieuwe PC en op deze draait het spel een aantal minuutjes, vertraagt het dan plots, blijft hangen om vervolgens over te gaan op een beeld voor beeld voorstelling. Afsluiten is onmogelijk, ... vandaar telkens een reset.

Eerst dacht ik dat het aan de grafische kaart lag. Het vreemde is echter dat ik op 1280*1024 10 minuten kon gamen en ik op 800*600 niet eens een minuut verder geraakte. Voor zowel RtCW als MoHAA kwam ik met een hogere resolutie verder dan met een lagere. Ik moet daarbij wel opmerken dat op het ogenblik van de crash, het spel complexer werd qua graphics.

- Is het mogelijk dat de grafische kaart te traag is voor de CPU?
- Kan het liggen aan de doorvoer van VGA naar TFT?
- Draait er misschien nog iets op de achtergrond?

Oude PC:

PIII 550, 512 RAM, GeForce 2 MX 400 (64 RAM), CRT

Nieuwe PC:

PIV 2.2, 512 DDR-RAM, GeForce 2 MX 400 (binnenkort te vervangen door GeForce 4), TFT

TiBo
11-02-2002, 16:48
Enkele posts van het RtCW forum:

Deze gast heeft een soortgelijke configuratie als de mijne.

1.

Will RTCW work on my new PC?
Its a P4 2.0Ghz, 384mb Geforce 2, 80gb of hard disk space, Dx8.1 and Windows XP...
I'm only asking because I have heard bad things about RCTW and MOHAA not working on a PC with Win Xp and Geforce 2 chipsets...
Thanx

(...)

2.

thanx for your help...
Buy the way I heard that thing about the Geforce 2 and Windows XP at all sorts of MOHAA forum's (don't forget that MOHAA uses the same Quake 3 engine as RTCW) when I was looking at which game to buy MOHAA or RTCW...
now I'm glad I chose RCTW

Dus Quake III engine en GeForce 2 gaan niet goed samen?

airco
11-02-2002, 17:14
vertel er ineens ff bij welk besturings-systeem + service packs je gebruikt. Welke drivers, welk moederbord+patches daarvoor. En vooral op hoeveel je agp slot staat ingesteld . Jouw nieuw mobo zal waarschijnlijk AGP 4X ondersteunen, misschien zelfs AGP 8X. Stel dat tocxh maar op AGP 2X in tot dat ge uwen geforce 4 hebt.

ik draai RTCW en mohaa vlotjes met mijn geforce 2 MX + 450 mhz, weliswaar niet op volle detail, mor toch.

maw, geef alle detail's is. Is iets handiger om troubleshooting te doen.

airco

TiBo
11-02-2002, 17:58
P IV 2.2 GHz
Asus P4S333 (MSI 645)
512 DDR-RAM
MAXTOR 80 Gig (133/7200)
Soundblaster Audigy
Plexwriter 24/10/40A
LG DVD-ROM
GeForce 2 Mx 400 (64 RAM)
Floppy
HP L1720 (LCD-TFT)
Logitech Cordless Desktop Optical


- Windows XP Professional (Engelstalige versie met volledige windows update).
- voor zover ik weet zijn er op het mobo geen patches toegepast.
- ik weet niet op hoeveel de AGP-poort staat. Die kan tot 4X en de 3D kaart ook.


Opm:

Wat de nVidia drivers betreft: dit is de eerste keer dat ik ze niet van de site zelf heb gehaald. In de laatste winupdate stonden er reeds driver voor nVidia kaarten.
Misschien al eens beginnen met de nieuwste detonators te installeren?

TiBo
11-02-2002, 21:30
Originally posted by airco
Stel dat tocxh maar op AGP 2X in tot dat ge uwen geforce 4 hebt.



AGP stond op 4X, nu staat die op 2X. Wat is de reden eigelijk?